Top10 film

Ha már annak idején megejtettem egy anime top20-at, gondoltam, miért ne kerülhetne sor egy hasonló jellegű listára, csak ezúttal filmekkel a főszerepben (valamivel kisebb, 10-es kiszerelésben).

Elöljáróban annyit tudni kell rólam, hogy nem vagyok egy nagy filmguru. Valahogy kevés az, ami igazán letud kötni vagy egyszerűen csak nem bírom végigülni azt a másfél-két óra játékidőt, emiatt is húzok inkább a sorozatok felé. Ennek ellenére azért akad bőven gyöngyszem, amik lazán kitesznek egy kényelmes, toplistára valót, így most ezekből válogattam. A lista tehát nem is igazán sorrendet jelöl (az első két helyezettet kivéve), sokkal inkább azokat a címeket igyekeztem összeszedni, amik élmény szempontjából a legmaradandóbbak voltak és szívesen emlékezek vissza rájuk vagy nézem őket újra (és újra és újra :D). Ja, és előre felkészítek mindenkit, nincs valami common ízlésem, úgyhogy nem lesz sem Ördögűző, sem Star Wars a listában.

10. A Dolog (The Thing) – 1982

Ha választani kell egy kedvenc horrorfilmet, akkor minden bizonnyal John Carpenter „Dolga” mellett raknám le a voksomat. Nyomasztó, paráztatós, az effektek baromi jók, az alapötlet zseniális és messze félelmetesebb egy ilyen földönkívüli izével harcolni, mint random szellemekkel vagy sorozatgyilkosokkal.

9. Kellékfeleség (Just Go With It) – 2011

Ez volt tavalyról a kedvenc filmem. Magasról leszarom a kritikusok véleményét, szerintem bőven teljesítette a film a célját: szórakoztatott. Igaz, az első 10 perc után azt hittem, kinyomom a fenébe, de utána beindult és végig FUN volt.

8. A Zongorista (The Pianist) – 2002

A film több mint két órás játékidővel operál, mégis rövidnek hatott. Félelmetes, ahogy 150 percen át ömlik a fájdalmas valóság a TV-ből/monitorból.

7. Gyűrűk Ura – A király visszatér (Lord of the Rings: The Return of the King) – 2003

Ha az első kettő nem is, de a harmadik rész lazán toplistás. Ezen egy percig nem unatkoztam, a rendezés minden második jelenetnél levett a lábamról és a végén a Pelennor-mezei csata egész egyszerűen GWAHH~. *O*

6. Oscar – 1967 és 1991

Oscar-ból két verzióhoz volt szerencsém: A kevésbé ismert, ’67-es Louis de Funés-féléhez és a ’91-es Stallonéshoz. Mivel nagyon imádom ezt a franchise-t és a két filmet is kábé egyformán, így úgy döntöttem, legyen itt mindkettő. (Ha meg mégis választani kéne, hát legyen a Funés-féle, azt talán egy hajszállal jobban szeretem.)

5. Mechanikus Narancs (Clockwork Orange) – 1971

Ha egyetlen szóval kéne jellemeznem ezt a filmet, akkor azt mondanám: DURVA. Számtalan értelemben. Rendkívül megosztja az embereket, de nekem spec baromira bejött. Az egyik legjobb mindfuck, amit valaha láttam – egyetlen kihívója akad csupán, a lista második helyezettje.

4. Csokoládé (Chocolat) – 2000

Juliette Binoche és Johnny Depp önmagában elvinné a hátán az egészet, de ehhez még vegyük hozzá az „imádom az értelmes, intelligens, nyálmentes és szórakoztató romantikus cuccokat” perverziómat és máris érthető a film 4. helyezése. : P

3. Pillangóhatás (The Butterfly Effect) – 2004

Ha már az anime-listában is volt egy Leara-ajánlás, hát legyen itt is egy, méghozzá a harmadik helyen. 😀 Igazság szerint a Steins;Gate apropóján néztem meg/lett ajánlva, de arra nem számítottam, hogy ez ennyire jó lesz. Itt is van sok-sok idővonal, dráma, mindfuck, wtf és ószomnessz, ergo minden adott egy remek sci-fihez. A vége meg zseniális.

2. Jákob Lajtorjája (Jacob’s Ladder) – 1990

Ez az a film, amiről csak szuperlatívuszokban vagyok hajlandó beszélni. Nem egy könnyű mű, sőt, az egyik legnehezebb, amivel valaha dolgom volt. Gyakorlatilag a valóság és a képzelet párharca bő két órába összesűrítve, de a végére akkora mindfuck lesz belőle, mint a HÁZ! Sokan egyébként tévesen horrornak címkézik ezt a filmet, de nem, ez nem az. Nézzétek meg! Nagyon megéri. (Egyedül, amit sajnálok, hogy a kivágott jelenetek nem kerültek bele a végleges verzióba… :/)

1. A Minden6ó (Bruce Almighty) – 2003

Eddig kábé hat alkalommal néztem végig, de mind a hatszor ott volt a levakarhatatlan vigyor a pofámon. Alapból bírom mind Anistont, mind Carrey-t, mind Freemant, hát még, ha összejönnek egy efféle grandiózus menet erejéig. A többi már csak hab a tortán, de a lehető legzamatosabb fajta.

Honorable mentions, avagy, amik már nem fértek be a listába, de legalább a címeik sorakozzanak itt: A Remény Rabjai, Két Nővér, A Fülke, Charlie és a Csokigyár, Forrest Gump.

Explore posts in the same categories: Minden más

7 hozzászólás - “Top10 film”

  1. Leara Says:

    Jó kis lista, bár elég sok mindent nem láttam róla (A dolog, Kellékfeleség, Mechanikus narancs, valamint az első két helyezettedet sem XD).
    A Gyűrűk urát örömmel látom, nagy rajongója vagyok mind a könyvnek, mind a filmnek… emlékszem, hogy 12 éves voltam, amikor olvastam (meg amikor jött az első film) és teljesen elvarázsolt… már sok könyvön túl voltam akkor, de ez volt az első, ami ilyen szinten magába tudott szippantani :).
    A Csokoládé viszont valahogy nem tetszett, de szerintem csak azért, mert túl sokat vártam tőle. Később próbálkoztam a könyvvel is, de azt talán még jobban untam.
    Oscarból pedig meg kéne néznem a Funés-féle változatot… a TV-ben mindig a Stallonéset adják.
    Én amúgy mindig bajban vagyok az ilyen listákkal, mert általában mindig valami más miatt szeretek 1-1 filmet :D. Szóval max. talán akkor tudnék egy ilyet összehozni, ha műfajonként csinálnék listát, de valószínűleg még akkor is bajban lennék.
    (Btw, örülök, hogy erre a listára is “felkerültem”… ráadásul a TOP3-ba :3… a Pillangóhatás kb. az egyetlen film, amiben bírom Ashton Kutchert :D.)

    • Junchi Says:

      Oscar-t (mmint a Funés-sat) nem is tudom, mikor adták utoljára a tv-ben. Még jó, hogy megvan dvd-n. 😀

      Btw én is gondolkoztam, hogy inkább műfajokra szétbontva bohóckodok össze valamit, de az egybe top10 valahogy látványosabb. :3

  2. pengejohn Says:

    A felét láttam kb, jó kis lista!
    Nekem a Guy Ritchie filmek hiányoznak! 😀

  3. -OJ- Says:

    Én meg a Tarantino és Fincher (Harcosok Klubja, Hetedik, Játsz/ma) filmeket hiányolom 😀

    Kellékfeleség kivételével (Aniston, Sandler, ráadásul együtt = FAIL) mindet láttam, de nekem egyik sem toplistás darab.

    Pillangóhatás nem egy rossz film, de (szvsz) a témájában Sehol nincs a Donnie Darko-hoz képest 😀

    És a Csokoládé helyett inkább a Don Juan DeMarco-t tenném be, ha már ‘értelmes, intelligens, nyálmentes és szórakoztató romantikus cucc’-ot keresek Johnny Depp (+Marlon Brando és Faye Dunaway) főszereplésével.

    • Junchi Says:

      Na, a Fincher filmeket én baromira nem bírom… ^^” Tarantino meg a szépjóoké kategória, épp csak nem top10 matéria (nálam legalábbis). 😀

      Viszont ez a Don Juan DeMarco felkeltette az érdeklődésemet, és akkor már a Donnie Darkót is felcirkantom a megnézendők listájára. 😀

  4. Soi Fon Ciculi Says:

    Hmmm…Egész jók…Mi a fene =)
    De a világ leges legjobb filmjét kihagytad…(dobpergés) AZ UTOLSÓ SZAMURÁJ ❤ 😉 =D(The last samurai 2003)
    És a második legjob…maradjunk még egy kicsit a japánoknál…Egy Gésa Emlékiratai (The Memories of Geisha 2006)

    Véleményem szerint ez a világ 2 legjobb filme 😉

    pussz


Szójjá' hozzá!

