Ayakashi Ayashi A.K.A. AyaAya

Ayakashi Ayashi

ayaaya.jpg

Az Ayakashi Ayashi egy érdekes, egyedi és mindenképp figyelemre méltó mű volt 2006-ban, melynek sikerült bebizonyítania, hogy nem feltétlenül áll hadilábon manapság az Anime-ipar.

Szal kissé egyszerűen fogalmazva azt mondanám, hogy az AyaAya egy jó cucc, éppen ezért népszerűsítem, ahol csak tehetem. Habár messze nem tökéletes, de mégis van egy olyan sajátos hangulata, ami miatt mégis kiemelkedik a tucat-Animek közül. A siker receptje pedig egyszerű: Vegyünk egy sikeres és jó sorozatokat gyártó studiót, hozzáadva némi retro-t, monnyuk a ’80-as évekből + egy nagy adag eksönnel és sok-sok fantáziával szórjuk meg. És a kész terméket meg tálaljuk a jónépnek, de hogy lekösse őket, ezért 52 részt adjunk nekik. Hogy mi? Hogy a slot-ban, amiben fut, nem egészen ilyen Anime-re számítottak a fanok? OGMWFT… Mit tegyünk? Megvan! Akkor dobjuk a full run lehetőséget és félbevágjuk, a sztorit kicsit összébbnyomva… Emigyen történt aztán, hogy az Ayakashi Ayashi (teljes néven: Tenpou Ibun Ayakashi Ayashi) végül egy 25 részes produktum lett.

Azonban a sorozat hazánkban meglehetősen ismeretlen, az okát most nem állok neki feszegetni, pedig egy jó és kapós cuccról van (azaz jelenet esetben lenne) szó. Így – mint már említettem – ahol csak tudom, népszerűsítem: Először is Én nyitottam neki topic-ot anno az Animax fórumán, aztán egy ismertetőt is összehoztam róla (Ism.: http://animeaddicts.hu/animecontent.php?id.950 – Yaay önreklám xDDD) és az 1. rész feliratát is jómagam készítettem el, amit szintén az előbb említett oldalról lehet leszedni… Persze nem árt tisztában lenni azzal sem, hogy mit nyújt a sorozat –> Mint már korábban említettem az AyaAya nem egy a tucat Anime-k közül, de nem ám. Szóval aki 100% loli, 0% értelem + sok-sok fanservice és neverending sorozat után vadászik az rossz helyen keresgél. Mert az AyaAya más. Nehéz róla írni bevallom, mert tényleg annyira sok fajtájú és jellegű részt nyújt ez a kevéske 25 epizód… És teljesen más elolvasni mondjuk innen, hogy “jaj de jó volt ez+az a rész/jelenet” és teljesen más magát az aktuális részt megtekinteni. Szal azt mondom, hogy mindenképp megér egy próbát.

Én és az AyaAya története:
Spoiler Alert!!!

Miután anno elkezdtem barátkozni a sorozattal nem ment minden zökkenőmentesen. Kétszer tartottam tartósabb szünetet: Egyszer, mikor ráuntam a RAW-okra és inkább megvártam az anglis-sub-verzsönöket, hogy szépen adják is ki mindet. Másodszor pedig a 14. rész után (Inkább befejeztem előtte a Death Note-ot és utána tértem vissza).

Szal elmondhatom, hogy megint nem csalódtam a Bones-ban, sikerült összegyúrniuk egy remek Anime-t, remek megvalósítással + szaftos látványvilággal, Miki Shinichiro-val és Yuji Ueda-val (Kumotsichi rulllz ^^). Fantáziából magasan nem volt hiány az egész anime-ben, szal Spoiler:
az Ayagami képesség, a papírpisztolyok, szaké eső, giga sárkányok és Leviathan-ok után már semmi nem lepett meg xDDDDDD (A Youi-k nagyon látványosak voltak, de nekem a legjobban az tetszett, mikor Spoiler:
Kumo+Yuki polimerizációt láthattunk és óriás Youi fájtot, majd ownzot. :D ) Egy dolog volt tulajdonképpen, amit sajnálok, hogy nem egy összefüggő sorozat volt az AyaAya, hanem több kis történetből épült fel (Bár a címbéli Strange Tale árulkodó jellegű lehet). Viszont helyette kárpótoltak a szereplők, akik tulajdonképpen a sorozat gerincét alkották. A favorit Abi és Edogen (Tésztalövő stuff xDDD) volt, meg persze Saizou( <–CUTE)

Az Anime-ről ennyit;; bár kár, hogy csak 25 rész lett az 52 helyett, elnézegettem volna még ezeket a sztorikat… -__- Viszont ebben a 25 részben télleg nagyon sok fajtájú epizód volt: Komoly, kawaii, poénos, rémgagyi, izgalmas, azték mitológiás, papír pisztolyos, etc. xDD Remélem azért a közeljövőben lesznek még hasonló jellegű Anime-k a piacon;; Ha igen, 1 ‘fogyasztóra’ tuti számíthatnak :P Nézzük az értékelőt:

>Tenpou Ibun Ayakashi Ayashi
Látvány: 5
Hangok/Zenék: 4
Seiyuu alakítás: 5
Hangulat: 5
Tetszett – Fantázia^23😀
Nem tetszett – Nem összefüggő sztori; volt egy-két rémes epizód…
Végítélet: 9,5 pont
Explore posts in the same categories: És a többi...

Szójjá' hozzá!

