Evangelion 1.11 és 2.22, avagy Junchi EVA-t nézett!

rebuild-of-evangelion

Először is elnézést kérek mindenkitől, amiért ez most – a tervezettel ellentétben – egy rövidebb post lesz. Igaz, nem ígértem semmit, szal a lelkiismeretem tiszta azáltal, hogy nem száll vissza a fejemre egy esetleges, korábban tett ígéret be nem tartása, de azért leírtam, hogy tudjátok, ez bizony egy kőkemény magnum opus lett volna. A visszatartó erő ezúttal inkább az időhiányban (írhattam volna Caps Lockkal is), semmint a krónikus lustaságban keresendő, de eljő még a nyár is, szal dun worry!

EVA. Alighanem ismert a blog olvasói előtt a köztem és e cím között fennálló zűrös viszony, ami leginkább egy sokfaktoros formulára vezethető vissza, de ennek részleteibe most nem mennék bele – helyette beszélnék (röviden) arról a két mozifilmről, amit már vagy két éve ajánlgatnak ismerősök, leginkább azzal az indokkal, hogy messze jobb, mint a sorozat, merthogy az összes hiba (értsd, azok a dolgok, amik keményen bökték a csőrzetem) ki lett bennük javítva. Meggyőzően, mégis inkább meseszerűen hatottak ezek a sorok, lévén, ha valamit újra feldolgozol, arra nem sok esély van, hogy jó lesz, vagy netalántán jobb legyen, mint az eredeti.

Hát kérem szépen Hölgyek, Urak, a Rebuild of EVA nem csak, hogy egy remekül összerakott pakk, de még az eredeti sorozatot is übereli. Többszörösen is! Hogy miért?

1) Shinji… elviselhető. Ez volt talán a legmegkapóbb dolog az egész cuccban. Ha ezt nem látom így élesben, fix, hogy nem hittem volna el. Persze ez még nem jelenti azt, hogy ezzel átment volna kedvelhetőbe a karaktere, de a sorozatban szereplő rinyálása és angstben fetrengése után valami egészen üdítő volt ez a fajta változatosság, sőt: Majdhogynem remekül volt ábrázolva Shinji plotban betöltött szerepe. Ha 14 éves létedre hirtelen azzal találod szembe magad, hogy egy több méter magas bio-robotban angyaloknak nevezett haxx kreatúrákat kell legyilkolnod, akkor akarva akaratlanul is ki fogsz bukni a dolgon. És ez az, amit a két film remekül tálalt: Semmi felesleges(!) sírás-rívás, elhúzott önsajnálat és depressziós scene – pont annyit kaptunk Shinji vinnyogásából, amennyire „szükségünk volt”.

2) Az erőltetett zsidó-szimbolika sokkalta visszafogottabb volt. Persze a kereszt alakú robbanásokat most is képtelenek voltak elhagyni, de legalább nem ilyen „bele a pofádba” stílusban ment a dolog és nem estek át vele a ló túloldalára sem.

3) Bár a karakterek úgy zusammen továbbra sem jönnek be, de a főbb szereplők még így is korrektek és korrektebbek, mint a sorozatban. Shinjit megbeszéltük, Asukából pont annyit kaptunk, amennyi úgymond kellett belőle, ergo míg a sorozatban inkább erőltetett volt a karaktere és a sok tsuntsun, addig itt egy egészen jól megírt Asukát kaptunk. Rei pedig… noss, Rei, bár vele már a sorozatban sem voltak különösebb problémáim (kuudere fanboi here), ráadásul itt mintha talán kevésbé lett volna emotionless, bár ezt most lehet, hogy csak belemagyarázom.

4) Fanservice. Talán ez az egyetlen pont, ahol érdemben nem történt lényeges előrelépés pozitív irányba, ergo ugyanúgy idegesítő volt egyik-másik jelenet, mint a sorozatban. Max csak a rövidebb játékidő miatt tűnt a tényleges fanservice-mennyiség is kevesebbnek.

Summa summarum, a Rebuild of EVA az utóbbi idők egyik legkellemesebb meglepetése volt a számomra. Igen, valami ilyesminek kellett volna mindig is lennie az Evangelionnak: hangulatos, látványos („kedvenc” oktaéder angyalom jelenetein valamiért most nagyon jól szórakoztam :3), érdekes, a sztorinak (persze beletudnék itt-ott rúgni) volt esélye végre kibontakozni anélkül, hogy a negatívumok miatt vertem volna a fejem a falba és még a zenéket is eltalálták.

A két film fejenként 8/10 és ezek után persze jöhet a 3.33 is. Addig is itt az előzetes:

Explore posts in the same categories: Minden más

23 hozzászólás - “Evangelion 1.11 és 2.22, avagy Junchi EVA-t nézett!”

  1. Rui-chan Says:

    Amennyire jól megcsinálták az első két részt, a harmadik annyira elk*rt lett. Leszedtem a camrip verziót, mert kíváncsi voltam, mit is hoztak össze. Már a túl nagy időugrás (14 év) gyanús volt, a történet pedig alig halad előre ebben a részben. A főszereplők természetesen nem öregedtek, mert milyen lenne egy shounen 28 éves karakterekkel. o.O Meg kell majd néznem normális minőségben is, de egyelőre 5/10. Első és második film nálam szintén 8/10, utóbbi lehetett volna jobb is, de még egy kattant csajt kár volt beletenni Mari személyében. Számomra az Ő megjelenése rontott az összképen.

    • Junchi Says:

      Ja, a 3.-ról én is hallottam ilyen-olyan szóbeszédeket, hogy nem lett épp a legjobb, aminek mondjuk nem örülnék, mert Kaworut bírom. Na mindegy, jövő héten kint a BD, valsz 2-3 nap, mire kap valami feliratot, aztán majd kiderül, hogy mi-hol-merre. :3

  2. Márk Says:

    Én pont pár hete néztem meg a Rebuild moviekat és kb ugyan az a véleményem mint Rui-channak.

    Bár lehet megnézem majd a (remélem hamarosan megjelenő) blu-rayeket mert a camrip elég homály volt, arról nem is beszélve, hogy a 2.22 végén szereplő előzetesből SEMMI se történik meg a harmadik részben.

    • Junchi Says:

      Jómagam a NemDiggers-féle BD-ripet ajánlom, legalábbis én az ő verzsönjükkel néztem az első két részt és azokkal semmi gond nem volt.

  3. Péter Says:

    Biztos bennem van a hiba, de nekem nem igazán tetszenek a rebuild mozik. =) Igaz, nekem az FMP-ből is jobban tetszik az alap, mint a Fumoffu.

  4. cheatergs Says:

    Én is az 1.11-et és 2.22-t néztem, a harmadiknál, negyediknél szintén megvárom a bővített kiadásokat.

    A YANA lényegében nem más, mint egy vágott-tömörített verziója az animének Asuka érkeztéig, nem is tértek el jószerivel semmitől-senkitől, így nincs is mit rá igazán mondani. Van. Szebb-kevesebb.

    A YCNA viszont akkora erővel hajította el a Longinust, hogy az keresztülrepülve a Földet beleállt a saját hátába. Egyfelől szimplán a látványban akar ráverni az elődre, ennek köszönhetően viszont túlzásokba esik, például az Angyalok méretét (NGE-ben gondolom nem véletlenül egyezett meg az Evák és az Angyalok magassága, ha már előbbiek Adamból – v melyikből – készültek) vagy a Tokyo 3 felépítését (Unit 01 alatt ferdén emelkedő rámpák a sprintkor. Csak neki, csak ekkorra, csak oda készítették) illetően. Amúgy ennyi idő elteltével kínos is lenne, ha nem sikerülne felülmúlni látványvilágban az eredetit, de az NGE-ben a semi-realisztikusság egyedi hangulatot adott, azt pedig sikeresen kezdték kiirtani a második részben (harcok, jellemek, fordulatok). Nem térek ki részletekre, mint karakterek vagy szakszavak, bár itt jobban tettenérhető a sol-hatás (érzőszívű Rei meg lightos Asuka a semmilyenebb Shinjivel készülnek a partira – v mire).
    Mari érdekelt leginkább (először azt hittem vele váltják le Asuka karakterét), csak sokat nem tudtunk meg róla, talán a hármasban.

    Nekem a bajom az a Rebuilddel, hogy egyre kevésbé Evangelion. Megint a pénz beszél az egészből, mivel az első csak egy jellegtelen remake, a második meg egy elcseszett reboot, mintha nem tudnák, mi a bánatot is kellene kezdeni az Evangelion világával, mit is takarjon az a “más szemszög”.

    Azért inkább ez, mint a DB Kai, mivel a Rebuildbe legalább energiát fektettek bele, így ha nem tetszik, ott az eredeti is.

    • Junchi Says:

      Ennél jobban már nem is különbözhetne a véleményünk. :3

      Maa, mondjuk én a sorozatot nem néztem végig, de nekem már az is “elég”, hogy olyan formában láthatom viszont ezt a cuccot, ami számomra fogyasztható, sőt élvezhető.

      • cheatergs Says:

        Bőven különbözhetne, mert – bár amennyi véleményt én olvastam a Rebuildekről, azért – nekem olybá tűnik, hogy a fanok utálják, tán még jobban, mint a régi SW-sek az Episode-okat.

        Ellenben én haragszom vagy utálom, csupán nem értem, hogy miért készült el, mit akar vele a Gainax az anyagiakon túl. Az NGE-ben látok potenciált egy feldolgozásra (már csak a hibái miatt is), viszont ezt csak előre kigondolt történetvezetéssel, az új információk megfelelő adagolásával érdemes végigvinni, különben katyvasz lesz. Meg lelketlen, mint lett is.
        Az értékelésemhez nyilván hozzájárul a sorozat ismerete, az hogyan vázolta fel saját univerzumát, így nem tudom “ismeretlen” szemmel nézni a mozikat. Ezért alakult ki az az érzésem, miszerint ez a két film az égegyadtavilágon semmit nem tett hozzá az Evangelion-világhoz. A Re-Take-ben fanfic létére jobban továbbgondoltak ezt-azt, mint ezekben (hmm… a H nem is mutatna rosszul:).

  5. fullmoon88 Says:

    Ha így tetszett neked, még a végén nekem kell lenni a gonosz mumusnak. Előrébb vagy mint én…újra akarom nézni ezeket XD…but i don’t have time till 30th.

  6. cheatergs Says:

    “Ellenben én NEM haragszom…”

  7. Dodgers Says:

    A Rebuild moviek egyelőre váratnak magukra nálam így nem igazán tudom milyen konkrét külömbségek vannak a sorozat és a moviek között, de a post alapján olyan érzésem van, mintha részben a movie formátumból származó tömörebb sztorimesélés az ami az esetedben jótékonyan csapódott le, mintha a TV sorozat eredendően terjengősebb, lassabb kifejtése a célnak túl hosszú lett volna. Nagyjából úgy, ahogy teszem azt a Hell Girlnek bőven elég lett volna a három 26 részes évad helyett egy 13 részes sorozat, vagy pár részes OVA.

  8. teH_aNon Says:

    Ami engem illet, egyformán szeretem a sorozatot és a rebuildokat is. Szerintem mindkettő jól sikerült a maga módján. (Csak ne lenne olyan messze a negyedik:/.)

  9. mako Says:

    Umm… szerintem csak azert tunik “elviselhetobbnek”, mivel eleve rovidebb. Tok mas vegignezni egy huszonsok reszes sorozatot a sok angsttel meg eroltetett szimbolikaval, mint ketszer ket oraban vallvonogatassal es relative kellemes osszkeppel egy filmben. Nyilvan az utobbi elvezhetobb, ha az elozoben ott volt az a sok huzavona dili. Baaaaar azert megneztem volna, megallna-e ket labon ez az uj rebuild mozi, ha nem lett volna alapbol sorozat, es a karakterek csak ugy a semmiben lognanak ilyen rovid ido alatt osszetakolva a vasznon.

    Amugy engem sikerult teljesen felhuznia a filmeknek. Az elsore elmentem, mert azt pletykaltak rola, hogy lesz Kaworu. Ugy lett vege, hogy nem. Aztan a masodikrol pletykaltak, hogy lesz, erre is elmentem. Ebben se jelent meg. Es akkor most volt a hiszti, hogy na vegre a harmadikban benne van – de ilyenkor eljutottam arra a pontra, hogy mar nem erdekelt (meg idom se volt eljutni moziba).

    Mondjuk en annak idejen is a sorozat partjan voltam inkabb, utaltam az Endof-cuccost, meg az osszes eroltetett dolgot ami utana jott es tocsogott az angstben (a tv sorozatnak legalabb volt valami pozitiv kicsengese). Ellenben a hosszu Shinji-angstnek es a blod szimbolikanak en is ellene vagyok. Brrr. D: *inkabb megy es nosztalgiazik egyet a Ryviusszal*

    • Junchi Says:

      Nem, minden szempontból jobb, mint a sorozat.😀

      Maa, mondjuk ez talán így egy kicsit csalás, lévén a sorozatot nem néztem végig, de az azért mindenképp dicsértre méltó, hogy (hellyel s közel) pont azokat a dolgokat pofozták ki/rakták rendbe, amik a sorozatban bökték a csőrömet. Innen, hogy a bejegyzés is egy 99%-os szubjektív gondolatsor.

  10. SaiyaGin Says:

    Osztán a harmadik filmről lészen-e majd béjegyzés?

  11. fullmoon88 Says:

    Dupla neg kritika a Mondo júniusi számában :3


Szójjá' hozzá!

