Best of anime 2013

2013-anime-list

Hogy ez? Ja, csak a szokásos évértékelő, de mivel idén nevetségesen kevés szezonos animét néztem, ezért most lehetőségem nyílik arra, hogy mindegyikről ejtsek egy-két “mondatot”, pro-kontra érvekkel. Az év szerény véleményem szerint siralmas volt – még a tavalyit is sikeresen alulmúlta. Hát… C’est la vie.

De nézzük! Haladjunk növekvő sorrendben, a minőségi mércén haladva! (Szokás szerint S2-k, illetve 2012-ben indult, de 2013-ban véget ért darabok nem játszanak, lévén azok a megfelelő évben már ki lettek tárgyalva.)

Coppelion (verdikt: 1/10)

2013copp

Pro: *empty space*
Kontra: minden egyéb

BlazBlue (verdikt: 2/10)

2013Blaz

Pro: tetszett az OP zenéje
Kontra: borzalmas adaptáció, filléres grafika és animáció, kaotikusság felső fokon, röhejes sztori és karakterek

Hataraku Maou-sama (verdikt: 4/10)

2013Hata

Pro: egy-két jó poén, hellyel s közel, de jobb volt, mint amire számítottam
Kontra: repetitív, klisés, sokszor eseménytelen, átlagban a humora inkább gyatra

Suisei no Gargantia (verdikt: 4/10)

2013Gar

Pro: érdekes alapötlet, best MI ever, igényes(ebb) CG
Kontra: amatőr kivitelezés, a sztorival nem tudtak mit kezdeni, “bele a pofádba” fanservice, fájdalmasan kiszámítható

Shingeki no Kyojin (verdikt: 5/10)

2013Kyojin

Pro: érdekes alapötlet, emlékezetes OST, decens design, a félelem és kétségbeesés autentikus ábrázolása díjazandó
Kontra: gyenge karakterek, hangulatilag erőteljesen hullámzó, béna rendezés, rengeteg állókép, nagyobb a füstje, mint a lángja, harmatos fanboy- (Mikasa) és fangirl-bait (Rivaille)

Yahari Ore no Seishun etcetc (verdikt: 6/10)

2013Yahari

Pro: kiváló főszereplő, egy-két érdekes, animékben kevéssé látott téma,  rövidtávon szórakoztató
Kontra: a setting és a cast tizenkettő-egytucat, céltalan, hosszabb távon inkább fárasztó

Uchouten Kazoku (verdikt: 7/10)

2013Kazoku

Pro: erős sztorivezetés, jópofa karakterek, a családi szeretet és összetartás üzenete, mely mentes mindenféle sallangtól és erőltetettségtől, emlékezetes OP dal
Kontra: a lehetséges karakterfejlődés ablakon történő kihajítása, kesernyés konklúzió, helyenként vánszorgó tempó

Kill la Kill (verdikt: ?/10)

2013Kill

Bár még mindig fut, de nálam ez a cucc lett végül az év legjobbja. A fanservice néha kimondottan erőltetett és gagyi, az alapkoncepcióval pedig még egy csimpánz is elő tudott volna rukkolni, de ezeket leszámítva egy roppantul SZÓRAKOZTATÓ anime. A főhősnőt kedvelem, az ellenlábasokat szintén, remekül hozza az “over the top” érzést és a harcok is színvonalasak. Remélem nem száll el a készítők lelkesedése a második felében sem.

Ahogy azt írtam az egyik fórumra, leírom ide is: “Ez az év kvázi konfirmálta azt, amit eddig is gyanítottam: Nem érdekelnek már ezek a szezonos darabok. A következő szemeszterből is egyedül a Space Dandyt fogom nézni, a többi még csak gondolati szinten sem hozott lázba.

Call me an oldfag!”

Ugyanakkor elmerengtem a következőn is: Miért kéne nekem a futó darabokkal tökölnöm, mikor annyi remek anime vár még bepótlásra, hogy azt számolni is nehéz? Tessék, itt egy lista azokról a címekről, amiket 2013-ban pörgettem le, és abszolút elégedett is voltam velük:

– NHK ni Youkoso!
– Paranoia Agent
– Haibane Renmei
– Princess Tutu
– Dennou Coil
– Boogiepop Phantom
– Aria
– Planetes
– Maison Ikkoku
– Neon Genesis Evangelion
– Mirai Shounen Conan (erről várható blogpost is)

És akkor a filmeket még nem is említettem…

Explore posts in the same categories: Minden más

15 hozzászólás - “Best of anime 2013”

  1. balaaz Says:

    “…Miért kéne nekem a futó darabokkal tökölnöm, mikor annyi remek anime vár…”
    Nem vagyok ellensége az újnak, sőt – de ez bizony így van, ha az a bizonyos éppen futó trágya…

    Kicsit meglepődtem, hogy Conant is néztél, meg azon is, hogy ennyire tetszett (sokadik animének is) – persze jobban belegondolva nem kellett volna. Nagyon kíváncsi lennék rá, hogy ahhoz pl. én mit szólnék egy revaccs során, mint sok évvel ezelőtti, legelső anime-sorozatomhoz.

  2. Viktorius Says:

    Olvastam, hogy kiakadtál a Coppelionon. Nem csodálom. Igazság szerint nem szeretnék rá 1 pontot adni, de belegondolva már egy órája nem jut eszembe egyetlen ötlet se, ami miatt ne lehetne annyira kevés.

  3. -OJ- Says:

    Azt hiszem az utóbbi évek közül az idei büszkélkedhet a legrosszabb animes felhozatallal.
    Jó régen láttam már ennyi átlagos vagy az alatti sorozatot😦

  4. Rui-chan Says:

    Akkor én kilógok a sorból. Ebben az évben sokkal több animére nyomtam rá a 8-9 pontot, mint tavaly és nem csak azért, mert guilty pleasure kategória, tehát nem akartam rosszabb értékelést adni. Meg úgy általánosságban, egy-egy szezonban megvolt a 14-15 sorozat, amit követtem, ilyen még sosem volt, amióta komolyabban animét nézek (értsd: követem a szezonális kínálatot). Az tény, hogy voltak rossz és átlagos sorozatok, de a tavalyi évet sokkal rosszabbnak érzem.

    A Kill la Kill-t egyelőre nem tudom hova tenni, a zene eszméletlenül epic, a grafikát már megszoktam, viszont a töritanár vetkőzős jelenetei tetszenek legjobban, ami pedig tiszta fanservice nőknek. >___> Kicsit úgy érzem, több marhaságot pakoltak bele, mint amennyi beleillene, a harcok pedig már nem kötnek le annyira. Majd meglátjuk mit hoz a sorozat második fele.

    A Space Dandy-re totál rá vagyok kattanva. Kijött belőle pár promo videó és az első rész fele is felkerült a netre, amit gyorsan meg kellett néznem. Ha jellemeznem kéne, akkor azt mondanám, hogy hasonlít a Men in Black-re, nyakon öntve egy jó adag “bele a pofádba” fanservice-szel, viszont a poénok ütnek és Dandy is szimpatikus.

  5. Karez Says:

    Ejnye, Kill al Kill-ről csak most hallok először.
    Hat tényleg ilyen jó, és videó alapján hozza a Gurren-Lagann feelinget, lehet ránézünk.

  6. Mangekyo022 Says:

    Örülök, hogy a Coppelion-ról és a BlazBlue-ról ugyanaz a véleményünk. A BlazBlue-ról még csak annyit, hogy mint kiderült, nem más rendezte, mint a Dragon Crisis rendezője!!! Szóval én már ott temettem, de mivel kedvenc videojátékom adaptációja lett volna, adni akartam neki egy esélyt…. bár ne tettem volna.

    “Miért kéne nekem a futó darabokkal tökölnöm, mikor annyi remek anime vár még bepótlásra, hogy azt számolni is nehéz?”

    Ne is mond! Én is inkább a régieket vettem elő (megint), mintsem az újakat!

  7. Péter Says:

    Ebből csak a Copellion érdekel, bár azok után, amiket olvastam róla, kétlem, hogy 5 pont fölé tudnám értékelni. Sőt…

    “Ugyanakkor elmerengtem a következőn is: Miért kéne nekem a futó darabokkal tökölnöm, mikor annyi remek anime vár még bepótlásra, hogy azt számolni is nehéz?” -> Na ugye! Üdv a klubban! =)

  8. ronin1337 Says:

    Bulldog Újévet Junchi🙂

  9. Mariko Says:

    Én azért annyira rossznak nem éreztem ezt az évet, bár tény, hogy volt már jobb is, és csak kevés sorozatnak sikerül igazán megfognia.
    Nekem speciel bejöttek a Titánok (még akkor is ha nem volt tökéletes a sorozat), meg a Psycho Pass is (az sem volt mondjuk tökéletes, bár főleg a végével volt bajom, és jön a folytatás szal…). Ezeken kívül meg csak folytatásoknak adtam magas pontot, viszont azért kevésbé kiemelkedő, de szórakoztató sorozatok még akadtak.

    A Kill la Kill-nek én is élvezem minden epizódját, nagyon fun sorozat, értelme eddig nem sok van, de nem lehet unatkozni rajta. Kellemes meglepetés volt, főleg hogy eredetileg nem is terveztem nézni.

    • Junchi Says:

      A KlK-hoz kicsit én is úgy álltam hozzá, hogy “mehh, újabb hype”, noha a TTGL után azért voltak természetesen elvárásaim is, de a lényeg változatlan: hétről-hétre ezt a cuccot várom a legjobban.

  10. ronin1337 Says:

    Ami különösen fájt ebben az évben azaz, hogy a One Piece anime ritkaszar volt. Hál istennek a manga még mindig marha jó.

    • Junchi Says:

      Uh, OP.

      Az animének a Fishman Island arc után végleg kiadtam az útját, a mangával meg van vagy 100 ch-nyi lemaradásom. ^^””

      Kéne valami motiválóerő, ami rávesz arra, hogy folytassam.

      • ronin1337 Says:

        Hmmm… az motiválna ha mondanám, hogy a mostani arc-ban van egy gladiátor bajnokság? Első igazi tournament a sorozat-ban!

  11. sirok0001 Says:

    Ennyi szezonos animét néztél?😀

    (van egy sanszom, hogy ez az év sem lesz jobb…)
    A kill la kill nekem ennyire nem jön be, a többi úgy ahogy mondod, hanyagolható.


Szójjá' hozzá!

