Grammar Nazi, avagy hiperrövid gondolat a neten uralkodó pocsék nyelvhasználatról

Yunothegrammarnazi

Sokszor átrágott dolog, így nem is kívánok hosszasan belemászni a témába, de most már nekem is írnom kell róla pár sort, elvégre hol máshol adja ki az ember a személyes siralmait, ha nem a blogján? (Figyelem! Egy forgatókönyvet mellőző bejegyzést készülsz elolvasni, értsd, úgy írtam ezen sorokat, ahogy épp kibukkant egy-egy gondolat a hátsómból.)

Amióta csak felszabadultam a netre, azóta gyakorlatilag folyamatosan látogatok ilyen-olyan fórumokat, leginkább persze animéseket, és már zöldfülűként is zavart egy nagyon kellemetlen, általános jelenség, nevezetesen a – nevezzük így – hejessirás. Alighanem naiv dolog lett volna azt hinni, hogy az évek során majd kikupálódik a közösség, és megtanulja a betűvetés tudományát helyesen művelni, lévén egy „az internethez hozzáférők száma-idő” grafikonon ábrázolt görbe exponenciális növekedésű, azaz egyre több és több emberhez jut el a world wide web, ergo egyre terebélyesebb és sokszínűbb a felhasználói réteg.

Ennek újabb következménye az átlagéletkor eltolódása és a mindenféle témák/hobbik/akármik iránti érdeklődés kibővülése, hisz hol máshol informálódhat a legkönnyebben az ember, mint a neten. Vegyünk is egy egyszerű alapesetet, de, hogy ne fordítsunk hátat a blog profiljának, legyen valami animés felállás: Akciós Áron lassan 4 éve, hogy a neten garázdálkodik; könnyebben megjegyzi, hogy neki 50 megabit per szekundumos internete van, mint a saját nevét. Mit ad Isten, egy szép napon megismerkedik az animékkel, mert szemüveges barátja, Beka Kálmán átvisz neki egy DVD-t, rajta 20 darab Naruto epizóddal. Áront persze egyből lenyűgözi a pizsamás hippi dobócsillag hajigálása, így a legyekét megszégyenítő lendülettel ugrik fel a netre, pötyögi be újdonsült kedvencének nevét a Gugol nevű keresőbe és hopp, ki is adta az első fórumot, ahol épp Naruto a téma. Még levegőt sem vett, de már el is küldte neki a fórum a visszaigazolós linket, majd újabb levegővétel után meg is születik Áron legelső fórumos hozzászólása… ami persze mondattanilag teljesen értelmetlen, ráadásul hemzseg a helyesírási hibáktól!

Mielőtt bárki is rossz következtetéseket vonna le: Nem, nem vagyok grammar nazi! Gyakran megesik velem is, hogy lemarad egy-egy vessző, elgépelek egy-egy szót, ami átolvasás után sem tűnik fel vagy egyéb apróságok. Mindenkivel megeshet. A dolog sokkal inkább akkor válik zavaróvá, ha minden második mondat konkrétan értelmetlen, magyartalan vagy egyszerűen csak úgy érzem, Kazinczy Ferencek bujkálnak minden negyedik account mögött. Nem tudom, ki hogy van vele, de engem zavar, extrém esetben heves facepalm-maraton indul el a monitorom előtt, a legextrémebb eset pedig az, mikor már el sem olvasom az illető hozzászólását. Feladom időnap előtt.

Ilyenkor egyébként mindig felmerül bennem a kérdés: Miért nem tudnak helyesen írni az emberek? A fiatalabb réteghez: Nem íratnak velük tollbamondásokat az iskolában? (Velünk minden második héten írattak általános iskolában, de gimiben sem volt túlságosan ritka jelenség!) Nincs egyetlen kötelező olvasmány sem feladva? (Most nem feltétlenül a protokoll Egri Csillagokra [erről egyébként megvan a véleményem] és társaikra gondolok, hanem legalább valami pár oldalas rövidkére, amik azért fel-felbukkannak az irodalomkönyvekben.) Nyelvtan óra, mint olyan, már nem is létezik? Komolyan mondom, aggasztó. DE! Ami még ennél is aggasztóbb, az az, mikor látok egy-egy full értelmetlen hozzászólást, tömve súlyos hibákkal, majd kíváncsiságból rányomok az illető adatlapjára, és megdöbbenve tapasztalom, hogy a születési dátuma alapján a felhasználó már elmúlt 20 éves vagy érettségi előtt áll! A trendi netes dolgokat (a „hogy”-ot „h”-nak írjuk, kisbetűvel kezdünk minden mondatot) persze ignorálom, elvégre ez a netes élet egyik velejárója, de a ’j’ és ’ly’ keverése, az ékezetes magánhangzók össze-vissza kutyulása és az összefüggéstelen mondatszerkesztés nálam érzékeny témák. Sajnos rengetegszer futottam már ezekbe bele, főként AA-n, ahol direkt azért jegyeztem meg két ember nickjét is, hogy reflexből elkerülhessem a hozzáfűznivalóikat a jövőben.

Persze nem csak fórumokon fedezhető fel ez a jelenség – a hejessiro balynokok ott van gyakorlatilag mindenütt. Akár YouTube-ot is felhozhattam volna példának, mert ott talán még rosszabb is a helyzet; nyelvtantanár évfolyamtársamnak, ha megmutatnám egyik-másik videó komment-szekcióját, alighanem szívszélütést kapna, bár néha én is közel állok hozzá.

Én nem tudom, hová tart a hazai netes közösség (már most csak a helyesírásra vonatkoztatva a költői kérdést, hisz van kismillió egyéb gond is), de azt egészen biztosan állíthatom, nem a helyes irányba. A probléma persze soktényezős, de azért azt valahol elkeserítőnek tartom, hogy ilyesmiről kellett most írjak, viszont ezt mindenképp ki kellett adjam magamból, és még csak nem is késtem el vele, sőt aktuálisabb, mint eddig valaha… (Az igazi pokol persze akkor köszönt be, ha ezek megpróbálnak idegen nyelven, legtöbb esetben angolul írni valamit. De ez már alighanem egy másik téma.)

Explore posts in the same categories: És a többi...

28 hozzászólás - “Grammar Nazi, avagy hiperrövid gondolat a neten uralkodó pocsék nyelvhasználatról”

  1. Péter Says:

    Megfigyeléseim alapján, sokan azért gyalázzák meg szándékosan a magyar nyelvtant, mert szerintük ez “menő”. Aztán vannak az olyanok, akik szimplán arra is lusták, hogy legalább a saját hozzászólásukat elolvassák, mielőtt elküldenék. Nem hogy előtte esetleg kimásolják wordbe, és átnézzék, a biztonság kedvéért.

    Ami engem sokkal jobban felcsesz ennél, az például a tördelés hiánya, amikor egy nagy rétestészta az egész. Vagy amikor olyan idegen szavakat használnak, amiknek nincsenek tisztában a valódi jelentésévvel, és még rákeresni is lusták. Vagy amikor esztelenül rányomnak a szövegre, mindenféle kiemelőt, színt, smileyt, egyebet. Esetleg amikor unicode karaktereket, számokat használnak, egyes betűk helyettesítésére. Na és a kedvencem, amikor minden csupa kisbetű, vagy minden csupa nagybetű.

    Mindezt pedig csak fokozni tudják, ha az illető ezt nem egy fórumon, blogon teszi, hanem mondjuk a saját fanoldalán. Na ott jönnek csak a durvább dolgok. Például amikor leszed egy rohadt régi animált gifet, megnyitja egy gif szerkesztő program, ingyenes verziójával, ami rányomatja a gifre, a program nevét (meg hogy Free), mert lusta hozzá kikeresni az aktivációs kódot. Ráír valami hülyeséget (például, hogy: “első számű rajongói oldal!!!”) aztán ezt feltölti, és beteszi háttérnek, mozaikban(!), hagy szarjon be az egész böngésző, a fölösleges terheléstől.

  2. Balus Says:

    Nálunk az egyetemen a második félévben volt egy kötelező “Helyesírási gyakorlatok” szeminárium. Mondjuk ezt valamilyen szinten indokoltnak tartom, mert még régebben beleolvastam egy-két szaktársamnak a beadandóiba, és olyan szinten tele voltak nyelvtani és helyesírási hibákkal, hogy legszívesebben a fejemet vertem volna a falba, pedig én sem vagyok az a habzó szájú grammar náci.
    Ami viszont még ennél is elszomorítóbb, az az, hogy még az első félévben kiderült nem egy emberről, hogy nekik a középiskolában egyáltalán nem is volt nyelvtanórájuk, mert az ő tanáraik magyaróra címszó alatt csak és kizárólag az irodalommal foglalkoztak. Ilyenkor szoktam elgondolkodni azon, hogy ezek az illetők vajon hogyan érettségiztek le?

  3. Akosss Says:

    ikaszábol szerinntem nincs igaszad, szall te scak ne pofász, szégyeld magadat!!!!4!

  4. -OJ- Says:

    Egyetértek Péterrel,
    egyfelől végtelenül trehányak és lusták az emberkék, így még ha észre is vesznek egy hibát, azt utólag már nem javítják ki. Különösen ha sokat chatelnek, mert míg ők javítanak, addig már teljesen máshol tart a társalgás.
    A másik, hogy tényleg ettől érzik magukat menőnek (az értéktelen és jelentéktelen életükben), elvégre a helyesírás csak egy újabb szabályzat, amit rákényszerít az emberre az iskola. Ezért kutya kötelességüknek tartják, hogy szabad idejükben azt minél alaposabban felrúgják, ezzel fejezve ki a maguk kis szabadságát.

  5. Rui-chan Says:

    Ennél aktuálisabb tényleg nem is lehetne ez a téma, mert pont nemrég beszélgettem erről Titkossal (értsd, Aoi-n PÜ váltás megy köztünk ezerrel). Igazából engem az is zavar, ha valaki a saját blogján nem figyel oda a helyesírásra és a fogalmazásra, mert ott aztán tényleg van idő normálisan átgondolni mindent, amit szeretne közölni az illető. A fórumokon pedig igyekszem elkerülni az olyan embereket, akikről már tudom, hogy nyelvtan órán nem figyeltek oda.
    Többek között ezért nem járok chatre, mert mindig késztetést érzek kijavítani az apró hibáimat, közben pedig már kétszer volt témaváltás.
    Általánosban nálunk is volt tollbamondás, ha nem is minden órán, de egy héten egyszer mindenképpen. Gimnáziumban már kicsit lazábbak voltak a követelmények, de a fogalmazásoknál mindig két jegyet kaptunk: egyet az irodalmi tartalomra, egyet pedig a helyesírásra.

  6. SaiyaGin Says:

    Még egy gyakori helyesírási hiba, ami sajnos szintén elterjedt (nem csak animéseknél), hogy az angol nyelv mintájára a magyarban is nagy kezdőbetűvel írják a nemzetiségek neveit (“azok az őrült Japánok…”).

  7. balaaz Says:

    Jó, jó. Persze szép és jó lenne, ha mindenki olyan okos, ügyes, meg szép lehetne, mint ti. De ez nem megy mindenkinek. Nem kell azért magas lóról leszólni a bénákat. Én is egyre rosszabbul írok, ahogy öregszem, felejtek is, lassan süket, vak, meg impotens is leszek.xD

    Pl. nálam is több év volt mire megtaláltam a böngésző beépített helyesírás-ellenőrzőjét. De még így sem leszek sosem nyelvművész-zseni. Igen, igaz, hogy nagyon szívesen olvasok szellemes, választékos, furfangos írásokat, de megbirkózom az egyszerűbbekkel és a rosszakkal is. A nagyon szörnyűek meg még szórakoztatnak is.

    MAL-on meg pl. én is szoktam kiröhögtetni magam, mert az angol nyelvhasználatom kimondottan megkopott, szótárazni és nyelvtant ismételni meg lusta vagyok – de persze ha felpezseg a vérem, akkor mindez nem számít…:)

  8. Junchi Says:

    Abban is van igazság, amit mondtok, mármint az a réteg, akik szándékosan köpnek a helyesírásra, de ezt próbáltam jóhiszeműségből nem belevinni a bejegyzésbe. Naiv vagyok.

    Megérteni amúgy nem fogom őket, szal lehet a kortársak szemében ez tökre menő, ahogy – következésképp – az illető is annak érzi magát, de kérdem én, megéri, ha közben meg mindenki más kiröhögi/lesajnálja/ignorálja? Jó, mi is csináltunk biztos hülyeségeket annak idején, nyilván, de azért ilyesmi kaliberű dolog nekem nem rémlik. (A “legszomorúbb” az egészben, hogy ha netán mégis tanár leszek, nekem ezeket kell majd tanítanom…)

    A chat meg egy külön téma… Kezdő netezőként volt egy-két g-portalos site (atyaég, azok is hogy eltűntek a süllyesztőben, bár nem mintha bánnám), ahol megfordultam egy-két rövidebb diskurzus erejéig, de aztán gyorsan elegem is lett belőle. Az nem az én világom.

  9. Dodgers Says:

    A lustaság és a nyelv ebből fakadó kvázi semmibe vétele ofkorsz sajnos elég gyakori ludas tud lenni a trehány helyesírás mögött, de ha csak pusztán a neten megejtett gondolatkifejtésről van szó -legyen az blogbejegyzés, chat, vagy fórumos hozzászólás-, akkor szerintem az is idesorolható tényező hogy sokan egyszerűen nem veszik elég komolyan az internetet ahhoz, hogy a “való életbeli” szabályokat a neten is alkalmazzák, bizonyos szempontból még nem alakult ki ennek a kultúrája olyan szinten, hogy egyenrangú felületként legyen kezelve a hagyományos írásos formákkal. Ez persze kicsit furcsának tűnik ahhoz képest, hogy az utóbbi pár évben az internethez hozzáférők száma kis túlzással robbanásszerű növekedést mutatott fel, de ez még ugye nem jelenti azt hogy az afelé irányuló mentalitás ugyanolyan rohamtempóban fejlődött volna globális szinten, ilyen szempontból egy réteg -életkortól és érettségtől függetlenül!- még mindig ott van leragadva hogy a ‘net egy olyan újszerű, “futurisztikus” dolog ahol az ember mentesülhet a nyelvtani kötöttségek alól. Kvázi úgy mintha a szóbeli és az írásos formák keverékeként tekintenének rá, ahol a diskurzus ugyan írásban történik, de az ahhoz köthető szabályok elhagyhatóak mert “csak” magán a mondanivalón van a lényeg.

    Ez a fajta hozzáállás mondjuk szerintem részben elnézhető ha ezt egy olyan zárt (pölö Skype, és akár a fórumos PM is) chaten belül művelik a beszélgető felek, ahol amolyan megegyezéses alapon nem kötik magukat bizonyos szabályokhoz (pölö nagy kezdőbetűk elhagyhatóak) a chat gyorsabb folyása érdekében, de ha nyilvános felületen történik a diskurzus vagy fogalmazás, akkor igenis illik odafigyelni a nyelv használatára, pláne akkor ha az ember már nem zsenge kamasz és elkezdte már taposni a második X-et. Meg lehet próbálni annyival elintézni hogy “kuss, én így szoktam írni”, csak akkor nem kell csodálkozni ha a másik fél nem veszi komolyan a mondanivalóját, és ez különösen igaz akkor, ha az illető éppen azt a korszakát éli amikor azt hiszi, hogy ÍgY ÍrNi, vagy így_írni, vagy Így Írni egyéniséget kihangsúlyozó dolognak számít.

  10. Cbeirne Says:

    A rossz helyesírásos korszak nekem ugyan kimaradt, a gportál viszont örök emlék lesz ám! Volt ott minden, mint a búcsúba’. De nem t’om, miért szidjátok itt az interneten rosszul írókat, mindegyiküknek ötöse van nyelvtanból! Kérdezzétek csak meg őket, vagy netán jobban tudjátok, mint az ő tanáraik?!😀

    Én mindenesetre azokat utálom, akik mindenhová vesszőket tesznek. De tényleg mindenhová. És, akkor ettől, a mondatok, amiket írnak, eléggé, hát hogy is mondjam, nektek, olybá lesznek, mintha valaki futás közben, lihegve írná, őket. Csak az a gáz, hogy kettőnk közül csak én izzadok le úgy kiadósan agyilag, mire túljutok az egészen. Aztán akkor még HÓ’ MARAD a mondandója értelmezése is?! Mondjuk vesszőt nem rakó is van, de az meg tuti angol! Há’ nem?

  11. Viktorius Says:

    Én is tudok szörnyülködni némely hozzászóláson, szerencsére az igazán kirívóan rosszakra egy idő után valaki mindig rászól. Volt már 1-2 ilyen megtérésre példa, hogy egy-egy kifakadás után jobban odafigyelt az illető arra, amit írt.
    Olyan is volt, hogy kiderült a szerencsétlenről, diszlexiás, meg diszgráfiás, ami az elején kifejezetten zavaró volt, mikor sz@rból kellett várat építeni, hogy épkézláb legyen a neve alatt kikerülő anyag. De olyan 1 év alatt ő is rengeteget fejlődött, végén már igazán kevés javítandó rész volt a szövegeiben.
    Azt veszem észre, hogy azért a problémák java részét az emberek kinövik, a többi meg… el se tudom képzelni milyen remek munkaerő lehet.
    Alapvetően csak annyit tud tenni az ember, hogy jó példát mutat. A többit meg remélhetőleg megoldja az idő, meg az olvasás.

    Nem látom már, hogy ki írta a j-ly problémáját. Arra régebben én is jobban haraptam, de újabban csak akkor vonom fel a szemöldököm, ha valami triviális, gyakori szót írnak el. Végső soron szabály nem igazán van rá, csak pár irányelv, így sok gyakorlás meg idő kell hozzá. És igazság szerint igazat kell adnom valamilyen szinten azoknak is, akik feleslegesnek érzik a ly-t, bár én sajnálnám ha eltűnne. Kicsit vaskalapos vagyok.🙂

    Szóval, ha most csinálnom kellene a kommenthez egy összegzést (és miért is ne csinálnék), akkor azt mondanám, hogy nem kell már most eltemetni a netet, de tényleg nem ártana rendbe tenni az általános és középiskolai oktatást.

  12. Mangekyo022 Says:

    Érdekes téma, nagyon hozzászólni nem tudok, de szerintem ha azt is figyelembe vesszük, hogy a magyar érettségizők 50-55%-a nem jobb 3-nál magyarból, már sokat mondtam.

    Mondjuk engem nem zavar, ha van egy pár nyelvtani problematika egy-egy cikkben vagy posztban, illetve nyomtatott sajtóban – mert ott is előfordulnak lásd gamer magazinok -, egyedül csak azokat nem szeretem, amikor látszik, hogy az illető szándékosan csinálta rossznak.

    Valamint megmondani, hogy mi a helyes és mi nem nyelvtanilag… engem például leszóltak, amiért használom az “s”-t, mint kötőszót (mivel nem akarok annyi “és”-t használni), beszóltak érte stb, de amikor visszakérdeztem, hogy oké, régies szó, amit ma már nem lenne érdemes gyakran használni, de akkor miért használja annyi médiaorgánum még mindig (lásd népszabadság, magyar nemzet, gamestar, konzol magazin stb). Válasz helyett b*zdmegot kaptam, holott valóban használják “komolyabb” szaksajtók is. Vagy ez már olyan “amit szabad Jupiternek, nem szabad a kis ökörnek” típusú dolog? :T

    Ha van valami, amit tényleg utálok, az a tördelés hanyagolása, amiről Péter már beszélt.

  13. gergoking Says:

    Tessék, egy ajándék:
    “Szia, nem tudnál segíteni ? Conan a Detektív a kedvenc animem
    nem tudnál 1 jó honlapot vagy valamilyen linket küldeni h nézhetnék legujjabb részeket mert sehol se találok it uraharashop.hu-n minden projektet letőltőtem conan ről persze ez a te projekted ha jól tudom ! kérlek segits nem tudnál adni olyan linket ahonal letőlthetek részeket vagy megnézhetek ? őőő és magyar feliratos is lehet az nem baj csak magyar legyen ! meg kőszőnném kedvenc animem már vagy 1-2 honapja keresem de csak ideáig jutottam .. szoval ugy értem csak it tudtam letőlteni normális részeket szoval most azt kérem tőled (ha tudsz segiteni nem baj ha nem ) h adj 1 linket megkőszőnném vagy h van e már vége conan a detektiv nek vagy nem .. de szerintem még nincs vége mivel 705 résznél tart ha jól tudom. pls segits meghálálom valahogy xd csak kérd és megprobálom teljesiteni”

    És ilyenből kaptam egy nap nyolcat tőle.

  14. Ricz Says:

    “Akár YouTube-ot is felhozhattam volna példának, mert ott talán még rosszabb is a helyzet; nyelvtantanár évfolyamtársamnak, ha megmutatnám egyik-másik videó komment-szekcióját, alighanem szívszélütést kapna, bár néha én is közel állok hozzá.”

    Szerintem meg se nyitja a linket, de már halott.😀

    Amúgy igen, most értünk el oda, hogy a 2000 utáni korosztály felszabadult a netre. Ha már szóba került az AA, kapok screenshotokat, plusz időről időre másolnak nekem részleteket. A legutóbbi a Péter által is említett dolgok összessége (! – ezzel most nem viccelek) szerepelt egyetlen profilon, amolyan leírás gyanánt. Hogy egy másik, általában idegesítő dolog formájában is említsem: “Az illető születék vala 2001-es esztendőben.” Vagyis a felesleges archaizálás, ami inkább stilisztikai kérdés, mintsem helyesírási, de attól még töri az olvasás lendületét.

    Mondjuk bevallom, nekem is vannak fura mondatszerkezeteim, de mondjuk nem annyira, hogy oda nem illő szavakkal, kifejezésekkel tarkítsak valamit, főleg nem egy komolyabb írást. Stílusnak stílus, de csak azt lehet vele elérni, hogy kiröhögjék a szöveget, témától függetlenül.

  15. sirok0001 Says:

    Nekem iszonyat rossz a fogalmazási tálentumom, ezért sem kezdtem soha blog vagy más nemtudommilyenoldal írásába. A gergoking által bemásolt szövegről viszont azt is el tudom képzelni, hogy mobilról pötyögték be, bár az új – ujj, az eléggé gáz. (Eddig jutottam🙂 ). Hogy egy kicsit eltérjek, de maradjak is a témánál…, engem pont a blogolások zavarnak. No nem a te blogod!🙂 Az van, hogy botanikával foglalkozok szakmailag és hobbiként is. Most, hogy újraéljük a gyógynövények felfedezését, a net szinte tele van mindenféle növény szennyével, hogy ez meg ez gyógynövény jaj de jó, ami nem gond. Csak, amíg egy medvehagymát egy gyöngyvirággal összekeverünk vagy nem tudjuk, h ez meg ez mérgező vagy sem, addig ne akarjunk…Mivel egy-két növényről nincs a neten szakirodalom vagy leírás, a blogosok innen-onnan összeollózzák és kb egy Wikipédia alakul ki és a hülye nép meg kajálja…, de ha rákérdeznél, hogy akkor láttál már ilyet, meg tudod ismerni…A legutóbb az tetszett, hogy a parlagfű gyógynövény és komolyan mondom a nép megkajálja, olyan vita alakult ki…Meg a másik, amikor egy invazív gyomra aztmondják mikor virágzik, hogy jaj, de szép… A neten nem csak a “netes” nyelvet használók vannak, egy csomó minden baromság van. A legjobb, ha a kettő ötvözi egymást. Viszont azt is észrevettem, hogy akik értelmesek, azok olyan közösséget is választanak maguknak…

  16. Rui-chan Says:

    Még egy ajándék, ezúttal az AA ShinKyo spoiler topicjából:
    “Megmondom az öszintét erröl az animéröl.
    Elsönek más emberektöl halodtam hüü de jó stb stb.Második igy Graffikája volt igen érdekes sose láttam még ilyent.
    Harmadik történet igen érdekes de még nem nyerte el tetszésemet.Negyedik részre rohadt jó brutális jelenetek és rohadt jó zenék miatt kezdtem el érdeklödni.Ötödik 22.rész után mondom megadom 30pontot +újabb Kedvenc listámhoz fog menni.
    De akkor kezdek neki mikor mind a 25.rész fent lesz.De elötte:
    Nos láttom ti már nézitek már csak egyen mulik,hogy nézni fogom e,ezaz Eren és Mikasan ugye nem testvérek?”

    Ha hiteles a magáról megadott információ, akkor velem egyidős felhasználó írta. (22 vagyok, nem titkolom.)

    • Ricz Says:

      Jézusom, annyira egyszerű, sekélyes ez az ember is, hogy fájt amit olvastam… o_o (a hibák nélkül is, de ez az “összeszedett gondolatmenet”… *mind blown*)

  17. Crimson Says:

    Akkor már én is egyet:

    “hali gintama hol keményedik be és meik résztől kell mindenképp néznem hogy értsem valahogy nem bírom ezt az elejéén lévő semmit módosságot talán 10ig részig juthattam anno”

  18. Junchi Says:

    >Rui-chan, Crimson

    Uh, hát enyhén sokkolva lettem. A legnagyobb akaraterőmmel sem tudnám megmondani, mit is akartak ezek most a tudtunkra adni…

  19. Crimson Says:

    Na most olyat hozok, amitől tényleg kiég az agyatok… Még meleg…

    “Ezt et majd kiderül jeleleg hol hol erö fölényünk van köztük.
    Nos szerintem Kishi mindekiböl kihúz valami ászt karakterekböl majd.
    Nálam egyik fökérdés,hogy lesz e Narutnak Rinnenganja?! (én megmondom öszintét én örülnék)de ez majd kiderül vége felölMosolyog
    Igazából fökérdés mennyi idejük van ezt megakadájozni még?már mint idöre de szerintem megfog történi illuzió ám”

  20. Hurricane Says:

    Megkésve bár, de törve nem!, jómagam is szólnék ehhez a cikkhez pár szót. Történetesen azt, hogy teljesen egyetértek veled. Én nem szoktam annyit fórumozni AA-n, ha mégis ezt cselekszem, akkor is csak a játékzónát veszem figyelembe, ne adj isten az osu! topikot. De amikor chat-re is beszabadul egy-egy ilyen hejjesirás-huszár, akkor itt lelkileg megtörök. És nonstop javítgatja az egész chat, de Ő ugyanúgy folytatja. Hah.


Szójjá' hozzá!

