Szezonális kritika – fall ’12

Itt az ősz, hullanak a levelek, megvolt a zh-időszak első felvonása (yey, őszi szünet) és persze kijött egy csomó új japán mozgókép, amiket majd most jól le is húzok górcső alá veszek. Az engem érdeklő címek sora ezúttal sem lett fájdalmasan hosszú, max azt a látszatot keltheti, lévén a nyomon követett sorozatok durván fele mindenféle második, harmadik, (n+x)^90. szezon, ergo anno már megfogalmazódott bennem róluk ilyen-olyan vélemény, így azt megcáfolni vagy megerősíteni tudják csak, de azért beviszem őket is a képletbe, hogy teljes legyen a végeredmény.

Ami a tényleges véleményemet illeti… Well… Kérdezzük meg előtte Kanbarut, lássuk mit mond ő…

Nahát, egyetértek vele! Szal jah – mennyiség oldaláról nézve mindenképp elégedett vagyok. Rég volt utoljára ilyen, hogy 3-4-nél több cucc is érdekeljen, viszont a minőség sajna már más tészta, úgyhogy nem igazán tudom… De nézzük sorba, hogy mikkel is szándékoztak ezúttal elkápráztatni a szigetország szorgos animátorai.

K

Kezdjük is mindjárt a leggyengébb láncszemmel, a ”betű”-vel, melyből kemény egy epizódot bírtam. Sztori minimális, fanservice maximális – Van itt pucér cicalány a hímeknek, és féltonna sztereotip bishi a fujoshiknak, hogy a passionate male friendshipet már ne is említsem. A csomag tartalmaz még shounen-fightokat megszégyenítő effekt-parádét (egyenesen bele a képedbe, mert miért ne…) és valamilyen oknál fogva mindenki naaagyon pozőr és naaagyon kúl. (Közben persze röhögök a bajszom alatt.) Maximum a lehengerlő animáció miatt érdemes belenézni. (Olyasmit kell tehát elképzelni, mint mikor a pincér a lehető leglátványosabb módon és stílusban szolgál fel egy kupac szart.)

Jormungand: Perfect Order

Túlságosan nem kedvelem ezt a cuccot, mert valahogy nem-igen jött össze az, amit eltervezett és a komolykodós részek baromira nem állnak neki jól, de a nézhető kategóriában még így is vígan benne van.

Medaka Box: Abnormal

Az előző sorozat második fele harmatgyengén muzsikált a szememben, így kissé félve csaptam bele az Abnormal alcímmel ellátott folytatásba, de eddig kellemes csalódás. Medaka Sue (igen, Péter, elcsórtam :3) fényezése hála a jó égnek egy csapásra visszaszorult, az új karakterek többé-kevésbé bejövősek és végre ismét van HANGULATA a cuccnak. Medaka bátyja pedig ARC, még ha nem is a legeredetibb karakter.

Bakuman S3

Hála a jó égnek eddig inkább hasonlít az első sorozatra, semmint arra a gyér, színvonalban a mexikói telenovellákat környékező másodikra és az olvasottak alapján a pacinggel sincsenek (eddig) gondok. Ugyan a főhősök továbbra is csak díszletek a szememben és még mindig Hiramaru és Niizuma a fun-központúság hírnökei, de lassan talán Takagiékat is komolyan tudom majd venni.

Tonari no Kaibutsu-kun

Azt talán már említettem párszor, hogy a 2009-es Kimi ni Todoke óta nem találkoztam értelmes shoujóval, de ez most végre megtörni látszik. Persze elkiabálni sem szeretném a dolgot, since rengeteg buktatója lehet ennek az „antiszoc hím×kötelességmániás csaj” kombónak, de egyelőre bizakodó vagyok. Btw nem túl reális cucc, inkább az a kissé bugyuta fajta, szal a lájtosabb románcok kedvelői mindenféleképp előnyben vannak.

Kintama

’nuff said.

Robotics;Notes

Háááááááát… Eddig olyan MEH. Standard iskolai környezet, meg genki csaj, meg lazyass MC, meg CG-robotok, meg whatever, de eddig semmi említésre méltó dolog nem történt. Látok benne potenciát, nem arról van szó és most valahogy I.G-ék sem fullretardok, de egy-két hintet igazán bedobhattak volna, már ami a sztorit illeti. Meglássuk!

Btooom!

Meglepő, de eddig ez a legjobb cucc a szezonból, DE szigorúan csak abban az esetben, ha az ember a szórakozás lehetőségét keresi benne és nem a logikusságát vizsgálja, mert abban az esetben csúnyán elvérezne a cucc már ep1 után. Egyébiránt üvölt róla, hogy elsősorban amerikai piacra szánt darabról van szó, I mean mellek, rape, szőke cicababa, Michael Bay, surviving, gore, meg amit még akartok. Én azt mondom, érdemes legalább az első részbe belecsipázni.

Little Busters

Valami ilyesmi arány fogalmazódott meg bennem az első két rész után: 50%-ban dögunalom, 40%-ban idegesítő és 10%-ban érdekes. Viszont ezutóbbi van annyira 10, hogy még legalább 3-4 részt megnézzek belőle, aztán majd eldől, hogy kell e vagy ez is csak egy újabb OMGDRAMA Key cucc.

Plusz van még egy Psycho-Pass, amibe mindenképp bele fogok még kukkantani, noha az elvárásaim kábé a nullával egyenlőek, és talán még a Magi az, ami megér egy próbát, de erre még aludnom kell.

Explore posts in the same categories: Friss-ropogós

30 hozzászólás - “Szezonális kritika – fall ’12”

  1. Kvakond Says:

    Shinsekai Yori. Pont.

    A Psycho-Pass első része rémes volt, de a második nagyon sokat dobott nálam az összképen.

    Te is érzed, hogy nagyon hiányzik a listáról a Girls und Panzer.

  2. fullmoon88 Says:

    Little Busters óriási csalódás, én még mindig ásítozok rajta:/, a végén narkolepsziás leszek miatta.😄 Psycho-Pass pedig a legjobb meglepetés az évadban, a Btooom! valamiért nem az igazi. Lehet hogy az újdonság érzés kikopott belőle nekem a manga után.🙂

  3. Junchi Says:

    >Kvakond

    Shinsekai Yori nem tűnik rossznak, de inkább megvárom, mi sül ki belőle.

    Te is érzed, hogy nagyon hiányzik a listáról a Girls und Panzer.

    Nincs az a pénzösszeg, amit kitudnál nekem fizetni azért, hogy egyáltalán belenézzek.😀

    >Fullmoon

    Én azért reménykedem, hogy később jobb lesz majd a színvonal, szal ebben most kivételesen látok fantáziát.😀

    Psycho-Pass: Majd kiderül, igazatok van e. >:3

  4. Mariko Says:

    Nem is igaz! Nem csak lehengerlő animációból áll a K, hanem van egy jó OST-ja is, és… hát igen, itt kifújt a sorozat. ^^ Én elnézegetem, mert végül is csak 13 részes lesz, de fájdalmasan felszínes az egész.

    A Jormungandból nem fogott meg az első szezon annyira, hogy belekezdjek a másodikba. A Robotics;Notes meg nekem max. csak altatónak jó, ha nem változik sürgősen, akkor kasza lesz az osztályrésze.

    Lightos shoujóból én inkább a Kamisama Hajimemashitát preferálom, de jó a Sukitte Ii na Yo is, csak az kicsit komolyabb és érettebb darab.

    A Psycho-Passt és a Magit csak ajánlani tudom, mert eddig mindkettő ígéretesnek tűnik. Meg én nagyon élvezem az Ixion Sagát is, amivel a kutya se foglalkozik, pedig nagyon poén sorozat.😄

    Ja, a Gintama természetesen még mindig egy állatság, kár hogy most valószínűleg egy darabig ismétlések lesznek.😦

    • Junchi Says:

      Szerintem a zenéje sem volt olyan nagy szám, bár lehet ez azért van, mert nem figyeltem rá – elvonták a figyelmemet a folyamatos facepalm-csattogások.😀

      P-P: Ma ha lesz időm, mindenképp meglesem az első részt, aztán majd meglátom. :3

      Gintama: Ja, ezt én is olvastam.:/

  5. Péter Says:

    Örülök, hogy te még tudsz jóhiszemű lenni a Medakával, nálam az első szezon után elvágta magát. Maximum akkor vagyok hajlandó belenézni az Abnormalba, ha úgy ér véget, hogy tényleg jelentős változások történtek, pozitív irányba. Erre pedig 2-3 rész még baromi kevés… Emlékezzünk csak vissza, az első szezon is viszonylag jó volt az első 3-4 részig, aztán megindult a zuhanórepülés, a saunen szál pedig a pont volt az I-re.

    Nem tudom ki-hogy van vele, de én ha SSJ szintet szeretnék látni, és pókerarccal, feltartott ököllel szövegelést hallgatni, van két másik jelentkező, akik erre sokkal alkalmasabbak, és akiknek ez jól is áll. =)

    Persze nem bántom előre, de semmi okom sincs arra, hogy bízzak benne. Továbbra is tartom magam ahhoz a megállapításhoz, miszerint a mangaka ezt kegyetlenül elszúrta. Addig is, inkább nézek mást a Gainaxtól, mert van pár cím, ami csöppet jobban érdekel, és jobban is teljesített, már a pontozásokat elnézve. =)

    Medaka Sue-t viheted, barátok között áll a címke csere-bere. =D

    A lolis tankosba poénból belenézek, de ha olyan lesz, mint az Upotte!! akkor villámgyorsan dropped lesz belőle.

    A többit nem ismerem, de nem is érdekel, pláne azok alapján, amit némelyikről írtál. =)

    • Junchi Says:

      Jah, elkiabálni én se szeretném a dolgot, de az már szerintem sokat elárul, hogy az eddig lement két/három epizód helyből jobb (vagy legalábbis hangulatosabb) volt, mint S1 úgy általában. :3

      Amúgy ironikus, mert S1-nél pont a második fele kellett volna jobb legyen (már a manga alapján), ennek ellenére sokkal többre értékelem az első felében történt randomkodást, mint azt az “SSJ pink overpowered Medaka vs LOLHitsugaya” menetet.

      Maa, mondjuk S2-ben is van egy-két baromság, pölö a power-levelek kapásból, de még egyelőre képes vagyok szemet hunyni fölötte.

  6. -OJ- Says:

    Little Busters! eddig teljesen rendben van, minden Key történet ugyanilyen lightosan és céltalanul kezdődött. Ami azt illeti, a Clannad kezdése sokkal rosszabb volt, ott 10részen át semmi nem történt, Fuukotól pedig falra mászott az ember.
    Csak sok néző elfelejti, hogy míg a korábbi Key sorozatokat egyben darálhattuk végig, még el nem értünk a drámai részekhez, itt viszont heteket kell várni az egyelőre slice-of-life epizódok között😛

    • Junchi Says:

      Hát, azért az AB-nél legalább a világ érdekes volt már első körben is + ott legalább nem kaptam agyfaszt a karakterek 95%-ától.😀

      Viszont ez a “van egy titok ezen a világon” dolog még akár jól is elsülhet.

  7. Dodgers Says:

    K, Bakuman S3, Tomari: ezekből egy részt sem láttam még, így érdemben sem tudok hozzájuk szólni.

    Jormungand S2: a komolykodás mint olyan már az első sorozatnak se állt túlzottan jól és a második évad se tűnik úgy hogy hatalmas előrelépés lenne, de mindent egybevéve eddig kellemes csalódás volt az évad, azonban van egy olyan érzésem hogy Koko “sötét” oldalának boncolását ugyanúgy el fogják cseszni valami úton-módon, akárcsak Valmer múltjával tették azt az első évadban.

    Medaka Box S2: eddig nekem is kellemes csalódás volt ez az évad és mintha már egy fél hangyányi Nisiot is felfedeztem volna benne, de ez inkább annak tudható be hogy az első évaddal ellentétben legalább végre halad valamerre az a szerencsétlen történet ahelyett hogy Medakát sztárolná állandóan, és Péterhez hasonlóan nem lepődnék meg ha egy idő után visszazuhanna abba a kategóriába ahová az első évad sodorta magát.

    Robotics;Notes: ugyanazt tudnám mondani amit te is, annyit hozzátéve hogy az átlagosnak azon az oldalán van egyelőre a stuff ami még nem pecegeti a “gyatra” kategóriát, de mégis kötélen táncol az érdekességét illetően.

    Btooom!: tipikusan az a kategória amire azt mondanám hogy tökéletesen megfelelne egy popcornnal és agykikapcsolással vegyített nyári blockbusternek, másként aligha lehetne elsikkadni afelett hogy Sakamoto skizofréniában szenved a viszonylagos épelméjűség és az agyhalott kategória között, ahogy afölött sem hogy Himiko háttérsztorija egy hentaiba is vígan elmehetne azzal a mentalitással és sekélyességgel ami a rape-t komolynak akarja beállítani, ellenben elég nagy hiányt szenved a normalitásból.

    Little Busters: ebből sem láttam egy részt se, de látatlanban nem lep meg a véleményed mert nem látszik egy dekával sem különbnek a Key többi “mesterművénél”, és az sem lepne meg ha a fanbase később itt is egymásnak adogatná a zsebkendőt olyan dolgok miatt, amelyek nem nagyon működnek bizonyos okokból kifolyólag.

    • Junchi Says:

      Medaka kapcsán most egyelőre bizakodó vagyok, de ha megint eljátssza azt, hát fix, hogy egy esetleges harmadik évadra már nem leszek vevő.

      A Btooom meg jah, tipikusan az az eset, hogy ha leviszem 80 körülire az IQ-mat, akkor nagyon élvezhetővé válik.😀

  8. ronin1337 Says:

    Nem tudom egy bizonyos Ladybug című animeről hallottál-e. Nem tudom mikor fog kijönni, de a trailere nagyon tetszett. Egyébként a Toei és egy francia stúdió készíti koprodukcióban, szóval érdekesnek biztos érdekes lesz(a világ legbizarabb országa+ a világ legelvontabb és művészkedő országa? sounds good to me.)
    Itt a trailer: http://www.youtube.com/watch?v=FlwV3scCgAM

    • Junchi Says:

      Így a címe alapján mintha láttam volna mostanság valahol, de annyira nem komálom a koprodukciókat, hogy feltétlen belenézzek, kivéve persze, ha kellően elborult lesz.

  9. viralu Says:

    A Little Busters-t még 4 rész után sem tudom hova tenni. A 2. és 4. rész egész jó volt, de az 1. és a 3. nagyon gyenge, szóval nem tudom mi lesz belőle. A történetéről nem sokat tudok, de az 100% hogy ez is tele lesz (mű)drámával mint a többi Key cucc, amit érthetően sokan nem szeretnek.

    Amúgy elég gyenge a szezon. Eddig csak a Shin Sekai Yori az ami igazán tetszik, miután a 3. résztől beindult. Folytatások közül a Gintama, Bakuman és Hidamari még mindig jó, de a Hayate borzasztó. Aztán még a Zetsuen to Tempest az ami érdekes, de szerintem túl kevés lesz neki a 12 rész, főleg úgy, hogy már a 4. is értelmetlen filler volt.

    Robotics;Note-ot csak SG miatt nézem, amúgy már biztos dobtam volna, de bízok benne hogy jó lesz. Aztán itt van még a Tonari no Kaibutsu-kun, ami elég jó kis shoujonak tűnik, de majd kiderül. Aztán nézem még ezt a Chuunibyous valamit is, ami végülis elég szórakoztató, de sok értelme nincs. És ennyi.

    • Junchi Says:

      Az új Hayatéról eddig csak rosszakat hallottam, úgyhogy nagyon hálás vagyok, hogy megfogadtam a saját tanácsomat és kerültem a cuccot, mint a pestist.😀

      Robotics;Note-ot csak SG miatt nézem

      Ditto.

  10. Kvakond Says:

    Megnéztem mire lehet számítani a téli szezonban, hááááááát…

    Ha bárki azt gondolja, hogy a nyári szezon szar volt, akkor jobb, ha átalussza a telet.

  11. Leara Says:

    K: én két rész után dobtam, annyi elég volt. Talán ha nagyon dicsérik később, akkor folytatom, de nem sok esélyt látok erre.

    Tonari: ezen mindig sikerül kikapcsolódnom, szóval már csak ezért is szeretem🙂.

    Robotics;Notes: kicsit unalmas, de remélem, hogy későbbre sok mindent tartogatnak. Egyelőre nem tűnik annyira reménytelennek, hogy dobjam.

    Btooom!: heti egy részt elnézegetek, de amúgy nem annyira érdekes, mint vártam, a szereplőket meg továbbra sem kedvelem.

    Little Busters: ezt inkább félreraktam, gondoltam talán jobban járok azzal, ha majd egyben nézhetem, úgy talán nem fog ennyire semmilyennek tűnni.

    Az én eddigi két kedvencem a Shinsekai yori és a Magi. Mondjuk a Shinsekait még el lehet rontani, de a regényről sok jót hallottam, szóval talán nem fogják. A Magi pedig itt az elején jó kis kalandozós, de később sokkal jobb lesz. Persze megvan benne néhány shounen klisé, de valahogy mégsem zavaró. Mondjuk abból a szempontból meg komolyabb, hogy elég sok benne a politika egy shounenhez képest és a világ is nagyon jól fel van építve. Szerintem mindenképp adj majd neki egy esélyt, az animében úgyis gyorsan végeznek a bevezető fejezetekkel😀.

    Téli szezonhoz meg: lesd meg a Chihayafurut és akkor januárban lesz mit nézned😀.

    • Junchi Says:

      Uh, a Chihayát jó, hogy mondod, már el is felejtettem. Bár előtte még a Kurokót akarom pótolni.😀

    • lumiere Says:

      ó de jó, Chihaya!! nem gondoltam volna, hogy csinálnak neki folytatást, de nagyon örülök neki! ^^

      Amúgy nekem a Psycho-pass tetszik a legjobban a szezonosok közül, de még nézem a btoom-ot (mangát már végigdaráltam, ameddig volt), a magit, shinsekai yorit (remélem nem rontják el )

  12. mufurc Says:

    Ha! Én továbbra is bírom a K-t.😀 A titok, hogy el kell fogadni, hogy ez egy nagy darab fluff és kész. (Mondjuk az is lol, hogy emberek olyasmik miatt szidják, amik más animékben totál nem zavarják őket… mégis mit vártak, mi lesz ez, a következő [Eva/Madoka/insert srs bzns anime here]? ^^;; Látom, ez a sorozat lett az aktuális utálnivaló…)

    Ráadásul az első epizód után dobják a pozőrködést, hülyét csinálnak a kúlos szamurájsrácból (ezt azóta se hagyták abba :D), a főszereplőről kiderül, hogy tud hazudni mint a vízfolyás, a cicalány nagyon cute, ráadásul két(! kettő!) egyenruhás-szemüveges-kardos fickó is van benne, sz’al innentől kezdve nálam teljesen oké.

    A felsoroltak közül én még a Tonari no kaibutsu-kunt néz….tem, mert igen, kicsit bugyuta de azért aranyos meg minden, de a srác a tipikus két lábon járó shoujo romance fantasy boyfriend sztereotípia, amit nem bírok, úgyhogy ennyi.

    Btw, nézem még: Shinsekai yori (ami NAGYON ott van), Kamisama hajimemashita (ez meg csak simán aranyos). A Magiba is belenéztem, de olyan “been-there-seen-all” fíling volt, úgyhogy azt is hagytam, a Psycho-Passról meg már beszéltünk.😄;;

    • Junchi Says:

      K: Őszintén szólva még az általam felemlegetett negatív dolgait se bánnám (olyan nagyon), ha legalább csak egy kicsit szórakoztató lenne az anime.

      ráadásul két(! kettő!) egyenruhás-szemüveges-kardos fickó is van benne

      Na, ha ebben a mondatban kicserélnénk a “fickó”-t “csaj”-ra, akkor még úgy hellyel s közel nekem is oké lenne a cucc.😀

      Btw Tonari azóta nálam is pengeélen táncol, szal a Haru×Shizuku románcon valahogy rendesen húzom a szám és ezt a “kvázi összejöttünk az elején, megvolt a nagy jelenetünk” dolgot sem szoktam kedvelni, mert rendszerint az szokott utána jönni, hogy behoznak valami új csajt/hímet, akire az egyik fél majd jól féltékeny lehet… >____>

      • mufurc Says:

        Hát, egy egyenruhás-kardozós-miniszoknyás nő van benne…😄;; (egyik jelenetben kb. belenyomják a miniszoknyából félig kilógó hátsóját a kamerába, kizárt, hogy ez komoly akart lenni) Mondjuk nem tudom, nyilván ízlések és pofonok meg minden, én bírom mikor egy ilyen jellegű anime ennyire nem veszi magát komolyan, úgyhogy az már eleve egy jó pont.😀

        Tonari no kaibutsu-kun meg jah, a mellékszereplők még jók is lennének, de a főszereplők meehh. Vagyis a lány még el is menne, de Haru teljesen hiteltelen figura. Ráadásul nem igazán jött be ez a “bocsássunk meg neki mindent mert awww” hozzáállás se.:/ Btw ide a rozsdás bökőt, hogy a szöszi srác (hogyhívják, Terashima Takuma a hangja) lesz majd a “rivális”, akinek persze semmi esélye, mert az első perctől egyértelmű, mi a végjáték…😀 Amúgy kár, mert már csak a seiyuuk miatt szívesen nézném… talán majd ha rengeteg szabadidőm lesz.😄;;

      • Junchi Says:

        Még jó, hogy néhanapján bebandzsítok a spam-ek közé, különben elveszett volna ez a posztod. ^^”

  13. Thral Says:

    a szezont már kitárgyaltuk, ami nekem minden bizonnyal kimarad, viszont két nap alatt behoztam a sword shit online-t.XD azért kettő, mert rég láttam utoljára ekkora szart és nagyon nézette magát.:D

  14. Sach Says:

    Nekem eddig a szezon eléggé lehangolt minőség terén, érdekes, hogy az “noname” Ixion Saga DT eddig a legjobb a kikapcsolódás terén, ezen kívül a Tonari ami még vmilyen szinten tartja magát. A
    Psycho-Pass-t én 1 rész után dropoltam, vhogy semmi, de semmi nem fogott meg benne, főleg, hogy az kell várni 1-2 mp-t míg a fegyver jelez, hogy lőhetsz-e….ha vmi komoly zsarus cucc kell, akkor én inkább a the wire-t nézem, az a nagyon realisztikus világábrázolásával levett a lábamról, sokan a legjobb sorozatnak tartják nem véletlen, csak ajánlani tudom, akit érdekel a jelenkori társadalom kőkemény valósága.

  15. Raven01988 Says:

    Sziasztok!
    Húha, most olvastam az idei szezonra vonatkozó kritikád. Teljes mértékben igazat adok neked. Egyébként az utóbbi években nem is volt olyan jó anime ami emlékezetes lenne számomra.
    Mindent számítógéppel csinálnak meg, és a karakter ábrázolások is egyre elvontabbak. Hiányoznak nekem a régi Cowboy Bebop,Black Lagoon,Trigun karakter ábrázolások. Igazából az ilyen jó minőségű animék is. Ok a látvány gyakran fantasztikus,de a történeten megbukik a dolog.


Szójjá' hozzá!

