Naruto – A Narutarddá válás alapja

Naruto

Hamarosan teljesen megtöltöm  a kedvenc Anime-im menüpontot, de még így is van hátra két Anime. Ezek közül az egyik a Naruto névre hallgató darab, amit gondolom nem kell minden spoilert leközlő cirka-firkával bemutatnom, mert biztos vagyok benne, hogy az Eva/Esca/LoGH fanok is hallottak már a kócos nindzsa tanonc sztorijáról.

Szal tök mindegy, hogy hardcore/non-hardcore Anime fan vagy, a Naruto-ba így is-úgy is akarva akaratlanul is belebotlik az ember. Hogy miért? A válasz pofon egyszerű. A cucc hatalmas kultstátuszt épített ki igen rövid idő alatt. Mint a legtöbb Shounen-fight-nak, ennek is egy Manga volt az alapja, aminek jelen esetben Masashi Kishimoto volt az elkövetője. Akira Toriyama (jelentkezzen, aki még nem hallott róla…) méltán híres sorozata, a Dragon Ball volt Masashi „múzsája”, szal aki csípte anno a DB-t, annak a Naruto is egy „Must see it” darab. Persze nekem nem ez volt a fő inspiráció, mivel a DB sosem volt a kedvencem (jajj, hogy Én ezért még később mit kapok. Tolna megyei Balassa János kórházban lehet majd látogatni). Na szal mivel alapból preferálom a Shounen cuccokat, így a Nárútó is korábban fel volt véve a listámra, csaképp az elképesztően hosszú Anime-s kiadvány ijesztően soknak bizonyult. Persze sikerült túllépnem a „WTFHAX eeeennyi része van” szindrómát, így felkutattam kedvenc eftépémet (a nevét gondolom a fél hun anime fandom kívülről fújja, szal újat valószínű nem tudok mondani) és szépen lezúztam a fent lévő x részt, így hosszú időre le voltam kötve.

A siker záloga~
Hogy miért olyan sikeres a Naruto Anime/Manga verzsön is egyaránt? A válasz szerintem az első pár rész után megérkezik: Masashi az újszerű ötleteivel, a stílusával, a lehengerlő fájtokkal és a 7 tucat karakterrel megreformálta a Manga fogalmát Shounen-Fight téren. A szereplők mindegyike önálló személyiség, teljesen más célokkal, más stílussal. Bár a sztori első egytizedében ezen szereplőknek csak egy töredéke jelenik meg, ennek ellenére még így is hatalmas fun. Később persze kirajzolódik egy teljes történet, hogy ki miért csinálta azt korábban, amit, megjelennek a gonosztevők, megismerjük Naruto otthonát (Hidden Leaf Village) és a lakóit. A nindzsa palánta később csapattársakat, majd barátokat szerez és ezzel párhuzamosan egy rakat leverendő riválist.

A szereplők~
Ha most nekiállnák felsorolni az összes szereplőt, valószínűleg egy kómás majom hamarabb elérné Jekatyerinburg-ot, mire végeznék. Merthogy könyörgök;; mégiscsak egy Shounen-Fight-ról van szó, ahol a „kissé” sok szereplő felvonultatása elengedhetetlen. Itt van kezdésnek Naruto, akit lehet utálni, szeretni, de tény, hogy a maga stílusával meglehetősen újszerűnek mondható. Aztán, hogy családban maradjunk: Sasuke (a.k.a. Sasugay, merthogy az utóbbi időben annyira ő lett a középpontban, hogy a pozorbőmba faktoron túl minden szerepkör lassan az övé lesz. Nem szeressem…), aki a fangörlök fanboya. Aztán a Naruto csapat harmadik tagja Sakura, akinek a jelleme az első „szemeszterben” hagy némi kivetnivalót. Ennek ellenére úgy tűnik igen magas a Bishi faktora, révén, hogy külföldön meglehetősen sok rajongója akad. És végül a csapat esze Kakashi, aki már a megjelenésével üvölt, hogy „mekkora kúl kari vagyok”. És télleg, merthogy Kakashi, az Kakashi. Őt CSAK fanolni lehet (ha valaki tud nekem mutatni egy anti-Kakashi klubot, az jelentkezzen nálam. Jutalma egy Kunai).

„Bácsi kérem nem érem el a Nárútós mangat”~
Egyik nap érdekes dolog ütötte fel a fülem kedvenc újságárusos standomnál (ahol nemmellesleg Manga-kat is lehet kapni;; a Kenshin Vol 2-t innen szerváltam). Egy sacperkábé 8 éves kissrác szerette volna levenni a polcról a Naruo Manga-t, hogy ártatlanul fiatal, csodás szemeivel átfuthassa Masashi kreálmányát – Gondoltam Én naiv egofan. Hát nem;; 5000 fétét előrántott a zsebéből és már vitte is haza új(abb?) Manga-ját. A dolog igazi poénja persze nem a dugi pénzzel megrakott kisember Naruto Manga vásárlási akciója, hanem a tény, hogy Magyarország hová fejlődött. Merthogy kérem a Naruto Manga (és a többi kiadvány is, de maradjunk csak házon belül) teljesen magyar nyelvű, magyar nyelven kommunikál az olvasóval. Ez tehát a jelen. A hardcore Naruto fanok ugyanis már egy jó ideje a magyar nyelvű változattal is szétfanolhattják magukat, sőt az Anime is lassan 1 éve rotyog a TV-kben (aminek a minősége hagy némi kivetnivalót…). És ez asszem jól felvázolja előttünk a helyzetet, ahol jelenleg a magyar Anime/Manga kult tart. Kicsit elkalandoztam ismét…

A Naruto franchise~
Mint minden gigasikerből, ebből is számtalan finom/kevésbé nyálcsorgató merchandise is megjelent (és jelenik). Itt van például a számtalan egyéb OVA, Movie, TV Spec, amikből összesen 8 verzió látott napvilágot. Aztán van itt még számtalan DVD kiadvány, angolul kommunikáló, butított verzsön, akció figurák és videó játék. Persze ebből az utóbbi az ami engem kifejezetten érdekel, ugyanis a Naruto egyike azon kevés adaptációknak, amiből egész ütős gémeket ki lehet hozni (azaz nem valami erőltetett gyűjtögetős dizni hullagyalázást ütnek össze, ócska grafikával, minimális költségvetéssel, csakhogy egy időben piacra tudják dobni az akt film megjelenésével). A Naruto játékok igenis jók, hangulatosak, klasszak, szeressem is őket (nem, nem vagyok otaku üzemmódban). Erről majd még bővebben írok pár sort az adott témának megfelelően.

Hibák~
Merthogy azok is vannak (hö, minek nincsen). Először is itt van mindjárt jópár visszaköszönő klisé, ami a Shounenekre jellemző. Aztán a változó grafikai megoldások, egy-két bénább Seiyuu alakítása és a rétestészta megoldás. Ebből pedig az következik, hogy bizony a Naruto sem úszta meg fillerek nélkül. A filler gondolom senki számára nem ismeretlen fogalom, életünk keserves megkeserítői. Az alapsorozat 220 részéből 135 fölött csak és kizárólag fillerek díszesítik az Anime-t és ezmiatt komoly kritika is érte az említett műfajt anno. Szerencsére a második széria (Shippuuden) már az eredeti sztorit viszi tovább, szal felélegezhetünk.

Summa~
A Naruto minden kétséget kizáróan a mai napig az egyik legsikeresebb franchise, szinte egész Európában futó tűzként terjedt a megjelenése és lassan már a csapból is ez folyik. Benőtte magát az emberek tudatába és onnan „kimászni” valószínű mostanában nem fog… ^^

>NARUTO
Látvány: 2
Hangok/Zenék: 2
Seiyuu alakítás: 2
Hangulat: 2
Tetszett – herp
Nem tetszett – derp
Végítélet: DERP
Explore posts in the same categories: És a többi...

34 hozzászólás - “Naruto – A Narutarddá válás alapja”

  1. norbee007 Says:

    Mostanában én is Naruto-n élek, és nem mondanám, hogy megbántam, hogy elkezdtem. Habár az is hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a fillerekig 5 nap alatt jutottam el, de amióta fillerek vannak a kedvem is elmentem az egésztől.
    Tehát jó kis sorozat ez a Naruto, ha kivesszük a kitöltő részeket … bár én a hatalmas robbanások, az aurák, és az übervéres csaták megszállotja vagyok (tehát DBZ és Bleach fan).😀

  2. Junchidono Says:

    Én a fillerekből nyolc, azaz 8 darabot voltam képes végignézni, aztán dobtam a csudába az egészet. Ráadásul a legtöbbje olyan szinten erőltetett comic relief, hogy dobtam az agyam egy-kettőtől. Amúgy maga az alapsorozat télleg rulz, szal a Shippuuden a nyomába sem érhet.

    A Bleach meg… Nálam mostmár véglegesen az Animék császára😀

  3. norbee007 Says:

    Amúgy a fillerek közt is van egy-két jobb (pl. Hidden Star Village, vagy a Bikuchou keresése). Természetesen nem érhet sem történetileg, sem grafikailag az eredeti nyomába.

    Bleach: Epic WIN!😀 Már igazán ott tarthatna az anime, ahol a manga …

  4. Nihilus Says:

    Én végignéztem a fillereket a Tecsődön,és eléggé meoszlik a vélményem..vaak jó fillerek(148 a kedvenc,Hinata-chan mezíteenűűűűűl*_*ja és a 101,az megverhetetlen^^)De a többi mehet a fenébe.Még a Youtubeon se volt türelmem a rosszab fillereket megnézni.A Bleach jobban bejön mint a Naruto,de szvsz nagyon túlértékelitek:DNekem a 9. a listámon a 10. Naruto után.A végére megjegyzem hogy FMA/Trigun rulz!XDALL HAIL FMA(a KOTOR óta mániám az “All Hail”XD)

  5. Nihilus Says:

    vannak*,rosszabb*…helyesírásom suxs so badXD

  6. Junchidono Says:

    FMA rulzik önmagában is, de csak az Anime. Nekem a Manga valahogy messze nem nyújtott akkora feelinget, mint az előbb említett műfaj. Persze lehet megen Én vagyok túlságosan szűklátokörű figura, de evvan. Az Anime fun és kész. És akárki, akármit mond a vége igenis nagyon jó lett (még a sok plot hole-t is beszámítva)😀 A Movie-t meg nem szeressük.

    Naruto-ból meg: A 148-ast azt pont láttam (Majd kihagyok egy ilyen fun side story-t…)

    Bleach: A 150-es rész hatalmas volt, végre megszólalt (hosszabb időre) Nnoitora (Yaay Nobutoshi Canna). De persze az igazi funparádé csak eztán jön…😛

  7. Simon Says:

    Ehh, ilyen jót rég kacagtam már. Nagyon jó lett, gratu. Amúgymeg a Naruto minden fan számára 1 próbát min megér.

  8. luggeriano Says:

    Eleinte én is szűklátókörű voltam ezzel a shounen-tápolós animével. Nem tudott megfogni elsőre, mint a Bleach (ott az OP1 már elvarázsolt szal könnyű volt addiktá válni) annak ellenére hogy az elmúlt két évben ez volt az egyik legjobban felhypeolt sorozat a jó öreg DB mellett a magyar otaku társadalomban. Egyszerűen taszított a hype. Aztán lebetegedtem nyáron egy hétre, unalmamban elkzedtem nézni. És felállítottam eddigi animézős rekordomat: 1 hét alatt egyhuzamban reggeltől estig nézve letudtam a 220 részt! Tehát az összes fillert is megnéztem. A közvélekedéssel ellentétben (tudom, szeretek deviánskodni) a fillerek többsége nem volt annyira rossz, én legalábbis végig tudtam nézni. A legjobb a Hoshikagés saga volt a Bikouchuu keresés meg vicces (na ja Hinata pucéron – Megfizethetetlen!)
    és az összes OP közül a Remember a legjobb annak ellenére h. “csak” filler OP.

  9. onlyagirl Says:

    A neten hol lehet megnézni a sima Naruto részeket, magyar nyelven vagy felirattal?
    a választ előre is köszönöm.

  10. aladdin Says:

    na csá
    naruto a lagjób

  11. Anti-menkó Says:

    Mintha már nem ugyanaz lenne a véleményed a sorozatról, igaz Junchi?🙂

  12. Junchi Says:

    Te jó ég, ezt a postot sürgősen szerkeszteni kell o.O; Amúgy jah, sikerült beletrafálnod😀

  13. Anti-menkó Says:

    Elmondanád hogy egész pontosan mi az ami nem tetszik neked? Mármint, részletezve. Ez a kedvenc sorozatom és érdekelne hogy kinek miért nem tetszik.🙂

  14. Junchi Says:

    >Anti-menkó

    Na jó, de csak röviden: Igazából az a legnagyobb problémám a sorozattal, hogy a harcok naaaaagy részét elpofázzák. Érdekesen vannak felépítve, de a döntő hányaduk inkább időhúzás, meg flashbackfest olyan dolgokra, amik vagy senkit nem érdekelnek, vagy már láttuk ezerszer. Pölö, mikor a Gaara – Lee harcban a bilifejű négyszer emlékszik vissza ugyanarra a jelenetre, ott kissé besokalltam. Aztán a karakterek messze nem olyan jók, mint pölö a Blícsben. Igaz, ott is “csak” 4-5 kari van, akik folyamatos fanolás alatt állnak, de azért a társaság jelentős részével elvagyok. Narutónál ezzel szemben a szereplőgárda fele erősen irritáló és/vagy semmilyen – számomra. A sztori sem olyan, mint amilyennek lennie kéne és a SHITpuuden óta egyenesen taszít az egész…

    Mangát is a Hidan-Kakuzu arc után vágtam ki a fenébe. Egyrészt, mert hányok Masashi stílusától, másrészt meg nekem ennyi bőven elég volt. Mentségére legyen szólva, hogy a sima Narutót (a 135. részig) még ma is szeretem.

  15. Anti-menkó Says:

    Hmm… most már világos.🙂 Hogy őszinte legyek, engem nem tudom, mi fogott meg a sorozatban. A Bleach is nem tudom miért, de megfogott. Fingom nincs miért, de ezek a sorozatok megfogtak😄.

  16. Aiya Says:

    Bleach? A 2 anime összehasonlíthatatlan.. (A következő sorok nyomokban kisebb spoilereket tartalmazhatnak)
    Valakit megfog a Naruto, és akadnak olyanok is akiket nem. De tény, hogy egyedi. Nem akarok regényt írni, panaszkodtak a harcra.. a technikák érdekesek, megvannak az erőviszonyok, tehát a főszereplő nem fog szétalázni mindenkit, vagy akár 1 gyengébb ninja is képes legyőzni a másikat, ha épp olyan jutsut birtokol ami az ellenfele gyengéje.. néha ugyan tényleg beszélgetős és gondolkodós a fight, és ez az, amiért tényleg érdekes marad, gondolkozni kell a másik gyengepontján, taktikázni kell, nem pedig rohanni és a legerősebb skillel szétmorzsolni a másikat (pl a neji vs kidoumaru, vagy a shikamaru vs tayuya).. tetszik, hogy nincs eltúlozva, 1 ütésből nem fog senki hatalmas hegyeket szétzúzni, ráadásul elég sokat kell edzeni ahhoz, hogy a Narutoban valaki tényleg brutál legyen.. Ellenben a bleachel.. nem mondom azt, hogy nem szeretem, mert leköt ugyan, de ha összegeznem kéne miről is szól, kb ennyit tudnék elmondani: Kurosaki Ichigo, a főszereplő gyerek hipp hopp végigmegy az egész földön, legyőzi az ellenfelét, majd jön 1 másik aki erősebb.. de nem probléma! Ichigo folyamatosan ha csak 1 kicsivel is de mindíg erősebb lesz, kenterbeveri fél Soul societyt már a sorozat legelején, csak úgy, mert ő megteheti.. Nem kell izgulni a szereplőkért, mert úgysem hal meg senki.. folyamatosan megmenti egyik a másikat az utolsó pillanatban, ami az első 3 alkalommal még izgalmas, de a 15.nél már annyira kiszámítható és szánalmas, hogy az valami hihetetlen.. Edzeni sem kell sokat, mindíg a harc kellős közepén lesz megmagyarázva, hogy miért is fog a jó oldal nyerni, ami szerintem szintén szánalmas.. nincs annál idegesítőbb, amikor tényleg reménytelennek látod a helyzetet, de a shinigami feláll, tudatja ellenségével, hogy na hát most te épp ezért meg azért de bebuktad a harcot.. és tényleg.. A karakterek semmit sem fejlődnek, mindenki ugyan az az ember mint aki az első részben volt.. Magától értetődne pl, hogy Kenpachi az Ichigoval folytatott harc után magábaszálljon, és csiszolgassa a zanpakutojával való kapcsolatát, rengeteg idő eltelik, de az Nnoitra elleni csatában mivel rukkol elő? Kendo leckékkel.. a fejem fogtam.. nem sokkal jobban esett volna mindenkinek, ha shikaival verte volna szét az #5.-et? Jaj várj.. Ichigo mégis meghal! nem is 1x.. de Orihime képes egy kettévágott arrancart is feléleszteni, szal.. most őszintén.. hogy vegyem komolyan a bleachet, mikor az egész ennyiről szól? Folyton csak gyűlnek az ellenségek, a főszereplők pedig ölik őket.. szenvednek néha picit, és megsérülnek.. de meghalni, fejlődni, gondolkodásmódot változtatni, érzelmeket táplálni sosem fognak. ennek ellenére szerethető alkotás, valami miatt mégis megnézi az ember a következő részt is, bár néha szájhúzogatósan.. Na de mi a helyzet a Narutoval? Szerintem aki az életben csak 1 kicsit is volt magányos, teljesen át tudja érezni Naruto, vagy Gaara magányát, azonosulni tud a karakterekkel, még ha nem is mindegyikkel, de érthetően, mégsem szájbarágósan történnek az események, minden karakternek megvan a maga egyedi története és motivációja, amit szintén meg lehet érteni, de ami számomra a legfontosabb: érzelmeket vált ki belőlem. Sasuke és Naruto barátsága vidám, és egyben drámai is, nem tudtam eldönteni, hogy a végső harcukban kinek van igaza, Sasuke szerette volna megbosszulni a családját, talán még féltékeny is volt Naruto fejlődésére, Naruto viszont ezt meg akarta akadályozni, mert testvérként tekintett barátjára, 1 olyan fontos kötelék alakult ki köztük, amit nem akart elveszíteni. Sakura hisztis picsa a sorozat elején, de miután észreveszi a gyengeségét, hogy folyamatosan sasukére gondol, képes levágni a haját is, csak azért, hogy ezzel megvédje a csapattársait. (Sasukenek a hosszúhajú lányok tetszenek elvileg, pont ezért jelképezte a hajvágás azt, hogy inkább nem tetszik szerelmének, minthogy gyenge maradjon és ne tudja megmenteni a barátait.) és igen! A shippuuden elején Sakura valóságos amazon, hatalmas erőre tesz szert, képes volt megváltozni! De egyébként ezt bárkiről elmondhatnám; Gaara, akiből kazekage lett, Chouji, aki csak az evésre tudott gondolni, de 1 komoly összecsapás után rádöbbent az edzés fontosságára stb.. A kapcsolatok remekül ki vannak dolgozva, pl: Lee és Gai nevettségesnek tűnnek, de bennük sokkal több van, idővel ezt Kishimoto bebizonyítja mindenkinek. Az Akatsuki, és főleg Orochimaru tényleg gonosz, nem holmi műmájer rosszfiúbanda, fordulatokban nincs hiány, mindennek oka van, minden harc, vagy történés kivált valami új cselekményt, és igen.. a ninják világában rengeteg alkalom adódik a halálra is. Masashi nem vitte túlzásba persze, de az idő előbb utóbb utóléri az embert, a fontosabb karakterek közül sokan vagy meghalnak, vagy következményekkel járó sérülést szereznek, rengetegszer vérre megy a harc, de ez így van jól.. ilyen kell legyen 1 Shounen! Persze ez most úgy hangzik, mintha a Naruton kívül mást képtelen lennék elfogadni, nem fényezni akartam a művet, de ezek tények. Egyébként tudnék még mondani remek Shouneneket, pl szerintem a YuYu Hakusho is teljesen rendben van, nem hibátlan, ahogy a Naruto sem, de szerethetőek a karakterek, a harcok érdekesek és nem feltétlen csak a pusztításról szólnak, fejlődnek mind fizikailag mind szellemileg a karakterek, éreznek, élnek, edzenek, és gyakran elveszítik a csatát.. ezek az okok miatt lesz számomra mindígis szerethető alkotás a Naruto, és pontosan e dolgok hiánya miatt marad mindíg 2. 3. 4. a Bleach.. Köszönöm annak aki végigolvasta, esetleg ha vitatkozni szeretnétek velem, szívesen várom a kritikát, vagy cáfolást. További szép napot!😉

  17. Junchi Says:

    Kezdem úgy érezni magam, mint a képen látható Power Ranger-ök: http://img2.gelbooru.com//images/905/a6d0bc0ca4a2d91b3d719f6a9d607e2b.jpeg?1105201

    In b4 wall of text.

  18. Péter Says:

    Hihetetlennek tartom, hogy 2011-ben a ganajtúró még mindig ennyire opverhypeolt.

    A nagy kommentet ott feladtam, hogy “De tény, hogy egyedi.”… öhm, miért is? Dragon Ball, Yu Yu Hakusho után ilyet mondani kicsit vicces.

    • Aiya Says:

      a Yu Yu hakusho 1 izomshounen, ez tény, de minden téren rendben van, ami azért elég ritka ebben a műfajban. Persze mindenkinek más tetszik, ez csak az én véleményem. Egyébként lehet fikázni, ganajtúrónak meg mindenféle faszságnak nevezni, de legalább érvekkel alátámaszthatnád, hogy miért is gondolod annak.. Az pedig nem az én szegénységi bizonyítványom, hogy lustaságod vagy bármi más ok miatt képtelen vagy végigolvasni a “hosszú hozzászólásomat” =D

      • Péter Says:

        “Izomshounen”? Láttad te már a Dragon Ballt? Na az tényleg “izomshounen”. =) Egyébként itt jegyezném meg, hogy a régi shounenekben az volt a standard, hogy a karakterek többsége izmos, mert tudod a shounen műfaj a bunyóról szól, a jó poénokról, na és persze néhány dögös macáról. Ami ma megy a ganajtúróban, bélzebuziban, fairy fosban, az kérlek szépen a műfaj felhígulása.

        Az meg kiváltképp tetszik, hogy első körben még mentegetőzöl “mindenkinek más tetszik és ez csak a te véleményed” címen, aztán átcsapsz személyeskedésbe, sőt számon kéred rajtam, miért nem olvastam végig egy olyan kommentet, amit a 3. mondattól nem tudok komolyan venni. =)

  19. Junchi Says:

    Igazság szerint annyira már nem érdekel engem a shounen-fight műfaj…

    2008-2009-ben menthetetlen voltam, akkor gyakorlatilag MINDENT néztem, ami akár egy kicsit is kacsingatott a műfaj irányába, de mára valahogy elszállt ez a lelkesedés.

    A Bleach és a One Piece elég nekem.

    Beelzén viszont megfogsz lepődni! Az utóbbi pár rész egészen jó lett, rendesen meg is lepődtem.😀

  20. Péter Says:

    Engem se különösebben érdekel már, főleg azért nem, mert amit érdemes volt látni ebből a műfajból, azt már láttam, úgy hívják: Dragon Ball. Volt még pár jó cím, mint a Yu Yu Hakusho, Hunter X Hunter, Hokuto no Ken (igaz az már inkább a seinen felé húz) esetleg még a One Piece.

    A Bleach 100 alatt még lehetett volna valami, de azóta olyan szinten érdektelenné vált, hogy inkább abbahagytam. Igaz még így is bőven tovább bírtam, mint a Narutot.

    Bélz… ha nagyon unatkozni fogok, lehet lecheckolom milyen irányba ment tovább, addig is ha shounen fightot akarok látni, a DBZ moviek felfrissítése jobb alternatíva. =) Manapság jobban vonzzanak a moviek.

    • Aiya Says:

      nincs szó személyeskedésről se mentegetőzésről. nem sűllyedek le olyan szintre, hogy veszekedjek veled, csak nem értem igazából, hogy ha utálod a narutot és a shounen műfajt, akkor miért erről olvasol cikket és nem a DBZ-ről? Ilyenkor csak arra tudok gondolni, hogy talán “fáj”, hogy a te kedvenc sorozatod mostanába nem kap annyi figyelmet mint a trónkövetelői. Ha nevezhetem egyáltalán a Dragon ballt a műfaj királyának.. (Egyébként a DB nem érdekelt soha, számomra nem szólt többről csak arról, hogy össze vissza verik egymást ok nélkül. De tény, hogy meg van annak is a maga rajongótábora, ezért nem fogom fikázni, mint ahogy azt te tetted a narutoval ;)) Ja és ha már hype.. a DB messze több hypeot kapott itthon, mint bármelyik más anime. És igen.. régen erről szólt a shounen, verekedés orrba szájba, meg pár jó nő fanservicenek.. de kb ennyi. Nem csoda, hogy néhánynak fejlesztették a történeti, érzelmi részét, vagy vittek bele valami újat.. kár, hogy ezt te csak felhígulásnak nevezed. =D

      • Dodgers Says:

        “A DB messze több hypeot kapott itthon, mint bármelyik más anime.”

        Ez idáig igaz is lenne, csak ott van a bökkenő hogy a DB (a GT-t leszámítva) meg is érdemli azt a hype-ot, szemben a Naruto “én leszek a legjobb vonatkerék pumpáló a világon, apám után persze” stílusú, jó pár alkalommal ellőtt alaphelyzetével, ami a járulékos dumálással és vérkomolysággal sem lépi túl azt a pontot, ahol 12+ év felett is lehet elismerően beszélni róla. Ezért lenne jobb helye egy hétvégi matinéblokkban, mert körülbelül oda való, ahol a Duel Masters és társai vannak.

        Ha már érzelmi fejlesztés: önmagában nem lenne hiba egyáltalán, csak amikor az ember már kínjában nem tud mit kezdeni magával a halál unalmas, roppant érzelmesnek belőtt jelenetek és poénok alatt, akkor ott már kicsit gond van.

      • Péter Says:

        Aztán végül mégis csak lesüllyedtél… =)

        Nem utálom a shounen műfajt, se a Narutot. Előbbinél csak szimplán nem jön be azaz irány, amerre elment, na meg nem vagyok már 13 éves, utóbbi meg egyszerűen csak gyenge és sótlan.

        Hogy én mit olvasok, miért és hol, ahhoz vajmi kevés közöd van drága,. =) De ha annyira érdekel, spec azért jövök ide, mert Junchival látogatjuk egymás blogját.

        Hogy nekem mi fáj? A tipikus fan hülyeség fáj, de az nagyon, hogy itt véded a kis manádat, mert valaki csúnyát mert rá mondani… =)

        Trónkövetelő? Fejlesztés? Na röhögtess már. =) A Dragon Ballban is volt érzelem,pont annyi, amennyi egy shounenbe kellett, se több, se kevesebb. Na ez az egyik dolog amit a Narutoban elbasztak, mert irreálisan sok idő megy el a töménytelen flasback emoval, sajnáltatással, sápítozással, meg azzal hogy 5 percig magyarázzák mi történt abban az 5 másodpercben, amíg történt 2 ütésváltás, azt is olyan szájbarágós stílusban teszik, mint ha a néző agy halott lenne, vagy legalább is debil. Igen kellenek az érzelmek, kell a drámaiság, de tudod létezik egy olyan kulcsszó, hogy egyensúly, mert hogy nem shoujot kéne shounen címen eladni.

        Így a végére, ha már “belevitelnél” járunk, a mangaka nyíltan bevallotta, hogy a mangáját már az alapelképzeléstől kezdve a Dragon Ball inspirálta, ergo már ez is mutatja melyik mű bír/bírt nagyobb jelentőséggel a műfajban. =P

  21. Aiya Says:

    kinek a pap, kinek a papné.. amugy nem kötekedésképp, de a DB mivel érdemelte ki a hypeot?

    • Junchi Says:

      Mármint a shounen-fight műfaj (idézőjeles) MEGTEREMTŐJE? Viccelsz?😀

      Btw, hogy lásd, abszolút semleges vagyok ebben a vitában: DB-ből én mindig is csak az alapsorozatot szerettem, a Z már nekem is sok volt… ^^” (A GT-t meg nem láttam, de nem is érdekel.)

      • Péter Says:

        Ha nem is a megteremtője, de egy elég jelentős mérföldköve. =)

        A Z széria Cell-től kezd igazán beindulni, a GT meg egy szar, a Toei hülyesége volt a merchek miatt.

    • Dodgers Says:

      Felsorolás szinten: történeti szempontból alapot ad a komolyan vehetőségre; karakterek többsége kellemes jó/rossz oldalrólm, és a búval baszottságnak sincs állandó szerepe; annyi érzelgősség amennyit a helyzet megkövetel; a két sorozat közötti ellentét jól sikerült, nem riad vissza a erőszak nyílt ábrázolásától (pl. demonstráció civileken), klasszikus “én leszek a legjobb” vonalon valamelyest túlmutat, csak hogy párat említsek. Természetesen ez a sorozat sem hibátlan, különösképpen a Z ami vígan pályázhatna az időhúzás pantheonjába való belépésre.

      Plusz a tény, hogy mind nézői mind mangakai szempontból egy generációra volt hatással, és kvázi ez tette széles körben ismertté a témát. Még maga Kishimoto is ebből a sorozatból szerezte az ihletet, ami azért elmond egy-két dolgot.

      • Péter Says:

        Na meg azt se felejtsük ki, hogy a főszereplő itt nem egy idegesítő nyomorék. =)

        Én a Narutoban már a kezdetekkor hülyét kaptam az olyanoktól, hogy egy teljes epizódot rááldoztak arra, hogy Naruto 2 percenként fosni szaladgál, vagy hogy 13-14 éves kiskölyök létére átvoltozik meztelen nővé, és felnőtt férfiak ráizgulnak, vagy hogy “véletlenül” lesmárolják egymást Szöszkével, vagy amikor Kibát úgy győzi le, hogy el fingja magát.

  22. Mangekyo022 Says:

    Hát, nem tudom… nekem már akkor sem volt több, mint pl a DB vagy a Yu YU Hakusho, sőt, jobban is élveztem őket, s én nekem ez az anime nem több max egy 5-6/10-nél. De messze jobb, mint az utánna jövő Shippuuden.


Szójjá' hozzá!

