FSN – Best of 2006???

Fate Stay Night

Fate Stay Night – 2006 talán egyik legvitatottabb Anime-je. Kapott hideget, kapott meleget, sokan szerették, míg sokan azt látták csak benne, hogy “Melyik Anime-ben nem láttuk már ezeket a jeleneteket!” Szal kétség sem fér hozzá, hogy nagyon felkapott Anime volt 2006-ban, így jómagam is tettem vele egy próbát. Persze jó szokásomhoz híven most is csak x hónap múlva tudtam csak elkezdeni a stuffot most nem részletezendő okok miatt. Szal lényeg a lényegben: Megismerkedtem vele. Lekapargattam az 1. pár részt egy bizonyos F*P-ről és meg is néztem. “ZOMFG jó sok eksön van benne, igényes grafikai engine-t használ, marha jó az animáció és az OST is kúl + Sugiyama Noriaki = Instant Winner of 2006!” (- Részlet “Junchi első reakciói” című fejezetből xDD). Szal, mint az jó kivehető elsőre tetszett a sorozat és gondoltam végzek egy kis kutatómunkát, hogy kik követték el eme remeket, ki rendezte, etc. Megdöbbenve vettem észre, hogy a Type-Moon érte a felelős. Type-Moon. WTFHAX? Ugyanis férfiasan, de bevallom, hogy anno, mikor összefutottam az Anime-vel, nem igazán hallottam Type-Moon szerű studiórol *my bad* Aztán, mint kiderült a Fate Stay Night tulajdonképpen egy H-gém adaptáció, így egy kicsit azért elszörnyedtem (Bár azóta több H-gém adaptációval is volt dolgom és az Utawarerumono is IMO egy remekmű). Aztán kicsit elmerengtem a sztoriban és rá kellett jönnöm, hogy a negatív kritikákat nem hagyhatom figyelmen kívűl. Ugyanis többek között azt hozta fel mindeki No.1 negatív példának, hogy “OMG Shirou egy akkora sablonhalmaz, hogy csak na”! És igazuk is volt, sőt maga a történet sem mutatott tulajdonképpen újat, amit nem láttam volna már más hasonló jellegű Shounen(?) próbálkozásban. Aztán persze – jó vagy rossz szokásom, nem to’om – de adtam neki még egy esélyt. És egyszer csak elkapott valami: Az Anime sajátos feelingje. Igaz, hogy nem mutatott fel semmi előrébb muatatót, de ahogy haladt előre a sztori, rá kellett jönnöm, hogy nagyon is élvezetes és remek darabról van szó. Így a végéig nem volt megállás és olyan hamar elröppent az a 24 rész, hogy nagyfokú hiányérzet fogott el (Ami nagy szó nálam, mert ilyen szintű hiányérzetet eddig csak 2 Anime produkált). A végére pedig rá kellett jönnöm, hogy ez egy marha jó Anime a saját kategóriáján belül. Így aztán máig az egyik kedvencem, pusztán 3 Anime előzi meg.

Asszem a személyes véleményemről ennyi elég is. A sztorit most nem ismertetem, nézzétek meg a saját szemetekkel. Megéri🙂

Nézzük inkább, hogy mi minden is létezik, azaz úgy átlagban véve milyen Type-Moon-os cuccokat szerezhetnek be a megszállott fanok😀 Flasher nagyon jól összeszedte a legfontosabbakat az egyik fórumon:

Játék/Anime/Manga/Ot.

Tsukihime> játék (PC-s), manga és anime.
A Kagetsu Tohya-ból csak játék (PC-s) van, s ez tul. képpen a Tsukihime fandisc-je.
A Melty Blood-ból játék és manga van.
A Fate/Stay Night-ból játék (PC-s H-game, PS2-re non-H game azaz F/SN: Realta Nua), manga és anime (Jelen blogbejegyzéstárgya)
A Fate/Hollow Ataraxia-ból csak játék (PC-s) van, s ez a Fate/Stay Night fandiscje, azaz ez az ún. nevezett folytatás.
A Fate/Zero-ból csak könyv van.
(Ez a Fate/Stay Night előzménye a 4. Grál háború története. Szaftos kis stuff)
A Kara no Kyokai-ból könyv van,  DE nemsokára *tratratra* jön az egész estés anime mozi – Várooom!
A Tsukihime manga licenszelt és van hozzá elérhető fordítás. (Google a barátunk, ugye)
A Melty Blood manga kiadás és fordítás alatt áll.
A Fate/Stay Night manga kiadás és fordítás alatt áll szintúgy

Könyvek

A Fate/Zero könyv kiadás illetve fordítás alatt áll
A Kara no Kyokai könyv már teljesen kész, de még mindig fordítás alatt van.

Továbbá itt egy hasznos patch: http://www.mirrormoon.org/

>FATE STAY NIGHT
Látvány: 5
Hangok/Zenék: 5
Seiyuu alakítás: 5
Hangulat: 5
Tetszett – Az egész megvalósítás
Nem tetszett – Shirou volt a főszereplő
Végítélet: 9,5 pont
Explore posts in the same categories: És a többi...

2 hozzászólás - “FSN – Best of 2006???”

  1. shearer Says:

    Nálam azután került az “abort” listára, hogy három-négy részen át szinte folyamatosan csak beszéltek és semmi érdemleges nem történt. Egyszerűen beleuntam. Szerintem töredékét nem hozták ki a témából amit lehetett volna.

  2. junchidono Says:

    Na ez a megállapítás valóban tökéletesen igaz az első 4-5 részre. Télleg nem volt semmi előrébbmutató. Azután kezdett végülis a dolog beindulni, mikor megjelent a többi servant (Rider, Berserker és a többiek). Onnantól nagyon a monitor elé szegezett a stuff és bár voltak benne kétségtelenül uncsi részek, de azért összességében nekem nagyon bejött úgy az egész sztori. Assassin meg még mindig rulz ^^


Szójjá' hozzá!

