Ezeket nézem a tavaszi szezonból

Akunofailure

Habár a téli szezon a teljes tagadásomat élvezte, addig a mostanival kifejezetten elégedett vagyok, már ha lehet egyáltalán ilyesmiről beszélni össz-vissz három, legjobb esetben is csak decens sorozat esetén.

A szezon legjobbja vitán felül a Shingeki no Kyojin. Ugyan maximális hatásfokkal üzemel a hype-gépezet, de itt és most kivételesen van is valami az elfajzott vélemények mögött, még ha sokszor erősen túloz is a nép. Példának okáért: ez a cucc NEM seinen! A karaktergárda egyelőre MEH (rinyagép MC, Mary Sue heroine és a többi fodder), a sztori pedig olyasmi, amiből sokat ugyan nem nézek ki, de ha képes lesz hozni azt a minimális developmentet, amit elvárok, akkor garantáltan jóban leszünk.
Ami miatt mégis bejön ez a cucc, az a HANGULAT. Egyszerűen szórakoztató az egész. Látványos, szép, bejön a világ, nem veszi véresen komolyan magát (potatogirl xDD) és a zenék is jók. (Az OP-t ugye nem kell külön linkelnem? Alig várom már a single-t.) Egy szó mind fölött: Nézzétek!

Sorban a második a Suisei no Gargantia névre hallgató darab, mely Urobutcher sensei (Tahó Csóró Makog a Marika) legújabb agyszüleménye, aki ezúttal az űrben próbálkozik meg szárnyai bontogatásával. A sztori valahogy itt sem érdekel különösebben (mondjuk lényegi előrelépések nagyon nem is történtek eddig), de a ShinKyóhoz hasonlóan ez a sorozat is FUN. Sőt, aranyos. Van itt Reiből és Kaworuból összefúziózott MC, genki sugoi-sugoi csaj (de nem az erőltetett fajta!), TTGL!Yoko klón, Gintoki hangján kommunikáló szimpatikus robotman, kalózok, űrcsaták és még sorolhatnám. Fincsi turmix ez, csak el ne qrják félúton…

Utolsó befutónk a Hataraku Maou-sama, amit eleinte ugyan nem akartam nézni (herp design, derp plot; egyedül a stúdió miatt érdekelt), de aztán végül rávettem magam. És nem bántam meg. Semmi világmegváltó; színtiszta randomkodás, főszerepben a mi világunkba rekedt sátánnal és Nr.1 csicskásával, akik egy apartmanban kénytelenek meghúzni magukat, tsunderével, mágiával, nagymellű oldalbordával and so on. Szintén a megkapó hangulata miatt nézem, csak hogy teljes legyen a szezonra vonatkozó kör.

Mára ennyit, de még egy kis ebéd előtti fun (csak mert nem lehet ezt a szart eléggé fikázni):

AkunoKOff

Explore posts in the same categories: Friss-ropogós

21 hozzászólás - “Ezeket nézem a tavaszi szezonból”

  1. Mariko Says:

    A Shingekivel és a Gargantiával egyetértek, kb. nekem is ezek jönnek be leginkább, a többi amiket elkezdtem erősen “hát őőő” kategóriás.^^’

    Mondjuk Shingekiben nekem nincs semmi bajom a szereplőkkel, Eren tényleg sokat bőgött az elején, de nekem az még belefért, mert megvolt rá az oka, és amíg nem a harc helyett áll le emózni és bőgni, addig nem is lesz problémám vele.

    • Junchi Says:

      Csak az a baj, hogy tuti bejátsszák majd az Eren wangst-ot/hisztit/mindkettőt és pont akkor, amikor nagyon nem kéne.😀 Túlságosan jól ismerem már ezt a fajta karaktert és az alkotókat, hogy tudjam, érdemes felkészülni rá.

  2. viraluviral Says:

    Nekem jelenleg a Hataraku Maosama a kedvencem, nem csak nagyon jó vígjáték, de mellette még egy érdekes történet is társul mellé és tele van jó karakterekkel.

    Shingeki is tetszik, bár annyira nem tartom jónak mint sokan. A Gargantia meg a második kedvencem, annak ellenére hogy szinte semmi nem történik benne, tényleg nagyon jó a hangulata.

    Aztán tetszik még az új Hayate évad is, ami visszatért szerencsére a manga adaptációjához (habár össze-vissza) a siralmas előző évad után.

    Aztán nézek még Arata Kangatarit is, ami egészen bejön a borzasztó első részt kivéve, Kakumeiki Valvrave-ot ami no comment, Hentai Oujit ami egy kellemes meglepetés lett, Yahari Ore no Seisun… ami eddig inkább a szar kategóriába esik, de Brain’s Base miatt azért folytatom, na meg persze a Railgun S2-őt. Uchuu Kyoudai meg már több mint egy éve megy, de még mindig nagyon jó és nem tudom megunni.

    Szóval összeségében teljesen meg vagyok elégedve a szezonnal.

    • Junchi Says:

      Én inkább a következő szezonnal leszek úgy igazán elégedett, szal jön a már régóta halogatott Blood Lad, folytatódik a Bake és persze ott az Uchouten Kazoku, ami, ha csak fele olyan jó lesz mint a Tatami Galaxy, már örülni fogok.

      És akkor lesz még új Ikuhara cucc is idén, Kuroko S2, szal talán nem lesz olyan pocsék ez az év.

  3. -OJ- Says:

    Hatarakun ugyan nagyon jól szórakozom, de még mindig azon a véleményen vagyok, hogy még jobb is lehetett volna, ha a saját világukban maradnak és színtiszta akció-mágia-apritás marad a sorozat, némi karakterdrámával kiegészítve. Miért kell mindig az alapfelállást, amiben a hős és csapata megy a démonkirály ellen, megbolondítani valami váratlan fordulattal. Játékban talán lerágott csont ez a konfliktus, de én egy olyan animere nem emlékszem, ami csak ezzel a recepttel dolgozna és nem adna hozzá semmi mást:/ Pedig nagyon jó lenne.

    Gargantia eddig rendben van, bár a legutóbbi negyedik rész egy nagy semmi volt. Kell nyugis epizód is, de közben alig derült ki valami új információ a világgal és a karakterekkel kapcsolatban, pedig most kellett volna adagolni őket!

    • Junchi Says:

      Maa, én is szívesebben vettem volna, ha az első percekben beharangozott settinget veszik véglegesnek, de nekem a mostani felállás is bejövős (eddig), már csak azért is, mert gyak nulla elvárással ültem neki ennek az animének és ahhoz képest igencsak kellemes csalódás.

  4. sirok0001 Says:

    Jó ez a kép!😀

  5. Rui-chan Says:

    Szerintem ennyire még sose egyezett a véleményünk. (Na jó, talán valamikor volt ilyen.) Sikerült leírnod a kedvenc címeimet a szezonból.😀 Ezeken kívül persze jó pár animét nézek, így összesen 14 sorozatot követek nyomon, ami most startolt. Ezek nagy része MEH, de annyira még nem rosszak, hogy dobjam. Egyet on-holdra raktam, talán valamikor megnézem, mert a párbeszédeket érdekesnek találtam.
    Aku no Hanát egy rész után kukáztam, viszont nem csak a borzasztó animáció miatt, hanem maga a felvezetés se jött be. Talán a mangába beleolvasok.
    Mindezektől eltekintve elégedett vagyok a szezonnal, sőt az évvel is, mérföldekkel jobb, mint a 2012-es év volt. Ráadásul nyáron jön a Bake új évada, ki tudja mikor meg érkezik Ikuhara következő animéje. Sailor Moon is jöhetne már, nagyon kíváncsi vagyok, vajon manga adaptáció lesz, vagy teljesen más történet.

    “Tahó Csóró Makog a Marika”
    Úúúúúú, ezen tíz percig röhögtem.😄

    • Junchi Says:

      Az évről egyelőre nincs nagyon véleményem, lévén ezek az első darabok, amikbe ténylegesen bele is kezdtem, de a kezdeményezést díjazom és remélem, az év másik felében is látunk majd hasonlóan jó próbálkozásokat.

  6. Leara Says:

    Shingeki: lol, ki mondta, hogy seinen :D? Én szerencsére még nem találkoztam ilyen kijelentéssel, bár épp hogy csak benézni szoktam a topicjaiba😀. A karakterek többségét én kedvelem (bár a kedvencem eddig kb. fél percet szerepelt, de ott van pl. Annie, Sasha, Reiner, akiket bírok). A főszereplő hármasból viszont Armin lett a kedvencem, pedig az elején ezt még nem hittem volna… persze ezt a manga alapján mondom, ez alatt a 4 rész alatt még én sem bírnám őket különösebben😀.

    Gargantia: ezt nagyon megszerettem. Még akkor is tökre élvezem, ha nem történik benne semmi különös. Kíváncsi vagyok, merre fog haladni a sztori.

    Ebbe a Maou-samába meg lehet, hogy belenézek, mert eddig mindenkitől jókat hallottam róla, időközben pedig úgyis félreraktam az Arata Kangatarit meg a Karnevált, szóval még az időmbe is belefér😀.

  7. Dodgers Says:

    Shingeki -> Abban egyetértek hogy audiovizuális és hangulati szempontból eddig javarészt rendben van a cucc, viszont a szereplőgárdát illetően még mindig nem érdekel igazán egyik szereplő sem annak ellenére, hogy némelyik karadesign azért tetszetős, tipikusan ez az a pont ahol igencsak illene fejlődést mutatni a későbbiekben mert máskülönben csak érdektelen papírmasé lesz az egész gárda, pölö Erennek se ártana lassan ha a “kinyírom az összes óriást! *durván néz*” és a “te haszontalan hulladék! *durván néz*” mellett lennének egyéb érdemi lemezei is, és Mikasának sem árt kibővíteni majd a jelenlegi kvázi élettelen, “perfekt” waifu jelleget. Részben emiatt is remélem hogy az előrehozott flashbacknek lesz majd konkrét haszna is a későbbiekben, na meg azért mert egyelőre kissé visszatetsző volt a humor azután, ami az első két részben, közvetlen előtte lement. Egy jobb időzítéssel lehet jobban tetszett volna a harmadik-negyedik rész hangulata, de egy épphogynem preimer-plánban mutatott, félbeharapott hozzátartozó után két résszel a lolkrumplislány és társai jellegű poénok kissé visszavetik a sorozat hitelességét amellett, hogy a maguk a poénok sem voltak valami jók. Azt viszont ennek ellenére is elismerem, hogy az openinget nagyon eltalálták, a mostani sorozatok közül az egyetlen olyan amelyet minden rész elején végignézek ahelyett, hogy reflexből eltekernék.

    Gargantia -> Az első résznél még rezegett a léc az “unalmas” és az “van esetleg benne valami” kategóriák között, de a második rész óta folyamatosan kupálja ki magát nálam a sorozat elsősorban a hangulat terén, de a Kyojinnal ellentétben itt az egyszerű, de kedvelhető szereplőgárdával is meg vagyok elégedve eddig annyira, hogy hozzá is adjanak az élményhez, és a viszonylagos eseménytelenség ellenére is tetszik az, hogy a két civilizáció külömbségére is erőltetettség nélkül tapintgatnak rá részről-részre. Mondjuk a sorozat tipikusan az az eset amikor egy esetlegesen elcseszett “drámai” hangulatváltás kvázi gallyra vágja majd az eddig működő összképet, de az Azazel-san Z mellett ez a másik sorozat per pillanat a mostani szezonból amelyre azt mondanám hogy alapvetően, különösebb fenntartások nélkül tetszik (az OregaIru lenne a harmadik, de ott a műfajból származó dolgok csípik kisebb-nagyobb mértékben a szemem annak ellenére, hogy a szereplők viszik el a hátukon azt a stuffot).

    • Junchi Says:

      Hát, én bízok abban, hogy kupálódni fognak majd a karakterek, mert egyelőre ők jelentik a cucc legnagyobb negatívumát, ami már csak azért is ARGH, mert nálam az egyik legfontosabb elem, ha animékről (vagy úgy akármiről) van szó.

  8. cheatergs Says:

    Csak a Shingekit nézem a szezonból, bár nem zárom ki, hogy unalmamban esetleg a többinek is nekikezdek. Mivel a mangát elolvastam, amíg kész, így én olyanokra figyelek, hogy az idősorrend logikusabb az animében, vagy, hogy a dizájn is bejövősebb (bár nem értem, Mikasa miért van kirúzsozva). Karakterek terén a brancs kilencven százaléka gallyra megegyező búrájú és személyiségű a mangában, így sokszor úgy tűnt, mintha önmagukkal társalognának az egyedek, vagy a “ez már meghalt párszor”-kérdőjel vetődött föl. Anime ezen is javított, úgyhogy különösebb gondom nincs vele, nem hiszem, hogy unni fogom magam rajta. Rosszabbra számítottam, ahhoz képest nézhető. Végre olyan címet választott a P.I.G, ami animációt igényel.

    Ha meg már Gintama, a fenti anime mellett azzal ütöm el még az időmet.

    • Junchi Says:

      Jah, a netes manga scaneket én is feltúrtam egy kukkantás erejéig, de az artwork valami borzalom… Nem szép sem a karadesign, sem pedig a környezet…:/ (Aztán lehet ám, hogy a hivatalos kiadásokban pofásabb az összkép, de ahhoz még nem volt szerencsém.)

  9. SaiyaGin Says:

    Az a kép…😀

  10. Palacsintaxx Says:

    Nagy részt egyetértek veled. Egyetlen egy pontban tér el a véleményünk. Szerintem az Attack on Titan egy rakás fosadék. Hogy miért ? Egyszerű, mert semmi új dolog nincs benne. Egy síma mechás animét kapsz, középkoros köntösben.
    A magyarázatom egyszerű, itt most spoiler következik ,tehát aki nézni akarja ,az ne olvassa tovább eme kis irományt.
    **
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    Ugye a mechás animékben mit kapunk Ufókat akik általában naagy óriási bogarak, akik embereket esznek. Amikor jönnek ezek az agyatlan bogarak az emberek ledermednek bőgnek és felzabáltatják magukat. Majd jön a hős a nagy robotjával, és szarrálövi őket.
    Az attack on titanban mit kapunk . Bogarak helyett, jönnek az óriások, na de ők is agyatlanok, és embereket zabálnak. Két kéz és két láb eddig a különbség. Kettő mivel győzik le őket? Természetesen a főhős ujjából és ezt most szó szerint mondom kinő egy óriás test😀 nem röhög tényleg így van a mangában, aminek a nyakába bekerül a főhős, kb mintha egy irányító konzolban lenne egy roboton belül, csak itt ugye biomechanikusan kapcsolódik, fém helyett hús van😀 és leírtja az óriásokat. Tehát kaptunk egy középkoros mechás animét😀 Csak a bogarakat cserélték le nagy ronda bácsikra és nénikre, akiknek naturisták, a főhős robotja meg valami irdatlan ronda emberszerű lény😀 Már csak az angyalszárnyk hiányoznak róla, ami szinte minden mechás animében megjelenik😀 vagy valami gagyi meghajtó amivel szinkronizálhat. Én erre a sorozatra adnék 5/10 ,mert látványra szép, a szinkronhangok is rendben vannak, de a történet unalmas. Itt is az lesz hogy rájönnek, hogy egy két értelmes óriás mögött, pontosabban a nyaki irányítópult részben ember van, és emberek állnak minden mögött😀
    Tehát ennyi😀 Remélem nem sértettem meg senkit a véleményemmel, mindenkinek az tetszik és azt részesít előnyben amit akar🙂 Csak nem értem a nagy hipe ot mögötte. Mivel semmi egyedi dolgot nem kaptunk.

    • Junchi Says:

      Mecha? Hö?😀

      • Palacsintaxx Says:

        most mosolyogsz ezen, de ha beleolvasol a mangába később meglátod, hogy igazam van.Sajnos az anime még nem jutott el addig az epizódig, amikor kiderül ,hogy az óriásokat úgy irányítják mint a gépeket🙂 amit kivágnak a nyakon belüli rész, ott van “az irányító pult a nagy óriásoknál amik értelemmel rendelkeznek. Majd a főszereplő srác is akinek az ujjából nő ki az óriás test😀 a nyaki részbe kerül😀

      • Junchi Says:

        Jóságos atyaég, mi van? o.O

        Na ennek asszem most utánanézek…

      • Palacsintaxx Says:

        nézz csak utána meglátod hogy igazam van😀,nagyon gagyi😀


Szójjá' hozzá!

