Őszi szezon – első ránézésre

Autumnchan

Jelentem, a Kuroko S2 kivételével sikerült minden engem érdeklő cuccba belecsipáznom, így következzen egy rövidke pársoros a legjavából.

Coppelion

AuCopp

*sigh* Miért? Miért van az, hogy mindig azokat a cuccokat cseszik el, amiket a legjobban várok? A Coppelion ráadásul kimondottan nehéz szülés volt, lévén (ha jól csal az emlékezetem) már a 2010-es(!) chartokon is fel-felbukkant, de aztán végül sosem lett belőle semmi. A nézők azonban türelmesen kitartottak mellette, amit a készítők végül mivel háláltak meg? Egy rettentően fos végeredménnyel!

Most tekintsünk el attól, hogy az alapsztori hitelessége és komolyan vehetősége mennyire kérdőjelezhető meg (*psszt*, nagyon!); engem sokkal jobban felhúzott ez a rettenetesen igénytelen képi megvalósítás. A hátterek? Kimondottan szépek! A karakterek? LOLFAIL! Szal az egy dolog, hogy rettenetesen minimalisztikus az egész design, de, hogy ezt még meg is fejeljék azzal, hogy ilyen formában küldik rá a hátterekre őket, az már valami egészen új dimenziókat nyit meg. Itt a fenti kép, a példa kedvéért, bár mozgásban látszik csak igazán, mennyire fájóan rossz az egész.

A sztori mellesleg semmi etwas, a karakterek már első körben irritálnak, HanaKana genki-csaj szerepben továbbra is MEH és az már az bevezető epizód után világossá vált számomra, hogy komoly(abb) tudományos területekre nem szándékoznak evezni, ergo megmaradnak a “sugárzás egy olyan láthatatlan varázslat, amitől beteg leszel” szféráján.

Verdikt: Adok neki még egy epizódot, aztán meglátjuk, akarom e…

Golden Time

AuGold

Csakis azért adtam neki egy esélyt, mert a Troll-a-dora értelmi szerzője állt mögötte, de az nagyon gyorsan világossá vált számomra, hogy ennek nem én leszek a célközönsége…

Gyenge, erőltetett, ripacskodással felvizezett cucc a szokásos, középszerű J.C.-s megvalósítással. Ráadásul minek az egyetemi setting, ha a karakterek, a “poénok” és a szituációk tisztára olyanok, mint a középiskola-centrikus sorozatokban?

Verdikt: Dropped.

Kill la Kill

AuKill

Fuck yeah! Nem mondom, hogy olyan erős lett volna, mint anno a TTGL első epizódja, de engem mindenképp megfogott. Az idióta kiirkálásokat mondjuk nem bánnám, ha minimalizálnák, mert az baromi erőltetett, viszont minden más top-tier, a főhősnő pedig kimondottan szimpatikus.

Verdikt: Nézős!

Arpeggio of Blue Steel

AuArpe

Na jó… szal én nem tudom, hová tart az anime-ipar, már ami a vizuális megvalósítást illeti, de egyértelműen egy nagyon rossz irányba. Először jött az Aku no Hana és a rotoszkópos baromsága, most meg itt a Coppelion, de ami még ennél is jobban kiakasztatott, az ez a stuff volt.

Nem, de most komolyan, mi ez a (majdhogynem) full CG borzalom in my animu series? Olvastam ilyen véleményeket, hogy “höö, legalább próbálkoztak”, meg “ugyanúgy néznek ki a karakterek, mintha 2D-sek lennének, csak 3D-ben látod őket”, de én ezekkel a szövegekkel valahogy nem tudok mit kezdeni. Szal lehet, hogy valóban jól hajaznak a karakterek a 2D-s rokonaikra, de ettől még baromi élettelenek. A másik, amit nem értek, hogy ha már CG-t használnak a karakterekre is, akkor miért nem használnak ki bizonyos lehetőségeket? Például: Miért nem mozognak/csinálnak valamit a karik akár beszéd közben? Oké, néha pislognak, de egyébként állnak, mint a cövek, ami 2D-s megvalósításban még oké, de 3D-ben nagyon nem az. A szokásos “szél fújja a hajakat/ruhákat” részletek is kimondottan gyengén néznek ki, úgyhogy ez így, ebben a formában igencsak gáz.

Az anime pechére a sztori sincs sokkal jobb helyzetben… Chartról olvasva valahogy decensebbnek hangzott az alapfelállás, de így élesben már egészen más. Egy az, hogy nem bírom a cuccot komolyan venni (megpróbál srs bsns lenni, miközben a gárda a szokásos tizenkettő-egytucat anime-klisékből építkezik + ott a már említett CG-rémálom), másrészt a mögöttes tartalmak igencsak gyenge lábakon állnak. A dialógusok rosszak, a jelenetváltások ugyancsak és ez a túlzásba vitt effektezés… just… no!

Verdikt: Dropped.

BlazBlue

AuBlaz

Ezt is nagyon vártam már, és bár nem pontosan erre számítottam, azért meg kell mondjam, nem volt rossz. Engem kimondottan szórakoztatott, még annak ellenére is, hogy 1) a vártnál kicsit komolyabban veszi magát, 2) kevés a mindless kúlság, 3) a macska hangja rémesen irritáló, 4) az animáció helyenként tesco-gazdaságos.

Pozitívum viszont az impozáns kosztümök, a remek seiyuu-gárda (yey, Sugita Tomokazu), a többnyire mutatós hölgyemények és az a kissé WTF világ, amiben játszódik az egész.

Verdikt: ha csak félúton meg nem unom/cseszik el valamivel/átmegy komolykodásba/egyéb lehetséges alternatíva, akkor biztos begyűröm az egészet.

Explore posts in the same categories: Friss-ropogós

19 hozzászólás - “Őszi szezon – első ránézésre”

  1. -OJ- Says:

    Én úgy érzem, ezt a szezont teljes egészében ki fogom hagyni (az év első három, roppant gyenge szezonja után miért pont az őszi lenne értékelhető?). Majd esetleg egyben nézem meg azokat, amik legalább egy kicsit érdekelnek.

  2. Dodgers Says:

    Coppelion -> Van egy olyan érzésem hogy bele kell majd néznem az epizódba mert kép alapján nem látszik *annyira* vészesnek a helyzet, bár az se kizárt hogy csak én vagyok ízlésficamos.😀

    KlK -> Nekem a TTGL első része is tetszett anno, de ha választanom kéne a TTGL és a KlK első része között, akkor az utóbbira mondanám azt hogy jobban megfogott, elsősorban talán azért mert a stílusát és mentalitását tekintve eltalálta annyira az egyensúlyt az FLCL elvontabb és a TTGL “földhözragadtabb” Gainaxos agymenése között, hogy közben meglegyen a cuccnak a saját hangulata is (nem úgy mint a Diebusternek, ami szintúgy tekinthető FLCL+TTGL keveréknek, csak éppen saját indenditása vagy kellemes sztorija nincs, és mint folytatás is gázos a Gunbuster után). A vörös feliratok engem egyáltalán nem zavartak, sőt, nekem kimondottan tetszett hogy egyrészt a ’70-es japán filmjeinek mintájára lettek összerakva, másrészt a velük való játszadozás is belesimul a sorozat amúgy is hiperaktív természetébe. Ryukót illetően viszont agree: nekem kimondottan kellemes csalódás volt az, hogy egy “annyira kemény vagyok hogy az érzelmi skálám egy nulla” főhősnő helyett egy olyan variációval állt elő a Trigger, akinek alapvetően megvan az attitűdje a harchoz és kompetens is, de összességében mégis emberi tud lenni.

    Golden Time -> Amúgy se terveztem belenézni ebbe, de lehet amúgy se lenne érdemes addig amíg nem vergődök zöldágra a ToraDorával, az pedig jó kérdés hogy lesz-e hajlandóságom az esély megadására.

    Blazblue -> Ebbe jó kérdés hogy mikor akarok belekezdeni (ha akarok majd egyáltalán, a Guilty Gear még mindig csábítóbb cserealap), de bírom annyira a játék OST-jét hogy csak a zenei vonulat csekkolása érdekében beletekergettem az első részbe. Az alapján örülök hogy több szám is felcsengett a játékból, bár némely esetben nem ártott volna ügyesebben bánni a hangeffektekkel, mert egy-két esetben alig lehetett hallani a zenét.

    • Junchi Says:

      Talán nem a legjobb képet választottam a bejegyzéshez, bár mindegy is, mert mozgásban jön csak igazán át a cucc igénytelensége.

      Ryuukoban amúgy engem is főleg ez fogott meg, illetőleg Koshimizu Ami és a design is nagyon sokat hozzátesz az összképhez. Meg is honoráltam a “love at first sight”-ot MAL-on egy profil-képpel.

  3. Péter Says:

    Kill la Kill nézős, a Coppelion meg csak az alap téma miatt érdekel, de majd meglátom, mennyire. 3 részt megnézek, annyi biztos elég lesz, hogy eldöntsem, érdekel e tovább. =)

    Jelenleg most az Air -el küzdök. A mozit már lenyomtam, amire azt mondták, hogy jobb, a rövidsége miatt, de még arra is csak 5/10-et tudtam adni.

    • Junchi Says:

      Nálam a Coppnál a következő rész fog dönteni – ha az nem produkál valami értékelhető minimumot, akkor kuka.

      Btw látom, azóta be is fejezted az Air-t.😀

      • Péter Says:

        Egy ideje már nézegettem olyan 2-3 részesével, csak nem teszek ki mindent, az aktuálisan nézett részlegbe. =)

      • Junchi Says:

        Oszt’ blogbejegyzés lesz róla?😀

      • Péter Says:

        Belátható időn belül, nincs tervbe véve, egyrészt mert már annyiszor leírtam anno, mi vele (és a testvérkéivel) a bajom, hogy jelenleg nincs hozzá ingerenciám. Másrészt már le is töröltem, mert kellett a hely másnak. Harmadrészt meg vagy 3-4 anime kritikája van megkezdve, köztük van olyan is, ami augusztus vége óta vár a befejezésre. =)

  4. Rui-chan Says:

    Az első adag aktuális szezonos anime megvolt, jó részükről írtam is Aoi-n. Még érdekel pár darab, de azoknak még nem jött ki az első része, szóval hétvégén jön a második menet.

    Aoki Haganét némi újragondolás után dobtam, egyrészt nem tetszik a rajzolás, másrészt nem vagyok military fag. Már csak azt vártam, hogy a végére betegyék: “Csatlakozz a haditengerészethez, mert az milyen jó!” Kösz, nem. Ezt vártam a legjobban a szezonból, úgyhogy most mérges vagyok. Aztán megvan a másik kukázott sorozatom is, méghozzá a Nagi no Asukara. A látvány szép, de olyan wtf dolgok voltak már az első részben, hogy ebből még 25-öt nem bírnék ki. Többek között a tenger alatt ég a tűz. Oh yeah, fuck logic! X’D

    Amit eddig biztosan nézek: Kill la Kill, Magi S2, Gingitsune, BlazBlue, Tokyo Ravens és Strike the Blood. A többi még kérdéses, 1-2 részt biztosan meg fogok még nézni, aztán döntök.

    • Junchi Says:

      “[i]Többek között a tenger alatt ég a tűz.[/i]”

      Amióta a Bleach egyik filler-epizódjában megfagyasztották a tüzet(!), azóta az ilyesmi már meg sem tud lepni.

  5. ronin1337 Says:

    Lol a Cpellion úgy néz ki mintha green screen előtt lennének a karaterek.

  6. Viktorius Says:

    Továbbra is meglep, hogy nagy reményekkel álltál hozzá a Coppelionhoz.

    Jó, a képi megvalósítás “bukását” nem igazán lehetett előre látni, de a többi gondot igen. Nem is az a baj, hogy embert küldenek be oda, ha már elfogadom azt, hogy vannak mechák, akkor azt is elfogadom, hogy tudatos génmódosítások sorával megnövelik a szervezet szabadgyök kötő képességét, növelik a javításokat végző enzimek termelését, azok génjeinek expresszióját, valami úton-módon fokozzák a különböző nehézfém izotópok ürülését, miközben jóddal tömik őket… legyen, a jövőben járunk. De már a leírásokban ott volt, hogy iskolás lányok, meg látszott az iskolai egyenruha a képeken a normális felszerelés helyett. Innen már sejthető volt a viselkedésük, és az az apróság, hogy a komoly dolgokat akarják összeerőszakolni a vidám iskolásokkal.:/

    Még lehet belőle jobb anyag, de nem hiszem, hogy nagyot ugrana a minősége. Főleg azután, hogy elolvastam urzu_se7en válaszait.

    Amúgy mindig is ez volt a szöveg, hogy “Szójjá’ hozzá! ” ? Mert csak most tűnt fel.😀

    • Junchi Says:

      Próbáltam pozitívan hozzáállni, I mean, ha minden egyes animénél figyelembe venném, hogy iskolás settinggel mennyire rohadtul nem működik/ne ez+az a sztori, akkor már rég felhagytam volna ezzel a hobbival.😀

      Btw régen “Hsz-t ide!” volt, csak aztán lecseréltem “Szójjá’ hozzá!”-ra. :3

  7. Ricz Says:

    A Coppelionnál nekem különösen tetszik ez a “sugárzást kapott celluloid/filmszalag” effekt az egészen (mert a karaktereken is észrevenni ezt). Szóval nem is annyira vészes a grafika és az animáció szerintem, a történetben lesznek nagy lolwut pillanatok, amikor elkezd egy nagyon fura irányt venni.

    A Golden Time valahogy nem vonz, a Troll-a-dorát se láttam, de mostanában lassan epét hányok a romantikus cuccoktól, csupán annyira fordul fel a gyomrom a témától.

    Kill la Kill… TTGL-értelmisek mögötte vagy sem, valahogy nagyon durván szkeptikus vagyok vele (a TTGL-t se pótoltam – pont azért amekkora ajnár megy körülötte folyton és még mindig).

    A többi meg… nagyban letojom perpillanat. A Kyousougigát fixen nézem, most az első rész feldobta, hogy az eddigiek (a 2011-es és a 2012-es ONA-k) csak ügyes teasingek voltak és kicsit több is lesz, mint FLCL-re és más őrültebb mű színes kiadása. Másba nem lestem még csak bele sem. Kevés a hely és még mindig van 100 váró torrentem legalább. xD

  8. Catrin Says:

    Innen még az Arpeggio és a BlazeBlue érdekel. Ha lesz időm elkezdem ezeket is. Bár az Arpeggio véleményedből kiindulva, lehet nálam is dobós lesz az irritáló CG és a langyi sztori miatt. De azért látnom kell.

    Golden Time-on gondolkodtam még, de attól sikeresen elvetted a kedvem.😄 A Kill la Kill nálam az “egyszer majd” kategória. Coppelionra pedig majd malon reagálok.

  9. sirok0001 Says:

    Nincs ütős ebben a szezonban…
    1. Kill la Kill: az első rész nagyon nem győzött meg, de hagytam. A második rész viszont egész okés volt. Meglátjuk…
    2. Log Horizon: az első részben: a főszereplő hangja irritáló, semmi előzmény, klón, viszont hagyom a második részre, mert hátha… (szóval érdekel még)
    3. Freezing Vibráció: előzőt néztem, ez jobbnak tűnik történet szempontjából eddig.
    4. Galilei Donna: semmi különönös az első után, egyelőre marad ez is, az OP-ból kalandosnak néz ki…
    5. Coppelion: teljesen másra számítottam, mondjuk a graf nem gáz szerintem (,de tényleg látszik az új trendi, hogy egyre különcebb grafikákat csinálnak..), a második rész után sem tudni a történetről sokmindent…, bár várom már mikor fogják a tizenéves lánykákat megerőszakolni a korábban már büntetett előéletűek……..igen érdekes alapfelállás, sok logikátlanság…meglátjuk
    Szóval ja…🙂 Ha Freezing hozza számomra a jót, akkor gond van…

  10. Mangekyo022 Says:

    Üdv, Junchi!😉

    Coppelion:

    Nos, az alap téma az szerintem nagyon jó, illetve nekem tetszenek az ilyen poszt-apokaliptikus cuccok, valamint Ricz-el értek egyet a látvánnyal kapcsolatban – de abban igazad van, hogy a hátterek jobban megvannak csinálva, mint maguk a karakterek.

    “Most tekintsünk el attól, hogy az alapsztori hitelessége és komolyan vehetősége mennyire kérdőjelezhető meg”

    Ezalatt nem értem, pontosan mire gondolsz. Ha a “szuper sugárzás elleni antitestekre” gondolsz, akkor szerintem nem akkor fail, főleg, hogy már annyi hülyeséget ellőttek már animék terén, hogy ez még a jobbik eset.

    Illetve nem tudom, olvastad-e a mangát, de ha tényleg nem jött be eddig, akkor szólok: a negyedik részbe már ne kezdj bele, mert a “professzoros rész” után átmegy egy kb shonen szintű marhaságba (bár erről már az opening is árulkodik.). Gondoltam szólok, hogy időt spórolj!😉

    Golden Time:

    Nem tudom, mit vártál a Toradora írójától. Én kb pont arra számítottam, hogy ugyanazt hozza, mint a Toradora, vagy még rosszabb.😉

    BlazBlue

    Nem rossz, főleg, hogy a Dragon Crisis rendezője rendezi, de egy közepesnél nem jobb!

    Illetve ha van kedved egy rohadt rövid mangához a BlazBlue-ról, akkor ajánlanám neked a “BlazBlue Chimecal Complex” című mangát! Nagyon rövid (12 fejezet és 2 kötet), nagyon jó rajzolással, ami főleg Nu-13 nagyon beteg lelkivilágát emeli ki a legjobban.

    http://mangafox.me/manga/blazblue_chimelical_complex/

    Remélem tetszeni fog!😉

  11. Junchi Says:

    Ezalatt nem értem, pontosan mire gondolsz.

    Erm, szal az odáig oké, hogy különleges képességű emberek, akik immunisak a sugárzással szemben, de miért iskolás lányok(!), a feladatra tökéletesen alkalmatlan ruházatban(!!), ráadásul a személyiségük alapján sem tudnám őket ilyen helyzetben elképzelni. De ahogy írtam, tisztában voltam vele, hogy ezt fogom végül kapni, épp csak minimálisan sem szórakoztat a cucc, noha a második részt még mindig nem néztem meg.

    Nem tudom, mit vártál a Toradora írójától.

    Nekem spec bejött a Toradora, innen jöttek az elvárásaim is.

    A manga-ajánlást viszont kösz – ha végül elégedetten állok fel az anime utolsó epizódja után, akkor mindenképp bepróbálom.

    • Mangekyo022 Says:

      “Erm, szal az odáig oké, hogy különleges képességű emberek, akik immunisak a sugárzással szemben, de miért iskolás lányok(!), a feladatra tökéletesen alkalmatlan ruházatban(!!), ráadásul a személyiségük alapján sem tudnám őket ilyen helyzetben elképzelni.”

      JA, már értem! Azzal én sem vagyok spec megelégelve, hogy a főszereplők 17 éves iskolás-tinilányok, sokkal jobb lett volna, ha érett nők lettek volna (kb 20-25 évesek), komolyabban vehető ruházattal (pl katonai szerkó). Mondjuk a 3-ból egynek azért megvan a hozzáillő viselkedése (rejtély, melyik😉 ), de tény, a másik kettő kukába való.

      “Nekem spec bejött a Toradora, innen jöttek az elvárásaim is.”

      Nekem pont, hogy nem jött be, rám is förmedtek, amiért “gyenge” értékelést adtam neki – hiába mondtam, hogy messze jobb, mint pl a Hidan No Aria.

      “A manga-ajánlást viszont kösz – ha végül elégedetten állok fel az anime utolsó epizódja után, akkor mindenképp bepróbálom.”

      Szívesen, VISZONT én azt javaslom, hogy anime ide-oda, mindenképpen kezdj bele, mert szerintem már most messze jobb, mint az anime, mind látvány, mind tartalom terén! Tény, az animével ellentétben csak az első játékot dolgozza fel, DE azt viszont minden elvárást teljesítve úgy, hogy még azok is értsék, akik nem játszottak a játékkal! Szóval szerintem kezdje bele már most nyugodtan, ha gyors olvasó vagy, akkor kb 1 nap alatt kitudod olvasni – max 2 nap, ha lassan olvasol!😉


Szójjá' hozzá!

