2007-2012: Avagy a héten droppoltam a Bleach mangát

Kész! Vége! Ennyi! Most lett elegem belőle. Ez így, ebben a formában már nem élvezhető. Hanem szar!

Úgy vélem, senki nem mondhatja, hogy nem voltam elég türelmes. Annyi fasságát eltűrtem már ezalatt az 5 év alatt, hogy nincs olyan nagy szám, amivel kilehetne fejezni. Ez az arc pedig végleg kiverte nálam a biztosítékot… Én tudom, hogy ez egy shounen manga, ergo nem az épkézláb, jól megírt történetek mintapéldája, viszont ez, amit Kubo produkál ebben az arc-ban, az még kodomo-szinten is kevés. Eddig is csak az tartotta bennem a lelket, hogy – állítása szerint – ez az utolsó arc és fin, majd ezt szépen lassan felváltotta az, ahogy hétről-hétre kvázi önmaga paródiájába fordult át. Legalább megvolt a heti röhögés-adagom, szal nem panaszkodom. Az utóbbi fejezeteken viszont már hahotázni sem tudok. Ez az egész “OMG, Kvinszik” dolog csak addig volt érdekes, amíg nem láttuk őket. Utána viszont megindult a lejtmenet – jött ez a lerohanjuk Soul Society-t baromság, a lolfájtok, amikből mindent láttunk, csak magát a harcokat nem, Yama “minden részben ellövök egy bankai technikát” maratonja, a fájdalmasan kiszámítható és baromi hülyén megírt halála, a “főgonosz valójában nem a főgonosz, hanem csak egy klón” 10 emelet magas bullshit, az off-screen elvert karakterek, a félbehagyott mellékszálak (WTF, Urahara?), a karakterek intelligenciaszintjének látványos és rohamos konvergálása a nulla irányába, a múltból visszahozott karakterek értelmetlen szerepe és még folytathatnám a sort. DE(!) még ezeket is lenyeltem! Viszont azt már képtelen vagyok, hogy Ichigo mamáról végül kiderült (vagy legalábbis alaposan célozgattak rá), hogy Quincy (= ATYAÉG #1), amiről csak úgy üvölt, hogy egy seggből előcibált visítós hegyiblődség ÉS persze ebből egyenes úton következik, hogy Ichigóban Quincy-vér is van (= ATYAÉG #2). Az utolsó pont az ‘i’ betűn pedig az volt, hogy Byakuya végül nem volt képes megdögleni, holott előtte kétszer is előadta a nagy “meg fogok halni” jelenetét. (Második alkalommal még a kardja is elporladt… Ja, ATYAÉG #3!)

All in all, ennyi volt részemről ez a manga. Fölösleges lenne tovább ámítanom magam, hogy “de majd később biztos jobb lesz”, meg satöbbi, mert nem – ez a manga már nem lesz jó. Az a vonat már elment (és még ki is siklott.)

Explore posts in the same categories: Bleach

39 hozzászólás - “2007-2012: Avagy a héten droppoltam a Bleach mangát”

  1. ronin1337 Says:

    Én már régóta nem áltatom magam azzal, hogy a Bleach valaha is olyan magasságokba emelkedne ahol már nem papírszemétnek tudom csak titulálni. Ezen mentalitásból kifolyólag én nagyon jót nevettem Byakuya életben maradásán😀 olyan hangosan röhögtem, hogy zengett a ház.
    Kontrasztnak ott van a One Piece, ahol jelenleg egy kislány drogtúladagolásban haldoklik… wow.

    • Junchi Says:

      One Piece-szel most le vagyok maradva, mint a borravaló, bár ez talán azért van, mert különösebben ez az arc sem tetszik…:/ Mondjuk fényévekkel jobb, mint a Fishman Izé, de valahogy nekem nagyon uncsi. Bár inkább legyen az, mint, hogy mindegyik ch-n facedeskeljek.

      Claymore for life!

  2. Mangekyo022 Says:

    Megértem felháborodásodat. Habár bevallom, nekem nem volt ez meglepetés, hála a Naruto miatt, ahol dettó ugyanezt eljátszotta Kishimoto már nem egyszer egy karakterrel – hanem sokszor sok karakterrel! Pl Kakashi és Tsunade. Szóval látható, honnan merített Kubo ötletet.

    Hogy őszinte legyek, szerintem már nem csak a Naruto és Bleach mangák minőségének lett annyi, hanem az ÖSSZES WSJ manga minősége a béka segge alatt! Egyedül talán a One Piece a kivétel, de már az sem fénylik úgy, mint régen! De mit várhatunk egy olyan manga magazin kiadótól, ahol ők mondják meg, mi mehet át a rostyán, minden mangakának min 500 fejezetig kell húznia a “történetüket” stb…

    Amúgy olvasol mást is a WSJ mangáin kívül? Illetve szoktál régebbi mangákat olvasni, mint pl Kinnikuman? Ha akarsz, adhatok egy linket!

    • Junchi Says:

      Nem tartom valószínűnek, hogy Kubo Kishishit másolja, de a lényegen ettől még nem változtat: szar ötletek, inkonzisztencia-fest, pocsék megvalósítás.

      Amúgy olvasol mást is a WSJ mangáin kívül?

      Erm, a One Piece (most már) az egyetlen, amit olvasok onnan (csak be kéne hozzam). Az évek során arra is sikerült rájönnöm, hogy a WSJ mangák 80%-a csapnivaló. Viszont az animu-adaptációk közül van egy-pár, amiket követek, pölö Bakuman, Medaka, Kuroko (most pótolom) vagy Hunter×Hunter.

      Btw, ha már itt tartunk: Nem vagyok egy nagy mangás, szal nem sokat olvastam/olvasok: Claymore-t és Pandora Hearts-öt havonta, Yumekui Merry-t, amikor kijön egy-egy új ch, meg Vagabondot, oszt’ annyi. (Illetve lenne még egy Deadman Wonderland és egy Highschool of the Dead, de azok ATM eltűnőset játszanak…)

    • Iguchi Says:

      “Hogy őszinte legyek, szerintem már nem csak a Naruto és Bleach mangák minőségének lett annyi, hanem az ÖSSZES WSJ manga minősége a béka segge alatt! ”
      Netán olvasod, vagy olvastad egy darabig mindet, ami most fut? Valahogy kétlem…

      • Raven01988 Says:

        “Netán olvasod, vagy olvastad egy darabig mindet, ami most fut? Valahogy kétlem…” Biztos ,hogy nem olvasta az összeset:P De te sem olvastad mind:P gondolom azokra vonatkozott amiket Junchi olvasott:P

  3. Mariko Says:

    Ugyan már Bya-kun túlélése várható volt, ennél merészebb húzás már csak Hitsugaya kinyírása lett volna.😀

    Én a múltkori fejezeten nagyobbat facepalmoltam. Ichigo most akkor micsoda is? Egyszerűbb felsorolni, hogy mi nem.

    Kubo mintha már a gyúrna, hogy hétről hétre bizonyítsa, hogy a lejjebbnél is van lejjebb.^^’

    • Junchi Says:

      A karakter népszerűségét figyelembe véve én is biztos voltam abban, hogy túléli, de akkor kérdem én: mire volt jó, hogy kétszer is előadatta vele a nagy haldokló hős jelenetét? o.O

      Igen, ez valóban így van.😀 Eddig pont az volt kihangsúlyozva, hogy Ichigo egy négydimenziós lény (ember+shinigami+hollow+a Final Getsugánál még Zanpakutou is) és ezért tudott Aizen ellen nyerni. Aztán jött a fullbring, most meg már Quincy is… No comment.

      És igen, a vicc az egészben, hogy még szerintem ennél is van lejjebb, de az engem már hidegen hagy.

  4. Ms. Hirasawa 'Anthrax' Yui Says:

    Nekem a Bleach akkor ért véget, amikor Aizenék befightolták Karakurát. Ott kezdődtek az iszonyat durva időhúzások, plotkai hegyek, stb. Kb. az a szint mint amikor a naruto mangában arról szólt a fejezet, hogy a MC eldobott egy razenshurikent. Ja és, Hitsugaya Ice-bushin no jutsujára emlékszünk?😀 Arról nem is beszélve, hogy bizonyos karakterek faszságokba belehalnak, míg mások kb semmibe sem. Ez a része a mangának amúgy még a többihez képest is minden logikát nélkülöz. És hogy mi történt azóta? Filler-arc (amiről a mai napig nem értem, hogy van pofája egyáltalán ezt bárkinek is meglépni), most meg ez, de persze jó sok időhúzással. Tényleg csak azért olvasom már én is, hogy minden héten röhöghessek egy jót a Mester épp aktuális trollkodásán.

    • Junchi Says:

      Fake Karakura valóban egy kiadós facepalm-maratonnal volt ekvivalens, ennek ellenére én úgy ahogy élveztem azt az arc-ot, szal legalább volt egyfajta hangulata, még ha nem is állt másból az egész, mint fight, fight és még több fight. Az Aizen vs mindenkit pedig valahogy nagyon eltalálta Kubo és a Final Getsuga Ichigo vs Aizen se volt kutya, már azt leszámítva, hogy félelmetesen rövid volt.

      A fullbring arc pedig no comment, egy erőteljes hatványkitevőn.

  5. Iguchi Says:

    “Tényleg csak azért olvasom már én is, hogy minden héten röhöghessek egy jót a Mester épp aktuális trollkodásán.”

    Legalább trollkodásnak lehetne nevezni, de ezen a ponton már csak szimplán rossz a manga.

  6. outsyder Says:

    ezek szerint csak én vagyok az egyetlen, aki gyak leszarja, h mi van icsigóval, ergó még mindig képes olvasni a mangát:D:D
    (sosem tartottam “főszereplő” főszereplőnek, az esetek 80%ban csak úgy volt a részemről)

    jobban érdekelne, h mi van Rukiával, Kyouraku hogy vesztette el a szemét, Soi Fong-ot miért nem csapták még le, miért mondta _pontosan_ az öreg Unohanának, h maradjanak az épületben, mi van Uraharáékkal (az nagyon érdekelne), meg MI AZ ISTENT CSINÁL RYUUKEN!?!?!!?!?
    (persze az inkonzisztenciát, plotholeokat meg ilyesmiket nem tagadom, ezért nem is sok reményt fűzök hozzá, h megtudjam ezeket:( viszont a harcok kihagyása tényleg rossz húzás volt.)

    • Junchi Says:

      Ichigót én arra az időre kedveltem csak meg, mikor megtanulta a Final Getsugát és szétalázta Aizent. Na, az badass volt. Egyébiránt különösebben engem sem foglalkoztat a karaktere.😀

      Ryuuken és Isshin háttérsztorija meg pont érdekelt volna, csak azt nem értem, hol az a sok beígért dolog, amit Kubo össze-vissza hangoztatott még az arc előtt. Konkrét listát írt, hogy mik fognak majd kiderülni, ennek ellenére sehol semmi.

      Shunsuinak meg az az öreg fószer lőtte ki a szemét, akivel harcolt (to’od, a pisztolyos krapek.)

  7. SaiyaGin Says:

    Én még olvasom a Bleachet, de már én se várok tőle semmit. (Legfeljebb még több hülyeséget. :D)

  8. Péter Says:

    Az már Aizen után körvonalazódott, hogy ebből egy rakás szarnál több nem igen lesz, szóval hagytam is francba. =) A valódi gond az, hogy sajnos a többi saunen se különb ennél, sőt, a Naruto vagy a Beelzebub még ennél is élvezhetetlenebb.

    • Junchi Says:

      Eegen, ezért is van az, hogy ránézni se nagyon bírok már a műfaj úgymond prominens képviselőire… Tudom, hogy úgyis csalódás lenne a vége.

      • Mangekyo022 Says:

        Én szerintem azért a Kinnikuman Nisei-t próbáld még meg! Na persze kizárólag a japán szinkron angol felirat, illetve a mangát, mert a 4Kids-es verzió olyan sz*r, akár a One Piece-es!

        http://mangafox.me/manga/kinnikuman_nisei/

        (vigyáz a mangával! Van hogy 3-4 fejezet egybe van sűrítve – rosszul oldották meg!).

        Amúgy meg nem hagysz ki semmit a Bleach-el, főleg most, hogy megérkezett a “Nulladik Osztag”… bár ne tették volna…😄

    • kdanni Says:

      A Beelzebubnak mikoöze a Narutohoz vagy Bleachez? Most az éppen love comedy.😄

  9. cheatergs Says:

    Ne viccelj, nekem ezzel hoztál kedvet hozzá, hogy folytassam: nagyon elkél a röhögés!:D

    • Junchi Says:

      “Az a baj, hogy ezt már a lulz miatt sem éri meg.”

      A zéró bandát mondjuk mutatták nekem a heti ch-ból, de ott ismét röhögnöm kellett. xD

  10. Sach Says:

    Olvasva a kommenteket megnéztem egy a zér0 osztagot…..a design One piece lenne inkább való, mint ebbe a vmibe, remélem lesz egy -1-es osztag is, a poén/troll kedvéért.

    • ronin1337 Says:

      Legalább nem néznek ki ugyanúgy mint az összes többi karakter😀. Mondjuk ez a legjobb dolog amit mondani tudok róluk.

  11. zsinden Says:

    Ha már a legavatottabb fanja is magára hagy valamit, az már elgondolkodtató. Amúgy ne aggódj Junchi, könyvek között is ugyanez van manapság. Tényleg nem érdemes mainstreamet nézni/olvasni. Én csak azt sajnálom hogy a mangákra kibasztál egy csomó pénzt.😀

  12. Nekomajin Says:

    Én meg most kezdtem el olvasni a mangát, az anime kivérzése után, és csak kapkodom a fejem, hogy milyen gyorsan történnek benne a dolgok.😀 Nem vagyok én hozzászokva ehhez a rohanáshoz, ha a blícsről van szó.

  13. Titkos Says:

    Őszintén szólva, én csodálom, hogy eddig bírtad, tényleg sok baromságot elnéztél Kubónak eddig is. Részemről ennek a mangának már kb. KÉTSZER vége volt, egyszer SS végén, egyszer meg, amikor Ichi végre lenyomta (izé…bezárta vagy mi…) Aizent. Ami most megy, az meg már tényleg a vicc kategória, de sajnos nem a jó fajtából, pedig halál komoly, hogy legalább a nácis poénok miatt még meg is érné olvasnom, de tekintve, hogy az egész internet egy emberként fikázza ezt a mangát (beleértve több hardcore Bleach-fant is), szerintem nem fogom kínozni magam.

    Mondjuk én soha nem is olvastam ezt rendszeresen, de terveztem, hogy majd ha egyszer a távoli jövőben vége lesz, talán nekiesek majd. Aztán ahogy SS arc után egyre több fantól hallottam, hogy ez már a bányászbéka tompora alatti szint, úgy hajlottam én is egyre inkább afelé, hogy “Hmm, nem, inkább hagyom ezt az egész franchise-t a francba”, főleg, hogy eredetileg sem fogott annyira meg, szinte csak a hype miatt akartam neki adni egy esélyt.

    Amúgy én ezt az egészet csak azért sajnálom, mert míg Kishi Natúrója egy színes-szagos hulladék volt már a legelső fejezettel kezdve, addig Kubóban láttam annyi potenciált, hogy ha nem is fog egy FMA vagy D.Gray-man szintű cuccot összehozni, de legalább valami szórakoztató shounen fightot ki tud majd nyomni magából hétről-hétre, aminél elég, ha annyira jó csak, hogy nem mond ellent önmagának és nem jelennek meg benne orbitális hülyeségek, plothole-ok, stb-stb. Sajnos nem így lett, inkább a “könnyebb utat” választotta és beállt Kishi mellé “második lúzer mangakának”, ugyanis ennek a két embernek a “műve” nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a mai fanok agyában a “shounen”, mint műfaj, a “szar, óvodás hülyeség, idióta történetvezetés” és hasonló szavak színonímájává váljon. (Jajj, múltkor is valami olyasmit olvastam, hogy “az FMA, amely bebizonyította, hogy a shounen is lehet jó!”, LOL, a shounen, mint műfaj BAROMI jó lehet, RENGETEG lehetőséggel, épp csak nem mindenkinek azt a 4-5 aktuális mainstream Weekly Jump címet kellene olvasnia… Hagyjuk már ezt, hogy csak azért szar az egész, mert kamaszoknak készül, főleg, hogy aki ezt gondolja, az nézzen már utána, hogy úgy az animék/mangák 90%-a ELSŐSORBAN kiknek készül…)

    Szóval Kubótól én az eleje alapján ennél többet vártam volna, sajnos mostanra tényleg odáig jutott, hogy a “poénok” miatt SEM éri meg olvasni a mangáját, illetve Kishihez hasonlóan lassan ő is fejezetről fejezetre bizonyítja, hogy MINDIG van lejjebb. Kár érte.

    • Junchi Says:

      Igazából bennem is már csak az tartotta a lelket, hogy (elvileg) ez az utolsó arc, aztán fin, de mikor már vörösen izzott a képem a sok facepalm után, tudtam, hogy sokáig már nem fogja húzni.

      A shounen-fight műfajból meg nekem ott lett elegem, hogy Fairy Tail, Toriko és Beelzebub.

  14. IgloO Says:

    Teljesen felesleges volt ilyen kicsinyes indokok miatt dobnod a mangát vagy ha nem tetszett miért olvastad? Bleach még így is a legjobb shonen, jó harcokkal és karakter fejlődéssel. Ennyi.

  15. IgloO Says:

    Junchi.. olvass bele a legújabb fejezetbe. Tudom már nem olvasod, de ez most talán még neked is tetszene.

    • Junchi Says:

      Erre most optimális esetben azt mondanám, “dobtam a Bleach-cset, azóta nem is foglalkoztam vele, nem érdekel már az egész, így a hozzászólásod is irreleváns…”

      DE!

      Lásd, kivel van dolgod, elolvastam a heti ch-t, csak hogy legyen meg, amit szeretnél.

      Azt viszont nem tudom, honnan vetted, hogy ez a fejezet nekem tetszeni fog. Szemmel láthatóan nem változott semmi – ugyanaz a baromság zajlik, ráadásul mintha valamelyik fillerben is lett volna már ez a felállás, hogy tűz vs jég, és ott is valami dedós színvonalon magyarázták meg, miért győzi le egyik a másikat.

      A másik, hogy elég meredek egy olyan fejezetet ajánlani pont nekem, ahol három olyan karaktert mutogatnak, akiket már a nagyfanboy-korszakomban is kimondottan rühelltem (Hitsugay, Matsumoto, Omaeda).

      Vagy most trollkodsz megint? Affene, csak nem beugrottam…?

  16. Mangekyo022 Says:

    Helyzetjelentés: Kurosaki Ichigo éppen most nyírta ki a Soul King-et saját maga s taszította a világot pusztításba.

    Tapsvihar.

    Mangekyo kiszál.


Szójjá' hozzá!

