Amik nem kerültek blogolásra

>I HAZ NO TIME
>/ME IZ A LAZY BASTURD
>Nézzük, mik nem kerültek blogolásra, pedig igazán megérdemelték volna, hogy írjak róluk

[Animu]

Nisemonogatari

Akárhogy is nézem, változatlanul ez a cucc a 2012-es anime-felhozatal legbiztosabb pontja, még úgy is, hogy a már ezerszer felemlegetett dolgai bizony csúnyán belerondítanak az összképbe. Bake/Shaft/NisiOisin fag-ségem persze túl erős ahhoz, hogy lehúzzam, de azért valljuk be: az elődje kétszer is ráver. Az incest-vonalat igazán visszafoghatták volna kicsit (jó, tudom, csak azt adaptálta, ami a regényben is volt, de akkor is…), a régi karakterek hiányoztak, az újak viszont érdekesek és jók voltak (főleg Kaiki és főlegfőleg Kagenui), de a két hugica csak nem tudta elérni, hogy megkedveljem őket. Viszont arra rájöttem, hogy Shinobu karaktere kimondottan FUN, Sakamoto Maayával meg egyenesen OVERKILL.

Yuno: the Animation Mirai Nikki

A mangája az egyik kedvencem, és azt kell, hogy mondjam, az anime is kellően odatette magát. Baromira értékeltem, hogy ennyire hű volt a forráshoz, viszont azt már kevésbé, hogy egy hat éves szellemi szintjét karistoló rendezőt ültettek abba a bizonyos székbe. Most komolyan, néha olyan idiótán volt kivitelezve egy-két jelenet, reakció, etc, hogy az már majdhogynem Guilty Crown-i mélységeket öltött. (A főhős, Yukiteru pedig egy égetnivaló pöcs.) Cserébe viszont a legalapvetőbb kritériumnak maximálisan eleget tett, nevezetesen, hogy szórakoztatott. Majdhogynem elejétől a végéig. Asread just proved they are not as shitty as I previously thought.

Kara no Kyoukai movie-fest

Kényelmességre hagyatkozva az egyik fórumos hsz-emet másolom ide be. A lényeg végülis benne van.

DUH… Megmondom őszintén, ilyen nehéz dolgom még talán egyik animével sem volt, pedig raktam én már össze Berserket, elemezgettem Utenát, értelmeztem Penguindrumot, Perfect Blue-t és LoGH-ot is, de itt és most baromira nem mernék belemenni a KaraKyou boncolgatásába és mögöttes tartalmaiba. Esetleg egy revaccs után… majd.

Mindenesetre az biztos, hogy nagyon szépen játszotta ki a lapjait; az ötödik rész – példának okáért – valami egészen zseniális módon lett összerakva, a pacing, a váltások, a mondanivaló, minden, főleg a symbolism része. Utena óta nem láttam ilyen kifinomult szimbólumrendszert animében. Kár, hogy olyan sok mindent szerettek volna beleerőltetni, így végső soron bukta a legjobb KaraKyou movie címet, amit végül a hetedik kapott meg, bár ott is meglettem volna a nyáladzás nélkül is… >_> (Meg a vége… Az nekem valahogy NAGYON out of concept volt.)

Gáz volt viszont a 6-os múvi, szal azon kívül, hogy kaptunk egy-két újabb puzzle-t Shiki karakteréhez, nem történt semmi érdemleges. Mikiya húga (a nevét el is felejtettem, de nem is érdekel) a testet öltött értelmetlenség – egyáltalán fel nem fogom, mi keresnivalója volt ebben a történetben…

Az epilógus pedig… noss, az számomra nem létezik. Nem, de most komolyan, szüksége volt erre bárkinek is? Miért kellett azzal előjönni, hogy Spoiler: Shiki semleges oldallal is rendelkezik?

Mi szükség volt erre a sok, tömény, idióta filozofikus baromságra? Egy epilógusnak nem a pofátlan ködösítés lenne az első számú feladata… Nagyon kevés tartott csak vissza, hogy ne 1/10-zel zárjam MAL-on a közös kalandunkat. Tagadom még a létezését is!

Összegezve a 7+1 mozifilmet tehát:
01 – 7/10
02 – 8/10
03 – 7,5/10
04 – 8,5/10
05 – 9/10
06 – 5,5/10
07 – 9,5/10
Epi – 1,5/10

Ja, és még annyi, hogy ebben a cuccban láttam az utóbbi idők egyik legjobb character development-jét. Shiki karaktere félelmetesen jó – összeszámolni is nehéz lenne, hányféle-fajta utat járt be ezalatt a 7 rész alatt. Főleg a baleset utáni állapota jött be nagyon, mikor az üres karaktere kitöltésére keres alternatívákat.

Hunter × Hunter

A ’korrekt shounen’ kifejezés a legelső, ami eszembe jut, ha meghallom ennek az animének a címét. Örvendetes, hogy nem a szokásos, Nárútó-féle non-stop szájbarágás ment a harcok alatt és hála a jó égnek nem is voltak nagyon elhúzva. A képességek ötletesek voltak, a karakterek többnyire kedvelhetőek (Hisoka még mindig rulz) és mozgásban kimondottan jól néz ki úgy ánblokk az egész. York shin city arc volt talán a kedvencem, meg amíg ment a vadász-vizsga. A tornyos arc-ot viszont unalmasnak találtam, Greed Island pedig kimondottan erőltetettnek és vontatottnak hatott…

[Game]

Dynasty Warriors 7

Erről volt egy félig megkezdett txt-m, csak aztán elvetettem (jobb is, hogy nem olvastátok ^^”). Az endless-brainless kínai mészárszék változatlanul az egyik kedvenc hack ’n slash-em, ez a hetedik rész pedig határozottan jól sikerült (pláne a gány 6-os rész után). Egyrészt, mert az összes epizód közül ez lett a legregényhűbb (ilyen szó létezik?), másrészt, mert végre vették a fáradtságot és bedobtak egy-két látványosabb újítást, nem pedig kiadták ugyanazt immáron 100. alkalommal. Csak úgy hirtelen: Minden harcos használhatja az összes többi ember fegyverét, mindezt úgy, hogy egyszerre akár kettő is lehet nálunk, a fejlesztgetés igencsak sokszínű, több mint 15(!) új harcos került bele (átlagban olyan 3-4-5 szokott a rekord lenni, mikor kijön egy újabb epizód, szal komoly haladás), a pályák változatosak, a harcrendszer némiképp módosult, de ami talán a legjobb: van benne kihívás. Már a normal mód se piskóta, pláne a felsőbb szinteken, a hard már kifejezetten DURVA, a chaos-módhoz pedig nem árt mazochista hajlamokkal rendelkezni. Lényeg a lényeg: remek vétel volt. (Majd három hónapon át csak ezt nyúztam.)

SoulCalibur V


Áradoztam már róla eleget, így röviden annyit: WIN! (A netes kritikákon meg csak kuncogok, főleg azokon, ahol a sztorit fikázzák. 😀 Mondjuk tényleg szar lett, csak engem ez valahogy rohadtul nem ütött szíven. Offline/online verhetem az ellent, karaktert kreálhatok és bámulhatom a csodaszép gráfot. Elég nekem ennyi…)
Legközelebb: Uncharted 1, 2 és talán a 3 is, ha addigra betudom szerezni. Be prepared!

Explore posts in the same categories: Minden más

9 hozzászólás - “Amik nem kerültek blogolásra”

  1. ronin1337 Says:

    Mond Junchi, szerinted, ha Rainbowdash és Starscream a Transformersből összecsapna ki lenne a nyertes?

    • Junchi Says:

      Ööö, Rainbow? Csak azért, mert őt legalább ismerem. : P Transformers-műveltségem kábé odáig terjed, hogy ismerem a nevét, meg tudom, hogy ebben van Optimus Prime, azt’ annyi.

  2. Dodgers Says:

    A Nisemono kapcsán osztom a véleményt Kagenuiék behozatalával kapcsolatban, azok hárman több vérfrissítést vittek a sorozatba mint a két hugica, akikről *elvileg* szólt volna az egész sztori. A Bakemono meg igen, elég sok kört ráver erre az istencsapására (nálam most 9000 körnél tart a számláló), függetlenül attól hogy elviekben a Nisemono eredeti matériája ugyanúgy dúskált a failben, mint az anime változat. Így visszanézve amúgy se nevezném wasistdasnak a cselekményt mert őszintén szólva olyan érzésem van mintha semmit se haladt volna előre az egész, de az főképp nem tett jót neki hogy ezt a semmit mutogatással próbálták pótolni, amit az elején elnéztem még, de a közepénél már nekem is tele lett a hócipőm. Azt az öt és fél pontot is részben csak Kageniuiék miatt adnám a sorozatnak, mert nélkülük egy négyesre, három és félre taksálnám ezt a 11 részt, azt is csak azért mert a régi szereplők közötti kémiát nem sikerült túlzottan elbarmolniuk.

    Unchartednél a harmadik részt talán én is megveszem egyszer ha elég olcsó lesz, ha másért nem legalább azért, mert a fandomban ez a legvitatottabbra sikerült rész (értsd: egyszerre a legjobb és a legszarabb is).

    • Junchi Says:

      Vigasztalódjunk azzal, hogy a Kizu és a többi folytatás nem fognak még egy ilyen incest-parádét felmutatni. 😀 (Legalábbis remélem…)

  3. Kayama Says:

    Nem láttam a régi Hunter × Hunter-t, de nekem rettentő fura, hogy a technikákat különösebb gyakorlás nélkül, pillanatok alatt sajátítják el a srácok. Vagy pl. a törött kéz mindenféle hókuszpókusz nélkül 3 nap alatt begyógyul. Az oké, hogy nem ragadnak le ilyeneknél és tetszik a pörgés, de akkor legyen egy rövid zenés jelenet, hogy xy edzett egy hónapig és azért olyan erős. Esetleg írják ki, hogy ‘1 héttel később’ és úgy folytatódjon a történet, A gyógyításnál meg legyen mondjuk spéci csontkovács netán varázslat. 😀

    • Junchi Says:

      Az új sorozatot nem vágom, de a régiben elég korrektül kezelték azt, mikor valaki új povákat szerzett.

      A gyorsan begyógyuló kéz és hasonlók meg tipikus shounen-fight hülyeségek. 😀

  4. Karez Says:

    Óóó a várva várt DW7 írás. (:
    És pont akkor, amikor épp befejeztem a sztori módot, az összes frakcióval. Egy szóval: EPIC! A Koei annyi év után VÉGRE valami értékelhető játékot is csinált, nem csak újra húzta a grafikát rajta.
    Végre megértettem és átélhettem a Három királyság nagy háborúját, és annak bukását. Az utolsó videót szó szerint megkönnyeztem, annyira jó volt végigvinni. Most már csak a Conquest maradt, és a karakterek húzása…jah és azok a fránya trófeák megszerzése.
    Most így hirtelen nem is tudom kik voltak a kedvencek. De a Shu dinasztián kívül szinte az összes. De amik nagy kedvencek voltak: Xiahou Dun (félszemű Wei parancsnok), Sun Quan (Wu-nál az idősebbik testvér), Sima Zhao (GAR COMMANDER for Jin)
    Csajok között még nem sokkal játszottam (össz-vissz volt vagy három akik irányithatók voltak sztori módban?), ő róluk még nem tudok nyilatkozni. :3
    Apropó, nemrég kaptam a hírt, hogy megjelenik Európában is a One Piece – Pirate Warriors, most már hivatalosan is! * o *
    Sajna még nem tudni mikor, de szerintem nyár végén lesz esedékes ez. (érdekesség, amcsik csak digitálisan szerezhetik be…mi szerencsére dobozosan is megkapjuk >:3 ) Veszem is premier napján, a Bleach – Souls Ressurectión-el együtt majd. És te?

    • Junchi Says:

      Nekem főleg a sztori jött be (ami game-mércével nézve is ritkajó lett, főleg a Jin része), de az újítások közül majd az összessel nagyon betaláltak.

      Conquest-hez sok szerencsét, nem lesz egy rövid menet, arra készülj! :3

      Btw, ha már így szóba hoztad, nekem van jópár kedvencem, főleg azok, akiket már a korábbi epizódokban is komáltam: Ma Chao, Guan Yu, Gan Ning, Sima Yi (bár ő inkább csak jellemre, harcban itt elég lame lett), Xiahou Dun és Zhang Liao, újak közül Deng Ai, Zhong Hui és Sima Shi, csajok közül meg Wang Yuanji és Zhen Ji (csak kár, hogy ő feleannyira sincs perverz, mint az eredetiben… >_>). Ja, és Lu Bu-t még mindig rühellem.

      Ami az OP game-et illeti: nem néz ki rosszul, meg szemeztem már én is vele, szal egy Bleach SR-rel kombózva ideális ajándék lenne számomra. :3


Szójjá' hozzá!

