Top 20 – Anime Karakter

Ilovelists

Bár nemrég szó volt róla, hogy lassan frissítem az animés top 20 listámat for lulz, de aztán úgy döntöttem, ha már kelet gyöngyszemei + listák, akkor legyen inkább egy ilyen “legjobb animu-szereplők” válogatás. Ilyet még úgy sem írtam volt, hát legyen meg ez is a blogon.

[cliché]A lista szubjektív, kockázatok és mellékhatások tekintetében blablabla…[/cliché]

20. Ginko (Mushishi)

Ginko

Ha meg kéne indokoljam, hogy miért kedvelem Ginko karakterét, valsz nagy bajban lennék. Talán elintézném annyival: Nélküle nem lenne Mushishi a Mushishi. Sokszor még az unalmasabb történeteket is lazán vitte a hátán, ezen kívül remek designnal lett megáldva, azt a fülbemászó, mély hangját pedig nehéz nem komálni.

19. Sakata Gintoki (Gintama)

Gintoki

Gintoki azon kevés shounen főhősök egyike, akiket kedvelek. Akik látták (vagy nézik) a Gintamát, gondolom nem kell hosszasan fejtegetni, hogy miért: Egyszerűen jó arc; poénos, badass, remek design és alighanem Sugita Tomokazu legjobb szerepe.

18. Ryougi Shiki (Kara no Kyoukai)

Shiki

Meglehetősen összetett, komplex jellem, még csak véletlenül sem a fanservice-re kihegyezve, továbbá a kardos bigék mindig jó esélyekkel indulnak nálam. :3 Kvázi egy folyamatos belső konfliktus az egész karaktere, de szigorúan a jobbik fajtából: az emlékezetesből. (A kúlos kimonó és Sakamoto Maaya már csak ráadás.)

17. Oscar Francois de Jarjayes (Versailles no Bara)

Oscar

Oscar az a karakter, akit egyszerűen nem lehet nem szeretni. Végigkísérhetjük az egész életét, miközben változik, fejlődik, hibázik és további hasonló, emberi tulajdonságokat mutat fel. És persze pretty. NAGYON pretty. *___*

16. Edmond Dantes (Gankutsuou)

Edmond

Design (a kék űr-elf-vámpír)! Már csak emiatt is helye lenne a személyes 20-as listámon, hát még ha hozzáadjuk a remekül megírt karakterét. (Sajnos a karakterfejlődésében van egy meglehetősen könnyen kiszúrható bukkanó, ami kicsit ront az összképen…) Also: Nakata Jouji egyik legjobb szerepe.

15. Oozaki Toshio (Shiki)

Oozaki

A Shiki dokija meglehetősen megosztja a népeket: Van, aki szerint választhatott volna valami humánusabb utat is, míg mások szerint minden, amit tett, az úgy volt rendjén. Ha nem sikerült volna még kitalálni, jómagam egyértelműen az utóbbi tábort erősítem, hisz ő volt majdhogynem az egyetlen ember az egész faluban, aki tisztán látta a dolgokat. Ezen kívül roppantmód bejövősek voltak a Seishinnel való interakciói, noha utóbbi – ettől függetlenül – egy borzalmasan pocsékul megírt karakter…

14. Paul von Oberstein (LoGH)

Oberstein

Oozaki dokihoz hasonló karakter, azt leszámítva, hogy még nála is sokkal több és jobb. Tipikusan az az arc, akiről első blikkre megmondanád, hogy valakit egy “szép” nap úgyis hátba szúr, ám ezek csak az első, naiv benyomásaink. Mindenesetre elég csak kinyitnia a száját és már fel is vetett vagy három mázsa olyan témát, amiken simán ellehet moralizálgatni. Az egyetlen hangsúllyal kommunikáló seiyuu-ja meg zseniális. xD

13. Reinhard von Lohengramm (LoGH)

Reinhard

Egy szó: ambíció. Meg sem kell szólalnia, de már tudod, hogy _hatalmas_ céljai vannak az életben: Mondjuk a teljes univerzum megkaparintása. Mivel élete egy hatalmas szeletét megismerjük, így aztán nem olyan nehéz megkedvelni a karakterét, főleg, hogy szinte non-stop kapja a developmentet. Sieg Kaiser Reinhard!

12. Senjougahara Hitagi (Monogatari franchise)

Hitagi

Igen, tudom, hogy ő minden második fanboi kedvence Nisio-mester duma-antológiájából, így hát mi mást lehetne tennem, mint örömmel lengetni azt a bizonyos zászlót, az említett majomcsapat büszke tagjaként. :3 A karaktere akár egy jókora olvasztótégely: kicsit tsundere, kicsit yandere, kicsit kuudere; de mindig fun. És azok a szemek… *.*

11. Gutts (Berserk ANIME)

Gutts

Véleményem szerint nem szorul különösebb bemutatásra, hisz a többség ismeri, sőt, kedveli is. Rendkívül összetett, jól megírt karakter, remek developmenttel, brutális designnal és egy fülbemászó seiyuu-val. Más már nem is kell.

10. Emiya Kiritsugu (Fate Zero)

Kiritsugu

Több szempontból is kitűnik az átlag anime-főhősök tengeréből: 1) mert egy érett, felnőtt férfi, ami nem csak a “höö, életkor”-ában merül ki, hanem tényleg ennek megfelelően gondolkozik és cselekszik, 2) mert mindig is komáltam az anti-hero-kat. Sajnos a karakterfejlődése meglehetősen egyenlőtlen, gondolok itt arra, hogy az anime első felvonásában a nevén kívül gyak semmit nem tudunk meg, míg a másodikban szinte megállás nélkül ő van fókuszban – mintha csak vezekelni akart volna a stáb. Mindettől függetlenül lazán a listámon a helye.

9. Saber (Fate Stay Night, Fate Zero)

Saber

Saber már lassan hat éve tagja a top 10-es listámnak, nem véletlenül. Remek példája annak, hogy egy alapvetően harcokra kihegyezett cuccban is lehet egy női harcos imba, ha azt az elkövetők is úgy akarják. Jellemre ugyan semmi kiemelkedő extra, viszont ezt bőven kompenzálja Kawasumi Ayako hangja, a badass-faktor, a remek design és a mutatós páncél. Ja, és persze DAT KONTY!

8. Oskar von Reuenthal (LoGH)

Reuenthal

Caps Lock-os KARAKTERFEJLŐDÉS! Igazából már ez elég lenne ahhoz, hogy listára kerüljön ÉS nem is szándékozok ezen a fronton többet szólni róla, ellenkező esetben masszív spoilerkedés lenne a vége. De, ha ez még mindig nem lenne elég: Wakamoto Norio! Egyik legjobb szerepe imho.

7. Gasai Yuno (Mirai Nikki)

Yuno

Hogy magamat idézzem: “Mirai Nikki is awesome, because of the following:
– Gasai Yuno
– Gasai Yuno
– (some kind of questionable plot)
– (lovely retardness)
– And… Gasai Yuno.”
Jellem? Karakterfejlődés? Ugyan kinek is kell, ha kapunk helyette FUN-t, 9000-es szorzóval?

6. Kamina (Gurren Lagann)

Kamina

“Everyone is GAR for Kamina!” Kicsit ugyan Hitagi-effektus, már ami a fanfiúkat illeti, de őszintén szólva megértem őket. Nem, de most komolyan, senki ne mondja nekem, hogy aki kedveli a Lagann-t, az ne fújná kívülről az összes hülye FÉRFIAS szövegét vagy próbálná utánozni azokat a súlyosan pozőr, tesztoszteronnal túlfűtött beállásait. xD A napszemüvege pedig egy külön történet.

5. Okabe Rintarou (Steins;Gate)

Okabe

Okabét a sorozat elején kimondottan rühelltem. Nem igen tudtam hová tenni azt a fajta idiotizmust és ego-fellegvárat, amit képviselt… Majd lassacskán azon kaptam magam, hogy egyre hangosabban röhögök a baromságain vagy az interakcióin a többi karakterrel. Persze ez még korántsem lenne elég ahhoz, hogy listára kerüljön, de hála a jó égnek messze többről szól a karaktere, középső ujját vígan felmutatja a puhapöcs, gyökér, cselekvésképtelen társainak és tragikus hős szerepben sem utolsó. Ja, és persze Miyano Mamoru, akit ugyan nem kedvelek, de ezzel a szerepével brillírozott.

4. Yang Wenli (LoGH)

Yang

Tudom, kezd kicsit sok lenni a jóból LoGH-ból, de hiába, ha egyszer ennyi zseniális karakter van benne. Yang pedig még az eliten belül is elit. Kiváló stratéga, lusta mint a föld (= könnyen azonosultam vele :3), a kávéját Brandy-vel issza és nem utolsó sorban egy remek ember, mentes mindennemű túlidealizáltságtól és erőltetettségtől. Kétségkívül az egyik legjobban megírt karakter, akit animében valaha láttam.

3. Makise Kurisu (Steins;Gate)

Kurisu

Iskolapéldája annak, hogy a tsundere-archetípusból is lehet épkézláb jellemet formálni, ha egy kicsit megerőlteti magát az alkotó. Ezen felül intelligens, ami nem csak abban merül ki, hogy “hööö, száznyócvan a Zíkúja” mint azt a legtöbb animében tapasztalom, hanem tényleg menet közben is használja az eszét, konstruktív szerepet játszva ezzel a plot előremozdításában. A designja meg top tier.

2. Heiwajima Shizuo (Durarara)

Shizuo

A szőke, napgépes férfiállat. Megunhatatlan kábé az összes jelenete, a szövegei, az “IIIIIzaya-kuuuuun!” és az a mérhetetlen, már-már szinte paródiába illő badassness, amit képvisel. Ono Daisuke előtt pedig kalap le.

1. Isayama Yomi (Ga-Rei: Zero)

Yomi

Pont nemrég jött fel a GRZ-téma a blogomon és ott ugyan már részleteztem, hogy miért ő nálam a Nr.1 anime-karakter, de üsse kő, legyen itt még egyszer. Ha nagyon tömör szeretnék lenni, akkor ugyanazt írnám, mint amit Reuenthal-nál is: Karakterfejlődés. Ám korántsem az a hagyományos, “haladunk előre a csőben” fajta, hanem mint egy iránytű: megy mindenfelé. Mindezt 12(!) részben. Nem titkolt tény, de nekem ő volt a Ga-Rei: Zero gerince. Ha valamilyen oknál fogva kihúznánk a képletből, hát tizedannyira se lenne jó anime. A hosszú, fekete haj (tittüri~), a seifuku és a katana már csak a hab, a cseresznye és a marcipán a tortán.

That’s all, folks! Vélemény? Ellenvélemény? Hol van Alucard és társai jellegű kérdések? (Bár ezt inkább ne, ha kérhetem…) Saját toplistátok? Lemme see it!

Explore posts in the same categories: Minden más

25 hozzászólás - “Top 20 – Anime Karakter”

  1. ronin1337 Says:

    Alucardot nehezen tudnám elképzelni akármilyen top akárhány karakter listán. Ahhoz karakter is kéne😛

  2. Kvakond Says:

    Csak én szerettem Simont jobban mint Kaminát? Mármint a sorozat egészét tekintve.

    Kaminát nem tartom többnek, mint egy látványos plotdevice (talán mert nem is volt több).

  3. Leara Says:

    Hú, ilyen toplistán már én is gondolkodom egy ideje, csak én kategóriákra osztottam a szereplőket, mert sokukról nem tudnám eldönteni, hogy egy általános listán hova raknám őket😀.
    Akiket én is bírok: Ginko, Gintoki, Shiki, Oscar, Edmond Dantes (őt a könyvben is imádtam *_*), Gutts, Kamina, Okabe, Makise és Shizuo. A LoGH-ot még nem láttam, de ha tényleg ennyi jó karakter van benne, akkor lehet, hogy előrébb kéne vennem a listámon🙂.
    Yuno viszont az egyik legutáltabb karakterem, ő volt az egyik oka annak, hogy nem igazán jött be a Mirai nikki😄.

  4. -OJ- Says:

    Alucard olyannyira owerpowered, hogy valójában már karakter sincs mögötte, legalábbis csak minimális.

    A Top1-2 meglepett, különösen Shizuo. Nem azért, mert nem lenne egy bazi nagy arc, de hogy csak emiatt Kamina, a LOGHosok (kihagytad Walter von Schönkopfot, minden alfahím példaképét) és a többi hím előtt legyen….de te tudod…

    Ha FSN, akkor nálam a tsundere-királynő (S;G Kurisu mellett) Tohsaka Rin a tuti befutó, de ő is inkább a visual novel (és az ottani UBW route) miatt, nem pedig az animeben bemutatott karaktere alapján, hiszen ott eléggé hanyagolva volt Saberrel szemben. Ridert szintén a VNben sikerült megkedvelnem, mert az animeben szinte semmit nem tudtunk meg róla.
    Kiritsugu helyett pedig Shirout választanám, mert antihősnek lenni valóban cool, de egy rendes karakterfejlődést (és egy határozott háremhőst) értékesebbnek tartok.

  5. fullmoon88 Says:

    Yunón meglepődtem, hogy felkerült hozzád:D, csak mert kicsit dilis gyilkológép (nincs vele bajom,én is bírtam, a mangát miatta olvastam csak XD) – szóval mélységei nem igen vannak khm ez félreérthető volt. Mindegy.😄 A listádról Guts a no1 nálam ^^, a világ legjobb izomembere, mikor láttam anno az animét, aztán olvasgattam a mangát, oda-vissza voltam érte. A bosszúra törő száműzött gróf, plusz Shiki hozzám is közel állnak (a többiek semlegesek).Akik nekem maradandóak voltak :

    Kusanagi Motoko – GITS SAC (mert dögös, és dögös, és cool, hűvös, kemény, titokzatos, stb)

    Rikka Takanashi – Chuunibyou (mert moe, édes, lüke, és azt hiszem az ilyen hallgatag és szenvedős cukiságok megfertőztek)

    Eru Chitanda – Hyouka (lásd fentiek XD)

    Kotetsu T. Kaburagi – Tiger & Bunny (lökött, kétbalkezes szuperhős, aranyszív, minden megmozdulása vicces :3)

    Michiko Malandro – Michiko to Hatchin (a héten nosztalgiáztam, és rájöttem, h még mindig bírom őt).

    Ayanami Rei – NGE (hát őőő, mert fehér haj, szótlanság, szépség…hm ennyi)😄

  6. Mariko Says:

    Van egy-két szereplő a listán, akik nekem is nagy kedvenceim, főleg Gintoki, Shizu-chan, meg Okabe és Kurisu-chan. ^^

    És most ezt olvasva egyre inkább úgy érzem, hogy meg kell néznem a LOGH-ot. Csak ne lenne olyan bitang hosszú! Az utóbbi időben egyre nehezebben állok neki olyan sorozatoknak, amik több mint 26 részesek.^^’

  7. Junchi Says:

    (Bocs mindenkinek a késői válaszért, de a netem az utóbbi napokban el-eltűnőset játszott.)

    >Ronin

    True!

    >Kvakond

    Nem true! Valóban lényeges szerepet játszott Simon fejlődésében, de azért önálló karakterként is bőven megállja a helyét.

    >Leara

    A kategóriákra bontás az én fejemben is megfordult, de aztán úgy voltam vele, hogy mehet mindenki egybe, már csak a látványosabb végeredmény miatt is.

    >OJ

    Bár Schenkopp is remek karakter volt és alfahím szerepben sem volt utolsó, de azért nem igazán az a top 20 matéria. (Mondjuk így jobban belegondolva a faggot Julianon kívül szinte mindenkit bírtam ebben a cuccban.) Tohsakát és Ridert amúgy én is komálom, Shiroura viszont BIG NO!

    >Mariko

    Ó, hidd el, ha egyszer elkezded nézni a LoGH-ot, még kevésnek is fog bizonyulni az a 110 rész.😀 Nem mondom, van, mikor reumás csiga tempóra kapcsol, de aztán mindig jól jön ki belőle, már csak az epic konklúziók miatt is.

  8. Catrin Says:

    Okabe&Kurisu páros nálam is elsők közt van. Ha nagyon rangsorolnék ők lennének az 1-2., de nem erősségem a top 10-20ak állítása.^^ Malon azért így is, nem 100%osan jelöltem kedvenceket. Innen még Toshio van benne a 10-ben, imádni való karakter.
    Akik még talán nálam is top 20-asok lennének az Kiritsugu és Saber.

    Shiki, Edmond és Shizuo szintén jó karakterek, a többieket nem ismerem. Bár LOGH-zal már szemezgettem párszor, de a hosszúsága miatt még egy jó darabig várakoznia kell. (Majd DBZ rewaccs és még pár Gundam sorozat után…)
    Macross univerzumát és sorozatait is nagyon imádom, régieket, újat egyaránt (ovák szerintem gyengék), de ez más tészta, sci-finek ugyan sci-fi, űrösnek űrös, de lazább és mecha cucc. Sajnos ott a történet és a karakterek sem elégítenek ki teljes mértékben, mégis rajongok érte. Pont ezért is rizsázom róla😄, lényeg, hogy Max&Milia az alapsorozatban és a 7-ben is lenyűgözött. Mindig benne lesznek nálam a top 5-ben (nagyon max top 10).😀 (de persze nem volt elég belőlük, többet akaroook!!)

    • Junchi Says:

      Macross kimaradt az életemből, bár ez leginkább a műfajának köszönhető. ^^” (A cyberpunk és az ecchi mellett az utolsó helyen kullog, bár előbbinek akarok majd egy utolsó esélyt adni a Texhnolyze képében, hátha mégsem a műfajjal, hanem velem van a gond. :3)

      • Catrin Says:

        Értem.🙂 (Macross nem csak mechában erős, sőt engem inkább másban fogott meg, de tény, hogy én szeretem a műfajt.^^)

        Tex jó is lenne, ha a közepe is szólna valamiről. Ez persze erősen szubjektív véleményem.
        Az első 6 rész még aránylag érdekes, nézhető, aztán jön 10 rész, amit végig untam. Az utolsó 6 rész viszont tetszett, azt egybe lenyomtam, de kicsit szenvedős volt odáig eljutni. Kár érte, nálam 6-os a cucc.

      • Junchi Says:

        Sounds (not) good. Noha bizakodó is vagyok, szal mégiscsak Hamasaki Hiroshi rendezte.😀

  9. Dodgers Says:

    Az itt felsorolt szereplőknek még a fele sem mondható ismerősnek a számomra, de Gintoki/Edmond Dantes/Guts/Rintarou szereplését támogatom. Kaminát illetően nálam holtversenyben van Simonnal mint top karakter, de egy esetleges listába valószínű mégiscsak Kaminát tenném be én is, ha másért nem azért mert a Gainax nagyon jó végzett azzal, hogy a rövidre szabott szereplése ellenére is teljes értékűbb, kedvelhetőbb karaktert faragott belőle mint a hasonszőrű “beáldozott” karakterek nagy része (*coughmamicough*), az meg már csak slussz poén hogy a halálán egyáltalán nem érződött az az izzadtsággal vegyes írói kényszer ami az ilyen eseteket rossz esetben átjárja.

    LOGH-ot illetően ugyanaz a dilemmám mint Marikónak: elég ígéretesnek látszik a franchise a belekezdéshez és ki is nézem belőle hogy valóban jó, de az epizódok száma ettől függetlenül is riasztó egy kicsit látatlanban.🙂

    • Junchi Says:

      Nahát, azt gondoltam, hogy Okabét annyira nem kedveled.😀

      A LoGH-ot meg tényleg csak ajánlani tudom mindenkinek, szal tényleg az van, hogy ha egyszer belekezd az ember (és túljut az első pár epizód tömény információ-bombáján), onnantól már nem lesz megállás. (Kár, hogy az előzmény OVA-i a nyomába sem érnek…)

      • Dodgers Says:

        Olyan értelemben valóban nem kedvelem annyira Okabét hogy egy esetleges top 20-ba beletenném, azt viszont nagyjából értem hogy te miért tetted be a listádba, már csak azért is mert a kezdeti gyökérségéhez képest elég tisztességes mértékben kikupálódott a sorozat alatt.🙂 Azt mondjuk nem mondanám hogy maradéktalanul ellensúlyozva lett a kezdeti marhasága, de elég nagy javulás volt a sorozat eleji és végi énje között ahhoz hogy jó értelemben említésre méltó legyen a kálváriája, és az se rossz dolog hogy nagyjából egyenletesen ment végbe a változása.

  10. sirok0001 Says:

    Yuno-t ki nem állhatom. Nyanko sensei??? :D:D:D:D
    A karakterek felét nem ismerem, de a többiből nekem egy-kettő kimaradna, de szubjektív a dolog.

    • Junchi Says:

      Nyanko-senseiről nem igen tudok nyilatkozni, since a Natsuméből nem láttam egy percet sem.

      Inkább Mushishi és Mononoke párti vagyok. :3

  11. kdanni Says:

    Mikor én összeszedtem a kedvenc karaktereimet végül csak női karakterek kerültek a listára.🙂
    Lassan össze kéne hozni az ellenkező nemű változat is. Azon Gintokihoz és Oozaki dokihoz (“Seishin, segíts feltakarítani!”) hasonló karakterek lennének.😀

    • Junchi Says:

      A nemek különszedése nekem biztos nem ment volna, már csak azért se, mert gondban lettem volna, hogy honnan kaparok össze 20 női karaktert. ^^” Talán lett volna annyi, de jobb volt így egybevenni mindenkit.

  12. Corot Says:

    Uhh, de rég jártam erre.

    Ez megint egy olyan lista, amit én valószínűleg nem nagyon tudnék összeállítani. Vagy nem találnék 20-at, vagy rosszabb esetben, nem lenne elég a 20-as keret. Mondjuk az én listámon is biztos szerepelne Ginko, Gintoki és Oscar, viszont a Berserkből inkább Griffith-t részesítem előnyben, mert őt érdekesebb karakternek tartom.

    Viszont hiányoltam a listádról Dr. Tenma-t!!!

    • Junchi Says:

      Ha csak nyersen a jellemeket nézem, akkor nálam is Griffith lenne előrébb, viszont Gutts character developmentje mellett egyszerűen nem lehet elmenni.😀

      Tenma: Mikor összehoztam ezt a listát, ő is ott volt a lehetséges jelöltek között, de aztán végül nem tettem bele. Honorable mention-nek viszont simán befér. :3

  13. Péter Says:

    Az ilyen listákkal mindig ugyan az a baj… az ember betonbiztosnak hiszi, aztán fél, legkésőbb 1 év múlva, már változtatna rajta, először csak kicsit, aztán egyre jobban. Karaktereknél meg pláne… =)

    Na de visszatérve a posthoz, Kamina, Guts nálam is tuti fix helyen lenne, esetleg még Oscar. A Shikis dokit bírtam, amikor néztem az animét, de most hogy már eltelt pár év, nem volt azért akkora nagy etvasz, hogy különösebben emlékezetes maradjon. A többihez annyira nem tudok hozzászólni, vagy nem ismerem, vagy nem tenném listára.

    • Junchi Says:

      Az ilyen listákkal mindig ugyan az a baj… az ember betonbiztosnak hiszi, aztán fél, legkésőbb 1 év múlva, már változtatna rajta, először csak kicsit, aztán egyre jobban.

      Hogy ez mennyire igaz! És nem csak a listáknál jön elő, gyakran még a standard blogbejegyzéseknél is, mikor egy év elteltével már totál más véleményen vagy az adott cucc kapcsán.

      A blogolás átka…

  14. teH_aNon Says:

    Jó lista, Ginko, Makise, Reinhard, Yang és Gatts az én listámban is benne lenne, bár ilyen húszas listában még sosem gondolkodtam.

    Lain még nagy kedvencem, meg Rei a Neon Genesisből, valamint a névtelen főhős a Tatami Galaxyból.


Szójjá' hozzá!

