Kuroshitsuji – mese a démoni komornyikról

kuros

Lassan egy hete is megvan annak, hogy befejeztem ezt az animét és mivel kavarognak bennem az érzelmek, úgy döntöttem, szabadjára is engedem őket eme bejegyzés keretein belül. Előtte azonban feltenném a (talán) legégetőbb kérdést: Egyedülálló animével van-e dolgunk, vagy az alkotók ügyesen elrejtették az anime címében a rá leginkább használatos jelzőt (KuroSHITsuji)? A válasz valahol a kettő közt félúton jár, bár a tényleges eredményhez nem árt ha az alapjául szolgáló mangát is beleszámítjuk a „képletbe”.

Tulajdonképpen egy ismertető keretein belül már összefoglaltam, hogy mit is jelenet számomra ez az anime (mmint, hogy mit jelentett első ránézésre xD), így hát önismétlés helyett inkább megválaszolnám a bevezetésben elhangzó kérdést: Ha nyílt és egyenes választ kéne adnom, akkor mindenféleképp azt mondanám, hogy a Kuroshitsuji, mint manga-adaptáció egy nagy rakás szemét; viszont, ha – teszem azt – úgy tekintünk rá, mint önálló animére, akkor merőben más élményekkel gazdagszunk a 24. epizód megvaccsolása után. Természetesen, ha minden ilyen egyszerű volna, nem létezne olyan, hogy „sz*r anime-adaptáció”, tehát ezzel az erővel akár egy Sekirei, vagy épp egy random, censored elemekkel tarkított loliecchifanservice-közömnincsamangához cucc is lehet „jó” anime. A Kuroshitsujinál azonban mindenképp érdemes (hogy megtehető e, azt nem tudom, de mindenesetre most bejátszom :D) különválasztani a kettőt, hisz már az anime korai időszakában érezni lehetett, hogy mindössze a plot alapjai és a karakterek kerülnek importra a 24 részt számláló anime verzsönbe. A továbbiakban tehát a mangától elizoláltan, csakis az animére koncentrálva szól a kritika (a továbbiakban spoilerek is várhatók).

A Kuroshitsuji anime tulajdonképpen egy, már jól ismert sémát követ: két-három részes mini-sztorik, majd utána egy-két epizódnyi lájtosabb kiugrások a fősztoriline-ból. Utóbbiak leginkább filler-elemekkel tarkított próbálkozások lesznek, melyek közt vannak egészen ötletesek is, de az apraja-nagyja inkább csak erőltetett időhúzás, mintsem álleejtős akció és/vagy igényes fanservicebomba. Apropó, fanservice; kis túlzással, de nyugodtan kijelenthetjük, hogy az anime (és a manga, de még mindig igyekszem távol maradni tőle) elsődleges célja egy jókora „rajongói vágyhalom” képernyőre importálása. Egy-két szemléletes példa, csak a teljesség kedvéért: Sebastian minden porcikájáról a bishounen mivolt tükröződik vissza, melynek vélhetően az idősebb fangirlök sem tudnak majd ellenállni, de ugyanakkor a shota Ciel is nagy szerepet játszik a női közönség nyálcsatornáinak aktív működtetésében, valamint Grell, Sebastian „jövendőbelije” (>:3) is gondoskodik a gyengébbik nem sokszínű vágyairól, tekintve, hogy a mangához képest jelentősen több szerephez jut.

Kanyarodjunk vissza az epizódok kiértékeléséhez… Mint mondottam volt, inkább a kisebb, de velősebb sztorikat preferálja az anime verzsön, mely természetesen valamennyire igyekszik a mangában szereplő fontosabb részeket megfelelően átemelni, de a plot leginkább egy Angela nevű angyal áskálódásai körül forog és a végjáték is ennek fényében alakul. Közben tehát a sztori halad előre a maga vonalán, mely hol érdekesebb (bábukészítős mini-arc), hol retardabb (curry-s ótvar-lolság) történekkel igyekszik a színvonalat fenntartani, több-kevesebb sikerrel.

Summa summarum, a Kuroshitsuji mint anime, mindenképp a nézhető darabok táborát erősíti. Ugyan lehetett volna a kevésbé fontos epizódok helyett egy-két hintet áthozni pölö Seba múltjából, vagy az alkut, magát jobban kifejteni, de azért így sincs okom panaszra. Az értékelő boxban szereplő pontszám pedig ennek fényében lett olyan, amilyen, szal tessék ezúttal elvonatkoztatni a mangától és ily módon szemlélni a végeredményt (egyébként várható a közeljövőben a mangáról is egy saját bejegyzés).

>Kuroshitsuji
Látvány: 4
Hangok/Zenék: 4
Seiyuu alakítás: 5
Hangulat: 3
Tetszett – ld. fent
Nem tetszett – curry-s és a többi semmitmondó epizód
Végítélet: 9 pont
Explore posts in the same categories: Minden más

16 hozzászólás - “Kuroshitsuji – mese a démoni komornyikról”

  1. Elhaym Says:

    Én eddig 14 részt láttam, eddig csalódás az anime, a legutóbbi filler részek nem bírtak lekötni.

  2. miranu Says:

    Én még viszonylag korán abbahagytam.. ahol a pucér kutyacsávó megjelent.. nekem ott vége lett 😄

    Sebas-chan jó fej volt a többi nem. a manga jó, de azt sem olvastam már jó ideje. Szerintem sok az a 9 pont 😀
    Bár azt nem tudom hogy 10/9 vagy 20/9? 😀

  3. Mila Says:

    Én azután tudtam igazán élvezni a sorozatot amikor már nem azon keseregtem, hogy ez- vagy az kimaradt a mangából. Az utolsó rész meg nagyon tetszett. Azért még a curry-s hülyeséget is megbocsátottam a sorozatnak 😀

  4. Junchi Says:

    >Elhaym

    Igen, az a pont ott az anime mélypontja :3; De azért érdemes továbbnézni ^^

    >Miranu

    10/9 :P; Igen, tudom, e-mailben is írták már páran, hogy idiótán pontozok, de akkor most ide is: Szal ha egy anime kellően megtudja mozgatni a fantáziámat, akkor ált magas pontszámmal indul és végez. Ha meg nem, akkor droppolom… akár az utolsó részek előtt is, ha kell :3

    >Mila

    Igen, az utolsó epizód tényleg nagyon jó volt. Az egyik legjobb anime befejezés, amit valaha láttam *_*

    • Ádám Says:

      Viszont a kuroshitsuji fojtatodik ujjabb 12 résszel mej a frappáns monoshitsuji nevét viseli és még kell hagyni az már nem olyan megható befejezés fillér: ciel nem veszti él a lelket hanem az utolsó rész végére ő is demon lessz és sebastien az idők végezetéig ciel szolgája lessz úgyhogy az ertekelesbe bele kéne venni a második évad 1w részét is B-)

  5. wagner20 Says:

    ha ötöket meg négyeket osztottál ki akkor a végén hogyan jött ki a kilenc?

  6. leara Says:

    Én még mindig a mangát szeretem igazán (bár azért lespoilereztek belőle néhány dolgot az animében… ld. a legújabb, 32. fejezetet).
    Az utolsó rész viszont nekem is kifejezetten tetszett 🙂 (na meg a 2. ending *____*).

  7. Elhaym Says:

    Félbe biztos nem hagyom, ha már valamiből megnézek 2nél több részt azt már nem szoktam félbehagyni. 🙂

  8. siklara Says:

    Puni puni…

  9. mako Says:

    Hehe, ez a Kuroshitsuji azért érdekes igazán, mert tényleg tök más lett az anime mint a manga. Mondjuk az animénél én is leragadtam az elején, de sokan mondják hogy jó lett a vége minden fillertől eltekintve, úgyhogy majd vaccsolom ha tudom 🙂 Mindenesetre a manga továbbra is nagyon beteg, és továbbra is erős vígjáték íze van, nem igazán mutat affelé, hogy komolyodna itt a dolog – ami pont jó. Nekem a currys baromság pl. a mangában nagyon bejött, ott minden poénabbra van véve.

  10. Junchi Says:

    >mako

    Hát, ha másért nem is, de a vége miatt mindenképp megéri megnézni 😀 (az utóbbi idők egyik legjobb animés befejezése volt – legalábbis számomra :P). A manga meg: amint vége a Zh-imnak, 100%, hogy folytatom :3

  11. Ayano27 Says:

    Nekem nagyon tetszett ez az anime ahogy van. Én imádom. ^^ A currys részek viccesek. Én enm éreztem a fillereket benne. 😀 Nekem ez volt az egyik legjobb anime amit néztem. De hát kinek mi tetszik jobban. Nemigaz? 😀

  12. Nasu Says:

    10/9 nálam magas, igazából egy 10/7et adok rá. Szörnyen klisés és annak ellenére, hogy nőnemű vagyok Sebastian nem mozgatta meg a fantáziámat 😄 Talán túlságosan is tökéletes volt?:D Ráadásul olvastam már jobb “XIX. századi Anglia, úrfi/szolga, sötét hangulat” cuccot, ezért a befejezés is átlagos lett számomra 😀
    A currys meg jó volt 😄 Azt a részt nem kell bántani, én jót nevettem 😀 A seiyuuk előtt pedig tényleg le a kalappal, el vagyok ájulva! *_* De a pozitívumok ellenére, nálam lehet mégiscsak KuroSHITsuji marad XDD (persze a mangát nem ismerem, szóval arról nem nyilatkozok)

  13. Mizuame Says:

    Nem tudom, hogy ti milyen animeket szoktatok nézni, de szerény véleményem szerint a Kuroshitsuji 10/9!!!!(csak mert javítanék a grafikán, de egyb nálam megér egy 10/9.5) Ez egy olyan zseniális mű, ami a pokolból is képes visszahozni(annak ellenére h démonokról szól). Másrészről viszont nem kedvencem Sebastian, főleg mert egy ***, de a végén sajnáltam….Nem a legjobb a sztori eleje, viszont ne fikázzuk Yana Tobozo-t! Ciel kisugárzása meg a No.1!!!! Aztán mikor jön Alois a sok gonoszkodásával>w<

    Szóval aki nem nézi végig az vessen magára!!!

    • Junchi Says:

      szerény véleményem szerint a Kuroshitsuji 10/9!!!!

      Miért, szerinted én mennyit adtam rá? (Más kérdés, hogy ha most újrapontoznám, maximum 6/10, amit kaphatna. :P)

  14. Mizuame Says:

    + a fűzős jelenet az csak hab a tortán!!
    Rossz az, aki rosszra gondol….de hülye aki nem!!!!!!


Szójjá' hozzá!

