Ryo

Ryomain

Nem igazán szoktam követni az Anime Mirai (= itt mutathatják meg a leendő fiatal animátorok, miket is szándékoznak majd később a világra szabadítani) projekteket, de ez valamiért szimpatikusnak tűnt, így egye-fene alapon adtam neki egy esélyt… Hiba volt…

Maga az OVA rendkívül rövid, mindösszesen 25 perc, ráadásul egyetlen epizód az egész, így én sem kívánok terebélyes esszét idevetni róla, főként, hogy ha akarnám, sem tudnám összefoglalni, mit is szándékozott ez a cucc leközölni.
Aranyszabály: attól, hogy valami rövid, az nem jelenti azt, hogy ne hordozhatna magán valamiféle értéket, viszont ez az OVA olyan szinten lett csapnivaló, hogy inkább valami anime-ellenző negatív kampányban lenne a helye, semmint az Anime Miraiban.

Kaotikus! Borzalmasan kaotikus! Kvázi olyan az egész, mintha az elkövetők gondoltak volna egyet, alapnak vették a XIX. századi Japánt, leanimáltak volna olyan jeleneteket, amik szerintük jók/kúlosak/mélyrehatóak/stb, és ezeket vágták volna össze, hogy kijöjjön a 20 perc. Semmi konzisztencia nincs az egészben; gyakorlatilag már a közepén elvesztettem a fonalat, és utána egyre inkább csak azt kérdezgettem magamtól, “ez a jelenet mégis hogy jött abból? Hogy kapcsolódik ez bármihez?” Borzalmas fércmunka, ráadásul erősen épít valós történelmi személyiségekre és eseményekre, így, ha nem vagy képben, ki is az a Sakamoto Ryouma, akkor csak még inkább terebélyesedik a káosz. Karakterek pedig nincsenek a cuccban, csak mozgó és beszélő emberformák.

Ami a technikai kivitelezést illeti: simán csak átlagos. A grafika igazából nem olyan rossz, habár nem sűrűn pendül egy húron a 2013-as színvonallal. (Ráadásul a hasonló keretek közt megszült Little Witch Academy és Death Billiards már képek alapján is százszor jobban néznek ki.)

Én magam ugyan nem ajánlom senkinek, mert ez tényleg csak elrettentésnek ideális, de azért beszúrok pár képet, hátha valakinek megjön hozzá a kedve. (gg feliratozta amúgy, szal náluk érdemes kutakodni.)

Kap egy kegyelmes 3/10-et. (Hardcore Shinsengumi-fanok tegyenek vele esetleg próbát…)

vlcsnap-2013-09-18-11h17m42s201

vlcsnap-2013-09-18-11h17m29s54

vlcsnap-2013-09-18-11h17m02s45

vlcsnap-2013-09-18-11h16m35s17

vlcsnap-2013-09-18-11h15m51s101

vlcsnap-2013-09-18-11h15m31s146

vlcsnap-2013-09-18-11h15m06s166

vlcsnap-2013-09-18-11h14m42s176

vlcsnap-2013-09-18-11h14m28s249

vlcsnap-2013-09-18-11h14m03s153

Explore posts in the same categories: Friss-ropogós, Minden más

8 hozzászólás - “Ryo”

  1. balaaz Says:

    Szokták rám mondani (a szubkulton kívül), hogy elmehetnék minőségellenőrnek. Ugyanis ha elém tesznek valamit, akkor jó eséllyel elég gyorsan kiszúrom a hiányosságait, hibáit. Ráadásul, ha véletlenszerűen kerül elém egy nagyobb halmazból egy kisebb adag, akkor sokszor valahogy a selejt lesz az (mondjuk, ha családi étkezéskor magozott meggyből készült gyümölcsleves kerül az asztalra, akkor a többieknek nem kell aggódniuk, hogy magba fognak harapni, mert a hibás, véletlenül kimagozatlan meggyek valószínűleg az én tányéromba kerülnek). Szinte “vonzom magamhoz” a selejtet.

    Na Junchi, úgy látom fentiek rád is igazak valamennyire. Nem csak ebből az évadból, hanem az előző kettőt is ideszámítva sikerült kiválasztanod az egyik leggyengébb, legérdektelenebb rövidkét.xD

    Kár is rá szót pazarolni.

    De nem a Young Animator Training Project alias Anime Mirai keretében született alkotásokra! Látod-látod, te is tudtad, hogy a 2013-as négyesfogatból melyik kettőről lenne érdemes társalogni!:) Igen, a boszisról és a billiárdosról. Megjegyzem szerintem a 2013-as lett az eddigi leggyengébb felhozatalú.

    Azért az zárójelben és halkan említsük meg, hogy a blogbejegyzés készítője eleve nincs nagy barátságban a rövidebb művekkel, a hosszabb sorozatok híve…:)

    • Junchi Says:

      Tervben van a másik kettő is, már csak azért is, hogy kicsit jobban belelássak ebbe az egész AM “tervezetebe”, de tudod most mi van? Legalább örülök, mert ez azt jelenti, hogy a nehezén túl vagyok.

      Az utolsó mondat meg sajnos vagy szerencsére, de még mindig igaz. :3

      • balaaz Says:

        “a nehezén túl vagyok”

        – Hát az már ízlés kérdése is, hogy mi a “neheze”, de nálam az Arve Rezzle még ennél is rosszabbul teljesített. Én annak adtam 3 pontocskát és egyben mindhárom év leggyengébbjének tartom.

  2. Leara Says:

    Hú, ezt én is megnéztem már, de most esett le, hogy kb. semmire nem emlékszem belőle… igen, ennyire mély benyomást tett rám😀. Sőt, ahogy elnézem, még pontozni is elfelejtettem :’D.

    A Little Witch Academia és a Death Billiards szerintem ennél jobban sikerültek🙂.

  3. Péter Says:

    Általában kedvelni szoktam a rövidebb ovákat, még akkor is, ha nem egy nagy durranás a story, cselekmény, viszont egy kikötésem, mindig van. Kell benne lennie valaminek, akárminek, ami miatt felkelti az érdeklődésem. Lehet ez a grafika, téma, cím, stúdió, akármi. Ez a darab viszont, már ránézésre se tűnik valami érdekesnek (ráadásul, Gonzo). Valószínűleg olyan 4-5 pont körül értékelném.

    • Junchi Says:

      Áh, lenne az 2-3 is, hidd el, főleg, hogy mondom, annyira semmi értelme az egésznek, hogy tényleg csak azt látod, hogyan hajigálja eszement módon egymásra az egyes jeleneteket a cucc.

  4. Mariko Says:

    Valamiért nem néztem meg még ezt az OVA-t, pedig elvileg ezt vártam a legjobban az Anime Mirai-osok közül. ^^’ Ezek szerint akkor valamiféle hatodik érzékem sorolta mindig hátra.😄 Azért meglesem majd valamikor, bár most már elvárások nélkül.


Szójjá' hozzá!

