Sword Art Online 1-4 – Mestermű vagy csak szimplán túlértékelt?

Szóval az úgy volt, hogy… elkezdtem. Megadtam magam a hype és a fanbolyhó/fangrill-tábor előtt. Egyszerűen látni akartam, mire fel ez a nagy rajongás, holott ki nem állhatom az MMO-t úgy általában. Ezért sem akartam egyébként elkezdeni, mikor kijött. De nincs mese, a 72. “best anime of the year” thread után saját szememmel kellett lássam, mi lehet ez a remek, a XXI. század CSODÁJA. (…) Az első négy rész pipa, a továbbiakban sárdobálás, SAO-fanok tehát ne kattintsanak a ‘tovább’ opcióra (igazából de, kattintsanak csak rá, hisz ez most burkolt invitáció akart lenni részemről + nem árt, ha van valami negatív kritika is netföldön, mert már a tököm is tele ezzel a franchise-zal…)

Szal… Valami olyasmi lenne az alapszitu, hogy piacra dobnak egy MMO-t, a címként is funkcionáló Sword Art Online-t, ami egy vadiúj technológia révén lehetőséget teremt arra, hogy a kalandvágyó játékosok saját maguk élhessék át a játék nyújtotta örömöket. Kapunk tehát egy virtuális valóságot és egy primitív szerkentyűt, amit a delikvens a fejére húz, kreál egy avatart és már kezdődhet is a móka. (Mondjuk tegyük hozzá, ha pár éven belül tényleg kihoznának egy ilyen cuccot, ugyanezzel a technológiával, az fix, hogy150-200ezer forintnak megfelelő yennél nem lenne olcsóbb, ennek ellenére épp csak ki nem folyt a tömeg, mikor az első ep végén összeszedték őket egy kupacba. De nah, ezt fölösleges lenne felróni hibának, kapásból tudnék legalább három ellenérvet hozni magam ellen + van épp elég fasság ahhoz, hogy az ilyesmi csak úgy eltörpüljön mellettük. :3)

Megy minden, mint a karikacsapás, leszámítva egyetlen apróságot: Nincs kilépés funkció. *drama button sound* Kirito (az MC) és (két perce ismerik egymást, de azért) legjobb barátja, Tsuboi (ki kellett wikizzem a nevét…) hamarosan szembesülnek a nyers valósággal: a játék megalkotója a ludas, aki fogta a “log out” opciót és elegánsan kivette a programból. Összehívja a plyaereket egy kupacba, majd közli, hogy csak akkor tudnak “kiszabadulni” a játékból, ha leverik a 100. szint boss-át (mibe, hogy ő lesz az?). Meghalni viszont nem tanácsos, hisz aki itt vödörbe rúg, az a valóságban sem ússza meg szárazon. (A sátáni kacaj amúgy hol marad?) Végül az utolsó pikantéria: mindenki kap egy delete-et az avatarjára és a valós külsejével kell, hogy részt vegyen a játékban.

Say something…

És… ennyi lenne az alapszitu. Igazából nem rossz az elgondolás, ezt elismerem, de marhára nem eredeti, amivel megint csak nem lenne baj, de mikor a többség sértődötten azt szajkózza, hogy “de, ez bizony nagyon originál ám“, akkor kénytelen-kelletlen fel kell emlegessem ezt (yess, mennyi ‘e’ betű egymás után) is, mint lehetséges pontot, amibe jóérzéssel bele lehet rúgni. (És még mielőtt valaki felbukkanna, hogy na akkor mondjak is példákat, ellenkező esetben az életemre tör, tessék: Hunter × Hunter – Greed Island arc, Yu-Gi-Oh – Duel Monsters Quest arc.)

Részösszegezzünk: Adott egy kissé poros, de alapjaiban azért működőképes formula, egy világ, saját szabályokkal és struktúrával és egy meglehetősen igényes környezettel, szép grafikával és hátterekkel (mínusz a karakterdesign, ami a szokásos, A-1-féle átlagmehh). Nem lehet hiba ebben a receptben, ugye? Egy frászt! És ez az, amin elcsúszik a SAO (írták már SOA-nak is és az egyik fan épp csak szívszélütést nem kapott ennek láttán, csak hogy még inkább érzékeltessem, mekkora méretű HYPE-ról is beszélünk…). A megvalósítás egész egyszerűen pocsék! A pacing, a karakter-writing, de főleg a hangulat, arról már nem is beszélve, hogy fájdalmasan kiszámítható úgy általában az egész cucc. Bírtam, hogy rögtön már a második részben előszedték a jól bevált „nem látod a karakter arcát, mert csuklya takarja” klisét, akiről persze első pillantás után tudjuk, hogy CSAJ (nem mellesleg a cucc főhősnője, a suna… izéé, Asuna), de neeem, persze ez nem esik le Kiritónak egyből, áh, kell az epizód végi nagy „meglepődés”, hogy „OMG, de hisz te jány vagy?”.
Aztán szokás szerint megint a főhős a legtápabb, a többi karakter csak fodder, akiket persze egyből lelehet csapni, függetlenül a HP-csík nagyságától… Aztán… az ellenfelek elképesztően gagyik és nevetségesek. De most komolyan:

Kedvencem ez a vérapó volt itt lentebb – valahogy instant röhögő görcs tört rám, mikor megláttam.

És ha már harmadik rész: Ugye emlékszik még mindenki arra a zseniális listára, amit nemrég linkeltem? Elvileg tragikus női karakterek akaróztak szerepelni rajta és ott volt ez a Sachi nevű csaj is. Már akkor felvilágosított a jó nép, hogy össz-vissz ez az egy rész, amiben ténylegesen szerepel és az epizód végén meg is hal, de így, hogy vizuálisan is tanúja voltam a dolognak, nyert csak igazán értelmet a listát összeállítók fullretardsága. Kezdjük ott, hogy egy nagyon olcsó dráma kibontására kellett a csaj, így aztán karakternek nem is nevezném, sokkal inkább plot device-nak. Azt ugyan díjaztam, hogy végre van valaki, aki komolyan veszi azt, hogy ha itt meghal, a valóságban is kampec, ergo volt értelme az angst-jének, de mikor tízedik alkalommal is kihangsúlyozzák, hogy „OMG, megfoglak védeni, nem halsz meg, túléled”, kapásból leesik még a 10 éves Narutardnak is, hogy de, a csaj biztos kinyuvad, főleg, hogy ilyen látványosan utalgatnak rá… És lám! Még csak megismerni sem volt idő, jellemre pedig valahol a mínusz négyjegyű számok mezején kullog szerencsétlen, de kell a cheap drama, mert ez nagyon komoly anime, bizony ám, még csak véletlenül sem shounen, hanem kőkemény seinen… És azt is nagyon bírom, hogy alig, hogy leszólítják egymást a karakterek, a következő jelenetben már rögtön úgy kezeli a kapcsolatukat a cucc, mintha legalább két éve ismernék a másikat.

GIMME A BREAK!


És még mindig nincs vége! A katasztrófa pacing csak a negyedik részben csúcsosodik ki igazán (ahol nem mellesleg a főkonfliktust az jelentette, hogy lecsapták egy kislány minisárkányát, aki Pina néven fut és, hogy az MC meg ne lássa a bugyiját, amint egy húsevő növény épp megenni készül őszoknyaságát…). A plot ugyebár arról dalolt, hogy SAO 100 szintes és mindegyik level egy-egy kiterjedt világ, saját főboss-al és ellenfelekkel. Oké. Az első két rész nagyjából azzal ment el, hogy infók a világról + megpróbálták teljesíteni az első szintet, ami a randa tehénizé leamortizálásával sikerült is. Ennek ellenére a negyedik részben Kiritónak az 50. szinten már szállása van és a 37. szinten szednek össze egy varázs virágot. Niggawat! Mintha egy hangyányit nagyot ugrottunk volna előre. (Kirito is már 70akárhányas szinten van.) A writing és directing érzéseim szerint nincsenek egészen a helyzet magaslatán…

Egyébiránt sztori az (egyelőre) nincs (bár úgy olvastam, később lesz valami), karakterek közül az MC-n (meg később Asunán) kívül mindenki más totál lényegtelen, de itt megjegyezném, Kirito se kutya: mintha nem is lenne állandó karaktere, össze-vissza változik minden részben a jelleme.

Végül, de nem utolsó sorban, ha már volt olcsó dráma, miért ne lehetne olcsó fagservice is? Talán nem véletlen, hogy a legtöbb helyen Sweet Asses Online-ként hivatkoznak a cuccra, since minden második részre jut valami „segg a kamerába” scene vagy egyéb „nyalánkság”. Nehogy már a BD rosszul fogyjon, ugye…

Szóval jah: A Sword Art Online tipikusan az az anime, ahol egy mütyürke láng erdőtűzméretű füstöt generál. Szép a grafika, igen, jók a zenék, mert Kajiura Yuki, az animáció is korrekt, mert az, de valahogy nem tudom ezt a cuccot komolyan venni, köszönhetően a megvalósításnak, a platósík karaktereknek, a mesterkélt drámának, a hipergagyi ellenfeleknek és úgy általában véve is dögunalom az egész. De folytatom, mert kíváncsi vagyok, vajon milyen messzire viszik még el a fanok rajongásuk tárgyát. (MMO-fanoknak amúgy biztos igazi kánaán ez a cucc, de sajna az távolról sem vagyok.)

Explore posts in the same categories: Friss-ropogós

91 hozzászólás - “Sword Art Online 1-4 – Mestermű vagy csak szimplán túlértékelt?”

  1. sallylla Says:

    Ezt most de jól esett olvasni! Végre valaki, aki nem dőlt be ennek a vacaknak!😀 Engem ugyan már a trailer sem fogott meg, nem is terveztem, hogy nézni fogom, de anno az első részbe azért belelestem, hogy akárcsak te, én is megtudjam, hogy ugyan mitől döglik a légy. Komolyan, nem értem saját magamat sem, tekintve, hogy már eleve sejtettem, hogy nem fog tetszeni, már csak azért sem, mert hype, s mint olyanra 10 esetből 9-szer már eleve csípőből fújok, még látatlanban is. Hiába, az én elferdült ízlésem nem érhet fel a jónép ízlésvilágához (és most még csak nem is ironizálok😄 ).

    Nos, mindenesetre az általam látott kemény egy darab rész után rossznak éppen nem nevezném, de jónak se. Olyan átlagcucc ez, mint a huzat. Csak sokan persze képtelenek a szép színes- szagos grafikán (köhm… erre majd még asszem visszatérek) és a műdrámán átlátni. Sajnálatos, hogy sokaknak már ennyi is elég ahhoz, hogy az egekig magasztaljanak egy sorozatot. Bár igazából nem csodálkozom, ez nem csak az animés közönségre jellemző, hisz elég ránézni bármely kereskedelmi csatorna kínálatára, főműsoridőben és máris komplett képet kapunk a hazai tévénéző társadalomról. Merthogy azidőtájt ugyebár olyan cuccokat (ergo szennyműsorokat) nyomatnak, amik mind közül is a legnagyobb nézettséggel bírnak. Ebből én azt szűröm le, hogy manapság az ilyen kommersz, felszínes cuccokra van igénye az embereknek (tisztelet a remélhetőleg minél több kivételnek). Az pedig, hogy mi mindent nézünk/olvasunk/stb. valahol minket is jellemez, vagy ezt csak én gondolom így? Na, mindegy, ebbe most talán inkább nem mennék bele…

    Ehelyett inkább a grafikára térnék vissza. Nos, a hátterekkel valóban nincs gond, de az a karakterdesign engem is taszított, ugyanis rohadtul művi az egész, noha erre megint csak azt tudom mondani, hogy ez egyben az animék rákfenéje is. Példának okáért, hogy miről is beszélek, itt ez a kép: http://cdn.comtrya.com/wp-content/uploads/2012/06/sword-art-online-splash.jpg
    Most komolyan, mi különbség van, a lenti három csaj között, a hajszínt, frizurát, meg a ruházatot leszámítva? Arról nem is beszélve, hogy bár ugyan gőzöm sincs, hogy kb. mennyi idősek lehetnek ezek a karakterek, de jó ha kinéznek 10-12-nek, legalábbis arc alapján.

    Summa summárum, elég kiábrándító a helyzet az új szezonos animék terén is, tekintve, hogy anno azért kezdtem el animéket nézni, mert másnak, különlegesnek, egyszóval érdekesnek találtam őket. Ám így X animesorozat után kezdem én is belátni, hogy úgy nagy átlagban egyáltalán nem jobbak vagy rosszabbak, mint az általam sokáig unalmasnak titulált nyugati élőszereplős filmek/sorozatok, nagy részük egyre megy, s egyre kevesebb olyan cucc van, ami tud is valami pluszt, vagy akár csak puszta szórakozást is nyújtani számomra.

    Mindenesetre nagyon tetszenek az írásaid, bírom a stílusod, mondjuk személy szerint itt-ott kicsit sokallom bennük az “ingrist”, és tekintve, hogy azt csupán egy éve tanulom, néhol kicsit gugliznom kellett, legalábbis eleinte, hogy mindent értsek, de ez legyen az én bajom, meg különben is, mostanra már nagyjából megszoktam.😀

    Apropó, majd elfelejtettem, kicsit megkésve ugyan, de gratulálok a blog szülinapjához, illetve évfordulójához! :)) (Ajj, a sajátomra is kéne már írni valamit, de amilyen lusta vagyok, nem nagyon akaródzik. :D)

    • Junchi Says:

      Az első rész még talán annyira nem is volt gáz, szal a nagyobb problémák utána következtek.

      Egyébként jah, a hype-olt cuccokkal ált. én is úgy vagyok, hogy hiszem, ha látom. Aztán van, hogy tényleg jól sül el az adott cím (Madoka, Lagann, satöbbi, satöbbi), máskor meg (és ez a gyakoribb) szimplán csak vakargatom a fejem.

      Az meg, hogy OMG, eye-candy + ószom animáció… sajnos a nagy többségnek általában már elég szokott lenni, ezért is lehet az, hogy ez az egész SAO-mizéria főleg a shounentardok körében vált igazán népszerűvé, ha most nem veszem a forrásként szolgáló Light Novel fanjait.

      A karakterdesign meg jah, a plakáton szereplő három csaj valóban ugyanaz a sablon, csak más hajat és ruhát húztak rájuk.😀 Ezért is van az, hogy nem komálom A-1-éket – szinte mindegyik animéjük ugyanazt a műanyag grafikai motort használja és ez alól még az AnoHana sem kivétel, pedig azt pont komálom.

      Ingris: Igyekszem visszafogni, amennyire csak lehet, de sokszor jobban szeretem így kifejezni magam vagy mert magyarul leírva nem hangzik olyan… “jól” egy-egy részlet. De amúgy köfi. :3

  2. Sach Says:

    Jó kritika, teljesen egyetértek veled, én se értem ezt a nagy hype-t körülötte, 2-3 részes csomagokban nézem, de így is alig éri el az élvezhető szintet.
    Az alapvető konfliktus meg, hogy nem lehet logout-olni mert megdöglesz, elég elképzelhetetlen, mivel a valóságban odaadnák egy normális szerelőcsapatnak egy ilyen sisakot, hogy szereljék le úgy, hogy az alany ne haljon bele, itt van X majom kisérleti alanynak, 1-2 hónap alatt simán megcsinálták volna, meg kétlem, hogy csak úgy kereskedelembe engednek egy olyan cuccot, amibe véletlenül beleépítettek egy olyan erős mikrohullámokat keltő forrást, ami nagy kárt okozhat az illetőben.
    Ja és MMO-ként is elég gyatra, mivel semmi skill-, kaszt-, harcrendszer nincs bemutatva rendesen, pont csak annyira menten rá erre, hogy látszódjon az, mintha egy játék lenne. Vhol olvastam, hogy ez lenne a világ legjobb MMO-ja, ha létezne…
    És ha már “best anime of the year”, akkor én maradok a Kuroko no Basket-nál.

    • Junchi Says:

      Jah, én is kettesével nézem, de erősen kedvfüggő a dolog, ezért is lehet az, hogy még mindig nem jutottam túl a negyedik részen, pedig időm (még) pont lenne animálódni. :3

      a valóságban odaadnák egy normális szerelőcsapatnak egy ilyen sisakot, hogy szereljék le úgy, hogy az alany ne haljon bele, itt van X majom kisérleti alanynak, 1-2 hónap alatt simán megcsinálták volna, meg kétlem, hogy csak úgy kereskedelembe engednek egy olyan cuccot, amibe véletlenül beleépítettek egy olyan erős mikrohullámokat keltő forrást, ami nagy kárt okozhat az illetőben.

      Egyrészt igen, másrészt a játékot kitaláló fazon legyen akárhogy is az árnyékokban, képtelenség, hogy valamilyen formában ne kerüljön elő, ki is alkotta meg ezt a programot, pláne, ha ekkora a kereslet rá. Egy-két napon belül imho lazán előbányászták volna a hatóságok.

      Btw jó, hogy említed a Kurokót; valamikor pótolnom kéne azt is.

  3. Leara Says:

    Én eléggé vártam ezt a sorozatot, mert kb. 2 éve rábukkantam a mangájára, érdekesnek tűnt a történet, de végül nem kezdtem bele, mert a scanlation nem igazán haladt. Aztán bejelentették az animét és gondoltam akkor már belenézek.
    Az első kb. 2 résszel nem is volt különösebb bajom, az ottani hibákat betudtam annak, hogy bevezetik a sztorit és kész. Utána azonban jöttek az 1-1 részes klisé sztorik, amiket untam és azóta sem fejlődött semmit a sorozat. A szereplők totál semlegesek számomra, a kapcsolatok pedig tényleg túl gyorsan fejlődnek ide-oda (na, majd ha megnézed a 10. részt :D). Szóval számomra hatalmas csalódás ez az anime (nem is tudom, hogy ez vagy az Accel World tetszik-e kevésbé… bár utóbbit már dobtam, de a SAO-t szerintem még tovább nézem egy ideig).

    • Junchi Says:

      A 10. ep MAL-os ratingjei láttán majdnem távoztak a szemgolyóim az üregeikből, úgyhogy elhiheted, NAGYON kíváncsi vagyok.😀

      Ez az Accel World meg már ránézésre is taszít.

  4. Dodgers Says:

    Már látatlanban, a fórumokat olvasva se néztem ki belőle sok jót, de a post alapján látom hogy nem sok mindenről maradtam le, nem hogy még az év animujáról.😀 Az animu alaptörténete egy az egyben a Duel Masters/Beyblade jellegű, merchre épülő, idézőjelesen színvonalas sorozatokra emlékeztet a leginkább, amibe talán még bele is férne a felsorolt gyenge pontok mindegyike, hiszen a kutya nem akar az ilyesfélékbe minőséget iktatni, és úgyis a sülyesztőben végezné. Ez is szerintem pont így járna ha nem éppen az MMO jelleget lobogtatná központi motívumnak, máskülönben nem hinném hogy például az egy epizód alatt bemutatott és megölt szereplők felett el lehetne suhanni elismerően bólogatva.

    Btw SAO1.jpg -> Törppapa on steroid.

    • Junchi Says:

      Fogalmazzunk úgy, semmiről nem maradtál le.😀

      Egyébként találó a Duel Masters-Beyblade-es hasonlat, mert kábé tényleg erről van szó, csak cseréld ki a kártyákat, meg a nem tudom, mik voltak a BB-ben izéket MMO-s környezetre, plusz adj hozzá “komolykodást” és fanservice-t.

  5. Péter Says:

    Bevallom férfiasan, erről ez idáig még csak nem is hallottam. =D

    Az típusú stuff, aminél már a borítóról süt az, hogy ez legjobb esetben is csak valami mediocore cucc lesz. Egyébként meg elég róla annyit tudni, hogy MMO adaptáció, és már nem kérdéses, milyen a végeredmény. =)

    • Junchi Says:

      Pedig az ismert világ egyik leghype-oltabb animéje – a Madoka totál ismeretlen cucc ehhez képest.😀

      Btw nem MMO-adaptáció, hanem Light Novel-ből készült, ami szeretne olyan lenni, mint egy MMO.

      Btw2 a “legtragikusabb női karakterek” posztomban már előkerült a téma, mikor a kedves Gyopo kollégától kaptam egy ‘seggfej’-et, meg, hogy ízlésficamom van. ^^”

      • Péter Says:

        Akkor úgy tűnik tényleg csak én vagyok ennyire műveletlen, bár tekintve, hogy a kurrens szezonokat nem követem, valahol nem is csoda. =)

        Lehet bele nézek majd akkor ebbe a fantasy Guilty Crown-ba, ha már ekkora “legendary animu” lett (a bejegyzés alapján) a nagy semmire fel.

      • Junchi Says:

        Egyre silányabbak a szezonok sajna, ez kétségtelen, bár most az őszi szezon valamelyest megváltásnak tűnik, HA *insert sokmillió tényező here*.

        A fantasy-k Guilty Crown-jával meg nem is lőttél mellé, bár már inkább ez, mint az.😀

  6. Nura Says:

    A light novel jobb, mint az anime.

  7. Karez Says:

    Jó kritika lett. (újfent🙂 )
    Bár nekem a késő nyári szezon egyik kellemes meglepetése ez a sorozat. Nincsenek benne tehéntőgy csöcsök, fanszörvíz, idegesítő kis nikhaj csajok, akik deformed fejeket vágnak két percenként. Hanem csak simán halad a sztori normális mederben. Ez…pedig olyan ritka az évenként 50 anime sorozatok között, hogy csak négy évente 2x ha ilyen sorozatot indítanak.
    Nem egy nagy durranás, de egy fárasztó meló/suli után kellemes kikapcsolódás. Semmi sallang, vagy világmegváltó plot, csak egyszerű phun.🙂
    Jah és azért hadd mondjam el, hogy ezt a sorozatot százszor megnézném, mint az Accel World hasonló történettel rendelkező otaku-service animét.

    Holnapi Aniwacon-on megfordulsz esetleg? Vagy te is az Októberi Mondócon-ra gyűjtöd az erődet?😀

    • Junchi Says:

      Köfi. :3

      Fanservice akad benne azért, szal ott vannak a segges képek kapásból.😀

      Aniwacon: Ammegmi?😀 (Nem, most, komolyan, erről még csak nem is hallottam.) Egyébként talált – ha már animecon, akkor nálam csakis a tavaszi és az őszi Hungexpós rendezvények jöhetnek szóba. Szal jah, az októberi MondoCon-ra gyűjtöm az energiát/chakrát/hakit/reiatsut/youkit.

  8. Mariko Says:

    Számomra ez a szezon Guilty Crownja, mármint olyan értelemben, hogy egy csomóan hype-olják, én meg nem értem, hogy mire fel.^^’
    Úgy is jártam el vele, ahogy a GC-vel anno, kukáztam 4 rész után, mert egyszerűen ne tudott érdekelni (mondjuk az OST-ot sztem majd leszedem, mert ugye Yuki Kajiura :D).

    • Junchi Says:

      Ha most hirtelen véletlenül kukáznám, valsz nekem sem tűnne fel egyhamar a hiánya.😀 (Kivéve, ha nem mennék fel valamelyik fórumra vagy MAL-ra, mert ott egyből eszembe juttatná a jónép.)

      Amúgy jó látni, hogy nem csak én vagyok így ezzel a cuccal, hanem vagyunk egy páran, akiket nem tudott átverni a sorozat az ál-bájával.

    • Naomi-chan Says:

      Nyugi én se.

  9. Sunyi Nyufi Says:

    Nekem bejön a dolog, bár tény, hogy rohadtul lassan indul be a történet, és az első egy-két részt tényleg vacak, de én tudom szeretni az ilyen MMO-ban ragadós dolgokat. De természetesen nem a teljesen original történet és a mély gondolatok miatt nézem, mert azok valóban nincsenek benne😀

    • Junchi Says:

      Az mondjuk kétségtelen, hogy ha MMO-fan lennék, sokkal jobban élvezném a dolgot, mert bár a hibái ugyanúgy állnának, de legalább a hangulat rendben lenne. Pölö Mirai Nikkit sem azért szeretem, mert intelligens író és tökös rendező áll mögötte.😀

      • Sunyi Nyufi Says:

        Najó, azért Mirai Nikki-hez nem kéne hasonlítani, mert annak ezért legalább a története viszonylag eredeti😀 legalábbis jobban mint SAO. Hamár itt tartunk, akkor az Accel World is jobb és érdekesebb, és a SAO világának jövőjében játszódik. Bár annak a sorozatnak is megvannak a maga hibái…

      • Junchi Says:

        Nem hasonlítom, csak mondom, hogy a Mirai Nikki mögött egy csimpánzéval megegyező intelligenciájú director állt (ült), ennek ellenére mégis élvezetes és jó volt, ellenben a bejegyzés tárgyával. :3

        Ettől az Accel World-től meg egyszerűen kiráz a hideg… ^^”

      • Sunyi Nyufi Says:

        Szerintem Accel World egész jó, legalábbis az alap ötlete érdekes. De persze egyik sem egy olyan hűdehiperszuperennéljobbnemislétezik dolog^^’

  10. Morwen Says:

    Szerintem aki látta a .hack//sign-t annak semmi új nincs benne, aki pedig tudja hogyan kell felépíteni egy normális történetet, esetleg van egy kis ízlése dramaturgiához, az hamar kiszúrja az egy rész alatt kapkodva összedobott gyenge kis katarzis próbálkozásokat. Látszik hogy light novel adaptáció, nem olvastam, de gondolom az is ilyen novellaszerű. 10 perc nem elég, hogy kellő mélységben azonosulni tudjon az ember az adott szituval, legalább 4-5 részen keresztül kellene tartson az is, mikor Kirito először belép egy guild-be, és akkor már mutassák be rendesen a többi tagot is, ne csak 5 perces mellékszereplők legyenek, mert így nem olyan hú de nagy tragédia, hogy meghalnak, még akkor se ha volt kb 2 darab érzelgős jelenet előtte – amikről egyébként ordított, hogy haláleset kell kövesse.

    Másrészt mintha az egész sorozat a fiatalságát elpocsékló mmorpg-ző nemzedék önigazolása próbálna lenni.

  11. Thral Says:

    oszt’ hol maradnak a fanfiúk, hogy megmondják a tutit?

    bele kell nézzek úgy érzem.

    • Junchi Says:

      Fiatal még ez a post.😉

      Btw, ha nem töröltem volna le az első két részt, átvittem volna holnap, de így kénytelen leszel összekukázni valahonnan (ami nem lesz nehéz, szal gondolom a 480p-s mkv-ket is százezren seed-elik… : P)

  12. SaiyaGin Says:

    A pacing valóban zavaró lehet, ez, azért van mert a történet igazán fontos része a 70-valahanyadik szinten kezdődik, eredetileg a regény a bevezetés (az anime első része) után itt kezdődött el igazán (az anime 8. részében). A 3. rész visszaemlékezésként jön elő a történetben, a 4-7. részekben feldolgozott eseményeket pedig a SAO lezárása után írta meg a szerző, mintegy kiegészítésként. Talán a FMP első szezonjának és a Fumoffunak az egymás közti viszonyához tudnám hasonlítani a helyzetet – de a SAO esetében az animés stáb úgy döntött, hogy inkább kronologikus sorrendben csinálja meg a sorozatot. Így viszont valóban zavaró lehet az időben való ugrálás. (Most pedig jöhet a kihagyhatatlan felszólítás: “tessék szépen elolvasni a regényt!” :D)
    A Guilty Crownhoz meg kéretik nem hasonlítani, azzal ellentétben itt nem az jön le minden részben, hogy az írónak fogalma sincs, hogy mit akar kezdeni a történettel, és ha vannak is klisék/előre látható dolgok a SAO-ban, nem annyi, mint amott. Ja, és Kirito>>over 9000>Shuu. (Lehet, hogy csak én nem néztem elég akcióanimét az utóbbi időben, de nem sok olyan főszereplőt tudnék mondani, aki nem egy szerencsétlen, akinek fogalma sincs, hogy mibe csöppent, hanem tehetséges, magabiztos, de azért mégsem egy beképzelt vagánycsávóvagyokvazze. Aki azért jó abban amit csinál, mert tapasztalt és (viszonylag) éretten át tudja gondolni a helyzetét, ahelyett, hogy azért ő a főszereplő, mert ő XY reinkarnációja, vagy mert valaki szuperképességekkel látta el; és ha valami váratlan esemény történne, akkor nem mindjárt egy másik szereplőhöz rohanna, hogy “jajjistenemmostmitcsináljunk?”.)

    • Junchi Says:

      Ó, I see. Mondjuk “sajnos” ez sem segít sokat az anime végső megítélésében, szal még mindig csak azt tudom értékelni, amit látok. Ez ugyanolyan, mint mikor a fanok azzal jönnek, hogy a Code Geass R2 mennyivel jobb lett volna, ha végül az eredeti forgatókönyv valósul meg. Biztos, de én csak a végső verziót tudom értékelni.

      A Garbage Clown-hoz való hasonlítgatás meg lehet, hogy túlzás (szal tt legalább nem nézik minden harmadik percben hülyének a nézőt), de a hype-vonat körülbelül ugyanakkora résztvevős és a GC-hez hasonlóan itt is kábé a nagy semmit rajongják körbe – IMHO persze.

      • SaiyaGin Says:

        “Mondjuk “sajnos” ez sem segít sokat az anime végső megítélésében, szal még mindig csak azt tudom értékelni, amit látok.”

        Ebben egyetértünk.
        A Conon majd tarthatnánk egy kiadós F/Z-GC-SAO eszmecserét.😀

      • Junchi Says:

        Benne vagyok, csak addig megpróbálok túljutni valahogy SAO negyedik részén.😀

  13. kvakond Says:

    A Sword Art Online lassan kezd az animék Győzike showja lenni: a legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, hogy ennyit foglalkozunk vele

  14. Titkos Says:

    Véletlenül nem emlékszel, hogy Vérapó/Derpy Claus melyik részben bukkant fel? Megnézném élőben, mert így képen nagyon megnyerő, lehet egyszer még avatárt is csinálok a fejéből. XDDD *nem bírja abbahagyni a röhögést*

    Amúgy a sorozatból egy részt nem láttam (az RPG-k engem sem érdekelnek túlzottan), lehet nem is hallottam volna róla, ha Sankakun fel nem kapják, na de ők mindent felkapnak, amiben fanservice van, szal ez nem mérvadó. Megítélni így nem tudom, de ha a fanok tényleg azt mondják rá, hogy “eredeti koncepció”, akkor komolyan nem értem, hogy mire fel. Csak így az alapfelállást végigolvasva kapásból két korábbi cím is eszembe jutott, ami hasonló dolgokkal operált: az ennél jóval sikeresebb és nagyobb múltú .hack// játék/anime franchise, illetve a fentebb is említett Accel World, ami ráadásul nem is túl régi, talán még egy éves sincs, vagy most lesz annyi ősszel. Szal ez megint annak az esete, hogy tőlem lehet szeretni, de max annak számít eredetinek, aki:
    1. Max fél éve ismerkedett meg az animék világával.
    2. Agyonhypolt cuccokon kívül másba bele sem néz.

    • Junchi Says:

      Vérapó a harmadik epizódban szerepelt és ugye, hogy ugye?😀

      Szal ez megint annak az esete, hogy tőlem lehet szeretni, de max annak számít eredetinek, aki:
      1. Max fél éve ismerkedett meg az animék világával.
      2. Agyonhypolt cuccokon kívül másba bele sem néz.

      Hehe, pont a kettes pontot dobtam fel én is MAL SAO sub-fórumán. :3 Egyébként jah, elég nehezen tudom elképzelni, hogy aki túl van már jópár animén, az újszerűnek fogja találni ezt a koncepciót, függetlenül attól, hogy komálja/ismeri e az MMO-kat vagy sem. Tipikusan az a fajta cucc, ami pont azt a két réteget hivatott elvarázsolni, akiket mondtál és ez szemmel láthatóan nagyon megy neki.

      A másik, amit bírni szoktam, mikor azzal jön a tisztelt társaság, hogy ez egy seinen cucc. Most komolyan, aki ebben seinen-t lát, az a) életében nem találkozott még ezzel a “genre”-rel, b) ütős anyagot szív.😀

      • Sach Says:

        Pont tegnap futottam bele a SAO új részének kommentjeibe, és ezt találtam legelső helyen (abba is hagytam ezután az olvasást):
        “Here’s the only reason I live for Saturdays”
        És nem viccnek szánta…

      • kvakond Says:

        Az eheti rész az eddigi legszarabb volt talán, de nekem legalábbis ebben volt a legrosszabb a pacing

      • Junchi Says:

        >Sach

        Facepalm’d hard.

        A 25. rész után meg teljes lesz élete és beáll emónak, mert nem találja majd a helyét ebben a kegyetlen, SAO-mentes világban.😀

  15. Joker-san Says:

    Eddig nem tudtam, hogy ezt egyesek seinennek tartják. Hogy mik vannak?! Modern korunk tipikus átlagcucca ez=moe kiscsajok mindenhol. Az 1. részben bejelentett 100 szintnél pedig már gondoltam, hogy itt bizony rohadt nagy ugrások lesznek, hiszen egy huszonx-részes sorozatról van szó. Ez persze a történet rovására ment. Innentől kezdve abszolút elvárások nélkül néztem, mert szerintem csak úgy lehet. Azon sem csodálkoztam, amikor kitetted azt a listát Sachival, mert előtte láttam a részt, s elkönyveltem, hogy Sachi is csak azért került bele, mert most futó sorozat karaktere volt. Pár év múlva a kutya sem fog emlékezni rá.

    • Junchi Says:

      Az a legszörnyűbb, hogy AniDB-n is seinen van kiírva… >_>

      Az olyan listák meg jah, kábé az “ezek most az aktuális sláger-waifuk” jegyében születnek, de azért valami kérdést odaböknek az elejére, hogy legalább formálisnak tűnjön a dolog.

  16. -OJ- Says:

    Minden szóval egyetértek. Az alapötlet engem megvett, és jó is lett volna, ha a megvalósítás nem lenne ilyen pocsék. Összefüggő történet nincs is, vagy legalábbis csak a háttérben zajlik, és még a fontosabb eseményekről is csak hallomásból értesülünk.
    Olyan az egész, mintha egy pár random történetet kiragadtak volna az egészből, és különálló OVAkat csináltak belőlük.
    És van egy olyan érzésem, hogy az LN-nek ugyanilyen kapkodós és hézagos a felépítése.

    • Junchi Says:

      Az LN max annyiban lehet jobb, hogy ott legalább te diktálod a tempót, de valahogy én sem tudom elképzelni, hogy olyan sokkal jobb lenne, mint az anime.

  17. outsyder Says:

    megnéztem az első 3 részt, mert yay, rpg, neadjisten még ötletet is tudok meríteni (tudom, alapjaiban elhalt gondolat, de a remény hal meg utoljára), aztán megkérdeztem Black-et, mert ő olvassa az ln-t is, h ugyanmár előkerül-é valami varázshasználó a későbbiekben? jaa, hát olyan ebben a játékban nincs…
    jaa, akkor köszönjük az eddigi közreműködést…

    (és ez most így több szempontból is érzékenyen érintett, mert Batka kitalálta, h meséljek 4 lánynak(!!!), és nincs köztük “sima” mágus, deviszont át kellett néznem bizonyos varázslatokat, és megint kibújt belőlem a mágia-fanboy^^; )

  18. Kvakond Says:

    Na az eheti rész után újabb taggal bővül a tragikus női szereplők lista.

    • Junchi Says:

      No, és ezúttal mi történt? Megint behoztak valakit, hogy 10 perc után meghaljon?😀 (Nem, de most komolyan, nyugodtan leírhatod, ennél a cuccnál nem zavar a spoiler. Meg amúgy is, még mindig a negyedik résznél vagyok.)

      • Kvakond Says:

        Másfél rész után halt meg. Megsiratták, hogy nem tudnak nélküle élni, majd a rész végére már továbbléptek.

        Ha lesz egy szabad órám, majd csinálok egy gyors videót róla.

      • Junchi Says:

        Lol… >_>

        Videó: Ne kíméld, bro, NE KÍMÉLD!

      • -OJ- Says:

        Behozták a kis program-csajt a Mátrix 3-ból (tényleg, totál ugyanaz a kategória) aki előbb god-loli üzemmódba váltott, majd a végén törlődött.

        Most komolyan, egy olyan karakter elvesztése miatt kellene szomorúnak lennünk, aki maga kihangsúlyozta hogy minden érzése csak programozott és nem valódi

  19. Moylen Says:

    Ilyenkor jó ha fogja magát az ember fia aki köpköd, és megmutatja hogyan is kell jobbat alkotni. Csinál jobbat, de kötve hiszem, hogy meni fog.

    • Junchi Says:

      Pedig szerintem nem lenne olyan nehéz dolgom. Megbeszélem ufotable-ékkel, hogy leanimálni azért segítsenek, ráveszem valahogy Kajiura Yukit a zenére és megbeszélem a seiyuu-kkal. A többi már gyerekjáték.😀

    • Kvakond Says:

      Ennyi? Ez a kurva nagy érv egy sorozat mellett? Ha valakinek nem tetszik, akkor csináljon jobbat? Még egy “akkor mutass egy hasonló, de szerinted jó sorozatot” elment volna, de ez így a primitív, sunyi csúsztatás iskolapéldája.

      Hadd legyek én is demagóg: ha egy népszerű étteremben szar kaját és kiszolgálást kapsz, akkor mondhatja a pincér/szakács/tulaj , hogy akkor csináld jobban? Ha nem tetszik egy festő/zenész műve, akkor megsértődhet és mondhatja, hogy fess/írj jobbat? Francokat. Persze megteheti, de magát járatja le.

      S mindez attól független, hogy vajon adott naysayer tényleg képes lenne-e jobban főzni, felszolgálni, festeni, zenét szerezni, forgatókönyvet írni vagy rendezni. Mert ha nem is lenne (ami egyébként nem garantált), az akkor se mentség más szar munkájára. Ugyanis neki nem feladata.

      Ergo amíg nem mint japán forgatókönyvírók és rajzfilmrendezők beszélgetünk itt egymás között, addig teljesen irreleváns, hogy melyikünk mire képes. Csak az számít, hogy ennek a csodának az alkotói nem végeztek rendes munkát. És mielőtt valaki 21-re lapot kér: a siker lehet valami minőségének a jelzője, de sosem a garanciája.

      • Dodgers Says:

        “a siker lehet valami minőségének a jelzője, de sosem a garanciája.”

        +1, és a siker annak a jelzője is lehet, hogy mennyire tudja az adott dologhoz édesgetni a potenciális közönséget a puszta csomagolás, és ilyenkor nem feltétlen kell minőség ahhoz, hogy sikeres legyen valami. A témához kapcsolódóan egyeseknek csak azért tetszik a sorozat mert az MMORPG alaptéma mint olyan népszerű egy adott réteg számára, de offtopic példával élve ezért sikeres Justin Bieber és a Twilight is.

    • Sach Says:

      Moylen: Előtte csinálj jó, értelmes kommenteket is, amihez az animével ellentétben csak egy számítógép és egy kis agy kell.

    • ronin1337 Says:

      Köszönjük a közreműködését, az kötelező elvakult fanboy komment megírásában kedves Moylen úr. Kérjük távozzon.

  20. Moylen Says:

    Szerintem csak irígykedtek, hogy ennyien szeretik ezt az animot megérdemelten.

    • ronin1337 Says:

      Nem irigykedünk, inkább értetlenkedünk[/PretendingToCare]
      És egyébként is anime, csak hogy a helyesírásodba is belekössek. És ne gyere nekem azzal, hogy a történet “eredeti”, lefogadom, hogy te is láttál már ebben a témában jobb filmet/animet/akármit. Sokkal jobbat.

    • Kvakond Says:

      Ott a pont, felültem a trollnak.

  21. Junchi Says:

    Fix, hogy troll. De mert én is ráharaptam, egy 7/10-et megér.

  22. Punkst3r Says:

    Azért írtad mind ezt mert nem szereted az MMO-t!!! És ha már nem tudod a gemekat lehúzni, akkor lehúzod ezt ennyi..:P

  23. Junchi Says:

    Ha már sockpuppettelsz, legalább arra vetted volna a fáradságot, hogy ne két perces időkülönbséggel írj…


  24. van benne némi igazság abba amit írsz de akkor is 2012 legjobb animéje SOA (SAO :D)

  25. viktor900 Says:

    halál reád amiért nem tetszett xD

  26. Raven01988 Says:

    látod lálod Junchi már életveszélyes fenyegetéseket kapsz:D amiért nem tetszett a SAO “halál reád amiért nem tetszett xD”, még a végén elkapnak és végig nézetik veled a sorozatot végtelenített lejátszásban:D addig amíg megőrülsz:D

    • Junchi Says:

      Áh, csak poénból írta.😀 (Ott az ‘xD’ is.)

      Amúgy sem az csapódott le az eddigi commentjei alapján, hogy valami véresszájú fanboy lenne.

  27. Bunckow Says:

    Szerintem nem volt gond vele egészen a 14. részig. Onnantól katasztrófa.

    • Junchi Says:

      Hát nem to’om, nekem az első fele sem tetszett. ^^”

      Kétségtelen, hogy a második szezonja még az elsőnél is rosszabb, de azért ott is voltak felejthetetlen dolgok, mint pölö az időben össze-vissza ugrálás, a borzasztó pacing, a pocsék karakterizáció vagy a Twilight-szerű gyatra románc.


  28. Mondjuk, hogy fanboy vagyok, és én is elismerem, hogy szarrá lett hype-olva, de azért annyira nem rossz, mint amennyire páran lehozzák. Sokan (mint akik elvből a hype miatt megnézik és szeretik) a hype miatt egyből lekezelik. Azzal is egyetértek, hogy van benne pár gyenge dráma és klisé, de azért mostanában teljesen újat és váratlant nehéz kitalálni. Az meg, hogy 1-2 boss gagyi, meg ugrálnak az időben, a LN miatt van így.
    Összességében tényleg túl van ……-va, de nem is a világ szarja, mint ahogy páran beállítják.

    • Junchi Says:

      Ne aggódj, akik csak és kizárólag a hype miatt ítélik el, értelmes, kerek vélemény megfogalmazása helyett, azokat én is ugyanúgy elítélem.

      Persze a mérleg másik karjára is ugyanez vonatkozik: Nem igazán tudok mit kezdeni azzal a réteggel, akik annyival elintézik az egészet, hogy “BEST ANIMU EVARR 10PER10!!!!44”.

  29. EsvaldForceswoop Says:

    Hmmm… Szóval ebben az egész rohadt országban én vagyok az egyetlen aki szereti a SwordArtOnline-t… Hát ez nagyszerű… tudtam hogy angolul kellett volna nekikezdenem az Aincrad Extended Editionnak, de most már mindegy…

  30. Titkos Says:

    Na, ha már conon ez a csoda is szóba került (többek között… XD) és kicsit a nyáron érkező folytatásáról is beszélgettünk, úgy az igazi, ha belinkelem a trailerjét: https://www.youtube.com/watch?v=sKmCxWEYxj0

    Mégpedig két dolog miatt:

    1. Róla meséltem, ő lenne az a kari, akit a sorozat fanboyai csak úgy emlegetnek, hogy: “OMG, A SAO UNIVERZUM LEGJOBB CSAJA!!!444” Slusszpoén, hogy bár egy fél perces trailerből nyilván nem igazán lehet messzemenő következtetéseket levonni egy szereplőről, viszont ez a “döglött pontyos” hanghordozás, meg ez a “cool csaj fegyverekkel” stílus bennem csak azt erősítette meg, hogy ez sem lesz kevésbé otaku-klisé, mint az eddigiek, épp csak a pirulós moe csajok után most egy ilyen “coolchick”-típusú Mikasa-klónt kap majd Kirito “párnak”.😄 (Természetesen nem azt mondom, hogy ezt a típust Mikasával találták fel, mert ő is már a sokadik volt a sorban, csak az utóbbi idők animeterméséből talán ő volt ezen “alfaj” legismertebb képviselője. XD) Arra mondjuk kíváncsi leszek, hogyan fog Kirito ezzel “csajozni”, ha Asunával az első sorozat végén már kvázi “összeházasodtak”.😄 (Tudom, hogy igazából nem, de…aki látta, érti. XD) Vagy esetleg a “jól bevált” “féltékenység/elbizonytalanodás a kapcsolatban” klisét lövik majd el? Esetleg Asuna megint “elrablódik” majd?😄 Mondjuk ahogy conon is mondtam, számomra az a legnagyobb kérdés, hogy az első sorozatban átélt élmények után hogy nem alakult ki mindkét kariban (mármint Kiritóban és Asunában) valami beteges MMORPG-fóbia?😄 A történtek után ezen játéktípus közelébe sem lenne szabad menniük.😄 Bár lehet neked lesz igazad: conon valami olyasmit mondtál, hogy “ezek újra belépnek!”, de mindezt olyan hangsúllyal, hogy “ezek függők, apám, halálukig fogják tolni az MMO-kat!”😄

    2. Azért figyeled, a “Sweet Asses Online”-feeling ezúttal már a trailerben is befigyel.😄 Előbb mutatják a cool stukkert, majd a csaj seggét és csak ezután következik az arca és a hangja.😄 Egyébként azt hittem, hogy Suguhánál “elütősebb” (gondolok itt a valódi, illetve a virtuális énje közti dizájnbeli különbségekre) karaktert már nem fognak tudni kitalálni, de erről a fegyveres csajról is láttunk már “való világbeli” képet és maradjunk annyiban, hogy eddig úgy néz ki, lehet, hogy a játékban egy “Mikasa” lesz, de a valóságban ilyen emberekhez szólni sem merő egyénnek tűnik.

    Plusz “extra nyalánkság”, csak hogy tovább fokozzák az otaku-fétiseket: Kirito ebben a szezonban egy trap lesz!😄 Komolyan, teljesen nőies, hosszú a haja és még valami bullshit-technoblablát is kitaláltak erre magyarázat gyanánt. (Valami “összekeveredett a karaktergeneráló mátrix és véletlenül az ellentétes nem paramétereit dobta ki neki a gép”, nem fontos, csak duma, amivel próbálják “nem-fétisnek” tettetni a dolgot… XD)

    Na, ezeket a plusz infókat még le kellett írnom, mert conon csak meghatározott időnk volt a gáz animék kitárgyalására és nem telhetett el az egész napunk SAO-fikázással.😄 Amúgy nyugi, nem fogom mindig “jelenteni” itt a sorozat aktuális állását (főleg, hogy lehet évek is eltelnek majd, mire én oda jutok, hogy SAO II-t nézzek…), csak ha már mondtad, hogy te úgyis tuti kihagyod, gondoltam még ezeket az “izgalmas híreket” megosztom veled az új szezonnal kapcsolatban.😄

    Offtopic: Tényleg, lássuk csak, mi is maradt ki még conon? Soul Eater Not!-ról asszem meséltem, szóval már csak a Gokicha nevű “csodára” nem volt időm, de sebaj, talán majd a következő conon…😄 (Aoira meg úgyis megy majd rá hamarosan a lehúzás… XD)

    • Titkos Says:

      Ja, illetve még valami:

      “Végül az utolsó pikantéria: mindenki kap egy delete-et az avatarjára és a valós külsejével kell, hogy részt vegyen a játékban.”

      Azóta is azon gondolkozom, hogy ennek a húzásnak volt bármi értelme? Hátráltatta ez bármilyen formában a játékosokat céljaik elérésében? Még ha valami programhiba lenne, ami véletlenül alakul így (mint Kirito általam fentebb emlegetett “trapsége”), akkor érteném, de ezt a főgonosz elvileg ilyen “extra szívatásnak” szánta, csak nem értem, mi ebben a “nagy veszély”?😄 Megint csak arra tudok gondolni, hogy ez is a célközönségnek való kedvezés miatt kellett bele, vagyis hogy a “dögös” Asunáról már az első megjelenésekor biztosra vehető legyen, hogy a valóságban is ugyanígy néz ki és véletlenül sem egy szódásüvegaljú-szemüveges, túlsúlyos, gamer-fujoshi.😄 (Pedig megnéztem volna Kirito fejét, ha mondjuk akár a 15. rész környékén, akár a sorozat legvégén kiderült volna valami hasonló, mint plot-twist… XD)

  31. Junchi Says:

    Habár – ahogy írtad is volt – nézni semmiképpen sem tervezem, de az első részt mindenképp csekkolni fogom, out of sheer curiosity.

    Most ezen a Brinhyldren gondolkodom erősen, hogy meg kéne ejteni, már csak azért is, hogy lássam, mit alkotott az EL mangakája újfent. xD

    • Titkos Says:

      “Most ezen a Brinhyldren gondolkodom erősen, hogy meg kéne ejteni, már csak azért is, hogy lássam, mit alkotott az EL mangakája újfent. xD”

      Nem emlékszem, hogy ezt mondtam conon, vagy csak akartam, de én azzal úgy voltam, hogy az első rész úszómedencés-fürdőruháscsajos képei alapján még reménykedtem, hogy valami “Free! for boys”-szerű slice of life cucc lesz, de aztán igen hamar kiderült, hogy a szokásos “Elfen-minőséget” fogjuk kapni itt is, vagyis értelmetlen és öncélú guro-fesztivál, moe-szemű csajokkal és mindenféle fantasy/sci-fi bullshittel.

      • Junchi Says:

        Ja, erről beszéltünk conon, említetted is ezt a Free-s hasonlatot, de tudod, megint kíváncsi vagyok, mennyire lesz ez “DEEP” vagy csak egy újabb “baby’s first grimdark” cuccal lesz ismét dolgunk.

      • Titkos Says:

        Értem.😀 Btw, én csak abban reménykedek, hogy nehogy tényleg egy “EL 2” legyen belőle a végén. (Vagyis megint jöjjön egy olyan olyan anime, ami öncélúan erőszakos baromság, erre fel a fanok kikiáltják az évtized cuccának. Az egyszer is elég volt…)

    • Viktorius Says:

      Biztos vagy benne, hogy szükséged van neked erre a Brinhyldr-re? Az Elfennél megértettem, hogy meg tudott venni egy csomó embert, de ennél speciel nem tudom eldönteni, hogy mit látok.😀 Ilyen nagyon kommersz és kiszámítható valami, amire én nem találok szavakat.

  32. Fil Says:

    Kiváló írás, de ki szart bele a müzlidbe? Értem én, hogy sok az elvetemült habzószájú fanatikus, de ez melyik sorozattal nincs így? (most komolyan, én speciel Dokuro-chan fan vagyok és nyalogathatja a lábujjaim közét az akinek nem tetszik😛 … mondjuk egy bakancsos hegyi túra után) Erőteljesen a ló túlvégét érzem az ilyen szemléletnek ebben az írásban, s fogadni mernék, hogy az éljenzők tábora most van olyan hangos, mint a fütyülőké… Gondolkodtál már éttermi kritikusként elhelyezkedni? No de a személyeskedést félretéve, élvezet látni, hogy a trollok is tudnak hosszú egybefüggő írást írni ^.^ Jah hogy ez nem teszi félre? evvan…

  33. Valaki Says:

    Azt még nem is említetted,vagy fel sem tűnt(?), hogy hogyan is kerülnek egy MMORPG játékba 3 évesek és nagypapák. Mert volt egy pár. Pl egyik részben egy egész óvoda volt, egy másikban meg egy horgászfalu, ahol senki se volt 50 év alatt…

    • king Says:

      Junchi te egy akkora beképzelt faszkalap vagy egy nyomoronc kultúr sznob. Annyira el vagy szál a magadtól. Egy értelmes sztorihoz annyi közöd van mint cigánynak a becsületes munkához. Fikázni azt tudsz csak nincs mögötte semmi. Te köcsög

  34. H.Dani Says:

    Azzal kezdeném, hogy nem vagyok anime fan alig láttam 7-8-at és abból is csak 2-t néztem eddig végig. Eleve rosszul fog hozzá az aki megváltóként kezd bele bármelyik animébe/mangába. Ezeknek a célja, hogy egy adott célcsoportot szórakoztassanak, ergó nem fog mindenkinek tetszeni. Én pl a 25 részt egyhuzamban néztem végig de nem azért mert elvetemült fan vagyok hanem mert végig olyan érzésem volt, hogy oké 1-2 dolog sablonos de ezek “lámpákként” funkcionálnak és komolyabb eszmékre vezetnek rá. Például a rejtett dolgokra fel se figyeltél pl, hogy többször is felmerült, hogy az emberek boldogabbak ebben a világban és már nem is akarnak mindenképp hazamenni, illetve elhangzott az is, hogy van mikor már nem is gondolnak arra, hogy ez nem a valóság. Pfu.. a gonosz alkotó aki hatalomra tör meg már annyira klisé, hogy rögtön tovább is vittem a dolgot arra, hogy csak rá akarja ébreszteni az embereket valamire. Mindenki a saját látásmódja szerint értelmezni a mondanivalóját, már aki képes arra, hogy ne a kliséket keresse hanem a szándékosan az amögé rejtetett dolgokat is meglássa. Aki képes erre élvezni fogja és kíváncsi lesz mi a fog kisülni ebből az egészből.

    Ha a nyolc általánost kijárta a kedves blogger akkor tudnia kell, hogy minden szépirodalmi és egyéb műnek több értelmezése van mert ahány ember olvassa el/ nézi meg annyiféleképpen jön át a mondanivalója. Van akinek az adott stílus, nem tetszik, abba akármilyen eszme is el lehet rejtve az nem fog átjönni, továbbá olyan is ami tetszik de annyira belemerülsz a cselekménybe, hogy nem látsz mögé (mert hiányoznak a “lámpák”).
    Ja és annyira hangsúlyoztad, hogy nem eredeti és sablonos. Van itthon egy mondásunk “Akkor kritizálja ha jobbat tudsz!” Ergó várom annak a könyvnek, filmnek, animének vagy mangának a címét amit TE írtál és nincs benne semmi olyan amit bárki is leírt előtted. (Na jó.., mivel tudom, hogy ez lehetetlen legalább az alapja legyen 100%-ban eredeti a műnek)

    • Junchi Says:

      Igen, az anime sablonos, akárcsak ez a komment, az összes kötelező frázissal, amit ilyenkor el kell lőni.

      A többihez most nincs energiám, nézzél több animét és rá fogsz jönni, hogy semmilyen érdemleges mondanivalója nincs ennek a hulladéknak.

      • H.Dani Says:

        Remek válasz😄 Megint előjött a “sablonos”! Na mindegy nem áll szándékomban senkivel sem vitatkozni. Mint fentebb írtam ha nem tetszik egy stílus akkor (szerinted) nem lesz semmi mondanivalója mert egyszerűen leragadsz azon, hogy milyen szar.

        Engem meglehet győzni bármiről még arról is, hogy piros hó esik ha megfelelő bizonyítékkal/ érvvel alátámasztod az állításod. Az érvelésed annyi, hogy sablonos, klisés magyarul szar. Egy ellenvéleményre, hogy nem szar csak más szemszögből nézni a reakciód meg, hogy sablonos a komment minden kötelező frázissal.

  35. szanomika Says:

    Az animét alaposan elrontották ezen a téren. Az eredeti light novelben csak az első napra van egy flashback, utána, mint at Iliász is, kiragadja a kaland végét és azt mutatja be.


Szójjá' hozzá!

