Modern Animu Apologist

failedtroll

Még mindig nem szokásom az ilyesmi, de emellett elég nehezen tudok elmenni szó nélkül (nekem és egy másik kollégának címezve):

Szánalmas vagy. Az a probléma, hogy ennek a műnek megértéséhez agy kéne ami neked nincsen. Clannad sok minden csak tündérmese sem, van egy misztikus oldala, de ez nagyon is rendben van, ahogy az általad nagyon gyatrának tartott befejezés is, a szálak akkor értek össze. És a legjobb befejezés jött ki belőle. Tomoya, hogy rossz apa lett volna igen, de ő legalább nem tette tönkre a gyereke életét, mint az ő apja. Alapvetően én teljesen megértem őt, ez a fajta fájdalmat nem lehet feldolgozni. És tényleg egy érzéketlen bunkó vagy, ez az egy jó meglátásod van. Még hogy 16. résznek nem volt meg a hangulata, az egyik legnagyobb anime epic, sad rész amit láttam, Naruto Shippuuden 249, Romeo x Juliet 24-el tudnám egy lapon említeni. De talán a legszánalmasabb meglátásod a műdráma. Ebben a sorozatban semmi mű dráma nincs, ez az igazi slice of life olyan, mint az élet, láttam én már műdrámákat animekben is, tudom milyenek, de ebben a sorozatban minden a helyén van. De hozzáteszem az első sorozat is rendben volt nagyon, de az AF az igazi.

Agyad neked is annyi van mint a fenti kollegadnak ergo semmi. Még hogy közepes gyenge sztori. Kiemelkedő a sztori, nem egy-két animen vagyok túl, de sztoriban maximálisan ez az első. Ennyi baromságot olvastam még egy helyen. Varázslatról beszélsz miközben, erről szó nincsen. SPOILER: Utolsó részt nagyon nem fogtad fel, de ezt a fentebb említett problémának betudom. Itt nincs semmi féle varázslat, párhuzamos világok vannak, minden gömb egy külön világ, de az emberek ugyanazok. Ez a világ pont úgy változik ahogy a földi világ is, és a végén az ottani Ushio feláldozza magát, hogy a másik világban helyreálljon a rend. Szó nincs itt arról, hogy robotot küldi el, amúgy nem tudom honnan szeded, hogy Tomoya meghal pl. Túlidealizált világban? Komolyan szánalmas vagy, cseppet sem túl idealizált az a világ az amit a végén látunk. Boldog a vég, de jogos. És most visszakanyarádnék a 16. részhez jó hasonlat a fakanál, bár egy fakanálban is több érzés van, mint benned. Az a felvetés, hogy nem bírtad a szereplőt, az meg a szánalom legnagyobb csúcsa. Nagisa pont az az ember akihez az élet nem kegyes, de ő még is küzd, hogy elérje amit akar, az hogy egy ilyen ember meghal, az több, mint megrázó. Másrészről a magadfajta bunkókat csak a magadfajták halála tudja meghatni. Végezetül azt mondod, hogy csak papíron voltak egy pár. Na ez szánalmas, de nagyon. Bevallom, hogy csókot én is hiányoltam az animeből, de még így is pillanatig nem éreztem, hogy ők nem tartoznák együvé, az ő sorsuk teljesen összefügött. Még egy dolog fogalmakkal nem vagy tisztában lásd ÉRTÉK. Vannak dolgok amik ezt képviselik az életben, az emberek igen is bánkódnak hogy ha egy ilyen dolog megváltozik vagy eltűnik. Nem is értem, hogy veszed szádra ezt a szót, miközben te 0 értéket képviselsz. Szentimentalizmus a másik szó amit nem ismersz, csak dobálódzol vele. Ahogy elmondtam korábban ez az igazi slice of life, minden benne van, ami az életben érheti az embert. Cseppet sem szentimentális. Miközben a te 6-os felsorolásod 8 alatt semmi nincsen, de inkább 9 alatt. Bár a zenék egy külön kategória, de a többi nálam 9-10.

És még csodálkoznak emberek, hogy nem bírom ezt az animét…

Explore posts in the same categories: Minden más

56 hozzászólás - “Modern Animu Apologist”

  1. Kvakond Says:

    Ki adja vissza azt a 2 percet amíg végigolvastam.

  2. Dodgers Says:

    “Ebben a sorozatban semmi mű dráma nincs, ez az igazi slice of life olyan, mint az élet, láttam én már műdrámákat animekben is, tudom milyenek, de ebben a sorozatban minden a helyén van.”

    Szóval ha teszem azt én és a lányom egyszerre halunk meg, akkor a lányom és jómagam másik világbeli megfelelője gondoskodni fog róla hogy nem csak az elhunyt nejem, de ő, én, és a lányunk épen és egészségesen fogunk visszatérni az életbe, és az orvosi szakma ezt egy percig sem fogja megkérdőjelezni, miközben az okkult tudományok képviselői holnap az ajtómon fognak kopogtatni azért a titokért amivel kvázi három embert hoztam vissza a halálból? És azt kell majd válaszolnom nekik hogy segítettem a csapat lányon és az ettől keletkezett gömbök mentettek meg, miközben egyik lány arcán se láttam orrot szemből, csak egy szabad parkolóhelyet két akkora szem között amelyekre egyenként két kontaktlencse lenne csak elég? Egy olyan világban amely minden komolyabbnak tűnő érzelem úgy van prezentálva mintha három Vezúv törne ki mellettem, miközben a septében odaállított Dolby Surround hangrendszerből dől majd a meghatónak szánt zene és valaki még cseresznyefaszirmokat is fog szórni nekünk a magasból?

    0/10, would laugh at it again.

    • Junchi Says:

      Már csak azért is vicces, amit írt, mert elvakult fanboy-style-ban ossza az észt, de ennek ellenére nem esett le neki, hogy SPOILER: mikor Ushio meghalt, akkor Tomoya is. ^^””

      • Dodgers Says:

        Na igen, egy kissé furcsán veszi ki magát hogy egy ilyen pökhendien lekezelő, és magas lóról küldött benyögéshez képest elsikkadt afölött a bizonyos nem éppen apró részlet fölött, bár valahol nem lep meg ez a hozzáállás ha azt nézem, hogy gyakorlatilag úgy tagadja le a sztori fantasy elemét hogy közben ő maga taglalja annak megjelenését a sorozatban, az pedig csak ráadás hogy egy akkora, az AS céljának (értsd: realizmus) jókora taslit adó DEM-et szvsz csak erős fanboyság mellett lehet elnézni/megmagyarázni, amit az illető meg is próbált. A Shippudenből egy részt nem láttam még, de a sima sorozat alapján azért sejtem hogy a Shippuden még véletlenül sincs egy súlycsoportban az AS által megcélzott jelleggel, a Nagisával kapcsolatos érve pedig akár még igaz is lehetne ha nem arról a szereplőről lenne szó aki az amúgy is sekélyes gárdában a legsekélyesebb és legélettelenebb volt, annyira hogy a Tomoyával való kapcsolata és a halála részben pont őmiatta nem kavart sok vizet hatásfok szempontjából.

        Általánosságban mondjuk nem járna annyira rossz helyen az illető mert legalább próbálkozik érveket felhozni és két tőmondatnál is hajlandó többet írni, annyira viszont azért nem kellene komolyan vennie a sorozatot hogy az (egyébként csak magát a vita tárgyát kritizáló) eltérő vélemény komolyan vett, rosszindulatú személyeskedésért kiáltson. Jó dolog a rajongás, de nem hiába van lényeges külömbség a “fan” és a “fanboy” kifejezések között.

      • Junchi Says:

        Egen, azon én is néztem egy nagyot, hogy a Naruto Shippuuden egyik részét, meg a Romeo utolsó epizódját emlegette fel, szal ha nála ezeknél kezdődik a jól megírt dráma, akkor ott sokat már nem is nagyon lehet hozzáfűzni a dologhoz.

        Btw azt azért elképzeltem, milyen paradicsom-vörös fejjel írhatta le ezt az egészet, ami pölö abból is látszik, hogy rengeteg a helyesírási- és mondatszerkesztési hiba. Tipikusan azt az elvakult, adrenalin-fűtötte állapotot tükrözi a hsz-e.

  3. Péter Says:

    Azt hiszem erre szokás azt a szót használni, hogy dezsavű. Mondjuk én nem csak a Clannad, hanem a testvérkéi, az Air és a Kanon kapcsán is ugyanezeket hallottam. Szokásos papolás az életről, az értékről, meg az érzéketlenségről, de tényszerű érvek persze a kanyarba sincsenek, csak személyeskedés. Ha még a művészi mivoltot is idekavarta volna, teljes lenne a kép. =)

    Egyébként annyi korrekciót tennék, hogy ez nem troll fail, ez fan fail. =P

    • Junchi Says:

      True, de én spec jobban örültem volna, ha csak trollkodik.😀 Még ráharapni is élvezetesebb lett volna, mint olvasni ezt a habzószájú kirohanást.

  4. Titkos Says:

    Ehh, meg kéne már néznem ezt az animét, de úgy rendesen, végig, részről-részre, mert olyan szar ügy, amikor még egyet is értek a gyerekkel egyes dolgokban, csak nem merek beleszólni a vitába így, hogy még nem láttam teljesen.:/ (Értsd: a vége tényleg így volt tökéletes, én megértem, ha zavarja a szereplőket, hogy átépítik a várost, stb-stb.)

    • Titkos Says:

      Btw, a srác nem akkora “fail” szerintem (max szerintetek, mert nektek eleve a sorozat sem jött be túlzottan XD), ennél pl. a legendás Ricsi hatszor hülyébb fazon volt, ezzel itt mindössze annyi a komoly gond, hogy sajnos a fanolás köde éppen teljesen elhomályosította az agyát, emiatt egyrészt képtelen az amúgy nem feltétlenül hülye véleményét logikus érvekkel alátámasztva megvédeni, másrészt meg elkövette a szokásos fanboy/fangirl hibák egyik legnépszerűbbikét: amikor annyira pipa, hogy kínjában nem az illető véleményét, hanem magát az illetőt kezdi sértegetni, pl. “nincs agyad”, meg a hasonló kommentjei. (Amúgy is, ha annyira sértegetni akarta Junchit, a Clannad esetében a “nincs agyad” helyett a “nincs szíved” SOKKAL találóbb lett volna… XD)

    • Junchi Says:

      Persze, vannak ennél a fazonnál sokkal súlyosabb esetek is, de azért ilyen szintű személyeskedés-festet nem látni minden nap. (Egyébként megfogadtam, hogy addig nem kezdek vele semmit, amíg engem nem von bele a kis játékába, de aztán valahogy megtalálta az én hozzászólásomat is…)

      Btw most lehet kicsit ellentmondok a post utolsó mondatának, de én inkább “csak” haragszom erre az animére, mintsem utálom (mármint az AS-t – a sima Clannad már más kérdés). Annyi jó lehetőség és ötlet volt benne, hogy azt összeszámolni is nehéz, de aztán nem kezdtek velük végül semmit, vagy ha igen, akkor azt ilyen hiperszentimentális, manipulatív jelleggel valósították végül meg, a vége meg nekem nagyon, NAGYON deus-ex-machina…:/

  5. -OJ- Says:

    Én mondjuk szeretem a Clannadot, de egy pillanatig sem tartom reálisnak a benne szereplő dolgokat. Eleve a lányok is csak tipikus és elnagyolt anime-sztereotípiák, a cselekményt pedig mindig valami varázslatos/természetfeletti esemény lendíti előre. Max azt lehet ráhúzni, hogy az emberi érzéseknek egy elég széles tárházát mutatja be, és ezért tekintik sokan olyan ‘reálisnak’, de a szituációk ettől még ugyanúgy fantasyba illőek.

    De ez a fanboi ömlengés LOL-kategóriás volt. Még pont elcsíptem az eredeti hozzászólást, mielőtt törölték volna a modik😀

  6. balaaz Says:

    Én is még eredetiben el tudtam olvasni – törlés előtt. Kár a törlésért, mert az ilyesmik mindig szórakoztatóak, ez is az volt.🙂 Érdemes megőrizni őket az utókornak. Nálam az Air-nél megállt a Key-műdrámázás.🙂 Megvolt a személyes tapasztalat, írhatják az AF-ról több millióan is, hogy nem műdráma, hanem értékes, csodás mestermű, már nem sietek a megnézésével. (Egyébként mindenféle szenny, alja műfajt és stílust is lehet jól csinálni, így műdrámából is lehet persze szórakoztatót és “jót” csinálni.) Azért jó, hogy az ilyen animéknél legtöbbször akad egy-két kósza, gondolkodni képes ember, aki képes az átlag fanboy/fangirl-nél kritikusabb, reálisabb vélemény megfogalmazására – még ha “szívtelen” is. ;P

    (Tessék, most, hogy nem a Kaiba a téma, máris adódott hozzászólás bőven…)

    • Junchi Says:

      Nálam az Air-nél megállt a Key-műdrámázás.

      Great job!😀 Engem persze mindig hajt ez a fene nagy kíváncsiság, hogy “na talán majd most… na majd most… na most”, de aztán végül sosem kapom meg, amit akarok. Maa, az Angel Beats már majdnem képes volt belőni a helyes irányt, de cserébe meg kaptunk millióegy egyéb baromságot, szal…

      Amúgy oda AA-ra _nagyon_ kéne még egy-két kritikusabb ember. Szal rajtad meg rajtam kívül talán csak OJ, Mariko, Aldereon, Risa, Haseo, Ricz, Rui-chan meg Kagamin azok, akik a 10-es skálát használják és még a pontozásaik is többé-kevésbé korrektek.

      (Eh, meg kéne írjam végre a Princess Tutu bejegyzést… >.>)

      • IgloO Says:

        Attól hogy te és balaaz komád majdem mindent lehúztok a sárga földig, attól még, nem lesztek kritikusabbak mert ez meg a másik véglet.

      • balaaz Says:

        Ha-ha. Ez tök jó, IgloO, mert Junchi-nak pont nem vagyok “komája”. Simán “összerugjuk” a port, lehetne hozni a véleménykülönbségeinket School Days vagy Madoka ügyben is.😀 Nincs is olyan, hogy mindig mindenben egyetértene két ember. S így van ez jól.

        A “lehúzás” meg egy teljes félreértése a magyar animés rajongói közösségnek. Egyáltalán nem dolgom megvédeni sem magam, sem Junchit (végül is ez az ő blogja, majd reagál ha akar – bár így nem nagyon van mire…), de meg kéne már érteni végre, hogy természetesen nem minden anime 10/10 és ha a kedves rajongók ezzel etetik egymást, akkor az szimplán a másik átverése, ergo nem fair, rosszindulatú hozzáállás. Én sokkal jobba szeretem és nagyra becsülöm, ha megtisztelnek azzal, hogy egy értelmes, kritikus véleményt mondanak el az adott műről, ami nem takargatja, hallgatja el az esetleges hibákat sem, persze a pozitívumok számbavétele mellett. Ez ugyanis nem lehúzás…

      • Titkos Says:

        “Amúgy oda AA-ra _nagyon_ kéne még egy-két kritikusabb ember. Szal rajtad meg rajtam kívül talán csak OJ, Mariko, Aldereon, Risa, Haseo, Ricz, Rui-chan meg Kagamin azok, akik a 10-es skálát használják és még a pontozásaik is többé-kevésbé korrektek.”

        Bár ezt nem nekem címezted, de igazából már többször gondoltam rá, hogy “hmm, be kéne oda is néznem”, sajnos be is néztem és mindig kifogtam már az első pár post között valami olyat, amiről ordított, hogy 14 éves fanboy/fangirl most éli a “nagy animés korszakát”. Engem már az ilyesmi is fáraszt, de arra meg végképp nem vágytam, hogy valami hasonló helyzetbe kerüljek, mint most te, aztán a fél fórum a fejemet akarja, csak mert valamelyik “közízlés” szerinti istenkirály sorozatról leírjam, hogy szerintem meg kifejezetten gáz. (Hasonló volt már Uson, ott is elegem lett belőle 1-2 flamewarrá fajuló postom után és inkább leléptem.) Persze értem én, hogy az AA talán a mai magyar animés fandom leglátogatottabb oldala/fóruma, de ugye minőség a mennyiség előtt, szóval fórumnak nekem egyelőre marad az Aoi meg a Mangazin. És respect mindenkinek, aki képes AA-n huzamosabb ideig is jelen lenni és tolerálni ezt a sok hardcore fant, főleg, ha AA mellett még az Aoi fórumot is “viszitek mellette”.😄

      • Junchi Says:

        >Titkos

        U fórumát már én is csak ilyen “ja, van ez is” szisztéma szerint követem, ergo mikor beugrik, hogy rég jártam arra, akkor felnézek, de egyébként már nem nagyon írogatok oda. Valahogy már nem vonzz az ottani légkör, de még a témák se nagyon.

        AA fóruma meg jah, erősen tolerálni kell a sok tizenéves fanboyt/fangirlt és/vagy hejjessirobalynokkot (ha látnád, hogy egyik-másik 20+ éves létére hogy ír…), de az aktivitása végett és azért a pár érdekes ember miatt még mindig megéri, hogy látogassam.

        (IgloO posztjával meg már nem is foglalkozom… Neki is csak a negatívabb hangvételű hozzászólásaim maradnak meg, holott az utóbbi időkben a Haibane Renmeit és az NHK-t is 9 pontra értékeltem, de oda se neki.)

      • Péter Says:

        Az AA-val én úgy is vagyok mint Titkos. Néha rám jött, hogy talán meg kéne próbálni, esetleg hozzászólni ehhez-ahhoz, de amint elkezdtem olvasgatni csak a legutolsó hozzászólásokat, szinte tuti akadt vagy 2 olyan komment, amikre helyből ugrani tudtam volna, akkora marhaságok voltak, csak ugye minek? Egyrészt úgyis kitörölnék, másrészt ugyan az a nóta, mint anno a régi Usteamen. Van pár értelmes arc, meg egy rakás gyökér, akinek úgyse tudsz megmagyarázni, az égvilágon semmit se. Max annyi előnye van, hogy azért az ottani rendszer a nagyon hülyéket is lekorlátozza egy pont után. Szóval legalább az nincs, hogy a fan “mindent megengedhet magának”. =)

      • conorr Says:

        Hát ha kicsit sok érzelemmel is, de legalább indokolta mi a baja, viszont ha folytatja ezt a tendenciát pár év múlva lehet majd beérik majd mint a jobb borok.🙂
        Legalábbis látszik, hogy még nem sok anime-t látott, mert a kiemelt kedvencei nem az erősebb mezőnyt képviselik. Azért egy Naruto után tagadhatatlan, hogy letaglózó lehet neki a Clannad, amiért vére menő fórum beszélgetést is megérte neki kezdeményeznie.😀

      • Junchi Says:

        Ránéztem a kedvenc animéire, úgy kezdődött, hogy Naruto, Naruto Shippuuden, majd a SAO-val folytatódott.

        Noss, ezekhez képest a Clannad AS sztorija valóban lehengerlő.😀

      • -OJ- Says:

        Népszerű is vagyok az ‘állandó fikázásaim’ miatt😀

        A múltkor már azt is megkaptam (igaz csak finoman) hogy ne írják már annyi negatív kritikát, mert

        1, sokaknak (vérbeli fanboi/görlöknek) szúrja a szemét és a vesztemet kívánják — mintha ez engem érdekelne, hogy noname felhasználóknak mi a véleménye rólam?

        2, emellett sokan adnak a kritikáimra, és ha rossz színben tüntetem fel az adott sorozatot, azzal másokat is elriasztok a megtekintésétől, holott lehet őnekik tetszene — nesze neked szabad véleménynyilvánítás. Miért kellene nekem mindenáron pozitív színben feltüntetni valamit, ha mégcsak nem is fizetnek érte?

      • Ricz Says:

        Erre sajnos mit mondjak…
        Engem eddig a Sword Art
        miatt talált meg a díszszázad:
        nyomukban a komment áradt.
        Sírjon a lelkem, ne sírjon?
        Nem mindegy? Leszarom.
        Lesz még kit megbántani,
        s küldhetnek még kutyát b**ni.

        Látszik, fáradt vagyok…😀

      • Rui-chan Says:

        Ezért nem szoktam foglalkozni az értékelésekkel. ^^” Megnézem az animét és magam döntöm el, hogy tetszik vagy sem. Btw, már nagyon érik a gondolat, hogy húzzak a fenébe AA fórumról. >.<

      • ronin1337 Says:

        De… nekem tökre bejött az Angel Beats… mi baj van az Angel Beats-el? Az ottani karaktereknek legalább adtak valami valódi okot a rinyálásra.

  7. Mariko Says:

    Á, szóval a Naruto Shippuuden-el és a Romeo x Juliet-el tudja csak egy lapon emlegetni? Akkor biztosan iszonyatosan DEEP lehet.^^’

    Én valahogy nem érzek különösebb késztetést arra, hogy megnézzem bármelyik Key adaptációt is, és az ilyen fanboy kirohanások sem ösztönöznek különösebben…

  8. Corot Says:

    Hogy én mindig lemaradok az ilyenekről!!! ^_~ Lehet, hogy többet kellene fórumra járnom. Persze akkor sem tudnék hozzászólni az ilyen kirohanásokhoz, de legalább feldobná a napom.

  9. cheatergs Says:

    Addig oké, hogy nekem is bejött a Clannad az Air-Kanon mellett, de nincs mire föl ennyire dicsérni, ahhoz korlátolt egy anime mind témában, mind eszközökben. Pláne Nagisát, akinek a megspórolásával értékesebb lehetett volna az anime (Fukóval ketten ők húzták le a sorozatot igazán). Kyou vagy Tomoyo az alap.

  10. Rui-chan Says:

    Lol, mindig kifogod a trollokat. ^^” Nekem sokáig ezért nem volt kedvem blogolni, féltem, hogy rátalálnak az enyémre is. Azóta pedig inkább figurás cikkeket írok, mint OJ.

    “Amúgy oda AA-ra _nagyon_ kéne még egy-két kritikusabb ember. Szal rajtad meg rajtam kívül talán csak OJ, Mariko, Aldereon, Risa, Haseo, Ricz, Rui-chan meg Kagamin azok, akik a 10-es skálát használják és még a pontozásaik is többé-kevésbé korrektek.

    (Eh, meg kéne írjam végre a Princess Tutu bejegyzést… >.>)”

    Néha erősen fangirl stílusban szoktam tolni, de általában igyekszem korrekten használni a pontozást. Akik kritikusabbak, szerintem nem mernek oda beregisztrálni vagy írni. ^^”

    (Siess vele, nagyon kíváncsi vagyok a véleményedre! :D)

    “Persze értem én, hogy az AA talán a mai magyar animés fandom leglátogatottabb oldala/fóruma, de ugye minőség a mennyiség előtt, szóval fórumnak nekem egyelőre marad az Aoi meg a Mangazin. És respect mindenkinek, aki képes AA-n huzamosabb ideig is jelen lenni és tolerálni ezt a sok hardcore fant, főleg, ha AA mellett még az Aoi fórumot is “viszitek mellette”. XD”

    Titkos, már többször gondolkoztam azon, hogy végképp otthagyom AA fórumát, de még vannak ott értelmes emberek, akikkel jól el tudok dumálni, szóval úgy vagyok vele, van némi jó is a rosszban. Animés fórumok közül csak AA-t és Aoi-t látogatom,ez a kettő bőven elég. Néha van olyan, hogy megunom az egymásra mutogatást, ilyenkor napokig vagy hetekig be se nézek az adott anime topicjába AA-n. Aoi-n viszont jól érzem magam, nem tudom miért, de mintha ott jobban elfogadnák az emberek egymás véleményét. Mondjuk annyira még nem ismerem, régebben egyáltalán nem írogattam oda, de mostanában sokkal vállalhatóbbnak tűnik nekem.

    Key animék közül nem sokat láttam, valahogy az a téma, amit ők dolgoznak fel, nem igazán érdekel. Az Angel Beats tetszett, mert ott már az alapsztori is kicsit különlegesebb volt. A Clannadot a mai napig nem néztem meg, egyelőre még győzködöm kell magam, hogy nekiálljak.

  11. chris92 Says:

    Na igen. Így kell hatalmas körmondatokat írni a nagy büdös semmiről, pedig én speciel nem is utálom annyira a Key féle animéket. De ez a fajta elvakultság, ami mindenáron be akarja bizonyítani az ellenoldalnak, hogy igenis milyen művészi, miközben végig csak argumentum ad personam-ra van kihegyezve…na az ilyenen tényleg csak röhögni lehet.

  12. Cbeirne Says:

    Én tök régen néztem a Clannadot és a többit, de volt egy érdekes megjegyzés az egyik itteni kommentben. Méghozzá az, amelyik többfajta érzelem felsorolásával vádolja ezt az animét. Nos, megkésve bár, de törve nem, tiltakozom! A lehető leghatározottabban, méghozzá. Most csak azé’, mert az egyik percben még az egyik csaj PTSD-ben meg tulajdon taknya-nyálában fetreng míg a többiek a nevét skálázzák fölötte, a következőben meg már a szőke ricsajgépet valaki nagy viccesen elkeni a földön? Ez nem érzelmek minél szélesebb skálája, vagy tököm, hanem tiszta Benny Hill Show.

  13. ronin1337 Says:

    … ha az első úriember valóban szereti a Clannadot, akkor miért szidja azzal, hogy a Naruto Shipudennel említi egy lapon? De tényleg.

    • Titkos Says:

      Jogos kérdés, félek, hogy a válasz az, hogy ő valóban azonos fajsúlyú sorozatnak gondolja a kettőt. Ami (fanboyság ide vagy oda) szerintem sértés a Clannadra nézve.

      • Ricz Says:

        De melyik sorozatra nem sértés, hogy a Naruto Shippuudenhez hasonlítjuk?




        Ja, megvan: az AKB0048-nak…😀

      • cheatergs Says:

        Meg a Bleach-nek, az Uminekónak, a Brave 10-nek, a Gyónak….
        Aztán vannak, ami már a Narutóra sértés. Gakuentoshi Varanoir, első Macross sorozat, Devil Survivor 2…

      • Junchi Says:

        Vagy Weiss Kreuz, Le Chevalier D’Eon, Hakuoki, School Days, Tytania, stb.😀

  14. Cbeirne Says:

    Szerintem az Umineko “már kurvára gáz”, mert nem elég, hogy alapból retardált (MI ez a red truth-os, metavilágos, teát iszogatós baromság??? Mármint oké, hogy van egy ilyen, de olyan fasz célból, hogy olyat még nem pipáltam…), de még gyászosabb lesz az egyre több loli megjelenésével. Ha meg a bútoroknak olyan lelki világuk van az Ikeában is, mint ebben az animében annak a két sötét kreténnek, akkor mindenki jobban teszi, ha helyből gyújtósnak hasznosítja őket. Metafora ide vagy oda…

    • Junchi Says:

      Erről az Uminekóról rengeteget hallottam már; legalább annyian fikázzák, mint dicsérik, úgyhogy lehet egy szép nap gondolok egyet és ezt is bepróbálom.

      Btw említettem már a tisztelt közönségnek, hogy momentán a Higurashi Kai-t tolom?😀 Bár már csak négy rész és vége… hála a jó égnek.

  15. Titkos Says:

    Az Umi amúgy nekem baromira tetszett (minden vélt, vagy valós hülyeségével együtt), teljesen elkapott nézés közben a hangulata és ha jól rémlik, pár nap alatt daráltam le mind a 26 részét, ami azért nekem eléggé gyors tempónak számít.😀 (Emlékeim szerint a Lagannal is elvoltam azért egy hétig, szóval érzitek… XD) Az animével igazából max annyi volt a komoly gondom, hogy a játékhoz képest rengeteg mindent kihagytak belőle, kb. a második felében már sokszor követhetetlen, hogy épp mi a fenét lát az ember, ha valaki nem olvas utána. (Nekem az volt a mákom, hogy egyik barátom már az anime előtt lenyomta a játék addig kijött részeit, így ha valami nem volt tiszta egy epizóddal kapcsolatban, kérdezhettem, ő meg elmagyarázta nekem. XD) Igazából olyan harmincvalahány rész kellett volna neki és akkor legalább a sztori kérdés-fejezeteit letudták volna.

    Az igazi csalódás számomra inkább a játék legvége volt, ahol a kedves készítő a “könnyebb utat választja” és ahelyett, hogy azt csinálná, hogy elismeri, hogy legalább részben, de létezik mágia a sztorijában, vagy pedig tagadná, de cserébe minden gyilkosságot logikusan levezetne (a nézők erre a kettőre, vagy ennek mixére számítottak), egy harmadik megoldást húz elő: trollkodni kezd és már elnézést, de a történettől kezdve konkrét szereplőkön át s*ggbekúr dolgokat. (SPOILER: vagy ti minek neveznétek azt, amikor a legvégén kiderül, hogy az egész sztori egy könyv/levél, amit Batler írt a húgának és a két főlilról, akik egész eddig a szálakat mozgatták a háttérből, kiderül, hogy az egyik csak egy TORTA, a másik meg egy MACSKA. Mi ez az elcseszett baromság? Könyörgöm, nem lehetett volna úgy elcseszni, hogy mondjuk csak szar a befejezés, de legalább nem lerombolása az egész addig felépített dolgoknak? Esküszöm, ennél még a TTGL-nek is jobb vége volt… SPOILER VÉGE)

    Amúgy a két sorozatot összehasonlítva: nekem ez jobban bejött a Higurashinál, noha az is tetszett, ameddig láttam (fú, most már nagyon ízlésficamosnak tűnhetek :D), de ott jobban zavart a restart, mivel még annyi magyarázatot sem kaptunk rá kezdetben, mint az Umiban, illetve mert míg az Umiban azért minden loli mellé jutott legalább egy bögyös-faros menyecske is, addig a Higuban tíz éves kislányokból áll a gárda 90%-a. (Na jó, azért ott a twincest némileg mentette a dolgot, ha már fanservice szempontból nézzük, de ettől még összességében az Umi a jobb anime szvsz. XD) Ja, az aranylepkés-boszorkányos-teázós milliő meg nekem rohadtul bejött, az része volt a hangulatnak szvsz, csak úgy, ahogy a szigeten lévő kúria, amit a vihar elvágott a világ többi részétől, vagy éppen az Ushiromiya családból áradó “Screw the rules, we have money!” hozzáállás, avagy indokolatlanul köcsög viselkedés. :3 (Azért azt gondolom figyeltétek, hogy kb. csak a huszonévesek voltak úgy-ahogy normálisak.) Speciel ilyen “burzsujaniméből” szívesen látnék többet (ajánlásokat elfogadok😀 XD), most csak ez, meg a Gankutsuou ugrott be, ahol kőgazdagok a főszereplők és kis túlzással szinte bármit megtehetnek.😄

  16. Cbeirne Says:

    Hát, őőő… waiiiiddaminute, ez nagyon jó, ez a *SPOILER* torta az egyik loli vagy mi, gondolom az, amelyiknek már a ruhája is olyan volt, mint egy puncsos mignon. Hát, legalább már tudom miért volt olyan idegesítő szegény; szar is lehet egy tortaként vegetálni. De ha már Higurashi-Umineko összehasonlítás, és az egyik oldalon komoly érv az, hogy van benne twincest, akkor már nem is kell magyarázni, hogy miért utálom az animéket. Pölö többek között azért is imádom a Baccano!-t, mert abban nemigen akad fanservice, míg a Durarara!-tól utóbb már a hideg ráz ki, mert tele van wacky bishikkel, akik közül csak Shizuo és Seiji jöttek be. Shizuo azért, mert már gyerekkorától furcsa volt, Seiji (másként Szííídzsé) azért, mert akkora LULZ karakter volt, hogy azóta is röhögök a kis CJ-n. De amúgy a DRRR! jó sztori, LENNE, ha ott sem kapott volna az író agyvérzést egy meleg nyári napon, amitől már a WC-n se hagyták nyugton a furábbnál kreténebb mellékkarakterek, akiket már Ash Ketchum se akarna elkapni, olyan sokan vannak.

    A Higurashi Kai meg tuti instant szemrákot okoz, úgyhogy azt már nem is láttam.

    • Titkos Says:

      Umineko SPOILER: Jaja, a torta a szőke loli volt. Az egész sztori végén azt várták az emberek, hogy valszeg valami “mágia is létezik, de a gyilkosságokat ember követte el” kompromisszumos endinget kapunk, erre a végére kitalálta a készítő, hogy széttrolkodja az egészet és egy “sima” sorozatgyilkosság az egész, csak éppen a bátyus egy mesébe helyezte az egészet, hogy szegény húgi lelke meg ne szakadjon, amikor elolvassa a levelét és pusztán ezért voltak boszik, meg mágikus elemek a sztoriban. Lezárásban én még ekkora nem csalódtam.

      Higuról: Jó, azért a twincestnél írtam, hogy “fanservice szempontból”, szóval nyilván nem azok a komoly érvek, amik alapján eldöntöttem, hogy továbbnézem-e vagy on-hold-ra rakom, meg azt is írtam, hogy még így is az Umi tetszett jobban.🙂

  17. Cbeirne Says:

    Az tényleg nem fair, hogy egy játék azt kéri tőled, dönts, hogy kék vagy piros, de közben végig kék volt, de azért azt kamuzza zöld. Ez kb. olyan, mintha… ööö… hát nem vagyok nagy gémer, ezért mintha a GTA végén kiderülne, hogy a nagyvárosban boldogan égen-földön gyilkolászó ámokfutásod csak egy álom volt és egy börtönben ébredsz. Vagy mintha a Szökésnek az lenne a vége, hogy Michael Scofield igazából még egy nyitott ajtajú szobából se tudna kijutni, mert igazából nyáladzó zombi az elmegyógyban. Vagy mintha az egész Inception egy álom lenne.

    A húg helyében amúgy igenis összezuhannék, mert a bátyám egy tök nagy paraszt. Csöcsvillantó tiniboszikkal magyarázza a családom halálát?!! :’D

    • Titkos Says:

      “A húg helyében amúgy igenis összezuhannék, mert a bátyám egy tök nagy paraszt. Csöcsvillantó tiniboszikkal magyarázza a családom halálát?!! :’D”

      Ez betalált! XDDDDDDDD SPOILER: És a tetű bátyám ráadásul van annyira beteg lelkű, hogy a főfanservice főboszorkány szerepét a hasadt tudatú másik rokonomra osztja. XDDD

  18. cheatergs Says:

    Az egész Umineko a cuccozásról szól, legyen szó a készítőiről v a benne szereplőkről (elijesztő kampányba lazán beférne). Mindenek előtt a koncepció megöli magát az első rebootnál a metavilággal, amivel a teljes Umineko értelmét veszíti. Onnantól már minden csak úgy történik felvezetés nélkül; magyarázatok hiányoznak; szabályok repkednek; karakterek tűnnek el a semmiben; és egyáltalában véve, miközben ez egy krimi akarna lenni, a logikának a legparányibb szilánkja sem lelhető fel az animében.
    Olyan mértékben átgondolatlan, trehány fércmunka rendezés szempontjából, hogy ezzel uszkve a Gyo kelhet versenyre, de alulmúlni az is mindössze a vágásban tudta, ahol többször is jeleneteket hagytak ki.

    A külsőségekről kár szólni, Studio Deen…

    • Titkos Says:

      “Mindenek előtt a koncepció megöli magát az első rebootnál a metavilággal, amivel a teljes Umineko értelmét veszíti. Onnantól már minden csak úgy történik felvezetés nélkül; magyarázatok hiányoznak; szabályok repkednek; karakterek tűnnek el a semmiben; és egyáltalában véve, miközben ez egy krimi akarna lenni, a logikának a legparányibb szilánkja sem lelhető fel az animében.”

      A metavilág szvsz még nem ölte volna meg, ha normálisan megcsinálják. Csak valóban nem tették, a játék legvégén meg aztán végképp szétkúrt mindent a “tisztelt” készítő. Pl. a Higurashiban szerintem sokkal gázabb volt, hogy állandóan megy a restart és még egy hevenyészett meta-világos magyarázatot sem kapunk, hogy miért támad fel állandóan mindenki a következő részben, amikor az előbb haltak meg, hanem egy egész szezonnak vagy hány epizódnak le kell mennie, mire végre elkezdenek ilyen kérdéseket megválaszolni. De ott legalább maga a háttérsztori rendben van. Az Umiban meg a felállás jobb lett volna, legalábbis nekem bejövősebb, csak ott meg egy olyan tökhülye és gyenge magyarázatot kapunk a legvégén (amikor jönne a nagy “most aztán tényleg minden kiderül!” finálé), hogy arra szavak nincsenek.

      Általánosságban elmondható, hogy végülis ha úgy vesszük, megegyezik a véleményem a nagy többséggel, épp csak én a játék végéről gondolom azt, amit ők már az anime végén, meg közben is mondogattak.😀

  19. Junchi Says:

    Na jó, egyre jobban érdekel ez az anime.😀

    • Titkos Says:

      Az Umineko olyan az animék között, mint filmek között az utóbbi évekből a Green Lantern: mindenki halálra fikázza, lehúzzák a vérbe, minden aspektusát gyűlölik és már tényleg én érzem magam rosszul/kínosan, amiért végig örömömet leltem benne nézés közben.😀

  20. Cbeirne Says:

    A napokban néztem az Albínó aligátor c. Kevin Spéci filmet, és az jutott eszembe, hogy azzal is volt egy echte ugyanolyan bajom, mint az Uminekóval. Mármint, izé, abban Matt Dillon és hasonSZŐRű (az a szemöldök!! Mi lehet a mellkasán bazzeg?)társai nem lebegnek lolicuccban meg nem is visítanak és pilláznak nagy könnyes bociszemekkel miközben teáskanállal eszik az agyukat vagy szönyeget csinálnak a hasabőrükből, hanem a film felénél az egyik karakterrel behozzák az Albinó aligátor fogalmát – tök feleslegesen, mert később igazából nem veszik hasznát. Szóval a lényege, hogy az aligátorok kiválasztják maguk közül az albínót új terület szerzésekor, és hagyják, hogy a másik terület aligátorai felfalják a társukat, hogy közben körbe tudják venni őket, hogy aztán azokat is jól kinyírják. És akkor a film – ami TÁ-DÁM, egy túszejtésről szól, me’ hát amcsi film vagy mi – később próbál moralizálni vagy inkább agonizálni, mert a karakterek elkezdenek mindenféle kispicsányi részletről meg hülyeségről vagy a büdös semmiről beszélni, meg szeretnék dellázni a film egyetlen női karakterét, DE! Az albínó aligátort később egy-egy említés erejéig pörgetik csak vissza, amúgy meg igazából teljesen félreértik még a magyarázói is a koncepciót és inkább viccből, SPOILER, jól szétverik a Viggo Mortensen fejét, de még ezt is elkúrják. Az Uminekóban is hozzák befele a Red Truth-ot, meg a megagigaszuperszónikus “picsulákat”, de később ezeknek lesz valami értelme? Nem! Bonyolít-e a sztorin halál feleslegese? Persze! Lesz közük a végkifejlethez? Nem! És asszem, ilyesmi a Higurashi-ban azért nem volt, ott csak szimplán vérfertőzésből meg műanyagból csináltak mindenkit, ezért igen-igen buták és erőszakosak lettek, meg néha feltámadtak, mert felekezetileg tök korrekt az anime, és kell valamiféle Jézus-ábrázolás is bele, hogy a keresztényeknek is legyen valami buli a sorozatban.

  21. Cbeirne Says:

    (Ö, bocs a dupla kommentért, de egyébként ne kapj légyszi agyvérzést Titkos, tökre eljutott az agyamig az, amiket írtál, csak elkapott egy hőhullám így negyven fokban, és leírtam a folyt.köv.-jét a legelső random kommentemnek.)

    • Titkos Says:

      Semmi gond, azért hardcore fanboya én sem vagyok, szóval bár bejött az Umi, meg hamar lenyomtam, de leginkább a hangulata kapott el, messze nem éreztem azért én sem akkora fanolást a nézése közben, mint mondjuk egy FMA-nál vagy egy Shingekinél.🙂 Tisztában vagyok vele, hogy az animének mind a rendezése, mind a pacingje eléggé el lett tolva, igazából az is kérdéses, hogy vajon akkor is ennyire tetszett volna, ha nem kap el a hangulata, illetve ha az egyik játékot is toló barátom nem magyarázgatta volna meg utólag, hogy épp mit láttam, ha kérdésem volt. Ugyanis bevallom, az utolsó fejezetnél már én is néztem sok helyen, hogy “WTF, most mégis mi a fene történt?”, ami persze abból adódott, hogy az anime készítőinek 26 részbe kellett belesűríteniük a sztori első felét és ahogy fogytak a részek, úgy tömörítették össze egyre inkább a játék eseményeit. Nem véletlen, hogy még a legelső “fejezet” sok embernek bejött, mivel ott szánták a legtöbb időt az események megmagyarázására, aztán minden egyes fejezetből egyre több dolgot vettek ki, így a negyedik környékére már teljes lett a káosz.

      És azzal is egyetértek, hogy sok eseménynek semmi értelme sem volt, nem vitték előre a tényleges cselekményt, a különbség az, hogy én ezzel nem az anime, hanem a játék végén voltam így, de ezt meg már írtam. (Sőt, a játék befejezése kis túlzással kb. arról szól, hogy a játékost folyamatosan az orránál fogva vezette a készítő és végig trollkodott vele sok-sok éven át.)

  22. Viktor Siti Says:

    Junchi a trollkodás, nem egy létező fogalom. Ha még is létezne akkor az te területed volna, ez a poszt is bizonyítja, arról nem beszélve, hogy micsoda gyáva féreg vagy. Szemtől szembe nincs merszed kiállni, csak mások véleményére hagyatkozol, de ezzel el is követted a legnagyobb hibát. Ne hidd, hogy ettől igazad lesz, mert nem lesz. Az igazságban az a legszebb, hogy nem demokrácia függő, nem a többség szava az igazság, hitleri Németországban sem az övéké volt.
    Bár dologra térnék ki. Nem szeretem azt a szót, hogy fanboy, ez egy skatulyát jelent, rám ez kicsit sem jellemző, Lovely Complex is fő kedvenceim között van pedig az lányoknak készült, emellett én szeretem romantikus alkotásokat, legyen szó filmről vagy animeről.
    Arról nem beszélve, hogy az ömlengés roppant távol áll tőlem, én még a kedvenceim kapcsán is írtam le olyan dolgokat, amik után kaptam hideg-meleget rajongó társaimtól, itt konkrétan zenei témáról volt szó.
    Az hogy valami tetszik és dicsérem az teljesen természetes.
    Az ország teli van ostobábbnál ostobább emberekkel.
    Így nem meglepő, hogy egy Naruto vagy éppen egy Clannad megértése nehézséget jelent.
    Én egy lapon említem kettőt, mivel a mindkettő remekmű, még akkor is ha alapvető kategóriájukban különböznek egymástól.
    És itt eljutottunk a lényegi ponthoz, én egy anime-t a kategóriáján belül nézek meg. A legjobb példa K-on! aminek második évadja közben már sírva nevettem, ez alapvetően igen ritka, hogy valami így szórakoztasson, Futurama, Simson család, Jóbarátok tudta ezt elérni ill. School Rumble. Ezért értékeltem 10/9-re és lett a kedvencem. Alapvetően próbálok mindig reális lenni, bár van, hogy utólag már másképp látok xy művet, ezért ma már az értékelést is átgondolom, bár itt nagy különbségről azért nincs szó.
    Illetve a másik dolog az összekötő kapocs, nem sűrűn esik meg velem, hogy könnyezek, bár az elmúlt 1-1,5 évben animeknél simán előfordult, Naruto Shippuuden 249. része az ami roppant drámai, és ez emeli nálam magas fokra a sorozatot, ugyanez a szintű drámaiság van ott a Clannadban, ugyanúgy magas fokon.
    És ez nekem fontos, mivel alapvetően a komolyságot szeretem, persze szeretem a szórakoztató műveket, de az az igazán jó ha van dráma, ha van min gondolkozni.
    Romeo x Juliet szintén egy komoly dráma, tökéletes feldolgozás, de ott adva volt az alap, ezért helyezem a rangsoromban hátrébb többnyire.
    Arról nem beszélve, hogy a részeket hasonlítottam össze és nem teljes sorozatokat.
    Amúgy érdekes módon nap, mint nap találkozok Clannad képekkel, köztük olyannal hogy Best Drama 4ever pl. Valószínű, hogy ők tévednek és nem pár igen buta ember akinek nincs kellő képessége egy mű megértéséhez.

    • Junchi Says:

      Puszi a hasadra!

      Amúgy csak nem pályaördögeihez van szerencsém AA-ról? Csak nem ahhoz az emberhez, aki elvakult fanboy üzemmódban vérszemet kapott a negatív fórum hsz-em láttán, majd személyeskedéssel egybekötött hangnemben nyugtázta a napot? Na, ezért került ide a hozzászólásod is.

      És nem ez az első, AA-n számtalan hsz-edhez volt már “szerencsém”, de valahogy mindig mókás látni, mikor elpattan egy-egy ér az agyadban, ha valaki rossz szót merészel szórni valamelyik kedvenc animédre.

      Chill, dude! Túl komolyan veszed.

  23. cheatergs Says:

    Túlestél azóta az Uminekón?

    • Junchi Says:

      Nem to’om, hogy végül is bevállalom e, szal sajnos a “nézzünk valami masszív BS-t” énem eléggé eltünedezett az utóbbi fél évben, köszönhetően annak, hogy ha néztem is valami trash cuccot, azok rendszerint felhúztak vagy kiborítottak. Az utolsó ilyen a Midori: Shoujo Tsubaki volt, amitől már szabályosan rosszul lettem (és nem a velős 18+ content miatt), úgyhogy, ha időm engedi, inkább értelmesebb dolgokat szeretnék nézni.

      Getting old I guess.


Szójjá' hozzá!

