Honey and Clover – Végelszámolás, Spoilerfest, meg ilyesmik

Eddigi pályafutásom során nem sok slice of life témájú animével volt dolgom. Hogy miért? Nos, két dolog van,ami taszít a műfajjal kapcsolatban: a rengeteg sok emo-zás (sosem bírtam az ilyen „ki szenved jobban” stuffokat), valamint a végeredmény. Merthogy soha nem értek úgy véget ezek az animék, ahogyan azt szerettem volna (hjajj, de ha minden úgy alakulna az életben, ahogy elképzelem… xDD). A Honey and Clover mondjuk korábban is fel volt véve a „wanna watch” listámra, de valahogy mindig elsiklottam felette. Aztán, mikor az Animax bejelentette, hogy levetíti, gondoltam itt a nagy lehetőség, hogy pótoljam azt, ami eddig kimaradt az életemből. Így is tettem, és ugyan kissé félve csaptam bele a sorozatba, de tegnap – az utolsó részt is sikeresen begyűrve – minden kételyem eloszlott. A Hachikuro egy ütős anime, a slice of life keretein belül pedig egy fényes csillag.

Anno az első két rész nagyjából felvázolta, hogy mit is fog nyújtani ez a 38 rész, ami a nézőre vár: poéndömpinget, drámázást és realizmust. Ebből az utóbbira hívnám fel leginkább a figyelmet, ugyanis az, ami megtörtént a Hachikuro-ban szereplőkkel, az nyugodtan megtörténhet a valóságban is, sőt, azt is meg merem kockáztatni, hogy hasonló esetekkel nagyon is összefuthat az ember, szinte bárhol, bármerre. De maradjunk csak az animéknél. Nem véletlen a többes szám, ugyanis, ha korrekt szeretnék lenni (és miért ne😛 ), akkor mindenképp meg kell említenem, hogy a Hachikuro sztorija két sorozatra vetődik ki (plusz két OVA, amik szaggatták a plafont, de erről most nem kívánok hosszasan beszélni). Az első sorozat 24, míg a második ennek felére, azaz 12 epizódra rúg. Ha röviden kéne jellemeznem a két sorozatot, akkor aszondanám, hogy az első szériában inkább a poénok vannak előnyben (+ a dráma, mert van ott is sírás-rívás bőven), míg a második sorozat kissé visszavesz az előző lendületéből és ott inkább a szereplők sorsának alakulásán van a hangsúly (+ much more drámázás xD). Számomra az első sorozat volt az igazi húzóerő, a második meg… nos, az kissé másfajta képet alkotott bennem, mindjárt rá is térek részletesen, de előtte még gyorsan végigfutok az egyes szereplőkön.

Ami már az első sorozat után világossá vált, hogy a Hachikuro-ban felvonultatott karakterekre kivétel nélkül rá lehet húzni a „lökött” jelzőt. Emiatt mindenki kedvelhető volt számomra, egy-két kivételtől eltekintve… az egyik ilyen kivétel Hagu, aki szimplán nem jött be, mint karakter (de a balesete megrázó volt); a másik pedig Takemoto, aki olyan szinten irritált (főleg az első sorozatban), hogy ha mást nem is, őt képen töröltem volna párszor. A második sorozatban mondjuk sokat fejlődött és yeey Morita-Takemoto „rivalizálás”. Fav karakterek pedig Morita (ilyen dilist lehet nem komálni?😀 ) és Shuu tanár úr. Naa, Kaoru is rulzik és Mayama-t is bírtam, de volt, mikor nagyon idegesített a Rika mániájával… (és miért hasonlít ennyire Aizen tájcsóra?😀 ). Ayumi meg… nos, kissé szűklátókörű, de szurkoltam, hogy a végére csak lesz valami közte és Mayama között. Nomiya-nak kicsit sem szorítottam, bár akkor nagyot nőtt a szememben, mikor átutazta fél Japánt, hogy felkutassa Ayu-t, meg a vonatos jelenete is bejött😀 A Morita-Takemoto-Hagu háromszögben meg egyértelműen Morita-nak drukkoltam. Persze érthető, hogy Hagu miért döntött úgy, ahogy. Fontos számára Morita (és Takemoto), de inkább a művészetet választotta (és a tanár urat). Emiatt (és a Mayama-s dolog miatt) kissé csalódott vagyok a végét illetően, de rossznak sem mondanám.

Térjünk vissza kicsit a két sorozatra. Említettem, hogy az elején inkább a poénkodás dominált. Igazából ez volt az, ami belevitt végül a sűrűbe, de aztán, ahogy haladt a sztori, egyre inkább körvonalazódott, hogy az anime átmászik egy idő után a dráma irányába. Túlzott emo-zást meg nem szerettem volna, de szerencsére a Hachikuro azon (kevés!!) animék közé tartozik, amik kellően jól adagolják a drámát és szenvedést. Sőt, a Hachikuro mindeneképp egy unikum a szememben, ugyanis sem a vígjáték, sem a slice of life nem a „műfajom”, de az anime sztorivezetése zseniális módon lett mozgatva, tényleg, le a kalappal. A szereplők is rendben voltak, a poénok ütöttek (egyszarvúak ruuulz😀 ) és a sztori is csak helyenként apadt le, de hamar visszatért a megszokott (kissé lassú, de korrekt) tempójához.

Essen egy-két szó a kivitelezésről is. A látvány a main stream animékhez szokott nézőközönséget kissé szíven ütheti, mikor először rácsipáznak a sorozatra. Mondjuk nekem nem volt semmi wtf érzésem, lehet azért, mert volt már dolgom ennél jóval extrémebb gráfokkal is. A karakter design is kellően tetszetős volt, a hangokra (magyarban néztem) meg egy rossz szavam sem lehet, mindenkié telitalálat volt. Dévai Balázs (Shuuji), Fekete Zoltán (Mayama) és Bodrogi Attila (Morita) különösen jó munkát végzett, riszpekt. Zenék terén mondjuk annyira nem voltam elragadtatva, az első OP rulzik, de az aláfestő zenék között nem voltak nagyon fülbemászó dallamok.

Summázva az elhangzottakat: A Hachikuro levetítése egy rendkívül jó húzás volt a csatorna részéről. Egyrészt a hazai anime fandom talán 10%-a, ha ismerte a cuccot korábbról, másrészt talán még mindig ott csücsülne a „wanna watch” listámon a cucc, mert nem vettem volna elő egyhamar, az biztos. Az értékelő box-ban eredetileg 9,5 pont szerepelt volna, de a második sorozat hibái és a vége miatt végül 9-re zártam. Ja, és a Mayama-Ayumi páros akkor is rulz!!

>Honey and Clover
Látvány: 5
Hangok/Zenék: 4
Seiyuu alakítás:
Hangulat: 5
Tetszett – Poénok, sztori, szinte minden
Nem tetszett – Fentebb elhangzott ^^
Végítélet: 9 pont
Explore posts in the same categories: És a többi...

16 hozzászólás - “Honey and Clover – Végelszámolás, Spoilerfest, meg ilyesmik”

  1. Sunyi Nyufi Says:

    A Mayama-Ayumi páros egy halva született dolog, ami sosem fog össze jönni. Én mikor anno néztem a sorozatot nem reméltem, hogy összejönnek, főként aztért, mert Ayu alapvetően a “szerelmes vagyok a szerelembe” típusú lány, amit azért végzős egyetemistaként ki kellene nőnie… Ennek ellenére hülyeségével és agresszív tsundere jellemével Ayu kedvenc szereplő❤

    Hagu-t általában mindenki utálja, amíg meg nem nézi a második szezont, mert csak akkor lesz érezhető, hogy ő azért nem egy emberi külsővel megáldott hörcsög, és egészen komolyan tud venni sokmindent. Szerintem számomra az egész sorozat legdrámaibb pillanata az volt, mikor állt a rengeteg doboz között egymagában…

    Nomiya-t meg alapvetően szeress. Igazából néha undorító, amit csinál… Pl megrígatni Ayu-t, hogy így aztán majd a lány, mivel Nomiya már látta sírni, közelebb érezze magát hozzá, kötsög dolog. Ennek ellenére Nomiya is favorit, mert jól néz ki, szemüveges, menő és határozott😀

  2. linacska Says:

    Nekem is rajta volt a majd megnézem listámon, mert hallottam ról, hogy milyen jó, aztán mikor adták az Animaxon, mondom jaj, de jó, így egyszerűbb… De… 2 résznél tovább nem bírtam… Ez nem az én műfajom…

    De, most, hogy elolvastam ezt a postot, lehet, hogy adok neki még egy esélyt, ha legközelebb adják.

  3. shearer Says:

    Meg kéne nézni… >_>

  4. scineram Says:

    Vazz, shearer, LOWWWWW………

  5. scineram Says:

    Amúgy hasonlóan értékelném, bár a kifogás nálam a WTF? Shuuji! csavar a végén.

  6. Junchidono Says:

    >Nyufi

    Persze, hát én se reméltem, hogy bármi is kibontakozik Mayama és Ayumi között (az első sorozat után ez már teljesen nyilvánvaló volt), de azért ott volt bennem még a végén is a “hátha” gondolata😀

    >Linácska

    Érdemes megnézni, mert tényleg ritka dolog az ilyesmi az animés piacon :3

    >Shearer

    Hallottad John-t?😀

    >Scineram (vazz, nekem te John maradsz😀 )

    Azt a Shuuji-s dolgot a végén én sem nagyon értettem… o__O; Szal 10+ év korkülönbség, meg rokoni szálak, meg… meg… Naa, szal WTF?! :3

  7. nihilus Says:

    Mayama x Ayumi suxx,Nomiya x Ayumi rulz,fiam.
    A végkifejlett nekem meg tetszett,úgy történt minden,ahogy kellett,és azok a párosítások nyertek nagyrészt,kiknek szurkoltam.:3
    Bár a Hagu – tanárúr annyira nem az a “szurkolós”,de az elején lehetett látni,hogy beleesett a lányba,és sejtettem,hogy a lyány vele marad.Nomiya meg asszem a kedvenc karakterem Shinobu mellet,egyszerűen jó.Mayamát szerettem volna képentörölni sokszor,nem Takemotót.

  8. butyok13 Says:

    > nihilus

    Jó neked, hogy sejtetted a Hagu & tanár úr dolgot, így legalább nem ért hidegzuhany…😄 Bezzeg én. Számomra annyira fura, hogy még ebbe is szerelmet magyaráztak bele… az teljesen oké, hogy Hagu vele marad, rá van most a legnagyobb szüksége, de az utolsó pár részben még ez a körítés is a tancsi érzéseivel…:/

    És azért Morita volt végig a legjobb…😀

  9. scineram Says:

    “de az elején lehetett látni,hogy beleesett a lányba”

    Really? Jó szemed lehet, engem hidegzuhanyként ért, mikor kiordított az ablakon. Akárhogyis, ez plátói marad.
    Az a leggázabb az egészben, hogy az egyetlen viszonzott szerelem sem teljesült be.

  10. nihilus Says:

    Hát ez tényleg nem volt jó megfogalmazás,akkor inkább így mondom: Incestet szagoltam a levegőben.XD

  11. SlyZero Says:

    Meg is lepődtem volna, ha pont ez lett volna az anime, amiben nem családon belül oldják meg a szaporodást.😄
    Nekem spec Morita volt a kedvencem (bár a szinkronja elég gyengén kezdett), de a többséggel ellentétben én Hagut és Takemotot se utáltam. Előbbit azért, mert vicces és aranyos volt, utóbbi pedig talán a legrealisztikusabb, legemberközelibb figura volt a sorozatban. Ezen a „basszameg, vége a gyerekkoromnak, kezdeni kellene magammal valamit, csak kurvára nem tudom, hogy mit, és szorít az idő”-n úgyis mindenki átesik, még azok is akik addigra már nem egy-két dolgot letettek az asztalra.

  12. Junchidono Says:

    >Sly

    Amm… szal jah, ami Takemoto-t illeti. Az ő karakterfejlődése egyértelműen 10/10, sőt, a második sorozatban már egész tűrhető karakter lett, de amit az első sorozatban (még az elején) levágott lelkizés álnéven, az már nekem túlontúl fárasztó volt :3

  13. butyok13 Says:

    Mázli, hogy az első sorozatnak még derűsebb volt valamivel a hangulata, így az némiképp ellensúlyozta az akkori Takemoto-szenvedést…😀 De a végére, meg a második szériában már sokkal másabb volt… Volt is hová fejlődnie…🙂

  14. terika Says:

    izé… ^^” Csak azé’ olvastam el ezt a postot, mert junchi írta. Énirtózokettől> a slice of life<cucctól…bár őszintén szólva elovlasva ezt, amit itt fennebb műveltél kifejezetten teccik az anime.😛 Láttam pár részt, és azok úgy nem kaptak el…bár pont a “nemtúlpoénos” dolgoknál lestem bele, vagy nem tom, de sok volt a nyafi, vagy csak én voltam túlidegbeteg már akkor😛 Mind1.
    Nincs is olyan sok része… LOL
    Egyébként, amikor ki mertem jelenteni fórumon, h nekem nem tetszik, mert szappanopera, akkor kb. le lettem ugatva a picsába…de ettőlé még mindig nem tetszik. Mondom még. Maj’ ha túltettem magam a blícsen akkor megnézem.😀 Persze, lehet azután se fog tetszeni, ha megnéztem ^^”

  15. baluzz Says:

    Nem mintha nem akartam volna megnézni, de sosem vitt rá a lelkem, pedig sokkal jobbnak tűnt, azoknál a Dating Sim-Visual Novel adaptációs vackoknál.(tényleg nem kéne arról felvilágosítást írnod? Ha megtámadnak azért, akkor valahogyan megvédlek!:D)Majd egyszer kerítek rá időt!:)

  16. Junchi Says:

    >baluzz

    De, gondolkoztam már rajta, hogy írok egy dating sim (le)értékelőt, mert én is a falra mászom a legtöbbjétől😀 (csak előtte még olvasható halmazállapotba kéne juttatnom azokat a posztokat, amelyek lassan egy hónapja megvannak a fejemben… ^^””).


Szójjá' hozzá!

