Steins;Gate cikk a Galaktika magazin júniusi számában

galaktika

Laci barátom hívta fel a figyelmem egy olyan dologra, ami mellett egyszerűen nem mehettem el szó nélkül. Nagy lázasan keresett fel tegnap, hogy érdemes lenne a Galaktika magazin ehavi számára beruháznom, mert van benne egy két oldalas cikk a Steins;Gate-ről. Persze először azt hittem, csak egyszerű szívatás az egész, de valahogy túl meggyőző volt az előadásmód, így engedve a kíváncsiságomnak, ma elmásztam a legközelebbi újságárushoz, elkértem a havi számot, belelapoztam és – legnagyobb döbbenetemre – valóban ott virított az említett animéről egy cikk.

Magát a Galaktika magazint futólag ugyan ismerem, de úgy különösebben sosem merültem el benne, na meg inkább az angol nyelvű online cikkeket szoktam preferálni, ha napjaink tudományos eredményeire vagyok kíváncsi + a Galaktika elsősorban sci-fi lap és csak másodsorban science.
Azzal a ténnyel viszont szerintem a legtöbben tisztában vagyunk, hogy a rajongó az egyik legkönnyebben megvezethető majom az univerzumban, és bizony ezúttal kénytelen voltam én is beállni a sorba, eme főemlős-csapat büszke tagjaként, továbbá ott volt bennem egy hatalmas adag kimért kíváncsiság is: Mit írhattak vajh a Steins;Gate-ről? Sajnos a cikk, a két oldalas terjedelem ellenére meglehetősen rövid… Tudom, “sokat akar a szarka”, de mit lehet tenni… Maga az írás egyébként meglehetősen korrekt, jól megírt (egy ormótlan NAGY bakit leszámítva), illetőleg külön örültem annak, hogy nem a szokásos, animés szempontok szerint lett kivesézve a cucc, hanem végig hű maradt a magazin profiljához, ergo leginkább a sci-fis/tudományos oldalára és a felvetett dilemmákra helyezte a hangsúlyt. További pozitívum, hogy mellőz mindenféle ömlengést és csakis a lényegre koncentrál, ami már annak fényében is dicséretes, hogy a keretek meglehetősen szűkre szabottak voltak. Mondjuk azt nem értettem, hogy a képanyag miért a visual novelből lett összeválogatva, de ez igazából teljesen mellékes.

Kár azért az egy mellényúlásért…

Explore posts in the same categories: Minden más

7 hozzászólás - “Steins;Gate cikk a Galaktika magazin júniusi számában”

  1. Catrin Says:

    WTF?! Holnap meg is veszem.*.* Mi amúgy a mellényúlás?

    Ezeket gondolom már láttad (nem spoiler), de jajj de szépek!
    http://myanimelist.net/forum/?topicid=617111

    • Junchi Says:

      SPOILER: Az ő verziójukban Kurisut lövik le félidőnél, nem Mayurit… ^^”” (Mondjuk ez nem tudom, hogy jött össze…)

      Yupp, a képek megvoltak, bár nekem valahogy nem tetszenek ennek a fazonnak a rajzai.:/

      • ronin1337 Says:

        Hát azt meg, hogy sikerült elszúrniuk:/ ? Lehet, hogy a cikk írója összekeverte a neveket?

      • -OJ- Says:

        Talán az író nem egy nagy animes, ezért könnyen összekeveri a japán neveket?

      • Catrin Says:

        Na azóta olvastam, néztem is, hogy mi van. Nekem úgy tűnt, hogy így akarja leegyszerűsíteni/rövidíteni a sztorit a tudatlan olvasóknak, és nem akart még egy plusz karaktert megemlíteni (vagy nem is látta és ennyit jegyzett meg, de az még gázabb lenne), így összevonta a két lány karakterét O_O. De ez mindenhogy fáj.

        Amúgy mint tudományos megközelítéses elemzés/véleményezés nagyon tetszett a cikk, de mint film ajánló (abban a rovatban volt), hát nem remekelt. Lelőtte a sztori 90%-át. Amikor én anno írtam róla nagyon ügyeltem, hogy ennél az animénél ne lőjek le kb semmit, persze nem az én fangirl cikkemhez kéne hasonlítani.😄 :3

        Nekem a képek tetszenek, függetlenül attól, hogy páron nem a legnyerőbbek a fejek.

  2. Laci Says:

    Máskor is ír a Galaktika animéről, nekem csak egy számuk van meg, ott a Planetesről írtak.


Szójjá' hozzá!

