Top20 anime

Most ehhez van kedvem, na meg úgyis rééég volt utoljára toplista és valahol kötelességemnek érzem tájékoztatni az olvasónépet elferdült ízlésem pillanatnyi állapotáról. A lista 100% szubjektív, mozifilmeket és OVA-kat kihagytam belőle, Death Note-ot még csak véletlenül se keressen benne senki…

20. Monster

Bár volt egy-két dolog a közepe felé, ami annyira azért nem jött be + a mangában egy paraszthajszállal életszerűbbnek hatott a történet, de ettől függetlenül a top20-ban a helye. 99,9% mangahűség, semmi alternatív anime-end, filler-BS, meg hasonlók, hanem szépen végigvitték a manga sztoriját, ami egész egyszerűen példaértékű. Bár minden anime-adaptáció ezt az utat követné…

19. Gungrave

Tipikus példája annak, hogy a bevezető epizód sokszor igencsak csalóka. Ha azt kibírja valaki, onnantól kezdve elkönyvelheti magának, hogy egy olyan érzelmi hullámvasútra váltott jegyet, ami nem csak, hogy földhöz vág, hanem még tovább is megy, örökre emlékezetessé téve ezt a zseniális gengszter-sztorit. (A grafikáért mondjuk kár…)

18. Gantz

Bár a franchise mangában az igazi (pontosabban volt, a mostani arc egy kupac szarral egyenértékű) és az anime-original befejezéstől a mai napig a falat kaparom, de ettől függetlenül lazán itt a helye. Gonzóék imho nagyon jó munkát végeztek ezzel az animével, a buddhás arc pölö simán alázza a manga idevágó fejezeteit, de a többivel (már ami kánon) is elégedett vagyok. Alien hunt, izgalmak, eredetiség és talán a legemberibb karakterek, akiket mangában/animében valaha láttam.

17. Black Lagoon

…avagy az amerikai akciófilm, japanimáció módra. Ratata, boom, hangulat, badassness, drogok, alvilág, guns & whores, és egyéb ZS-ségek sajátos stílusban előadva. Kell ennél több? (Nah, Robertát mondjuk kiírhatták volna belőle… >_>)

16. Prince of Tennis

Kissé ugyan nagy arányt képvisel az egy képkockára jutó bishik száma, de a cucc élvezhetőségéből mit sem von le. Képes volt több mint 200 epizódot úgy elém tárni, hogy egyszer sem vált unalmassá. Olyan volt, akár egy jó shounen-fight anime, rengeteg trükkös támadással és képességgel és még a fillerek is jók voltak.

15. Gintama + Gintama’

Egyetlen egy oka van, hogy nem került feljebb: a normál sorozat filler-epizódjai. Félelmetesen gyengén muzsikált egy-kettő, főleg a 100 fölötti részekben… De ezt gyorsan felejtsük is el, hisz untig elég, ha csak a szépre emlékezünk, már pedig a Gintama változatlanul a nevettetés császára, illetve szerény véleményem szerint továbbra is ez a franchise büszkélkedik a legjobb karakter-arzenállal. Ja, és igazi minőséget képvisel! (Pierrot és Toei vehetnének tőlük pár leckét.)

14. Fullmetal Alchemist: Brotherhood

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Fullmetal Alchemist névre hallgató manga. Emberek milliói titulálták kedvencüknek, ám jelen cikk írója nem érzett különösebben semmit iránta, így a harmincfenetudjahányadik fejezetnél jegelte is a dolgot. Az alap FMA anime-sorozatot szerette, ám mikor kijött a mangahű Brotherhood néven futó széria legelső epizódja, ő maga megvonta vállát, szemét becsukta és teljesen elidegenítette magát az egész jelenségtől. Ám a sors végül váratlan fricskát mért a fiú orrára, mikoris egyszem animés csatornánk megvette az új sorozat jogait. Cikkírónk ekkor úgy döntött, esélyt ad a jövevénynek, bár ő maga tudta, úgysem fog többet kapni, mint amit a mangában látott… Tévedett! Hibája végül megbocsátást nyert. Itt a vége, fuss el véle.

13. Rainbow

…avagy a tavalyi év egyik legjobbja. Szép mondanivaló, megfelelő háttérrel megtámogatva, rengeteg szomorúság (nem angst-parádé!), miegymás; Az ellaposodás fogalmát még csak hírből sem ismerő anime. Ritkán ugyan műdráma-szagú (főleg a második felében), de mindenképp itt a helye!

12. Bleach

Ezt szerintem nem kell nagyon magyarázni, már négy éve a kedvenc shounen-fight cuccom és ha nem lennének a fillerek ilyen elviselhetetlenek (tisztelet a kivételnek, ergo a zanpakutou-arc-nak), még előrébb raknám. (Bár azért még mindig mangában az igazi!)

11. Bakemonogatari

A létező összes otaku-csapdát magában foglaló egyedi, érdekes és nem utolsó sorban élvezetes anime, á la Shaft. (Bár az utóbbi időben egyre több a hater… Mondjuk ki nem szarja le őket. :3)

Ezzel el is érkeztünk a top10-hez. Innentől kezdve jönnek azok az animék, melyek ugyan még mindig véreznek innen-onnan, de mégis megtudtam bocsátani a hibáikat, mert az elejétől a végéig nézették magukat és/vagy annyira érdekes volt egyik-másik, hogy egyszerűen nem tudtam rájuk haragudni.

10. Basilisk

Megint Gonzo, de ismét csak az igényesebb fajtából. Egy nagyon szép dráma, kellően hatásos zárással, sok vérrel (VÉÉR! xDD), poén nindzsa-képességekkel és jó karakterekkel.

9. Berserk

Emlékszem, anno mennyit halogattam ezt az animét. Nem voltak tőle nagy elvárásaim, de annál kellemesebbet csalódtam már az első rész megvaccsolása után. A Guts-Griffith szál egyszerűen zseniális! (És nem, nem kérek belőle folytatást, köszönöm…)

8. Ga-Rei: Zero

Nagyon sok hasonlóságot mutat a Berserk-kel, ami már önmagában elég lenne, hogy toplistás legyen, de ha ehhez még hozzávesszük a kivitelezést, a top-tier rendezést, a tényt, hogy egy fogpiszkálóval sem akar többnek látszani, mint ahogy az ilyen cuccok általában szeretnének és Yomit, az univerzum legjobb anime karakterét, akkor garantált helye van a top10-ben.

7. Gankutsuou

Egyedi, zseniális, izgalmas. Mindenféleképp az egyik legjobb anime, amit valaha láttam. (Egyedül csak azt a pár rendezői baklövést sajnálom a közepe-vége felé…)

6. Baccano

Ezt még Leara ajánlotta; Azóta is hálás vagyok neki. :3 Elsőre kicsit zagyva, meg WTF, de egy megismételhetetlen élmény, ahogy haladsz vele előre, majd a végére teljesen összefonódnak a szálak, és végül minden a helyére kerül.

5. Shoujo Kakumei Utena

A shoujo anime! Szépen összeszedte a műfaj összes kliséjét, jól megrágta, majd kiköpte, hogy egy maradandó remekmű születhessen.

4. Shiki

…avagy a tavalyi év legjobb animéje, egy igazi kuriózum a moe-ecchi-fanservice korában. Rengeteg jó karakter, lassú, ám hatásos történetvezetés, illetve az örök kérdés a végére: „Most akkor ki az igazi szörnyeteg?”

3. Puella Magi Madoka Magica

Lásd a kettővel korábbi bejegyzésemet.

2. Tengen Toppa Gurren Lagann

A kivétel erősíti a szabályt – szokták volt mondani. És mennyire igaz! Alapjáraton rühellem a mecha animéket, de a TTGL zsenialitását aligha lehet kérdőre vonni. Szemtáplálék minden oldalról és szögből, GARNESS, pimp my mecha és legendás szállóigék. A Gainax eminens tanulóként mondja fel a leckét mindenki legnagyobb örömére. :3

1. Kaiji + Kaiji S2

The almighty! A (majdnem) tökéletes anime. ’nuff said!

Jöhetnek a kommentek, kövek, virágok, akármik.

Explore posts in the same categories: Kedvenc animéim, Minden más

41 hozzászólás - “Top20 anime”

  1. Junchi Says:

    Még annyit, hogy a listába már nem fértek be, de vérezne a szívem, ha nem említhetném még meg az alábbiakat: Fate Stay Night, Claymore, Utawarerumono, Seto no Hanayome és a Code Geass első(!) sorozata.

  2. Péter Says:

    Blade of the Immortal, Ninja Scroll már nem listás?

    FMA, Gintama, Berserk, TTGL, Shiki, Madoka ezekben osztom a véleményed, bár Berserket feljebb hoztam volna. =)

    Utena… inkább A lezbó anime lenne rá a helyes besorolás, de állítólag a manga jobb, mert ott nincs ilyesmi, szóval azt majd egyszer valamikor lehet le kéne checkolnom. =D

  3. Leara Says:

    Én nem tudnék ilyen listát csinálni, mert szinte minden kedvencemet másért szeretem😀. De annak örülök, hogy a Baccano! végül ennyire tetszett😉. Amúgy ahogy elnézem van pár közös kedvencünk😀. Mellesleg a Prince of tennist pont ma akarom elkezdeni^^.

  4. Dodgers Says:

    TTGL, Black Lagoon és Gankutsuo FTW.🙂

    FMA esetében nálam fordított a felállás, azaz a Sishoodot ejtettem mint a huzat, de az alapsorozat bejött, mégha nem is lett örökös kedvenc. Monsternél lassan öt éve hogy próbálok túljutni az első pár részen de sose vitt rá a lélek attól függetlenül hogy nem DN fail szintű kriminek látszik,

  5. pengejohn Says:

    Nem rossz kis lista. Monster, Gantz, Black Lagoon, TTGL, Baccano nekem is benne van a favba, de a Bleach és a Ga-Rei: Zero nem tudom mit keres a listába. Biztos nem jól olvastam…😀😀
    Ha már shounen akkor nálam a top = One Piece

    A Kaiji + Kaiji S2-t pedig máris húzom le!😀

  6. Junchi Says:

    >Péter

    Blade of Immortal sosem volt az. :3 A vége teljesen tönkrevágta az egészet, meg eleve nem volt benne annyi potencia, hogy listás legyen.

    Ninja Scroll meg… a film mindenképp listás lenne, viszont a sorozat imho igencsak gyászosra sikeredett.

    >Leara

    Ó, akkor hajrá, szerintem nem fogod megbánni.😉

    >Dodgers

    Monstert szívvel ajánlom, össze sem hasonlítható a Death Note-tal, mivel ez 100% seinen cucc, sőt, mondok még valamit: intelligens sorozat. Ritka az ilyen, mint tudjuk.😀

    >Pengejohn

    Hidd el, jól olvasod mindkettőt.😀

    OP nálam Impel Down óta folyamatosan veszít az erejéből… Addig nagyon jó volt, de ez, amit a Toei művel mostanság, igencsak vérlázító. A manga viszont változatlanul király.

  7. SaiyaGin Says:

    A Bleachet nem tetted az első 10 közé? He?
    (Na jó, a fillerek egész meggyőző érvek, de még így is meglepődtem a 12. hely láttán.)

  8. Thral Says:

    GaRei (arigatya még egyszer az ajánlást) Madoka nálam is kedvenc, a többit nem ismerem. Bleach-et nézem még, de csak Isshin, SoiFon és Starrk miatt.

  9. Wagner Says:

    Gungrave-en meglepődtem, pozitív csalósás. : D Viszont arra számítottam, hogy a Bleach lesz az első, szóval ez is meglepő volt.

    FMA, Basilisk, Berserk, TTGL – ezek nekem is nagy kedvencek. Bakemono-t meg végig kéne néznem már. Bár szerintem nem egy nagy durranás, de legalább van benne pár epic jelenet.

  10. pengejohn Says:

    Megtetszett az ötlet, így én is összeraktam a TOP 20-m😀

  11. Junchi Says:

    >SaiyaGin

    Ha nem veszem a fillereket, előrébb lenne, de az hogy nézne már ki… ^^”

    >Thral

    Nincs mit.

    >Wagner

    Hát, nem hiszem, hogy a Bakemono neked annyira be fog jönni, de ha mégis bejönne, az meg számomra lenne pozitív csalódás. :3

    >Pengejohn

    Csekkolom.😀

  12. siklara Says:

    Igen jó lista, bár nem láttam róla mindent. : ) Ezt a Puellát itt a 3. helyen nem tudom hová tenni, de gyanítom, a színes-magical képek megtévesztőek róla.

    Ehh, lehet, valamikor megint animézni kellene…

  13. -OJ- Says:

    GunGrave: emlékszem, én is majdnem kivágtam a kukába az első epizód után, de milyen jó, hogy nem tettem. Bár a végén így is visszahozták a monsztás részt, ami szerintem teljesen felesleges volt beletenni, még ha az eredeti játékban benne is voltak ezek. Az alap, Volt egyszer egy Amerikára emlékeztető gengszter történet önmagában is eladta volna, a sci-fi rész csak lehúzta a sorozat értékét.

    Black Lagoon: én Robertát is bírtam, jól elegyítette a Terminátor akciózását a Desperado hangulatával. Inkább a japán kis csajt hagytam volna ki, az már túlzásba vitte a sírást.

    Shikit a múlt héten fejeztem csak be, de nálam is nagyot ütött. A legjobb vámpíros anime, amit eddig láttam B)

  14. kdanni Says:

    Nagyon nehéz egy top listát össze állítani, mindig van valami ami túl intenzív élmény vagy elfelejtődött. Nem lehet, hogy nálad a Madoka még ebbe a fázisba esik?🙂

    Az én listámon inkább a sorozatokhoz köthető emlékek, élmények a befolyásoló tényezők, így pl. a második helyen ott tud lenni Bleach 1-63 része.😀

    • pengejohn Says:

      Ez tényleg igaz. Nekem néha túlértékelődnek az animék egy idő után és van ami elfelejtődik.. Ilyen nálam pl: a Samurai Champloo amit már töbször újra néztem, de a végén hiányérzet, csalódás, vontatottság. Pár hónap múlva azt mondom hogy milyen jó volt.😀

  15. Mariko Says:

    Na, én ilyen listát nem tudnék összehozni. Húsz kedvencet megnevezni még hagyján, de ott már elvéreznék, ha sorba is kellene rendezni őket.^^’

    A felsoroltak közül a Gankutsuou és a FMA Brotherhood nálam is kedvenc, de a Gintama, a Shiki és a Kaiji is az emlékezetes sorozatok között vannak. Mondjuk a listán szereplők animék úgy kb. fele még az “egyszer meg kéne majd nézni” fázisban vannak nálam. ^^

  16. Corot Says:

    A Monster, FMA Brotherhood, Gungrave, Gankutsuou, Utena és talán még a Berserk is rajta van a listámon. Sorrendet valószínűleg nem tudnék állítani a kedvenc 20 animém között de nem is az a lényeg melyik cucc hányadik helyen landol.

    Nálam az első FMA széria nem fért volna bele a 20-as listába (nem mintha lenne ilyenem) annak ellenére, hogy szerettem, viszont a Brotherhood helyet szorított magának.

  17. Hedoro Says:

    Még nem láttam/olvastam teljesen a Monstert de ha csinálnék top 20 listát biztos előrébb raktam volna,úgyhogy a te döntéseden csodálkozom :O😀
    A Gantznak meg még mindig nincsen vége? Olvasom de le vagyok maradva és azt hittem,hogy már régen befejezték..
    Amúgy az FMA-val szinte teljesen úgy vagyok mint te😀. A Kaijival is egyet tudok érteni.
    Apropó a Shiki tényleg ekkorát üt a végére,hogy a 4. helyre tolja fel magát? Mert én is nézem és már a végéhez közeledek,de Sunako nyafogása néhol kicsit idegesítő…Meg úgy az egész nem fogott meg ANNYIRA,de azért érdekes,persze.Csak hátha a végén van valami..
    A Rainbow-t meg ezek szerint sikerült normálisan megcsinálniuk,jó hír,majd folytatom😀.

    • Junchi Says:

      Jah, Gantz még mindig fut, bár nem ártana, ha végre vége lenne…

      Shiki meg jah, tényleg akkorát üt, bár ha eddig nem fogott meg olyan nagyon, akkor a végére sem fog túlzottan pozitív irányba billeni az értékelésed, de azért fenntartom ezt a lehetőséget is.😀


  18. […] van ilyen késztetésem, de most Junchi után szabadon: animés toplisták következnek. Azzal a két megkötéssel, hogy a listákon […]

  19. Nagasumi Says:

    Jó látni a Kaiji-t az első helyen.😀 Nekem is az a legnagyobb kedvencem.

  20. Elhaym Says:

    Nekem is kéne egy ilyen listát írnom, Sok anime ami egy éve benne volt a TOP 20-ban most már nem lenne benne. Már a Death Note sem lenne elől, anime végét nagyon összecsapták, Manga sokkal jobban ki van dolgozva.


  21. Na akkor, ehhez a postodhoz írok először… már többet elolvastam amúgy😀 Monster és Bleach nálam is top 10-es, ahogy az FMA: Brotherhood is, de a Gantz, Gintama, Prince of Tennis, Berserk is nagyon tetszenek! Az első két helyezetted illetve a Basilisk pedig már régóta érdekelnek, ha még lesz időm most nyáron, egyik-másikba bele is kezdek😀 Szóval vannak közös pontok, jó kis lista!

  22. Bütyök Says:

    Húú, szép kis lista.🙂 Jó pár anime ezek közül még javában csak a tervezettek között csücsül nálam, mint pl. Utena, Baccano, Monster…
    De amiket láttam is, azokkal többnyire egyetértek. Például az FMA, Basilisk, Gankutsuou mind zseniális, és a Madoka is nagyot alkotott a végére, de valahogy ez utóbbit mégse tudnám elképzelni még a húszon belül se.🙂 Pedig amúgy az első féléves szezon nagy meglepetése…
    Az élen lévő Kaiji mondjuk azon kevesek közé tartozik, ami egyelőre még csak fel sem keltette az érdeklődésemet, a TTGL-nál meg a karakterdijázn/grafika valahogy a FLCL-t juttatja eszembe, azzal meg a világból is ki lehetne kergetni.😄 De ha nagy leszek, talán még sort keríthetek ezekre is egyszer.🙂
    Ízlések és pofonok.😀

    • Junchi Says:

      A Madoka engem szó szerint a monitorhoz bilincselt, elvarázsolt, így mint olyan, egyértelműen Top5-ben a helye.😀

      A Kaiji meg igazából kőkemény seinen cucc a maga kis igazságaival és a körömpusztítóan izgalmas helyzeteivel, szal ha szereted az ilyesmit, keresve sem találsz ennél jobbat.

      A TTGL-től meg ne félj, még csak nyomokban sem vethető össze az FLCLOL-lal. :3


  23. […] régóta terveztem, hogy megírom  a kedvenceimet. Aztán amikor megláttam , hogy Junchi , Pengejohn , Andrew Wienner , Wagner is elkészítette a  sajátját még jobban megjött […]


  24. […] már annak idején megejtettem egy anime top20-at, gondoltam, miért ne kerülhetne sor egy hasonló jellegű listára, csak ezúttal filmekkel a […]

  25. Hallis Says:

    Remek lista. Első öt (vagy nullától négyig ahogy írod) nekem is 10-es listás, kivéve a Kaji-t, amit nem láttam. Amit hiányolok még, az az én egyik kedvencem, az FLCL.

    • Junchi Says:

      Ami azt illeti, az FLCL nálam top500 se lenne… ^^””

      Btw újra kéne írni ezt, habár csak annyi változás van, hogy a Berserk revaccs után feljött az 5. helyre, a Bleach meg ki a 20-ból.

  26. Teh_Anon Says:

    Jó néha nem unalomig elcsépelt mainstream ízlésvilágokat és listákat látni.

    Íme az enyém: (10 elég)
    1- Legend of Galactic Heroes
    2- Mushishi
    3- Cowboy Bebop
    4- Mononoke
    5- Tatami Galaxy (tetszik a banner)
    6- Berserk
    7- Steins Gate
    8- Monster
    9- Ghost in the Shell: SaC
    10- Lain

    • Teh_Anon Says:

      Uff. Most esett csak le, hogy már commenteltem ide egyszer hozzád, csak nem ehhez a cikkhez.

      • Junchi Says:

        Semmi gond, örülök, hogy “visszataláltál”. :3

        A listádat meg approválom, igaz, az utolsó két helyezett finoman szólva sem az esetem.

  27. teH_aNon Says:

    Ha már enyém az uccsó hozzászólás: mondtad korábban, hogy ez a lista már nem aktuális. A mostani milyen lenne ha nem vagyok nagyon tolakvó a kérdéssel😀 ?

    • Junchi Says:

      Yupp, volt róla szó, hogy nyomok rá egy editet, de aztán végül az a karakteres 20-as lista lett helyette.

      Ami a mostanit illeti… Ööö, most kicsit megfogtál, mert úgy kábé két hónapja még megvolt a fejemben a dolog, de mostanra már szétesni látszik.

      Ami biztos, hogy a Steins;Gate és a LoGH az elsők, majd őket követi a 10/10-es légió maradéka (Kaiji, Berserk, Lain, Lagann), őket pedig a God-tier maradéka: Madoka, Gankutsuou, Shiki, Utena, Tatami Galaxy, Baccano. Aztán jön a következő szekció olyanokkal, mint Bakemonogatari, Ga-Rei: Zero, Gungrave, Monster, Versailles no Bara, majd végül FMA: Brotherhood, Gantz, Basilisk, Oniisama e, NHK… És ez már több is mint 20…😀


  28. […] régen íródott vala egy ilyen lista, a szavazó többség pedig annak átkozmetikázása mellett tette le végül voksát, így hát […]


Szójjá' hozzá!

