Yojouhan Shinwa Taikei

Egy nagyon különleges animét szeretnék ezúttal bemutatni, mely a megtekintését követően nyomban felugrott a „promózni fogom idehaza, amerre csak járok” hadjáratom éllovasai közé. Egyébiránt top10-material, Caps Lock-os MESTERMŰ, meg az ilyenkor szokásos, Junchi-féle túlzófok-használat, de ne szaladjunk ennyire előre…

A Yojouhan Shinwa Taikei (vagy Tatami Galaxy, bár a japán címét személy szerint jobban preferálom) a „tavaszi szezon 2010” néven futó kortermében látta meg a napvilágot. Édesanyja (leánykori nevén Madhouse) 11 héten keresztül pátyolgatta és babusgatta a noitaminA utcai otthonukban, majd két hosszú esztendő után végül elhagyta a családi fészket, hogy aztán egymásra találhassanak jelen sorok írójával. Mondanom sem kell, szerelem volt első látásra – megigéző külsejével ott helyben megbabonázott. Extrémen elütött a szokásostól és merészebb volt, mint az átlag, de pont ezen mássága hozott szemeimre csillogást. Abszolút az esetem volt, ám szép külseje ellenére jobban is megvizsgáltam. Látni szerettem volna a felszín alatti világot is. Tudnom kellett, hogy külseje nem e csak otromba álca, hogy leplezze mindazt, ami belül nincs vagy éppen rothad. Szemlélődök. Első blikkre pozitív csalódás, majd a második randi után határozott konklúzió-levonás: Nem csak, hogy megkapó, de még intelligens is. Összeszedett gondolataival, egyenes és következetes jellemével újabb fokokat csavar a fejemen. Kerüli a fölösleges gondolatokat, miközben erősen szelektál – csakis a lényeges dolgok hagyják el kifinomult ajkait. Majd kapcsolatunk tovább mélyül, miközben újabb felfedezéseket teszek. Egyszeriben szeret vissza- és előreutalni dolgokra. Kimond valamit, miközben felhúzza rejtélyesebbik „identitását”. Szavait ekkor még nem fogom fel teljesen, ám egy későbbi közös program során megvilágosodok, mit is szeretett volna közölni akkor és ott. Ugyanakkor pajkosabb fajta: fordítva is szereti ugyanezt eljátszani. Van, hogy az okozatot súgja fülembe, de az okot magát nem adja meg. Nekem kell rájönnöm. Fejtsem meg, hisz ez is olyan, mint ő maga – akár egy kvázi-puzzle. Töprengek, miközben rakosgatok, és ha végül összeáll a kép, akkor fogom csak igazán értékelni és megérteni, milyen nagyszerű is ő valójában.

Ezután a kissé emelkedettebb hangú szakasz után váltsunk ismét standardbe, bár a lényeg voltaképp elhangzott már, de úgy fair a dolog, ha teszek egy tiszteletkört azok számára is, akik még nem látták ezt az animét.
A Yojouhan Shinwa Taikei nem más, mint jellemrajz (némi túlzással persze), méghozzá a lehető legjobb fajta. Egyszerre művészi és vicces; komoly és tanulságos. Alapvetően dialógusközpontú, ergo rengeteg időt fogunk a monitor alsó sávjában tölteni, és ha még nem riasztottam volna el a potenciális olvasóim közel háromnegyedét, akkor még azt is hozzáteszem, hogy ez után az anime után, minden kétséget kizáróan megtanulunk majd gyorsan olvasni. Subokat legalábbis. De megéri, mert a dialógusok valami egészen zseniálisak és intelligensek. Nemes mozdulattal vernek köröket a nálam etaloni magasságokat élvező Bakemonogatarira is. Szót érdemelnek még a karakterek is, különös tekintettel a protagonistára, a legjobb barátra és a kulcsfigurának számító #1 love interestre. Slusszpoén, hogy főszereplőnk nevét még a végén sem tudjuk meg. De nem is lényeg, hisz neki az a feladata, hogy vigye a hátán a sztorit, meg úgy minden mást. A kötelező jóbarát Ozu névre hallgat „kinek sátáni megjelenése baljósló, de összeköt minket a sors fekete fonala”. A love interest pedig Akashi, aki mindenkivel szemben hűvös, nem beszél sokat, ám főhősünkhöz egészen máshogy viszonyul, ez azonban csak a végére esik le neki.
Addig inkább egyetemi klubokba jár, folyamatosan elcseszi életének ezen két évét, majd visszautazik az időben, beleszeret egy műbabába, egy részeges fogorvos tanoncba és egy levelezőpartnerbe, akit még életében nem látott, mialatt végig ott a lehetőség a szeme előtt, ahogy a jós öregasszony is mondja, rest visszavinni Akashi elvesztett mochigumanját és észrevenni azt, hogy mindaz, amit keresett és szeretett volna elérni, az egész végig az orra előtt fityegett, közben pedig ráeszmélsz Te, kedves olvasó, hogy ezt a nagyon hosszú mondatot Watashi hangján olvastad fel.
A vége pedig… zseniális. Igen, egy újabb remek példa arra, hogy azok a darabok a legjobb romance animék, ahol az nem szerepel a műfajmegjelölésnél.

A seiyuu-kat emelném még ki így külön a végére. A legtöbb esetben elhangzik mindenféle ismertetőben/kritikában/akármiben, hogy „így a seiyuu-k, meg úgy, jók, mint mindig”, satöbbi, a Yojouhan esetében azonban más a helyzet. Nem csak, hogy telitalálat az összes karakter hangja, de az, ahogy előadják a szerepeiket… az valami egészen példaértékű. Olyan életet lehelnek a karakterekbe, amikre azért ritkábban akad példa. Yoshino Hiroyuki pedig… OMG! Jöhet nekem bárki a SketDan-es Bossunnal, meg ki tudja még mivel, nem! Ozu a legjobb szerepe és kész. :3 Rajta kívül ott van Sakamoto Maaya, Fujiwara Keiji, Suwabe Junichi és még folytathatnám a sort. Lényeg a lényeg: brillíroznak, méghozzá nem is akárhogy!

És akkor még az ajánlás. Ööö, nem ajánlom mindenkinek. Ez a cucc vitathatatlanul réteganime. A hazai fanok majd 70%-a kapásból nem fogja megnézni, mert „OMG, cúna a grafika, nem olyan cép mint a Féjri Téjl”, újabb 10%-ot veszít a párbeszéd-központúsága miatt, majd erre rájön még 5%, ha meghallják a gyors szöveget. Tehát marad uszkve 15%… Na nem baj; én azért elhatároztam, hogy ennek a cuccnak is hirdetni fogom idehaza az igéjét.

Tessék, itt az openingje is. Ennyire addiktív számmal nem találkoztam mostanában:


Grafika xD


A sorozat legjobb szövege

>Yojouhan Shinwa Taikei<
 Grafika

5

 Hangok/Zenék

4

 Történet

5

 Seiyuuk

5

 Karakterek

5

 Hangulat

5

>Mellette: Egyedi, intelligens és nem utolsó sorban élvezetes.
>Ellene: A negyedik epizód látványosan gyengébb a többinél, nem mindenkinek fog bejönni ez a fajta stílus.
 Végítélet    10
Explore posts in the same categories: Kedvenc animéim

15 hozzászólás - “Yojouhan Shinwa Taikei”

  1. fullmoon88 Says:

    huh imádtam ^^. A kedvencem a kis ördögi Ozu😀. Fenomenális egy figura. A grafikája meg isteni szerintem. Nálam az ending volt addiktív. Nem is tudom hányszor hallgattam meg. A részeket nem tudtam ledarálni egyben, de minden napra 2-3 ep-nyi szelet belőle tökéletes ambrózia. Watashi and Azusa are the perfect combination.

    • Junchi Says:

      Én kedvenc karaktert nem is tudnék hirtelen megnevezni, mert itt valamiért mindenkit egyformán bírtam. :3 (kivéve persze Aijimát.) Na jó, talán Akashit komáltam a legjobban.😀

      Amúgy jah, egy résznél én sem néztem többet egy nap, kivéve persze az utolsó kettőt, de mondjuk ezen a ponton már nagyon nem bírtam magammal. :3

  2. Leara Says:

    Ezt is régóta meg akarom nézni, de igyekszem beosztani magamnak azokat a noitaminA sorozatokat, amiket még nem láttam😀. Lehet, hogy a nyár folyamán sort kerítek rá, a grafikája már eddig is bejött a képek alapján.

  3. Mariko Says:

    Na én pont a gyors szöveg miatt ódzkodok az animétől. Egyébként minden más tekintetben érdekel, és előbb-utóbb meg fogom nézni, de nem vagyok egy gyorsolvasó, legalábbis nem angolul, és félek hogy ez az élvezet rovására megy.
    Mondjuk úgy összehasonlításképpen az Excel Sagához képest milyen gyorsan váltogatják egymást a feliratok? Gyorsabban, lassabban, nagyjából hasonló tempóban?

    • Junchi Says:

      A felénél én is átváltottam magyar subra, mert mire elolvastam egy mondatot és elkezdtem azt fejben fordítani, addigra jött a köv. ^^” Azért ez így már nagyon hardcore lett volna, pláne úgy, hogy nem szokásom animéket menet közben pauzálni.

      És hogy az Excel Sagához képest milyen? Ööö, jó rég láttam az Excelt, a karakterek neveire sem emlékszem már, de ha jól csal az emlékezetem, akkor valamivel gyorsabb a Yojou, de persze lehet csak a friss élmény mondatja velem.

      • Mariko Says:

        Csak azért kérdeztem az Excel Sagát, mert nálam az volt az a sorozat, aminél magyar feliratra kellett váltanom, mert az angolt nem bírtam tempóval.^^’

        Ja, és akkor már még egy kérdés: jófajta a magyar felirat? Csak mert akkor lehet, hogy én kapásból azzal indítanék.🙂

      • Junchi Says:

        A magyar felirat nagyon jó volt egy-két helyesírási hibát leszámítva, szal nyugodtan nézd azzal.😉

    • Dodgers Says:

      “Mondjuk úgy összehasonlításképpen az Excel Sagához képest milyen gyorsan váltogatják egymást a feliratok?”

      Az első rész alapján kétség nélkül tudom állítani hogy a Yojohuan többszörös kört ver az Excel Saga gyorsaságára, köszönhetően annak hogy a sorozat csak az igencsak nagy számban jelen lévő, és bő lére eresztett belső monológok idejére kapcsol expresszvonat sebességére. Az Excel legalább nem állandó szinten volt gyors (és főleg nem ennyire), de a Yojónál szerintem az első rész erős 70 százaléka darában ment le.😀

  4. kvakond Says:

    A bannerből gondoltam, hogy tetszett, de ilyen szerelmes versre nem számítottam😀

    Mint a legtöbb kiváló anime esetén, ezt is pár rész után félreraktam, mert épp 5 másikat néztem, és csak hónapokkal később kezdtem el elölről. Csak hogy rájöjjek, tök hülye voltam, és ez baromi jó. Én mondjuk egyértelműen ED párti vagyok. Yakushimaru Etsuko❤

    Tényleg fárasztó tud lenni olykor a gyors olvasás training, de megéri. De szerintem még nagyon bizakodó is voltál azzal a 15%-kal.

    @Mariko: Excel Sagánál szerintem sokkal gyorsabb. Kb. mint mikor a Bakemonogatariban bevillannak az egész oldalas szövegek😀

    • Junchi Says:

      ilyen szerelmes versre nem számítottam😀

      Simán. :3 Ne mindig csak az legyen, hogy “ez+ez ilyen jó volt, ilyen szép a grafika, etc”. A következő bejegyzést énekelve adom majd elő…😀

      Az OP meg nekem már csak azért is bejövős, mert az Asian Kung-fu Generations egyike a nagyon kevés bandáknak, akiknek képes voltam megjegyezni a nevét.😀

      Btw azt a 15%-ot inkább bizalomból szavaztam meg, bár jah, az 5 korrektebb lett volna (már csak az AnimeAddicts-os adatlapja alapján is… aszerint láttuk köbö 20-an. ^^”””)

    • Mariko Says:

      OK, most sikerült megijesztened. Akkor szerintem még egy kicsit gyűjtöm a bátorságot hozzá.^^’

      • Junchi Says:

        Na, azért annyira nem durva, mint a Bakés szöveg-bevágós scene-ek.

        De szerintem az lesz a legjobb, ha megnézed az első részt és megbizonyosodsz róla saját erőből.😀 Annyifélét mondtunk már, hogy nem lepne meg, ha kicsit összezavart volna a sok infó.

      • Mariko Says:

        Ne aggódj, teljesen elriasztani azért nem tudtatok. Mindenképp meg fogom majd nézni valamikor. ^^


Szójjá' hozzá!

