MAL Graph elemzés

opc-AkiraScientist

Ha már a blogoszféra apraja-nagyja megtette, hát én is kielemezem a saját kis grafikonjaimat. For fun.

Kis gyorstalpaló: MyAnimeList oldalán van ez a “mal.oko.im/saját MAL-os felhasználóneved” lehetőség, ami ad egy közelítő képet borzalmas ízlésedről, megnézheted, mik a kedvenc/anti-kedvenc műfajaid, hány napot b*sztál már el az életedből kínai rajzfilmekre, meg hasonló zamatos dolgok. Aki még nem hallott róla/nem használta (és persze fent van MAL-on), most pótolta? Helyes! Jópofa egyébként. Itt az enyém:

gr01

Státusz Disztribúció (yey, magyarság): Mire jó? Szumázza az összes, listádban szereplő animut és egy kördiagramon kimutatja, hogy a teljes mennyiség hány százalékát toltad már le, mennyit kukáztál, mennyit nézel most, stb, stb. Mint az szemmel is jól látható, a sajátomon két domináns szín az uralkodó: kék és piros. Előbbi nem szorul különösebb magyarázatra – egyszerűen a befejezett cuccokról van szó. Minden, amit kivégeztem, az ide kerül. Dr. Opped magánklinikája viszont 12%-os hatásfokkal üzemel, ami talán egy kicsit soknak tűnhet, de nem tehetek róla: Amiről tudom, hogy úgyis csak szenvedés-fest lenne a vége, azokat rendre ide utalom be. (Régen mondjuk sokkal nehezebben dobtam cuccokat, de a türelmem értékéből azóta sajnos köbgyököt vontak…)

gr03

Epizódszámláló kör alakú, színes síkidom: Meglehetősen evidens dolog – az egyes animék epizódszámait értékeli ki, ergo megtudhatod belőle, hogy mennyire vagy mazochista. Ami szerény személyemet meglepte, az az 1-es, uralkodó 28%-a, holott nem vagyok valami nagy film-fag. Mindenesetre, ami remekül látszik belőle, az a 13-26 részes cuccok vitathatatlan fölénye, ami 101%-ban tükrözi a valóságot. Persze nem vetem meg a 100+ részes produktumokat sem, mint ahogy az látszik ott a vörösben is, de manapság már nem sok türelmem van hozzájuk. (Bezzeg régen…)

gr02

A pontozás megoszlása: Az elemzés talán legkritikusabb része. Kaptam már érte hideget, meleget, langyosat, csodálatot, bírálatot, fenyegető üzenetet, miegymást. Eljött hát a tisztázás ideje!
Vegyük hát a legkézenfekvőbbet, nevezetesen azt, hogy az abszolút szubjekítv 10-es skálámon mit jelentenek az egyes pontszámok:

10AZ ABSZOLUTT VILÁG LEGJOB MESTERMÜ NINCS NÁLLUK JOB… Bocs, valami tizenéves kis srác feltörte az acc-omat… A 10/10 nálam a “kiváló” jelző, egy számmal megadott értéke. Tehát: _nem_ tökéletes, _nem_ abszolút legjobb, meg társai, hanem kiváló. Lényegében ezek azok a cuccok, amik a leginkább hozzájárultak ahhoz, hogy az animét mint médiumot, végső soron egy “szeretem” jelzővel tudom illetni és mint olyanok, megérdemelten birtokolják a “szívem csücske” titulust.

9 – EPIC! Talán ez rájuk a legjobb szó. Azok az animék kapnak tőlem 9-est, amik maradandó élményben részesítettek, hibáik messze eltörpülnek az erények mellett és szívesen emlékezek vissza rájuk vagy akár még újrázom is őket. (MEGJ.: Régen híve voltam a 0,5-ös értékelésnek is, de azt kényelmi okokból azóta már elhagytam.)

8 – A hazai standard itt (vagy esetleg a hétnél) húzza meg azt a bizonyos határvonalat, ami már a skála legalját képezi. Hogy miért, azt ne kérdezzétek… Ha lenne animu-szak egyetemeken, biztos ezt kutatnám. Viccet félretéve, a 8/10-es rating nálam a “nagyon jó” kategória, amik ugyan bele-belebuknak bizonyos dolgaikba, de végül azért a pozitívumaik diadalmaskodnak. A DVD-re kiírás kritériuma a 8/10-es eredmény.

7 – A “decens, de azért már zörög a léc” halmaz. A maguk módján szórakoztató, élvezhető darabok, de itt már bejönnek olyan dolgok is a képbe, amik akár komoly(abb) morgolódást is kiválthatnak belőlem.

6 – Fine. Talán ezzel a szóval lehetne a legjobban körülírni a “hatosokat”. Tipikusan az “egynek elment” mezőny, ami arra az időre, amíg néztem, ugyan lekötött, de amúgy semmi kiemelkedő nincs bennük.

5 – A lexikoni “átlagos” definíciója. Megnéztem, dörmögtem, töröltem.

4 – Átlag alatti produktumok, minimális élvezeti matériával vagy egy-két jobb ötlettel.

3 – Lehangoló. Vajmi kevés pozitívum ugyan akad benne, de azt a hibák kvázi eltapossák.

2 – Katasztrófa. Sajnálom az időt, amit ezek nézésével töltöttem.

1 – Amennyire csak lehet, igyekszem kerülni az 1/10-es ratinget, elvégre, ami ennyire szar, arról menet közben úgyis kiderül, hogy az és akkor automatán droppedként végzi. Ennek ellenére így is becsúszott egy-két “karó” a completed listámon is, bár ezek java részt random egy részes OVA-k (a Mars of Destruction-t amúgyis mindenkinek látnia kell :D), kivéve azt az egy szem School Dayst, amit már csak fakírságból is megnéztem.

gr04

Kedvenc/utált stúdiók: Mondjuk úgy, többé kevésbé igaza van (a Daume mondjuk nem tudom, milyen megfontolásból került oda, szal egyedül a Shikit láttam tőlük…). A Brain’s Base-Madhouse-White Fox triónál nagyon is helytálló a kiemelés, viszont a Gonzo lehetett volna kisebb is. Ugyan azóta már rájöttem, hogy ők voltaképp nem egy rossz stúdió, csak nagyon az ambivalenciára gyúrnak, tudtukon kívül: Ha egy animéjük üt, akkor az rendesen oda is sóz, míg ugyanez igaz a mérleg másik serpenyőjére is, ergo, ha kijön egy Afro Samurai, akkor az bizony nem marad RAGE és megtorlás nélkül.
A pirossal írt brigád már inkább alkalmasabb a vertikális fejbólintás heves ismételgetésére, hisz – mondhatni – az összes “kedvenc” stúdiómat kilistázta. Egyedül Pierrotékat hiányolom…

gr05

Kedvenc/utált műfajok: Vannak dolgok, amiket eltalált, van, amit kevésbé. A kedvenc-torony legtetejének valóságosságát határozottan alátámaszthatom  – Valóban a thriller és a psychological a két kedvenc műfajom. A Military határeset. Ugyan mindenképp a “kékben” a helye, csak nem tenném ilyen előre, ellenben a Mystery-t simán felhoznám a helyére. A többi oké, leszámítva a románcot és a sportot, amit inkább valami semleges zónába raknék. Ha lenne olyan…
Az utált műfajokról hasonlót tudnék elszövegelni, mint a kedveltekről: Van, amit eltalált, van, amit nem. Az ecchi és a mecha telitalálat, mint ahogy a comedy is, ellenben a school műfajjal inkább ilyen love-hate kapcsolatom van, a horrort meg talán írhatta volna kisebbel is, de amúgy nagyon helyes a piros-zónás szerepeltetése. A Fantasy-t viszont furcsállom, hogy ide került, de… ő a főnök.

Explore posts in the same categories: Minden más

11 hozzászólás - “MAL Graph elemzés”

  1. gergoking Says:

    Eddig azt hittem, teljesen más a pontozásunk, de ahogy elolvastam, én is ugyanúgy vélem, csak annyi, hogy én 7 alatt alapból dobom, általában fel sem véve a listára (nem szeretem bővíteni a dobott animék listáját, ezért a sorozatokat általában 3-5 rész után veszem fel)
    Egy kicsit meglepődtem először, hogy nálam mennyire kevés hosszabb sorozat van, pedig azokat szeretem igazán, de végül is nyilvánvaló, mivel abból jóval kevesebb jót is találni. Nálam 34%-os az 1 részes, amin meg is lepődtem, mert én sem nézek külön cuccokat. Valószínűleg a sok nagyobb sorozathoz tartozó OVA-k és mozifilmek miatt, mint Ranma 1/2, Detective Conan, Major, stb.

    A timeline-on is nagyon néztem. Látszik, hogy voltak idők, mikor elment a kedvem az egésztől, és fél évig egy anime sem került a listámra (2010-2011 elég vérszegény év volt)😄 2008-2009-ben néztem igazán aktívan (meg előtte, de akkor még nem volt MAL-om), azóta meg jóval lightosabban.

    A kedvenc kategóriákat egész jól eltalálta. Első az akció, dráma, sport és a rejtély. Nagyjából helytálló (sportból persze főként baseball). Az utáltat is nagyjából eltalálta. Első kettő az ecchi és hárem, ami nálam alapból mellőzés, harmadik meg Comedy, amivel annyira nem értek egyet, de nem is nézek túlzottan belőlük.

    Sorry a saját elemezgetésért, eddig nem is tudtam ennek a létezéséről, mivel MAL-t csak a listám szerkesztésére használtam😄

    A 2013-as célom szerintem az lesz, hogy idővel 10% fölé vigyem (most 6%) a 27+ részes animéim számát. A napokban fejeztem be a GTO-t (az ending nagyon lehangoló, és oda nem illő volt, ezért elkezdtem a mangát, de anime után nehéz vele haladni), és a Gundam SEED is le van töltve végig felújítottban, annak is már a felénél járok. Meg letöltöttem valami 40 rész körüli shoujo-t, abba is belenézek. Meg a LotGH-t is újra akarom kezdeni. Még évekkel ezelőtt belenéztem első részbe, de nem folytattam, adok neki még egy esélyt, ha már ennyit dicséred😛 (Meg most a Casshern Sins-t kezdtem újra, mert régen, mikor heti megjelenéssel néztem, abbamaradt, pedig imádtam. Valószínűleg azért, mert akkor kezdtem el Conant nézni, utána meg hónapokig más sem volt)

    Kissé hosszú lett😄

    • Junchi Says:

      Sorry a saját elemezgetésért, eddig nem is tudtam ennek a létezéséről, mivel MAL-t csak a listám szerkesztésére használtam😄

      Semmi gond – mint mondottam volt, szívesen fogadok minden értelmes hozzászólást.😀

      LoGH-hoz hajrá! Ha komálod a sci-fit és a kissé komolyabb témákat, akkor biztos tetszeni fog, pláne így, ha még a hosszabb sorozatokat is kedveled mellé.

  2. Vadpulyka Says:

    Dr. Opped klinikája annyira ütött, hogy napokig nem fogok kiheverni.
    Egyébként érdekes elemzés.

  3. SaiyaGin Says:

    Yay, a MALgraph szerint meg tudnék építeni egy mechát.😀

    • Junchi Says:

      Én meg kaptam “cute × (girls + things)” acsit (WTF?!) és, hogy meglegyen az egyensúly, ott van mellette a “testosterone storm”.😀

      • SaiyaGin Says:

        A kettő jól kiegészíti egymást.😀

      • Dodgers Says:

        Nekem is hasonló ellentétet dobott ki a gép, annyi eltéréssel hogy a Shinji-féle, enyhén önbizalomhiányos és hirtelen odarángatott mecha pilótákat párosította össze olyan manly szereplőkkel, “akik mellett kislánynak tűnök”.🙂

  4. Catrin Says:

    Szeretem én is a malgráfomat nézegetni, tegnap meg is lepődtem, kissé átalakították és felturbózták. A kördiagramok hiányoznak, de most még jobban tetszik.😄

    • Junchi Says:

      Jah, néztem én is, de nekem nem jön be. >_>

      Ez a sok baromság szerintem fölösleges, a design is pocsék és ez a “grafikon a grafikonban” módszer… Te jóságos ég!

      • Catrin Says:

        Hahhha, a dizájn nekem is jobban tetszett a korábbinál, ami pedig a legfölöslegesebb az újban, az a List menü…😄 De az jó, hogy még részletesebben belemerülhetek a sok hülyeségbe unalmas perceimben.


Szójjá' hozzá!

