End of the line

Ende

Ahogy mondani szokták, egyszer minden jónak vége szakad, ebben az esetben pedig a “jó” a blogomat, az “egyszer” pedig a mai napot jelenti.

Maga az elhatározás nem egyik pillanatról a másikra jött; már hetekkel korábban megfogalmazódott bennem a gondolat, de most jött el az idő arra, hogy ezt hangosan is megosszam a tisztelt publikummal.

Hogy miért döntöttem végül így, annak két fő oka van:

– Első és legfontosabb: Kiégtem. Nincs már ötletem, ihletem, türelmem. Elkezdtem a Mirai Shounen Conan bejegyzést, de aztán félúton feladtam. Annyiszor, de ANNYISZOR írtam már le ugyanazokat a mondatokat, futottam le ugyanazokat a köröket, hogy az már egyszerűen fárasztó. Gondolom ezt mások is érezték már, akik évek óta vezetnek valamilyen blogot vagy oldalt. A másik (de ehhez a ponthoz kapcsolható) szignifikáns hátráltató tényező a blog szűkös keretek közé préselt profilja, amit az idő vasfoga egyszerűen elkoptatott. Mikor megnyitottam a junchidono.wordpresst, elhatároztam, hogy abszolút az animés-mangás szubkult köré fogom építeni az itt publikált tartalmakat, amit néha esetleg feldobok valami mással is (gaming, személyes dolgok, vagy egyéb baromságok), ha már kezdene nagyon állóvízszerűvé válni a főhadiszállás. Azt is észrevehettétek, hogy az utóbbi fél-egy évben rengeteg alkalommal fordultak elő több napos, sokszor hetes kihagyások, illetve valós tartalommal nem bíró, random bejegyzések, amik kirívó jelei voltak a blogolási motivációim elkopásának, a korábbi lelkesedésem elhalványulásának. Próbáltam persze úgy beállítani a dolgot, hogy abból Ti ne érzékeljetek valami sokat, de utólag visszagondolva nem igazán jött össze. Az ügyesebbek már sejthettek valamit.

– A második, de szintén nagyon fontos tényező, egy hatalmas plot twist volt a magánéletemben: Január 6-ától sikerült munkába állnom, immár teljes munkaidőben, tehát nem valami szezonális kis szösszenet vagy alkalmi szarság, hanem konkrét, s felelősségteljes munkahely (noha, még maradt egy utolsó záróvizsgám+védés az egyetemen). Ezzel kvázi az utolsó tégla is bekerült a felnőtté válásomat szimbolizáló falba. (Na jó, a gyereknevelés még várat magára.) Mellette blogot vezetni nem lenne valami könnyű feladat. Nyilván nem megoldhatatlan, de azt semmiképp sem szeretném, hogy két-, esetleg háromhetente szülessen csak valami bejegyzés, ellenkező esetben elvesztené a szememben a blog a funkcióját.Ennek egyenes következménye a kevesebb szabadidő, amit (természetesen) elsősorban inkább a szeretteimmel szeretnék tölteni. Persze ez nyilván nem azt jelenti, hogy az elsődleges hobbimat jelentő animézésére, game-elésre, filmezésre, etc-re ne maradna innentől kezdve idő és keret, de a prioritási listát alighanem szükségtelen bővebben is taglalni.

Nyíltan kimondva: A mai nappal végleg bezár a bazár.

Mindenképpen szerettem volna tájékoztatni az olvasókat erről a lépésemről, elvégre nagyon nem szerettem volna csak így, a levegőben hagyni a dolgot, hogy aztán napról-napra kvázi a semmiért látogassátok a blogot. Valahol persze sajnálom a dolgot, elvégre 6 és fél éven át működtetem az oldalt, ami – valljuk be – nem kevés idő. Az utóbbi fél évben a feliratkozók száma is jelentősen megnövekedett, úgyhogy nekik külön sorry; rosszkor, rossz időben döntöttetek.

Ahogy azonban a fenti kép is sugallja, a vég nem a mindenség zárása. A blogot természetesen nem törlöm, épp csak frissülni nem fog, olvasgatás céljából azonban továbbra is rendelkezésre áll. A nagyobb animés oldalakon (AnimeAddicts, AoiAnime, MAL) természetesen továbbra is megtalálható leszek, illetve – hosszas morfondírozgatás után – úgy döntöttem, regisztrálok Twitterre. A közösségi oldalalakhoz való viszonyulásomat már jól ismeritek, viszont a TW-vel valahogy mindig is szemeztem, így “miért ne?” alapon végül csatlakoztam az ottani közösséghez. New guy at the front door!

Maga a profil a következő címen érhető el: https://twitter.com/kagegrill (Valaki aljas lenyúlta a Junchi nevet, így aztán végül a Kagegrill mellett döntöttem. :3) Tekinthetjük akár a blog törvényes utódjának, épp csak innentől kezdve a “nutshell” elve lesz az uralkodó. A bloggal ellentétben azonban ide nem csak az animés hülyeségeimet kommentelem, hanem úgy nagyjából mindent, ami csak eszembe jut és belefér a TW kereteibe. Aki úgy érzi, nyomjon rám egy followt, közben én is igyekszem fel-feltúrni a már ismert arcok profiljait.

Végül egy tömör statisztika, hogy mégis hová jutott el a blog hat és fél év alatt:

Összes megtekintés: 490 398 (csak nem lett meg a félmillió…)
Összes hozzászólás: 6 611
Összes bejegyzés: 510
Spamek száma: 14 931
Leglátogatottabb hónap: 2012. augusztus (10 349)
A hat és fél év átlagos napi látogatottsága: 204
Megtekintés a legforgalmasabb napon: 902 (2009. 08. 22.)

Köszönet minden aktív és kevésbé aktív olvasómnak a sok éves, hónapos, esetleg napos közreműködést és bizalmat, a többi bloggernek pedig kitartást. Nem felejtelek el benneteket továbbra is olvasgatni!

Explore posts in the same categories: És a többi..., Minden más

41 hozzászólás - “End of the line”

  1. ronin1337 Says:

    :C
    További sok szerencsét az Élethez Junchi, jó volt olvasni a blogod az évek során, de hát “all good things must come to an end” ahogy mondani szokás.

  2. Rui-chan Says:

    Fú, hát nem mondom, hogy nem lepett meg, de megértelek, főleg az említett okok miatt. Az álláshoz pedig gratulálok Junchi-sensei! Így visszagondolva azt se tudom már, hogy miként akadtam a blogodra és mennyi ideje olvastam állandó jelleggel. Arra viszont emlékszem, hogy a keresőszavas posztodat olvastam el legelőször.😄 Hiányozni fognak az írásaid, mert bár nem mindig értettünk egyet bizonyos animékkel kapcsolatban, nagy örömmel olvastam a bejegyzéseidet, sokszor dobták fel a napomat.
    Ez a Twitter tényleg jónak tűnik, de a tumblr-nek már eladtam a lelkem.😀

  3. Thral Says:

    kár😦

    tiéd volt az egyetlen anime témájú blog, amit olvastam.

  4. balaaz Says:

    Ejj, hát hiába várok rátok, hogy hozzám öregszetek korban…😀
    “Kénytelen leszek” megkeresni magamnak az idősebb bloggereket, mert kikoptok.😦

  5. SaiyaGin Says:

    Szomorú hír, de teljesen érthető a döntésed. A Twitter viszont határozottan jó ötletnek hangzik.

  6. Timi Garai Says:

    hiányozni fognak a bejegyzéseid🙂, mindig örömmel láttam hírt róluk az email fiókomban! Sok sikert a melóhoz! Twitteren meg levadásztalak🙂

  7. kvakond Says:

    Sajnálattal hallom, de megértem. Sokszor been there, done that.

    Remélem azért Conokon összefutunk még néha, illetve Mal-on is dobjunk egymásra pár sort időről időre!

  8. Pitbull Says:

    Szomorú, mert én is csak a közelmúltban iratkoztam fel, bár aránylag sok posztodat visszaolvastam. Nem tudom ilyen helyzetben mit lehet mondani, hiszen – mint írtad is – biztos fogom látni még a hozzászólásaidat más helyeken de azért…
    Apropó, valahol írtad egy kommentben (talán a helyesírásos cikknél), hogy talán egy nap tanár leszel. Nos, tanár lettél?😀

  9. Junchi Says:

    Eltűnni természetesen eszem ágában sincs, conokon/fórumokon ugyanúgy fel-felbukkanok majd; a blog az egyetlen, ami kiesik innentől kezdve a körből.

    >Pitbull

    Igen, végül tanár lettem – az egyik helyi középiskolában próbálom a kölykök fejébe sulykolni a fizika és a földrajz bájait.😀

  10. Dodgers Says:

    Ismerős az érzés, én még próbálom egy határozatlan idejű szünettel új löketet adni a motiváltságnak, de hazudnék ha azt mondanám hogy nem lesz kizárt a bazárzárás. Ettől függetlenül sok sikert kívánok mind a munkában, mind a jövőbeni terveket és az életet illetően (bár azért a középiskola kicsit veszélyes terepnek tűnik ahhoz képest, hogy milyen “motiváltak” és “fegyelmezettek” tudnak lenni néha a nebulók).

  11. Akosss Says:

    Szomorúan hallom, én is örömmel olvastam a bejegyzéseidet. Ráadásul nem is számítottam rá, nekem nem tűnt úgy, hogy “kiégtél volna”. No sebaj, az élet megy tovább… Azért örülök, hogy eltűnni nem tűnsz el.
    Szép kort élt meg a blogod, a statisztikákra pedig büszke lehetsz. Nem gondoltam volna, hogy egy animés blog büszkélkedhet ilyenekkel.
    Az élet további területein pedig sok sikert! Beugorhatnál hozzánk is fizika tanárnak, mert jelenleg éppen az összes választható lehetőség borzalmas, az osztályunk fele bukik, mert ha egyszer a tanárt utálod, ellenszenved lesz a tárgy iránt is, ugyebár…

  12. chris92 Says:

    Szomorú hír, habár csak az utóbbi napokban találtam rá a blogodra, élvezettel olvastam a bejegyzéseidet és teljesen megértem az okait, amiért abba kell hagynod. Mindenesetre ha twitteren még írsz, akkor ott foglak még olvasni.

  13. Catrin Says:

    Grat az eddigiekhez, és sok erőt a továbbiakhoz!🙂

  14. Péter Says:

    Meglepő és szomorú ezt hallani, de egyben teljesen érthető is a döntésed. Bár én kezdettől fogva meló mellett blogolok, ám főleg az utóbbi fél évben, én is észrevettem magamon, hogy egyértelműen fáradok. Egyre kevesebbszer támad kedvem billentyűzetet ragadni, és ismertetőket írni, kritikákat fogalmazni. Ahogy te is mondod, egy idő után azon kapja magát az ember, hogy annyiszor leírta már ugyanazokat a mondatokat, és annyiszor lefutotta már ugyanazokat a köröket, hogy ő maga kezdi unni. Ahhoz meg legtöbbször nincs már lelki erő, hogy újat találjon ki.

    Ezen pedig egy idő után már az se segít, hogy van látogatottság, közönség, akiket érdekelnek a gondolataink. Hiába kívánja a nép a műsort, ha mi már nem élvezzük úgy, mint anno.

    Fórumokon, MAL-on majd írogatunk, ha lesz miről. A melóhoz pedig sok szerencsét! =)

  15. cheatergs Says:

    Ezzel engem is megleptél, ennyire még nem tűntél fáradtnak. Persze első a valós élet, csak kár, hogy így kábé Péter blogja marad (igaz, ő később indította), ha meg ő is abbahagyja, utána nem lesz mit olvasnom, lehet menni vissza fórumozni…

    Az esetenkénti kommentekre reagálsz még, vagy többet nem is nézel vissza a blogodra?

  16. Junchi Says:

    Kommentekre természetesen ugyanúgy reagálok a későbbiekben is, nagyon szívesen, csak bejegyzés nem lesz több.

    Egyébként köszönöm mindenkinek a kedves és/vagy bátorító szavakat.

  17. Corot Says:

    Lelombozva olvasom a hírt! Ha valaki, akkor én elég ritkán írogattam kommenteket, de azért olvastam a blogodat.

    Mindenesetre a nagybetűs élethez sok sikert kívánok!

  18. Mangekyo022 Says:

    Kár, de teljesen érthető.

    Sok szerencsét, s remélem, con-on vagy MAL-on összefutunk!😉

  19. Leara Says:

    Ó, kár, szerettem olvasni a blogodat :(… de ha mást nem, MAL-on azért még tudunk eszmét cserélni😀. Meg igyekszem most már eljutni 1-2 conra is😀.

    A munkához, meg úgy az egész real life-hoz pedig sok sikert :3!

  20. Rikujou Says:

    Bár a blogodra csak nem rég találtam rá (sajnálattal veszem, hogy véget vetsz neki), de animeaddicts fórumán egyike vagy a nagyon keveseknek, akiknek el is szoktam olvasni az egyes animékről alkotott véleményét. Még ha nem is mindig értek egyet veled.🙂

  21. Joker-san Says:

    Sajnos ez is megtörtént. Szerettem ezt a blogot, köszönet a sok-sok munkádért, ami benne volt és kitartást a tanári pályán. Nekem a földrajz volt a választott érettségi tantárgyam. Bár lehet, hogy ezt már annak idején mondtam.

  22. Balus Says:

    Bár én is viszonylag későn találtam rá a blogodra, ettől függetlenül szívesen olvastam az írásaidat. Sajnálom, hogy bezár a blog, ugyanakkor teljesen érthető a döntésed.

    Sok sikert kívánok a tanári pályához és minden máshoz is!

  23. Mariko Says:

    Hát ezt szomorúan olvasom. Ritkán szoktam kommentelni, de mindig szívesen olvastam a bejegyzéseidet, úgyhogy hiányozni fognak az írásaid.😦
    Persze megértem az okokat. Munka mellett már sajnos nincs annyi szabadideje az embernek, mint diákként.
    A munkahelyhez meg grat! És ne hagyd, hogy a fejedre nőjenek a kölkök!😀

    • Junchi Says:

      Munka mellett már sajnos nincs annyi szabadideje az embernek, mint diákként.

      Most van az, hogy visszasírom a tanulást és a vizsgastresszt, mialatt az egyetemen meg pont arra vártam, hogy végre melózhassak.😀 De ezt a kört szerintem az emberek 95%-a ugyanígy lefutja.

      Köszi.

  24. Ricz Says:

    Kár a dologért, de ha ez van, akkor ez van. Legalább töki, neked is sikerült a záróvizsgád és a védésed. Tavaszi conon meg majd találkozunk ha jössz, elvileg a Kultur Kornerben lesz előadásom a szakdoga témámból (csak még beszélni kell a főszervezővel egyet a héten). Max. iszunk valamit ha szomjas vagy. Ha nem, akkor is.😀

  25. -OJ- Says:

    Még mindig nem rögzült, hogy már nem írsz több bejegyzést, így továbbra is rendszeresen idenézek, hogy mi újság?😀

  26. MaKo Says:

    Hopp, ezt most vettem csak eszre. Kar, az egyetlen animes blog volt, amit meg olvastam.:/ De megertem. Btw, twitteren bejeloltelek, ha van kedved, jelolj majd vissza, bar az utobbi evben en se igazan az aktivitasomrol voltam hires… ^^” de olvasni azert olvasgatok.

    • Junchi Says:

      Vissza is jelöltelek.😀

      Amúgy nehéz döntés volt, de az utóbbi fél évben már valahogy nem volt az igazi ez a blogolósdi, következésképp a lelkesedésem is jelentősen alászállt.

  27. Wagner Says:

    Na szép. Erre is régen jártam és nálad is azt látom, hogy bezárt a bazár? Háááááát.
    Sok sikert az élethez!🙂

  28. Elhaym Says:

    Szomorú, de megértelek. Nekem is egyre kevesebb időm van a blogomra, de azért havi egy-két könyv véleményt mindig próbálok írni. Anime és filmsorozat vélemények viszont eléggé háttérbe szorultak, Sajnos van, ami fontosabb az életben, nem lehet mindenre időt szakítani.😦

  29. Calcifer Says:

    Ide írom ezt mert nem tudom máshová, de hová tűntél el animeaddictsról? A magaslovon ülős stílusod nem volt ugyan a kedvencem, ellenben a kritizáláshoz azért volt vénád, és ez most kicsit hiányzik onnét. Csak kis kíváncsiság.

    • Junchi Says:

      Nem kevés okom van rá, de pepitában:
      1) Ez már egyáltalán nem egy animéket centrumba helyező és azokkal foglalkozó oldal, hanem egy kaotikus valami, ami próbál minden létező távol-keleti vonatkozású dolgot megragadni, egyre kevesebb sikerrel. A probléma persze nem szükségszerűen ezzel van, hanem azzal, hogy közben az animés kontentek isszák ennek meg a levét. Először volt a “zárjuk ki a feliratokat” lépésük, ami abszolút röhej. Jó, nekem mindegy lenne, szal nagyon ritkán nézek animét magyar felirattal, de az oldal profiljába mindig is ez vágott bele a leginkább (imho), és az, hogy nem sikerül a XXI. században ilyen távolról sem kényes vagy hűdenagy problémát illetően, mint amilyen a magyar feliratok, megfelelő konszenzusra jutni, az nem éppen az értelmes szervezés diadala.
      Ezután(/ezelőtt) folytatódott a sor olyanokkal, mint az “év animéje” szavazás eltörlése, a többi, már meglévő animés kontent lebutítása/háttérbe rugdalása, stb.

      2) A fórum. Az utóbbi fél-egy évben azt vettem észre, hogy egyáltalán nem érzem jól magam, miközben ott fórumozok. Túl sok kontrollálatlan kretén user, vitának alig nevezhető személyeskedés- és e-péniszharc, valódi tartalommal nem bíró hozzászólások, etc. Most lehetne mondani, hogy időközben én is “kinőttem” az ottani átlagéletkort, de ez nem igaz – az már évekkel ezelőtt megtörtént. Sokkal inkább azt vettem észre, hogy az évekig tartó lelkesedésem az utóbbi fél-egy évben totál kihunyt, ami részben az említetteknek köszönhető, részben pedig annak, hogy egyre kevesebb olyan ember vetődött oda, akiknek effektíve nem ez a tizenkettő-egytucat ízlésük volt, hanem lehetett mondjuk beszélgetni velük akár egy BeruBaráról, akár egy Haibane Renmeiről és nem az volt, mint most, hogy kollektíve mindenki a One Punch Manre veri a farkát. Igen, most lehet megint a magas lovon ülök, de rögvest le is szállok róla, elvégre TUDOM, hogy van a probléma orvoslására megfelelő alternatíva. Az AoiAnime fóruma egy felemelő hely, mert ott semmi ilyesmit nem tapasztaltam és bár százszor kevesebben járnak oda, mégis ugyanennyivel minőségibb és élvezetesebb fórumozási feltételeket nyújt, mint a kurrens AA-s klub.

      3) Ismét visszakanyarodva az oldalhoz, az is nagy problémám, hogy egyszerűen átment az egész taszítóan bulvárba. Elég csak megnézni a híreket, a mindenféle szükségtelen újításokat (a kevesebb néha több lenne), a facebook-szindrómás kiegészítéseket, és máris kapunk egy, számomra teljesen elmocsarasodott környezetet. Megtehetném, hogy ignorálom az ide vonatkozó tartalmakat, de, ha ez kvázi a pofámba jön, akkor azt elég nehéz megtenni.

      Nem azért, tényleg nagynagy riszpekt FFnF-nek és Andusiának, amiért szívüket-lelküket beleadják már hosszú évek óta ebbe a “projektbe”, ahogy az is elismerésreméltó, hogy az anime-adatbázisuk vetekszik a nemzetközi külföldi oldalakéval, viszont az irányvonal, ami ki lett jelölve, az egyáltalán nem tetszik és addig, amíg ezek közül valamelyik komponens nem fog a jövőben érdemben változni (megsúgom: nem fog), addig én inkább kerülném mind az oldalt, mind a fórumot.


Szójjá' hozzá!

