Cabin in the Woods (Ház az Erdő Mélyén)

cabin-in-the-woods

Na jó, ez mi volt…?
Nem, de most komolyan, MI A JÓ BÜDÖS ROSSEBET NÉZTEM ÉN 90 PERCBEN?
Felfoghatatlan. Definiálhatatlan. Fel voltam készülve spoiler-mentes ismertetőkből, hogy ez valami más lesz, mint a többi horror… nem, film, ám mindenre számítottam, csak erre nem! Ezt a filmet maga a sátán alkotta meg, legvadabb, legbetépettebb, legperverzebb korszakában. Mert ilyesmit emberi kéz nem alkothat! Ez törvény! A Világ törvénye!

*levegő kifúj*

A bejegyzést szándékosan nem fogom most „read the rest of this post”-megvágni. Sőt, magáról a filmről sem fogok írni. Szinte semmit! Vétek lenne még az első két percét is lelőni (köszönöm is az általam olvasott spoiler-free cikkeknek, hogy voltak oly’ jóságosak és nem rombolták le ezt az… ÉLMÉNYT). Még csak képeket sem rakok be. Ne is keressetek rá a címére (ha még nem láttátok) gaglin. Ismertetőt még csak véletlenül se olvassatok róla, mert, ha valami gyökér lelőne valami fontosat, oda a fun. A feeling. És akkor már nem üt akkorát, mint úgy, ha egyébként semmit nem tudsz róla. Legyen elég annyi, hogy van egy faház az erdő mélyén, ahol 5 fiatal tölt egy… minden képzeletet felülmúló hétvégét. Egyetlen kitétel van csak: Ismerd a horrorfilmeket! Legyél tisztában az általános klisékkel, a gagyi tini-szereplőkkel, a még gagyibb ijesztgetési módszerekkel, készülj fel, hogy tele lesz plot hole-al és, hogy az intelligencia-faktor valahol mínusz kettő- és hárommillió között cirkál.

Lényeg a lényeg: Nézzétek meg! Nem mindennapi élmény, ezt garantálhatom. Persze lehet, túllihegem, nem tudom – de az biztos, hogy még mindig a hatása alatt vagyok. Ncore-t elő, keressetek rá: „Ház az erdő mélyén” vagy „Cabin in the woods”. Izzítsátok a torrentet és ma este nézzétek meg! Nem holnap, nem egy hét múlva és nem is jövőre valamikor! Most! Mondjátok le telefonon az esti programot a barátnőtőknél/barátotoknál. Keressetek hozzá valami alibit, mondjuk: „bocs, nem érek rá, fontosabb dolgom lesz”.😀 (Igen, ez most szándékosan lett ilyen perverz, hogy ha csak nyomaiban is, de vissza tudjam adni a film hangulatát. Legalább 0,01%-ban.) Az esti partyzást is felejtsétek el! Tegyétek félre a Nekomonogatarit, ignoráljátok az Assassin’s Creed 3-at! Ezt a filmet látni kell. Hallani. Érezni!

Végső score? Legyen… ?/10. Nem tudom, na. Szívem szerint 1-től 10-ig mindent adnék rá. Mint ötlet, 11/10. Mint sztori, 1/10. Mint horror, 2/10. Mint film, 5/10. És mint FUN… megint csak 11/10. xD Zseniálisan szar – Szarosan zseniális. Köszönöm, Hollywood, hogy vagy nekem!

Explore posts in the same categories: Minden más

25 hozzászólás - “Cabin in the Woods (Ház az Erdő Mélyén)”

  1. Sunyi Nyufi Says:

    Yay, Cabin in the woods!😀 olyan kb*aszott jó volt, hogy barátnőmmel csak tátott szájjal néztünk egymásra, mikor vége lett😀

    • Junchi Says:

      A tátott száj-effektus nálam már az elején befigyelt, aztán a végére már azon kaptam magam, hogy a Föld magjáig leesett államat próbálom épp visszailleszteni a helyére.😀

  2. Raven01988 Says:

    értem én a célzást most kell megnézni:D tehát kell valaki az arányhoz?:D

  3. Sach Says:

    És hogy kell nézni? solo-ban, co-op-ban, vagy hordában?😀
    Mind1, fel van véve a listámra, de per pill Ghibli/Miyazaki filmeket pótolom, mert érdekelt, hogy miért olyan híresek, amit így pár filmje után már megértek (hangulatos világ, jó karakterek, remek grafika), bár egyik sem tökéletes, ahogy sokan hangoztatják (karakterekről nem sokat tudunk meg, a végén mindig hiányérzetem van, főleg Chihiro-nál), de valahogy eddig 7esnél rosszabbat egyik se kapott. A nem hezitáló karakterek nagy felüdülés volt a Harry Potter utolsó 3 film-je után (azokat nem láttuk a családdal, és én hülye azt gondoltam jó lenne pótolni az ünnepek alatt…).

    • Junchi Says:

      Co-op-ban jobb. :3 Legalábbis ezt most öcsémmel néztem és kábé egy véleményen voltunk a végén.

      Miyazakik: Különösebben sosem voltam oda értük, I mean, jó, látszik, hogy van mögöttük munka/tartalom/etc, meg minden, de egy idő után akarva akaratlanul is azt vettem észre, hogy eléggé egy kaptafára készülnek. De azért akad egy nagy kedvencem tőle, a Mononoke Hime, ami viszont fckawesum.

      • Sach Says:

        Akkor körülményektől függően co-op, vagy egyedüli tesztnézés lesz.

        Miyazakik: de ameddig jó ez a kaptafa, addig nincs különösebb gondom vele. Nekem is a Mononoke Hime jött be eddig a legjobban a látottakból.

  4. Skydragon Says:

    Na örülök, hogy nem csak én tartom zseniálisnak.🙂 Alapvetően ennél a filmnél is csak végletek vannak, vagy zsigerből utálják vagy imádják.. én egy olyan ember kommentje után néztem meg, aki azt mondta rá 0/10, aztán mondtam magamban ilyen nincs, úgyhogy belecsaptam a lecsóba és bár én is ilyen tipikusan klisés 10 percenkénti hirtelen előugró gagyi ijesztgetéses cuccra számítottam, ahhoz képest teljesen ledöbbentem.😀
    Mondjuk annyi igaz, hogy a ‘bemelegítő’ rész az elég hosszú és lassacskán indul be, de az utolsó félóra mindenért kárpótolt, annak meg külön örültem, hogy végig a jó karakternek szurkoltam. :>
    Mellesleg inkább definiálnám szarkasztikus horror paródiának, mint egyszerű horrornak.

    Sach-nak: Őszintén szólva nemtudom, ez attól függ mennyire befogadó képes az aktuális társaságod, ha odavagytok a zsé kategóriás horrorokért, ugyanakkor szeretitek az elmebeteg fekete humort, akkor mindenképp haverokkal nézős némi sör/chips kombóval (de azért ajánlok egy egyedüli tesztnézést, biztos ami biztos alapon).

    • Junchi Says:

      Jómagam valamikor ősszel olvastam róla egy elég figyelemfelkeltő angol nyelvű írást, de akkor még nem foglalkoztatott túlzottan. Aztán szépen-sorban jött a többi, egészen addig, míg tegnap végül úgy nem döntöttem, kész, egy ilyen bestiát nem lehet tovább a ketrecben tartani, kiengedem; hadd lássam, mit tud. És tud. Nagyon tud.😀

  5. Titkos Says:

    “Egyetlen kitétel van csak: Ismerd a horrorfilmeket!”

    És ne feltétlenül csak a zs-kategóriás “Sikolytól kezdődő” tiniszarokat, hanem a régi klasszikusokat is. Különben nem fognak leesni a kicsi, de annál poénabb Hellraiser, Péntek 13, Evil Dead és egyéb utalások a műfaj nagy öregjeire.🙂

    • Junchi Says:

      Igaz, ami igaz (személy szerint Stephen King It-jének örültem a legjobban), bár azért a legnagyobb fricskát így is a ZS-tier tinihorrorok kapták.😀 Főleg azok a SPOILER: halálok. Jajj… ^^” Épp csak ki nem áll ezek elé az egy kaptafára készült szarok elé és be nem mutat nekik.

  6. -OJ- Says:

    Alap film. Azon kevesek egyike, amit érdemes volt megnézni tavaly.
    Kedvenc jeleneteket el sem kezdem sorolni, annyi volt benne, de ami mindent vitt, az a merman😛

    Idén meg (bár az is tavalyi) ott a DREDD😀

  7. sirok0001 Says:

    Igen jó volt! Joss Whedon keze benne, az idei év az övé. Nagyon szórakoztató dolgokat tud csinálni és a humora az kegyetlen jó. Remélem a jövőben is fog alkotni így vagy úgy, csak aztán ne pofázzanak neki be, hogy mit szabad és mit nem…

    • Junchi Says:

      Lehet meg kéne néznem az Avengerst?😀

      • sirok0001 Says:

        Ha nem láttad, akkor lehet, de nem ajánlgatok inkább.😀 Nemrég kezdtem a Mirai Nikki nevezetű “horrort” fórumos olvasgatások/ajánlgatások hatására, de nagyon befürödtem vele (pedig tudtam előre már, hogy x@r lesz…)

      • Junchi Says:

        Ki volt az a nagyon okos, aki a Mirai Nikki-t horrornak címkézte? Gondolom AA-n valaki (vagy az ismertető)…

        Amúgy nem to’om, de a maga retardált módján egy szerethető anime imho. Olyan Btooom-féle guilty pleasure. :3

    • Sach Says:

      Joss Whedon a Firefly-al lopta be magát a szívembe, egyik legjobb sorozat amit valaha láttam, mai napig nem értek, hogy a Fox csatorna, hogy kaszálhatott el egy ilyen hangulatos western-sci-fi-t.
      Itt van róla egy jó ismertető, ha érdekelne vkit: http://lfg.hu/9971/ismerteto/firefly/

      • sirok0001 Says:

        Az a poén, hogy a Serenity-t előbb láttam, mint magát a sorozatot, konkrétan nem is tudtam anno, hogy a Firefly lezáró filmje, annyira nem is fogott meg, bár annyira nem volt rossz. Ráadásul az Avengers-t és Cabin-t is előbb láttam, mint a sorozatot.😀
        Nagyon jó sorozat a Firefly, izgalmas és olyan poénok vannak benne, hogy csak na. Azt hallottam és valahol logikus is, hogy kevés volt a néző és nem hozta az elvárt zsé mennyiséget. Meg régi (2002-es) és (erre nem veszek mérget) akkor még talán nem igazán volt ez a sorozatfüggőség annyira elterjedve…

  8. Sach Says:

    Megnézve.
    Tényleg egy zseniálisan szar film, bár sztem a szar jelző főképp a piros telefon után történtek miatt van. Ebből egy nagyon jó sorozatot lehetne csinálni, kezdve mondjuk egy sellővel😀

    • Junchi Says:

      Uuugye, hogy ugye?😀

      Sorozatban mondjuk nem tudom, mennyire ütött volna, de így, 90 percben felejthetetlen élmény.

    • Sach Says:

      A sorozatot úgy képzelném el, hogy minden részben új 5 szereplő, és mindig más nyer azon a bizonyos fogadáson, horror klisék kiforgatása meg elbírna kb. 12 részt.

  9. Leara Says:

    Na, megnéztem… és egyet értek a pontozásoddal, igazából én is sokféle pontszámot adnék rá, szemponttól függően😀. Az azért biztos, hogy egy élmény volt😄.


Szójjá' hozzá!

